Справа № 635/1007/21
Провадження № 3/635/514/2021
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2021 року суддя Харківського районного суду Харківської області Лук`яненко С.А.., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 130 КУпАП,
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який працює на посаді водія-експедитора ЗАТ «ТРАНСОРЛОЯ», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,-
В С Т А Н О В И В:
27 січня 2021 року о 00 годині 10 хвилин ОСОБА_1 , в Харківській області Харківському районі с.Березівка, вул.Слов`янська, біля буд.47А, керував транспортним засобом DAEWOO NEXIA, реєстраційний номер НОМЕР_1 з ознаками алкогольного сп`яніння (запах алкоголю з порожнини рота, хитка хода, почервоніння шкіри на обличчі), на вимогу поліцейського у встановленому законом порядку в присутності двох свідків відмовився від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу та в закладі охорони здоров`я, чим порушив вимоги п. 2.5 ПДР України, а саме:
п. 2.5 Правил дорожньогоруху «водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції».
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнав, щиро розкаявся, пояснив про обставини вчиненого правопорушення, просив не позбавляти права керування транспортним засобом, оскільки працює водієм-експедитором у ЗАТ «ТРАНСОРЛОЯ», і його робота безпосередньо передбачає переміщення на автомобілі, отже позбавлення права керування транспортним засобом обмежить його у такій можливості, інших джерел доходу не має, крім того, він має на утриманні сімох неповнолітніх дітей.
Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення серії ДПР18 №351862 від 27 січня 2021 року, письмовими поясненнями свідків ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , рапортом інспектора взводу 2 роти 6 баталь`ону 3 УПП в Харківській області ДПП старшого лейтенанта поліції Сєргєєва С., відеозаписом та поясненнями ОСОБА_1 при розгляді справи.
Протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 складений уповноваженою особою, з дотриманням вимог ст.256КУпАП із зазначенням в ньому прізвищ, адрес та підписів понятих та відповідає вимогам Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженій наказом Міністерства Внутрішніх справ України №1395 від 07 листопада 2015 року.
Процедура проведення поліцейськими огляду водія відповідає вимогам Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою наказом Міністерства Внутрішніх справ України та Міністерством охорони здоров`я України №1452/735 від 09 листопада 2015 року.
Суд, дослідивши матеріали справи, кваліфікує дії ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП, тобто відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного сп`яніння.
Суд вважає доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.
Під час судового розгляду голова правління Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» ОСОБА_4 звернулась до суду із клопотанням про передачу матеріалів адміністративного правопорушення за ч.1 ст.130КУпАП у відношенні ОСОБА_1 на розгляд колективу Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ». В обґрунтування клопотання зазначила, що дане питання розглянуто на загальних зборах колективу громадської організації, та відповідно до протоколу загальних зборів №26/2-21 колективу Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» від 26.02.2021, ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, а саме керування автотранспортним засобом в стані алкогольного сп`яніння, щиро розкаявся, притягається до адміністративної відповідальності вперше, є батьком багатодітної сім`ї, має на утриманні сімох неповнолітніх дітей, беручи до уваги ступінь його вини та майновий стан, позитивну характеристику за місцем роботи, вирішено взяти на себе обов`язок здійснювати щодо ОСОБА_1 заходи виховного характеру контроль за виконанням своїх безпосередніх обов`язків волонтера, перевірку додержання ним правил співжиття в побуті та громадських місцях і повідомляти уповноважені органи про будь-які випадки ухилення останнього від заходів виховного характеру колективу. Колектив зобов`язується здійснювати заходи виховного характеру, спрямовані на недопущення вчинення нових правопорушень, його перевиховання й виправлення.
З рекомендованого листа ЗАТ «ТРАНСОРЛОЯ» вбачається, що ОСОБА_1 працює на посаді водія-експедитора ЗАТ «ТРАНСОРЛОЯ» з 21 жовтня 2020 року по теперішній час, в його обов`язки входить погрузка, розвантаження та доставка вантажу по території Європи, технічне обслуговування автомобіля.
У судовому засіданні ОСОБА_1 просив задовольнити клопотання голови правління Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» ОСОБА_4 про передачу його на поруки колективу громадської організації.
Вирішуючи питання по суті клопотання про звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.1КУпАП завданням Кодексу Українипро адміністративніправопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Згідно зі ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
При накладанні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, його відношення до скоєного.
Відповідно до ч. 1 ст.21КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, звільняється від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу, якщо з урахуванням характеру вчиненого правопорушення і особи правопорушника до нього доцільно застосувати захід громадського впливу.
Положення зазначеної статті відображають принцип індивідуалізації адміністративної відповідальності, який означає відповідність заходу впливу, який обирається для правопорушника, меті адміністративній відповідальності. Він передбачає як індивідуальний підхід до застосування примусових заходів залежно від особистих якостей правопорушника та характеру і обставин вчинення проступку, так і можливість пом`якшення і навіть відмови держави від застосування заходів відповідальності, якщо її мета може бути досягнута іншим шляхом.
Враховуючи всі обставини справи в їх сукупності, з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, даних про особу винного, який вперше притягується до адміністративної відповідальності, щиро розкаявся у вчиненому, позитивно характеризується за місцем роботи, є батьком багатодітної сім`ї, має на утриманні сімох неповнолітніх дітей: ОСОБА_5 , 2004 року народження, ОСОБА_6 , 2006 року народження, ОСОБА_7 , 2007 року народження, ОСОБА_8 , 2009 року народження, ОСОБА_9 , 2011 року народження, ОСОБА_10 , 2013 року народження, ОСОБА_11 , 2016 року народження, який працює водієм-експедитором у ЗАТ «ТРАНСОРЛОЯ, для виконання своїх трудових обов`язків необхідна наявність права керування транспортним засобом, оскільки інших джерел доходу він не має, приймаючи до уваги клопотання голови правління Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» ОСОБА_4 про передачу ОСОБА_1 на поруки колективу громадської організації, помічником якої він є, з метою досягнення виховного ефекту, керуючись принципами справедливості та гуманізму, з метою дотримання справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту прав окремої особи, враховуючи, що стягнення, передбачене санкцією ч. 1 ст.130КУпАП є надмірним для особи, оскільки призведе до втрати єдиного джерела доходу, суд вважає доцільним задовольнити клопотання голови правління Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» ОСОБА_4 та передати матеріали справи про адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст.130КУпАП у відношенні ОСОБА_1 на розгляд колективу Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» для застосування заходів громадського впливу, що відповідно до вимог ч. 2 ст.284КУпАП є підставою для закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення.
За змістом ст. 21 КУпАП, про заходи громадського впливу, застосовані до осіб, які вчинили правопорушення, передбачені статтею 51, частиною першою статті 129, частинами першою і другою статті 130, статтями 156, 173, 176, 177, 178-180 цього Кодексу, власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган, або громадська організація повинні не пізніш як у десятиденний строк з дня одержання матеріалів повідомити орган (посадову особу), який надіслав матеріали.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 1, 21, 23, 27, ч. 1 ст. 130, 284 КУпАП, суддя,-
П О С Т А Н О В И В:
Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч.1 ст.130КУпАП та передати матеріали на розгляд колективу Громадської організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40413405, юридична адреса: 61019, м.Харків, вул.Колонна, буд.67-А) для застосування заходів громадського впливу.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1ст.130КУпАП України закрити.
Громадській організації «ДОБРА ПРИСТАНЬ» у десятиденний строк з дня одержання матеріалів повідомити суд про заходи громадського впливу, які застосовані до ОСОБА_1 у зв`язку з вчиненням адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Харківський районний суд Харківської області протягом десяти днів з дня винесення такої постанови.
Суддя С.А.Лук`яненко
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2021 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 95396324 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції |
Адмінправопорушення
Харківський районний суд Харківської області
Лук'яненко С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні