ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2021 року справа №380/10378/20
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Раба М.О., представника відповідача-1 Гавриляка Р.А., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробничого центру «Інженерна екологія» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничий центр Інженерна екологія (далі - НВЦ Інеко , позивач) 17.11.2020 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1753409/13797649 від 21.07.2020;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 30.06.2020.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що НВЦ Інеко здійснює підприємницьку діяльність з 1990 року в основному надаючи послуги з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, а також здійснює господарську діяльність з будівництва інших споруд, доріг та автострад. Вказує, що для здійснення господарської діяльності володіє необхідними матеріальними та технічними ресурсами, орендує нежитлове приміщення, орендує вантажний транспорт, використовує працю найманих працівників. Позивач як субпідрядник уклав договір субпідряду з ТОВ Онур Конструкціон Інтернешнл (Генпідрядник), відповідно до якого субпідрядник за дорученням генпідрядника зобов`язується виконати будівельні роботи га об`єкті - автомобільна дорога Східниця - Верхнє Синьовидне. За результатом виконаних робіт позивач склав та подав на реєстрацію податкову накладну №17 від 30.06.2020. Позивач зазначає, що після отримання квитанцій про зупинення реєстрації цієї податкової накладної надіслав контролюючому органу пояснення з повним переліком документів для підтвердження реальності здійснення ним господарських операцій по складеній податковій накладній. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначеної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; причиною відмови вказано те, що платник податків не надав копій первинних документів. НВЦ Інеко , вважаючи ці рішення комісії ДПС у Львівській області неправомірними, подав скаргу до комісії вищого рівня та долучив копії документів на підтвердження викладених ним обставин та пояснень, проте комісія ДПС України проігнорувала надані НВЦ Інеко , а за результатами розгляду скарги платника податків винесла рішення, в якому вказала ці ж підстави - нібито ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, ненадання копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Позивач наполягає, що надав відповідачам всі необхідні документи, які засвідчують факт реального здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Позивач звертає увагу суду, що в квитанціях контролюючого органу міститься лише неконкретизована вимога надати підтверджуючі документи, достатні для прийняття рішення для реєстрації податкових накладних , проте не вказано, конкретно які документи необхідно подати. Позивач зазначає, що оскаржені рішення містять лише загальні формулювання, без конкретики яких саме документів не було подано платником податків. Звертає увагу суду, що в рішеннях у відповідних графах не підкреслено, які саме документи з перелічених документів не надано платником податків, при законодавчо затвердженій формі щодо необхідної відмітки: документи, які не надано, підкреслити . Позивач, з метою належного захисту своїх прав як платника податку просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну НВЦ Інеко №17 від 30.06.2020.
Відповідач-1 позов не визнає. Представник ГУ ДПС у Львівській області подав відзив на позовну заяву (а.с. 169-170), просить суд відмовити в задоволенні позову НВЦ Інеко в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкової накладної було не надання платником податків первинних документів. Представник відповідача до відзиву долучив витяг з бази даних контролюючого органу про отримані контролюючим органом пояснення та первинні документи, надіслані НВЦ Інеко для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №17 від 30.06.2020 (а.с.172-174).
Відповідач-2 відзиву на позов суду не надіслав, участі представника у судовому засіданні не забезпечив, тому суд ухвалив розглянути справу без його участі на підставі наявних матеріалів.
Суд заслухав промови учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:
товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничий центр Інженерна екологія зареєстроване як юридична особа 26.12.1990, ідентифікаційний код 13797649. Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 46.73), серед інших видів господарської діяльності є, зокрема, будівництво інших споруд, доріг та автострад, каналізація, відведення й очищення стічних вод (а.с. 9). НВЦ Інеко має ліцензію №40-Л від 11.07.2018, видану ДАБІ України, щодо ведення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (а.с. 16).
Надані позивачем документи свідчать про те, що підприємство: - орендує нежитлове приміщення, вантажний транспорт (договір оренди нежитлового приміщення, договір оренди транспортного засобу (а.с. 71-82, 83-84,89-91); - закуповує будівельні матеріали для виконання робіт (договір поставки бетону з ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 , договір поставки бордюрів з ТОВ Озон , договір поставки бордюрів з ФОП ОСОБА_3 (а.с.92-93, 144-147, 122-127, 131-134), використовує працю найманих працівників (штатний розпис а.с. 153).
НВЦ Інеко (Субпідрядник) та ТОВ Онур Конструкціон Інтернешнл (Генпідрядник) уклали договір субпідряду №ЛВ-Сх-10-02-2020 від 10.02.2020, відповідно до якого Генпідрядник доручає, а Субпідрядник зобов`язується виконати роботи по проекту Капітальний ремонт автомобільної дороги по проекту Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О140406 Східниця-Верхнє Синьовидне на ділянці км 0+000 - км 4+900 Дрогобицького районі Львівської області . Пункт 3.4 Договору визначав, що Генпідрядник перераховує Субпідряднику аванс на придбання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання в розмірі 30% вартості обсягу робіт. Зарахування авансу здійснюється на підставі актів виконаних робіт (ф. КБ-2в, ф.КБ-3) протягом 90 днів з дати перерахування авансу, в іншому випадку Субпідрядник повертає кошти на рахунок Генпідрядника. Розрахунки між сторонами за виконані роботи, згідно з пункту 4.1 Договору, здійснюються протягом 5 календарних днів з моменту підписання Генпідрядником та Субпідрядником акту приймання виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2в) та довідки про вартість виконаних робіт (ф. КБ-3) (а.с.17-22).
За результатом виконання робіт сторони Договору підписали акт №6 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2020 року, на підставі якого НВЦ Інеко склав податкову накладну №17 від 30.06.2020 та подав таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 59-62, 13-14).
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Після надіслання податкової накладної платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якої документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена ( а.с. 15).
В цій квитанції зазначено, що: 1) коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 81.30 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, 2) їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
НВЦ Інеко у відповідь на отриману квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №17 від 30.06.2020 скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення №1 від 17.07.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.172) з письмовим поясненням від 17.07.2020, в якому детально описав господарську операцію з ТОВ Онур Конструкціон Інтернешнл згідно договору субпідряду №ЛВ-Сх-10-02-2020 від 10.02.2020. В поясненні, зокрема, зазначено що податкова накладна №17 від 30.06.2020 була виписана у зв`язку з підписанням акту №6 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2020 року. Товариство виконувало роботи з установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів, установлення бетонних поребриків на бетонну основу на об`єкті будівництва Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О140406 Східниця-Верхнє Синьовидне на ділянці км 0+000 - км 4+900 Дрогобицького районі Львівської області . Для виконання робіт Товариство закупило матеріали в ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 (бордюр, бетон М-150, бетон М-200). Роботи, зазначені в податковій накладній - установлення бортових каменів бетонних при інших видах покриттів, установлення бетонних поребриків на бетонну основу з кодом 81.30 підтверджуються Договором, актом приймання-виконаних будівельних робіт ф. КБ-2в, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати ф.КБ-3. Для виконання зазначених робіт використані зазначені матеріали, про оприбуткування яких свідчать прихідні накладні, НВЦ Інеко просило зареєструвати податкову накладну №17 від 30.06.2020 (а.с. 173).
На підтвердження пояснення та реальності операції за податковою накладною №17 від 30.06.2020 НВЦ Інеко надало комісії відповідача-1 такі документи в кількості 8 додатків: договір субпідряду №ЛВ-Сх-10-02-2020 від 10.02.2020, договори поставки з ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_3 , видаткові накладні, картка по рахунку 361 за січень -червень 2020 року, довідка про вартість виконаних робіт та витрати за червень 2020 року (а.с.172-174).
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів 21.07.2020 прийняла рішення №1753409/13797649 від 21.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 30.06.2020 (а.с. 11).
Рішення обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме: - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
НВЦ Інеко , вважаючи таке рішення комісії ДПС у Львівській області неправомірним, подало скаргу до комісії вищого рівня, в якій НВЦ Інеко детально описало господарську операцію з ТОВ Онур Конструкціон Інтернешнл та долучило копії документів на підтвердження своїх аргументів (а.с.154-155)
08.09.2020 Комісія ДПС України прийняла рішення №41433/13797649/2 (а.с. 156), відповідно до якого залишила скаргу НВЦ Інеко без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підставу відмови задовольнити скарги платника податків Комісія зазначила таке: ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).
Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку №1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165);
- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку №1165.
Відповідно до пунктів 7,8 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).
Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком №3 до Порядку №1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до норм Порядку №1165:
12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
Механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) визначає Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарг).
Відповідно до пункту 1 цього Порядку розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну.
Відповідно до пункту 11 Порядку розгляду скарг платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.
Згідно з пунктом 12 Порядку розгляду скарг за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.
Пунктами 14,15 Порядку розгляду скарг визначено, що за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, надсилає платнику податку відповідне рішення (додаток 3). Рішення за результатами розгляду скарги набирає чинності з дня його прийняття.
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:
НВЦ Інеко зареєстроване як юридична особа в 1990 році, має зареєстрований основний вид діяльності оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, а також будівництво інших споруд, доріг та автострад. НВЦ Інеко має ліцензію №40-Л від 11.07.2018 щодо ведення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками. Для здійснення такої господарської діяльності підприємство має технічні, людські та матеріальні ресурси: орендує нежитлове приміщення, відповідну техніку, має штат працівників.
Для здійснення робіт на об`єкті Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О140406 Східниця-Верхнє Синьовидне на ділянці км 0+000 - км 4+900 Дрогобицького районі Львівської області позивач закупив матеріали: бетон та бордюри, орендував техніку. Виконання робіт за договором субпідряду підтверджується серед інших документів довідкою про вартість виконаних робіт та витрати ф. КБ-3, актом №6 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2020 року, на підставі якого НВЦ Інеко склало податкову накладну №17 від 30.06.2020 та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанції з пропозицією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначеної в податковій накладній інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме (а.с. 15):
- відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 81.30 в таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається;
- обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання.
Суд встановив, що станом на дату надіслання контролюючим органом на адресу НВЦ Інеко цієї квитанції в платника податків не було зареєстрованої контролюючим органом Таблиці даних платника податку на додану вартість. Таким чином, контролюючий орган не мав підстав зупиняти реєстрацію податкових накладних з таким обґрунтуванням (відсутність кодів у таблиці).
Суд враховує, що НВЦ Інеко пояснило, що в процесі своєї господарської діяльності здійснює закупівлю матеріалів, тому причини придбання матеріалів/сировини (бетон, бордюри) за одним кодом УКТЗЕД/ДКПП і передача виконаних з використанням цих матеріалів результатів робіт (установлення бортових бетонних, установлення бетонних поребриків на бетонну основу) за іншими кодами відповідають заявленому виду діяльності платника податку.
Суд також враховує, що в згаданій квитанції немає навіть примірного переліку документів, які слід подати для реєстрації податкових накладних, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.
На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації зазначеної податкової накладної НВЦ Інеко 17.07.2020 скерувало контролюючому органу повідомлення №1 від 17.07.2020 з детальними письмовими поясненнями щодо здійснення господарської операції за податковою накладною №17 від 30.06.2020 та копіями первинних документів (договір субпідряду, договори поставки бетону та бордюрів, видаткові накладні, картка по рахунку 361 за січень-червень 2020 року, довідка про вартість виконаних робіт та витрати за червень 2020 року (а.с.172-174).
Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 30.06.2020 (а.с. 11-12) обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій таких документів, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних . Далі в тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід підкреслити ті документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідачем-1 жоден документ в оскарженому рішенні не підкреслено, тому залишається неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних НВЦ Інеко .
Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняте рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів (шляхом підкреслення у наведеному в шаблоні рішення типовому переліку конкретних документів, відсутність котрих була підставою для відмови в реєстрації податкових накладних); - навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.
Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що перелічені документи є належними доказами для підтвердження викладених в повідомленнях пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №17 від 30.06.2020.
Суд також враховує, що платник податків повторно скерував разом з підтверджуючими документами щодо здійснення господарської діяльності та деталізованим в скарзі поясненням скаргу на рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації цих податкової накладної №17 від 30.06.2020 до ДПС України. Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, залишила скаргу НВЦ Інеко без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін; це рішення комісії відповідача-2 аргументується також ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси; ненаданням платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків . Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи з обґрунтованим письмовим поясненням господарської операції платника податку. Наведені обставини свідчать про свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкових накладних позивача.
Суд вважає, що надані платником податків документи були достатніми для підтвердження викладених в повідомленні від 17.07.2020 пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже - достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №17 від 30.06.2020.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №1753409/13797649 від 21.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 30.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому такі підлягають скасуванню як протиправні.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку №1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №17 від 30.06.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог НВЦ Інеко , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, що прийняв протиправні рішення.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №1753409/13797649 від 21.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 30.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробничий центр «Інженерна екологія» (79044, Львівська область, місто Львів, вул. Горбачевського, будинок 8; ідентифікаційний код 13797649) податкову накладну №17 від 30.06.2020.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код 43143039) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробничий центр «Інженерна екологія» (79044, Львівська область, місто Львів, вул. Горбачевського, будинок 8; ідентифікаційний код 13797649) судові витрати на сплату судового збору в сумі 2101 (дві тисячі сто одну) гривню.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 09.03.2021.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2021 |
Оприлюднено | 11.03.2021 |
Номер документу | 95405141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні