Рішення
від 03.03.2021 по справі 240/1669/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2021 року м. Житомир справа № 240/1669/21

категорія 109000000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Нагірняк М.Ф.,

секретар судового засідання Добровольська Н.А.

за участю: представника позивача - Черниш О.М.,

представника відповідача - Федосюк В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Суперспрокс Україна" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі про визнання незаконними дій, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Суперспрокс Україна" звернулася з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі про визнання незаконними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі щодо неврахування вимог п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року при наданні витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 щодо обмежень в застосуванні коефіцієнта Км2 максимальним значенням 0,306, та зобов`язати врахувати таке рішення при наданні такого витягу.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.02.2021року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі і її призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Представник Позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Суперспрокс Україна", в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі і пояснив, що 24.12.2020 підприємство на свій запит отримало витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052, з якого вбачається, що Відповідач розраховуючи нормативно-грошову вартість даної земельної ділянки не врахував рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015, у частині застосування обмеженого значення коефіцієнту Км2, а саме: при розрахунку нормативно-грошової вартості орендованої Позивачем земельної ділянки площею 0,2456 га, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Корольова, 132, Відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 1,750, а не 0,306.

На думку представника Позивача, такі дії Відповідача у частині не виконання п. 4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015, щодо застосування обмеженого значення коефіцієнту Км2 при розрахунку нормативно-грошової вартості земельної ділянки, є незаконними та порушують права Позивача.

Представник Відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила і зазначила, що жодним законом чи підзаконним нормативно-правовим актом не визначено, що витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування та не передбачено можливості встановлення або обмеження коефіцієнтів органами місцевого самоврядування після затвердження ними технічної документації, як результату проведення оцінки земель. Одночасно представник Відповідача зазначила, що у рішенні Житомирської міської ради обмежено коефіцієнт Км2, але пунктом 10 Рішення №931 Відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира. Відповідно до технічної документації жодних обмежень немає, а відповідний витяг виготовляється виключно лише з технічної документації в якій встановлені коефіцієнти у відповідності до вимог ст. 23 Закону України "Про оцінку земель".

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представників Позивача та Відповідача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.

Спірні правовідносини між сторонами по даній справі щодо порядку та підстав видачі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки регулюються правовими нормами Закону України "Про оцінку земель" від 11 грудня 2003 року N 1378-IV (надалі - Закон N 1378-IV), що були чинні на день виникнення таких відносин.

За приписами частини першої статті 23 Закону N 1378-IV технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Судом встановлено та визнається сторонами, що у відповідності до вказаних вимог Закону N 1378-IV рішенням сорок сьомої сесії шостого скликання Житомирської міської ради №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира згідно з додатком.

Як зазначено в п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року, умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі, а саме - обмежено застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306.

Судом встановлено та визнається сторонами, що Позивач згідно договору оренди від 31.01.2020року є орендарем земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 загальною площею 0,2456 га, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Корольова, 132.

24.12.2020 Позивач на свій запит отримав спірний Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1021 (а.с.16).

Як вбачається з даного Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, при розрахунку нормативно-грошової вартості земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 загальною площею 0,2456 га, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Корольова, 132 Відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 1,750. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки склав 1,249х1,433х1,060=1,897.

Сторони визнають право Відповідача на видачу спірного Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Суть спору між сторонами в даній справі зведена виключно до правомірності застосування значення коефіцієнта Км2.

Позивач вважає, що Відповідачем незаконно застосовано значення коефіцієнта Км2 у розмірі 1,750 без врахування вимог п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року щодо обмеження розміру цього коефіцієнту максимальним значенням 0,306.

Такі доводи Позивача та його представника в судовому засіданні узгоджуються із вимогами чинного законодавства з огляду на таке.

Безспірно, як вже зазначалося, частиною 1 ст.23 Закону N 1378-IV передбачено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Суд враховує, що постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 затверджена Методика грошової оцінки земель населених пунктів. Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності (п. 2 Методики грошової оцінки земель населених пунктів).

Пунктом 21 цієї Методики зазначено, що Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за відповідною формулою, в якій, окрім іншого враховується коефіцієнт Км, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

В свою чергу, коефіцієнт, який характеризує місцеположення земельної ділянки (Км), обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км2 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів.

Таким чином, судом встановлено і визнається сторонами, що Км2, як коефіцієнт, що характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів, підлягає обов`язковому врахуванню при визначенні нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Як вже зазначалося судом, рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі обмежено застосування цього коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306.

Одночасно пунктом 6 цього ж рішення Житомирської міської ради №931 визначено, що користувачам та власникам земельних ділянок, незалежно від форми власності та підпорядкування, отримати витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки земель м.Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016 .

Згідно п. 10 рішення Житомирської міської ради №931, Відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира користувачам або власникам земельних ділянок.

Отже, приймаючи рішення, Житомирська міська рада обмежила значення коефіцієнтів Км2 та Км3, зокрема, визначила умовою введення в дію нових розмірів плати за землю для всіх економіко-планувальних зон м.Житомира обмеження коефіцієнту Км2 значенням 0,306,

Суд враховує, що відповідно до ч.1 ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Більш того, Верховний Суд у постанові від 05 березня 2020 року у справа №806/179/16 (провадження № К/9901/10149/18) дійшов висновку про те, що оскільки рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі" є нормативно-правовим актом, воно є обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади.

Зазначене свідчить про помилковість твердження представника Відповідача про те, що рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 суперечить положенням Закону України "Про оцінку земель", а тому не підлягає врахуванню.

Судом безспірно встановлено, що при розрахунку нормативної грошової вартості земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 загальною площею 0,2456 га, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Корольова, 132 Відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 1,750. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки склав 1,249х1,433х1,060=1,897.

Однак, суд зазначає, що застосувавши під час формування Витягу значення Км2 у розмірі 1,750 Відповідачем не було враховано обмеження в застосуванні цього коефіцієнта Км2, що встановлене п.4 рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015.

Враховуючи викладене, суд робить висновок, що не врахувавши п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 під час формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме: не застосувавши при розрахунку нормативно грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306, Відповідач вчинив протиправні дії чим порушив права Позивача, а тому позов в цій частині підлягає задоволенню.

Суд враховує, що відповідно до положень пп.14.1.147 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;

За змістом п.271 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

В розумінні вимог п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України при визначення розміру орендної плати за землю також враховується нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Тобто, розрахунок нормативної грошової вартості земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 безпосередньо впливає на права Позивача як орендаря вказаної земельної ділянки.

Вказане порушене право Позивача підлягає судовому захисту та поновленню шляхом зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 врахувати вимоги п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року щодо обмежень в застосуванні коефіцієнта Км2 максимальним значенням 0,306.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом Позивачем сплачений судовий збір у розмірі 2270,00грн., який підлягає відшкодуванню шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області.

Одночасно суд зазначає про відсутність підстав для відшкодування Позивачу судових витрат у вигляді вартості правничих послуг в розмірі 45000,00грн. з огляду на таке.

Такі послуги були зумовлені договором про надання адвокатських послуг від 23.12.2020року між Позивачем та Адвокатським об`єднанням "Міжнародний правовий консалтинг".

Відповідно до предмету судового розгляду в межах даної справи є правомірність дій Відповідача при наданні витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 від 24.12.2020року.

Зазначене свідчить, що надання адвокатських послуг за договором від 23.12.2020року не могли бути зумовлені спірними відносинами по даній справі, так як на момент їх надання не існувало в часі спірного витягу.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 90, 139-143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов задовольнити, визнати незаконними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі щодо неврахування вимог п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року при наданні витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 щодо обмежень в застосуванні коефіцієнта Км2 максимальним значенням 0,306.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та м.Житомирі при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136600:07:002:0052 врахувати вимоги п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року щодо обмежень в застосуванні коефіцієнта Км2 максимальним значенням 0,306.

Судові витрати Товариства з обмеженою відповідальністю "Суперспрокс Україна" вул. Корольова, 132 м. Житомир, 10025, код ЄДРПОУ 35954611) у вигляді судового збору в сумі 2270,00грн. підлягають відшкодуванню шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45 м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 39765513).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя М.Ф. Нагірняк

Повне судове рішення складене 05 березня 2021 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2021
Оприлюднено12.03.2021
Номер документу95403922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/1669/21

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 03.03.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні