ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 лютого 2021 року м. Київ № 640/22774/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі представника позивача Ушакевич М.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародна компанія "Антарес" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про визнання протиправним та скасування припису
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародна компанія "Антарес", в якому позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати Припис №С-2810/1 від 28.10.2019 р. Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, що винесений Товариству з обмеженою відповідальністю Міжнародна компанія Антарес щодо об`єкта Реконструкція з розширенням цегляного заводу ТОВ Керам-Еталон продуктивністю 120 млн. штук на рік в м. Погреби Київської області ;
Визнати протиправним та скасувати Припис №С-2810/2 від 28.10.2019 р. Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про зупинення підготовчих та будівельних робіт, що винесений Товариству з обмеженою відповідальністю Міжнародна компанія Антарес щодо об`єкта Реконструкція з розширенням цегляного заводу ТОВ Керам-Еталон продуктивністю 120 млн. штук на рік в м. Погреби Київської області ;
Визнати протиправною та скасувати Постанову №3-0511/1/1010-4030/02 від 05.11.2019 р. Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбаченого п.8 ч.3 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 90 315 грн. на Товариство з обмеженою відповідальністю Міжнародна компанія Антарес
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивачем не було закінчено підготовчі роботи, у зв`язку з чим акт про їх закінчення не складався, будівельно-монтажні роботи на момент перевірки не проводилися, висновки про порушення є передчасними.
Відповідачем у відзиві позовні вимоги заперечуються з огляду на наявність порушення, зазначеного в акті перевірки.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 04.10.2019 р. Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було здійснено планову перевірку на об`єкті Реконструкція з розширенням цегляного заводу ТОВ Керам-Еталон продуктивністю 120 млн. штук рік в м. Погреби Київської області за адресою: вул. Зарічна, 43-А, с. Заріччя, Васильківський район, Київська область.
За результатами проведеної перевірки Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було складено протокол №1-Л-3-2810/1 від 28.10.2019 р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яким виявлено порушення: генеральним підрядником ТОВ Міжнародна компанія АНТАРЕС виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва Реконструкція з розширенням цегляного заводу ТОВ Керам-Еталон продуктивністю 120 млн. штук на рік в м. Погреби Київської області за адресою: вул. Зарічна, 43-А, с. Заріччя, Васильківський район, Київська область виконується з порушенням вимог державних будівельних норм та вказівок зазначених у проектно-технологічної документації (Проект організації будівництва О66О8-ПЗ-ПОБ арк.3, 13, Будгенплан №1 арк.1, проект виконання робіт 18-07-2016-ПЗ арк.8, Будгенплан на земельні роботи, МІ: 1000, арк.27), а саме:
будівельний майданчик не огороджений інвентарним огородженням;
відсутні таблиці зі схемою руху автотранспорту та з написами В`їзд , Виїзд , Розвертання , Швидкість руху автотранспорту в межах майданчика не більше 10 км/год , Небезпечна зона, прохід людей і проїзд автотранспорту заборонено , та інші у визначених місцях.
Також відповідачем був складений Акт №Т-2810/1 від 28.10.2019 p., за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, яким виявлено порушення п.4.3., 4.5., 7.3 ДБН А.3.1-5-2016 Організація будівельного виробництва та п.6.2.1., п.6.2.6. ДБН А.3.2- 2-2009 Охорона праці і промислова безпека у будівництві , які полягали у тому, що будівельний майданчик не огороджений інвентарним огородженням; відсутні таблиці зі схемою руху автотранспорту та з написами В`їзд , Виїзд , Розвертання , Швидкість руху автотранспорту в межах майданчика не більше 10 км/год , Небезпечна зона, прохід людей і проїзд автотранспорту заборонено , та інші у визначених місцях.
На підставі вищезазначених документів відповідачем прийнято :
Припис №С-2810/1 від 28.10.2019 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил в строк до 28.11.2019 р.
Припис №С-2810/2 від 28.10.2019 р. про зупинення підготовчих та будівельних робіт з 28.10.2019 р. до усунення порушень зазначених у акті перевірки від 28.10.2019 р. №Т- 2810/1.
Постанову №3-0511/1/1010-4030/02 від 05.11.2019 p., якою ТОВ Міжнародна компанія АНТАРЕС визнано винним у вчинені правопорушення, передбаченого п.8 ч.3 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 90 315 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, 1 липня 2016 року між ТОВ МК Антарес (Генеральний підрядник) та ТОВ Керам-Еталон (Замовник) було укладено договір генерального підряду №01/07-16. За умовами вказаного договору Генеральний підрядник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, на свій ризик виконати за завданням Замовника власними і залученими силами і засобами комплекс будівельних робіт по об`єкту: Реконструкція з розширенням цегляного заводу ТОВ Керам-Еталон продуктивністю 120 млн. штук на рік в м. Погреби Київської області за адресою: вул. Зарічна, 43-А, с. Заріччя, Васильківський район, Київська область, надалі - Об`єкт, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику будівельний майданчик, оплатити виконані роботи та прийняти Об`єкт від Генпідрядника після закінчення робіт.
Відповідно розділу 4 Проекту Реконструкції з розширенням цегельного заводу ТОВ Керам- Еталон , продуктивністю 120 млн штук на рік в м. Погреби Київської області, том 7 Проект організації будівництва 06608 - ПОБ від 2012р., провадження робіт рекомендується виконувати трьома циклами:
1) підготовчі роботи;
2) роботи основного періоду;
3) благоустрій.
Відповідно до ДБН А.3.1-5-2009 параграф 2 до початку будівництва має бути забезпечена підготовка будівельного виробництва, що включає організаційні заходи і підготовчі роботи. До підготовчих робіт, згідно з вимогами зазначеного нормативного акту, відносяться:
Розчищення території; Інженерна підготовка території з виконанням планувальних робіт; Корчування дерев, чагарників, які попадають в зону забудови; Створення геодезичної розбивальної основи для будівництва; Створення тимчасових автодоріг з щебеневим покриттям шаром Н=20 см з встановленням необхідних дорожніх знаків; Організація тимчасового електропостачання від ШР підключеного до дизель- генератора згідно з технічними умовами; Організація тимчасового водопостачання від існуючої свердловини №1, розташованої на території заводу, для питних потреб - вода привозна в автоцистерні АВЦ-3,6 (згідно ТУ); Створення загального майданчикового складського господарства; Огородження будмайданчика постійною огорожею; Обладнання тимчасового побутового містечка; Вставлення біотуалетів; Вставлення пожежних постів; Розробка Проекту провадження робіт.
Позивач стверджує, що з вищезазначених робіт, передбачених проектом організації будівництва, позивачем було виконано лише роботи по розчищенню території, інженерної підготовки території з виконанням планувальних робіт, корчування дерев, чагарників, які попадають в зону забудови та створення геодезичної розбивальної основи для будівництва.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
За приписами ст. 74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії. Отже, вирішення даної справи залежить від доведеності відповідачем правомірності прийняття ним оспорюваних рішень.
Протягом розгляду справи відповідачу було неодноразово запропоновано надати докази виконання позивачем певного етапу робіт або робіт, певних робіт, якими б підтверджувалось закінчення підготовчих робіт позивачем, і, як наслідок, наявність обов`язку позивача з дотримання вимог, зазначених у акті перевірки.
Суд доходить висновків, що огородженню будівельного майданчику встановленню таблиць зі схемою руху автотранспорту, об`єктивно передує створення геодезичної основи для будівництва (вирівнювання площі) та створення тимчасових автодоріг.
До відзиву відповідачем додано ксерокопії фотографій, з яких вбачається облаштування позивачем насипу, проте, не вбачається доказів здійснення будь - яких інших робіт.
З огляду на те, що, в процесі розгляду справи виконання будь - яких інших робіт позивачем, відповідачем підтверджене не було, керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародна компанія "Антарес" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №С-2810/1 від 28.10.2019 р.
3. Визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про зупинення підготовчих та будівельних робіт №С-2810/2 від 28.10.2019 р.
4. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №3-0511/1/1010-4030/02 від 05.11.2019 р.
5. Витрати по сплаті судового збору в сумі 5763грн. відшкодувати на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародна компанія "Антарес" (вул. Липська, 10,Київ 21,01021, код ЄДРПОУ20056770) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (Л.Українки, 26,Київ 133,01133, код 37471912).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Повний текст рішення складено 05.03.2021.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2021 |
Оприлюднено | 11.03.2021 |
Номер документу | 95377154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні