Ухвала
від 04.03.2021 по справі 923/1219/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


УХВАЛА

04 березня 2021 року Справа № 923/1219/20

Господарський суд Херсонської області у складі судді Павленко Н.А. , при секретарі судового засідання Короткій Ю.А.,

за участю представників сторін:

від позивача - Гуцов В.І., голова правління,

від відповідача - не прибув,

розглянувши у підготовчому засіданні справу

за позовом : Фермерського господарства "Віта", Херсонська область, Каховський район, с. Семенівка, вул. Пролетарська, 11, код ЄДР 21283893

до відповідача : Костогризівської сільської ради Каховського району Херсонської області, Херсонська область, Каховський район, с. Костогризове, вул. Гагаріна, 21а, код ЄДР 26348410

про визнання права власності.

в с т а н о в и в:

Провадження у справі здійснюється за позовною заявою ФГ "Віта" з вимогою про визнання права власності на комплекс, будівлі автогаражу, загальною площею 2779 кв.м, що знаходяться за адресою: вул.Пролетарська, 11, с.Семенівка, Каховський район, Херсонська область.

Позовні вимоги обґрунтовано обставиною втрати правовстановлюючих документів на майно.

03.03.2021 до суду від Зеленопідської сільської ради територіальної громади Херсонської області надійшло клопотання про розгляд справи без участі її представника (вх.№1742/21 від 03.03.2021).

Представником позивача висловлена власна позиція про те, що наданих доказів достатньо для розгляду справи по суті.

У суду відсутні підстави для подальшого відкладення підготовчого засідання.

Підготовче провадження підлягає закриттю згідно з п.3 ч.2 ст. 185 ГПК України з призначенням справи до розгляду по суті.

Судом з`ясовано наступні обставини.

Відповідно до п.21 Постанови верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" 17 липня 2020 року № 807-IX утворено у Херсонській області, у тому числі, Каховський район (з адміністративним центром у місті Нова Каховка) у складі територій Асканія-Нової селищної, Великолепетиської селищної, Верхньорогачицької селищної, Горностаївської селищної, Зеленопідської сільської, Каховської міської, Костянтинівської сільської, Любимівської селищної, Новокаховської міської, Присиваської сільської, Рубанівської сільської, Тавричанської сільської, Таврійської міської, Хрестівської сільської, Чаплинської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом

Міністрів України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 726-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Херсонської області" визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Херсонської області.

До складу Зеленопідської територіальної громади увійшли територіальні громади: Зеленопідська, Дмитрівська, Слобідська, Федорівська, Костогризівська , Семенівська.

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" 17 листопада 2020 року №1009-IX внесено зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" :

2) у розділі V "Прикінцеві та перехідні положення":

доповнити пунктами 6-1 і 6-2 такого змісту:

"6-1. До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

3) після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, що припиняється, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету;

4) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;

9) юридична особа - сільська , селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських , селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою;

18) Сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Цей закон набрав чинності 06.12.2020.

Зеленопідська сільська рада набула повноважень 11.11.2020.

Отже, з набуттям Зеленопідською сільською радою повноважень, після набрання чинності Законом України 17 листопада 2020 року № 1009-IX, припинилися повноваження Костогризівської сільської ради.

Сформована Зеленопідська територіальна громада стала правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої Костогризівської територіальної громади.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 52 ГПК України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір , суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Таким чином, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках.

За висновками Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, викладеними у постанові від 11.10.2019 у справі № 812/1408/16, публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під яким розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права до іншого. При цьому, обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладаються на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів. У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функцій від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі .

Верховний Суд у зазначеній вище постанові виділяє два види правонаступництва: фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією), та процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

У постанові Верховного Суду від 30.12.2020 у справі справа № 805/4361/17-а здійснений наступний правовий висновок.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Костогризівська сільська рада втратила компетенцію з моменту набрання повноважень Зеленопідською сільською радою, яка набрала фактично повноважень як орган місцевого самоврядування на території Костогризівської територіальної громади, яка увійшла до Зеленопідської територіальної громади.

Перехід повноважень відбувся на підставі наведених вище норм законодавства.

Таким чином, судом встановлено, що Зеленопідська сільська рада є правонаступником Костогризівської сільської ради, у зв`язку з чим підлягає залученню до участі у справі.

З огляду на подане клопотання, Зеленопідська сільська рада обізнана у справі, що розглядається, та висловила прохання здійснювати розгляд справи без участі її представника.

Керуючись ст.52, п.3 ч.2 ст. 185, ст. 197, ст. 234 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1. Залучити до участі у справі правонаступника Костогризівської сільської ради Зеленопідську сільську раду, Херсонська область, Каховський район, с-ще Зелений Під, вул.Миру, 12, код ЄДР 26518786.

2. Підготовче провадження у справі закрити.

3. Призначити розгляд справи по суті у судовому засіданні на 01 квітня 2021 року о 12:00 за адресою: м. Херсон, вул. Театральна, 18, зал судових засідань № 2 (третій поверх).

4. Повідомити сторони про час та місце проведення судового засідання шляхом направлення копії цієї ухвали.

Ухвала відповідно до ч.1 ст. 235 ГПК України набирає законної сили з дня її оголошення - 04.03.2021 і оскарженню окремо від рішення не підлягає.

Ухвалу розміщено в Єдиному державному реєстрі судових рішень в мережі Інтернет за веб-адресою: http://reyestr.court.gov.ua/

Суддя Н.А. Павленко

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено11.03.2021
Номер документу95379975
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1219/20

Рішення від 20.04.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 01.04.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 04.03.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 09.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 12.01.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 14.12.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 27.11.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні