ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення апеляційної скарги
01 березня 2021 року м. Дніпросправа № 280/5970/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів:
головуючого - судді Чумака С.Ю.,
суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В.,
перевіривши на відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2020 року у справі № 280/5970/20 за позовом Фермерського господарства "Лаір" до Державної податкової служби України (відповідач-1), Головного управління ДПС у Запорізькій області (відповідач-2) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2020 року позов задоволений.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач-2 подав апеляційну скаргу.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року апеляційну скаргу залишено без руху для надання оригіналу документу про сплату судового збору та надано десятиденний строк, який обчислюється з дня отримання копії даної ухвали, для усунення недоліків.
На виконання зазначеної ухвали на адресу суду від апелянта надійшло клопотання про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги не менше 30 календарних днів. В обгрунтування клопотання заявник послався на неналежне фінансування з боку держави.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2021 року вказане клопотання задоволено частково; продовжено строк для усунення недоліків апеляційної скарги відповідно до ухвали Третього апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року на десять днів з дня отримання копії ухвали.
На виконання цієї ухвали від апелянта знову надійшло клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги не менше 30 календарних днів, в обґрунтування якого вказує, що ГУ ДПС у Запорізькій області не повноважне відповідати за зобов`язаннями держави за відсутності належного фінансування, здійсненого в межах чинного законодавства. Зазначив також, що на виконання вимог ухвали суду структурним підрозділом скаржника готується реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників бюджетних коштів по сплаті судового збору у цій справі. Разом з тим, апелянт отримав лист Державної казначейської служби з повідомленням про здійснення безспірного списання від 22.12.2020 № 07.1-08/10379 та зупинення операцій на рахунках до моменту повного погашення заборгованості по судовим рішенням, а тому відповідач не має можливості сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги. Також посилається на те, що всі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом.
Розглянувши вказане клопотання, колегія суддів зазначає, що аналогічні доводи були викладені апелянтом у заяві від 25 січня 2021 року, в якій він також просив продовжити строк для сплати судового збору за подачу апеляційної скарги.
Вказана заява та викладені в ній доводи розглянуті та вирішені судом ухвалою від 29 січня 2021 року, якою строк на усунення недоліків (сплату судового збору) був продовжений на 10 днів з дня отримання копії ухвали.
Проте у визначений судом строк апелянтом судовий збір сплачений не був, натомість ним 25 лютого 2021 року подано нове клопотання про продовження строку на усунення недоліків з тим же обґрунтуванням, що і попереднє.
При цьому, апелянт не наводить жодних доводів, що недоліки апеляційної скарги будуть ним усунуті у випадку, якщо суд повторно продовжить строк для сплати судового збору.
Загалом з дня подачі апеляційної скарги (05.11.2020) минуло більше трьох місяців, що, на переконання суду, є більш ніж достатнім для вирішення питання про сплату судового збору, у зв`язку з чим апеляційний суд вважає, що підстави для повторного продовження строку на усунення недоліків відсутні.
Щодо посилань апелянта на продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги в рамках забезпечення принципів доступу до правосуддя та рівності всіх учасників судового процесу перед судом, апеляційний суд зазначає таке.
Статтями 8, 55 Конституції України регламентовано кожній особі право на захист її прав та законних інтересів, також гарантовано право на судовий захист, вказані норми - принципи вказують на гарантоване державою право особи, яке вона може реалізувати якщо порушені її права та охоронювані законом інтереси.
Водночас, відповідно до ст. 129 Конституції України та ст. 8 КАС України, однією із засад судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Обов`язок особи сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги на судове рішення визначений ст. 132 КАС України та статтею 3 Закону України «Про судовий збір» .
Такий обов`язок, на переконання суду, має на меті забезпечення принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду. При цьому, судовий збір виконує не тільки фіскальну, а й дисциплінуючу функцію. Він є одним із способів стимулювання належного виконання учасниками відповідних правовідносин своїх прав та обов`язків, передбачених законами України.
Натомість, держава має дотримуватися принципу "належного урядування" і не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею же, зокрема стосовно дотримання процедури виділення і погодження коштів на сплату судового збору або відсутності таких коштів.
З огляду на вказане, апеляційний суд зазначає, що безпідставне продовження строків на усунення недоліків апеляційної скарги на доволі великий строк може призвести до затягування строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції у цій справі, та відповідно призведе до надання переваги одній зі сторін судового процесу - суб`єкту владних повноважень, що є неприпустимим.
За таких обставин колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні клопотання про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги не менше 30 календарних днів для сплати судового збору.
Відповідно до ч. 2 ст. 298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно з п. 1 ч. 4. ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо він не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Отже, апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2020 року у справі № 280/5970/20 необхідно повернути скаржнику.
На підставі викладеного, керуючись ст. 169, 298, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги не менше 30 календарних днів відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2020 року у справі № 280/5970/20 повернути скаржнику.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання суддями і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду протягом 30 днів з того ж часу.
Суддя-доповідач С.Ю. Чумак
суддя С.В. Чабаненко
суддя І.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2021 |
Оприлюднено | 11.03.2021 |
Номер документу | 95377695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чумак С.Ю.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні