Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 лютого 2021 р. № 520/16488/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Костюшко О.В.,
за участі:
1-го представника позивача - Логашова Д.І.,
2-го представник позивача - Шевцова О.А.,
представника відповідача - Довгаль В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Одноробівського професійного аграрного ліцею (с. Одноробівка, Золочівський район, Харківська область, 62210, код ЄДРПОУ 02547990) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП: 43983495, вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020270701, форма "ПН" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, про встановлення відсутності складення та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 ПКУ податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ та накладено штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 176 506,00 грн. (сто сімдесят шість тисяч п`ятсот шість гривень);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020090701, форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 680, 00 грн. (шістсот вісімдесят гривень);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020170701, форма "Р" на підставі пункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 пункту 58.1 статті 58 ПК України про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сума грошового зобов`язання становить 220 632, 00 грн. (двісті двадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні), дана сума складається з податкового зобов`язання 176 506,00 грн. (сто сімдесят шість тисяч п`ятсот шість гривень) та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) 44 126,5 грн. (сорок чотири тисячі сто двадцять шість гривень та п`ять коп.);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020220701 форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, ПКУ пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 4 080.00 грн. (чотири тисячі вісімдесят гривень);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020140701, форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 1 360,00 грн. (одна тисяча триста шістдесят гривень);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00020240701 форма "Р" на підставі підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58 ПКУ про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 423 570,00 грн. (чотириста двадцять три гривні п`ятсот сімдесят гривень), сума грошового зобов`язання складається з податковим зобов`язанням 338 856,00 грн. (триста тридцять вісім тисяч вісімсот п`ятдесят шість гривень) та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) 84 714,00 грн. (вісімдесят чотири тисячі сімсот чотирнадцять гривень);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Харківській області №00030390701 від 17 листопада 2020 року форма "Н" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, про встановлення порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно статті 120.1 ПКУ, застосовано штраф на загальну суму 88 253,00 грн. (вісімдесят вісім тисяч двісті п`ятдесят три гривні).
В обґрунтування позову зазначив, що правовідносини між позивачем та контрагентами мають реальний характер. Позивач наголосив на тому, що він включений до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Таким чином, висновки акту перевірки щодо виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій та нарахування податкових зобов`язань з податку на прибуток є протиправними діями відповідача. На підставі вищевикладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суді від 24.11.2020 р. було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
Сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження у справі, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
У відзиві на позовну заяву відповідач наголосив, що документальної перевіркою встановлено нецільове використання активів та не здійснення в органі Державної казначейської служби реєстрації зобов`язань за договорами від 20.05.2016 року №20/021 та від 03.04.2017 року № 770/09, складеними с ФГ "Альфа" за 2016 р. - 2017 р. в сумі 2620262, 21 грн., у тому числі за 2016 рік в сумі 737730,84 грн., за 2017 р. в сумі 1882531,37 грн. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
У відповіді на відзив позивач наголосив на тому, що питання дотримання бюджетного законодавства не є об`єктом контролю відповідача, у зв`язку із чим, внесення до акту перевірки відомостей акту позапланової ревізії Держаудитслужби, які не відносяться до перевірки відповідача є таким, що суперечить чинному законодавству. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
У запереченнях відповідач наголосив на тому, що передавальний акт складено 30.06.2017 року затверджено та закріплено печаткою Міністерством освіти і науки України, але Одноробівський аграрний професійний ліцей продовжував займатися фінансово-господарською діяльністю до кінця 2017 року, незважаючи на передавальний акт. Таким чином, Одноробівському професійному аграрному ліцею слід було надавати до контролюючого органу звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2017 року. Окрім того, відповідач наголосив на тому, що договорами не визначена ані ціна, ані вартість послуг. Наявність калькуляції послуг та їх специфікації договорами також не обумовлено, що суперечить вимогам п. 3 ст. 180 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 року №436 ІV, яким визначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов`язань у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
Представники позивача у судовому засіданні повністю позов підтримали, вказали на неправомірність дій відповідача та просили задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечував, підтримав аргументи викладені у відзиві на позовну заяву, просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи, виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Як вбачається з матеріалів справи Одноробівський професійний аграрний ліцей зареєстровано Золочівською районною державною адміністрацією Харківської області від 09.10.2003, реєстраційна справа №1459120000000390.
Одноробівський професійний аграрний ліцей є державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної освіти та повної загальної середньої освіти.
Нова редакція Одноробівського професійного аграрного ліцею зареєстрована Золочівською районною державною адміністрацією Харківської області від 18.12.2014, реєстраційна справа №14591050006000390.
Одноробівський професійний аграрний ліцей є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно- технічної освіти, оволодіння робітничими професіями, спеціальностями відповідно до їх інтересів, здібностей, стану здоров`я та повної загальної середньої освіти.
Податковий номер платника податків: 02547990;
Місцезнаходження суб`єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: 62210, Харківська область, Золочівський район. с. Одноробівка.
Фактичне місцезнаходження: 62210, Харківська область, Золочівський район, с. Одноробівка
До ГУ ДПС у Харківській області надано листа від 12.03.2020 № 237 (вх. № 18315/10 від 12.03.2020), згідно якого ліквідаційна комісія Одноробівського професійного аграрного ліцею просить провести позапланову виїзну перевірку Одноробівського професійного аграрного ліцею в приміщенні навчального корпусу за адресою: м. Харків, проспект Перемоги, 55 В.
Посадовими особами контролюючого органу на підставі направлень від 06.03.2020 року №1679, від 06.03.2020 року №1678, від року №1677, виданих Головним управління ДПС у Харківській області, відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 41.1 статті 41, пункту 61.1. 61.2 статті 61, підпункту 62.1.3 пункту 62.1 статті 62, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ, зі змінами, пункту 2 статті 13, пункту 16 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року №2464-VІ, зі змінами, у зв`язку з надходженням відомостей з ЄДР щодо припинення юридичної особи, на підставі наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Одноробівського професійного аграрного ліцею податковий номер 02547990 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 06.03.2020, валютного законодавства за період з 01.01.2016 по 06.03.2020 року з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 06.03.2020, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (додаток 1 до довідки перевірки, який є його невід`ємною частиною) в період з 10.03.2020 року по 17.03.2020 року, 01.10.2020 року була проведена перевірка Одноробівського професійного аграрного ліцею.
За результатами перевірки посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області було складено акт №1544/20-40-07-01-08/02547990 від 08.10.2020 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Одноробівського професійного аграрного ліцею" (т. 1 а.с. 18 - 105).
В ході перевірки посадовими особами контролюючого органу були встановлені такі порушення чинного податкового законодавства позивачем:
- в порушення п.п. 133.4.2, п.п. 133.4.3 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями встановлено заниження податку на прибуток всього 479712,00 грн., у тому числі за 2016 рік в сумі 140856,00грн., за 2017 рік в сумі 338856,00 грн.;
- в порушення п.46.1 ст.46, п.49.1, п.49.2, ст.49, пп. 133.4.3 п. 133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями, Одноробівським професійно аграрним ліцеєм не надано податкову декларацію з податку на прибуток за 2016 рік, 1кв. 2017 року, 1 півріччя 2017 року, 9 місяців 2017 року, 2017рік;
- в порушення п. 284.3 ст. 284, п. 287.7 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ змінами та доповненнями встановлено заниження земельного податку всього в сумі 19617,86 грн., у т.ч.: за 2016 рік в сумі 9808,93 грн., за 2017 рік в сумі 9808,93 грн.;
- перевіркою встановлено неправомірне застосування пільги по земельному податку на земельні ділянки площею 92 га, що розташовані за межами населених пунктів на території Одноробівської сільської ради Золочівського району, які фактично передані в оренду ФГ "Альфа" (код 21235629) під посів сільськогосподарських культур;
- порушено пп.282.1.4, п.282.1, ст.282 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VІ змінами та доповненнями;
- в порушення п. 187.1 ст. 187, п.185.1 ст. 185, п. 183.2. п. 183.10 ст. 183, п. 181.1 ст. 181, п.200.1, п.200.2 ст. 200, п. 201.1. п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, встановлено заниження ПДВ всього у сумі 176506 грн., у т.ч. за: вересень 2017 року на суму 175386 грн; жовтень 2017 року на суму 1120 грн.;
- в порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VІ (із змінами і доповненнями) встановлено, що підприємством не виписано та відповідно не зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ 176506 грн., у т.ч. за: вересень 2017 року на суму 175386 грн.; жовтень 2017 року на суму 1120 грн.;
в порушення п.46.1 ст.46, п.49.1,п.49.2, ст.49, п.203.1, 203.2 ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VІ зі змінами та доповненнями, Одноробівським професійним аграрним ліцеєм не надано податкову декларацію з ПДВ за вересень 2017року, жовтень 2017року;
- порушено п. 255.1 ст. 255. п. 255.3 ст. 255. пп.255.11.10 п.255.11 ст.255 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ змінами та доповненнями встановлено заниження рентної плату за спеціальне використання води за 2016-1 кв.2017року всього у сумі 12761,22 грн., у т.ч. : за 1 кв.2016 року в сумі 2364,70грн., за 2кв. 2016 року в сумі 2364,70грн., за 3 кв.2016 року в сумі 2364,70грн., за 4кв.2016 року в сумі 2364,70грн., за 1 кв.2017 року в сумі 3302,42 грн.
- в порушення п.46.1 ст.46. п.49.2, ст.49. п.255.12 ст.255, п.257.1 ст.257 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VІ змінами та доповненнями не надано податкову декларацію з рентної плати за спеціальне використання води за 1 кв.2016 р., 2 кв.2016 р., 3 кв.2016р., 4кв.2016р., 1кв.2017р.;
- в порушення п.46.1 ст.46, п.49.1,п.49.2, ст.49, пп. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VІ зі змінами та доповненнями не надано звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2017 рік;
- в порушення п.46.1 ст.46. п.49.1,п.49.2, ст.49, пп. 133.4.3 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VІ зі змінами та доповненнями, Одноробівським професійним аграрним ліцеєм не надано баланс Ф №1-ДС за 2016 рік, 1кв. 2017року, І півріччя 2017 року, 9 місяців 2017року, 2017 рік; звіт про фінансові результати Ф№2-ДС за 2016 рік, 1 кв. 2017 року, І півріччя 2017 року, 9 місяців 2017року, 2017 рік; звіт про рух грошових коштів Ф №3-ДС за 2016 рік, 2017рік; звіт про власний капітал Ф №4-ДС за 2016 рік, 2017рік; примітка до річної фінансової звітності Ф №5-ДС за 2016 рік, 2017рік.
- п.176.2 (б) ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755 та Порядок
заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4. зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 р. за № 111/26556 - встановлено, що податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку за формою 1- ДФ за 1,3,4 квартали 2016 року, 2-4 квартали 2017 року надані з недостовірними відомостями, що призвело до зміни платника податку, а також встановлено не відповідність даних податкових розрахунків за формою 1-ДФ за 1-4 квартали 2016 року, 1-4 квартали 2017 року з фактично нарахованою сумою доходу та утриманого податку;
- п. 1 ч. 2 ст.6 розділу II. абзац 1 частини 1 ст.7 та ч.5 ст.8 розділу III Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" - заниження єдиного внеску у загальній сумі 7669,50 грн. в тому числі: травень, червень, липень, серпень, грудень 2016 року в сумі - 2074,66 грн. за січень, лютий, березень, травень, червень 2017 року в сумі - 5594,84 грн. та самостійно донараховано єдиного внеску у загальній сумі 30549,59 грн. в тому числі: грудень 2013 року в сумі - 743,68 грн ., січень, квітень, травень, липень, серпень, листопад 2014 року в сумі - 9970,73 грн., січень, березень, червень 2015 року в сумі - 11087,27 грн., квітень, липень-листопад 2016 року в сумі 4124,00 грн., січень, квітень- листопад в сумі - 4623,91 грн.;
- п. 1 ч. 2 ст. 6 розділу ІІ, абзац 1 частини 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 року №2464- VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" зі змінами та доповненнями несвоєчасно сплачено єдиний внесок в загальній сумі 11311,72 грн.;
- в ході перевірки було встановлено неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, що призвело до нарахувань єдиного внеску.
На підставі висновків акту перевірки №1544/20-40-07-01-08/02547990 від 08.10.2020 року, посадовими особами контролюючого органу складено наступні податкові повідомлення-рішення:
- №00020270701, форма "ПН" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, про встановлення відсутності складення та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 ПКУ податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ та накладено штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 176 506,00 грн. (сто сімдесят шість тисяч п`ятсот шість гривень);
- №00020090701, форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 680, 00 грн. (шістсот вісімдесят гривень);
- №00020170701, форма "Р" на підставі пункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 пункту 58.1 статті 58 ПК України про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сума грошового зобов`язання становить 220 632, 00 грн. (двісті двадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні), дана сума складається з податкового зобов`язання 176 506,00 грн. (сто сімдесят шість тисяч п`ятсот шість гривень) та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) 44 126,5 грн. (сорок чотири тисячі сто двадцять шість гривень та п`ять коп.);
- №00020220701 форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 4 080,00 грн. (чотири тисячі вісімдесят гривень);
- №00020140701, форма "ПС" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 120.1 статті 120 розділу 2 ПКУ, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 1 360,00 грн. (одна тисяча триста шістдесят гривень);
- №00020240701 форма "Р" на підставі підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58 ПКУ про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 423 570,00 грн. (чотириста двадцять три гривні п`ятсот сімдесят гривень), сума грошового зобов`язання складається з податковим зобов`язанням 338 856,00 грн. (триста тридцять вісім тисяч вісімсот п`ятдесят шість гривень) та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) 84 714,00 грн. (вісімдесят чотири тисячі сімсот чотирнадцять гривень);
- №00030390701 від 17 листопада 2020 року форма "Н" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, про встановлення порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно статті 120.1 ПКУ, застосовано штраф на загальну суму 88 253,00 грн. (вісімдесят вісім тисяч двісті п`ятдесят три гривні).
Позивач в досудовому порядку подав заперечення на акт перевірки №1544/20-40-07-01-08/02547990 від 08.10.2020 року.
Листом №175/20-40-07-01-16 від 03.11.2020 року Головне управління ДПС у Харківській області розглянуло заперечення, акт №1544/20-40-07-01-08/02547990 від 08.10.2020 року залишено без змін.
Не погоджуючись із таким рішенням суб`єкта владних повноважень позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.
Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача на відповідність положенням частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до приписів ст. 75.1 Податкового кодексу, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, встановлюються Митним кодексом України.
Судом встановлено, що передавальний акт складено від 30.06.2017 року, який затверджений та скраплений печаткою Міністерства освіти і науки України. Однак, позивач продовжував займатися фінансово-господарською діяльністю.
За 2017 рік звіт про використання доходів до контролюючого органу не надавався.
Відповідно до приписів пп. 133.4.2 та пп.133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, а для релігійної організації - вимог, визначених абзацом другим підпункту 133.4.1 і підпунктом 133.4.2 цього пункту, така неприбуткова організація зобов`язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов`язання з податку на прибуток. Податкове зобов`язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
Таким чином, позивачу слід було подати звіт про виконання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2017 рік.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 18.08.2016 № 8095-СГ надано ліцею в постійне користування земельну ділянку площею 142.007 га (ріллі) зареєстровану у Державному реєстрі речових прав 23.05.2016 (кадастровий номер 6322684500:01:003:0380) із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Одноробівської сільської ради Золочівського району, для дослідних і навчальних цілей.
Так, 01.01.2016 року було зареєстровано право на постійне користування в Міністерстві юстиції України на земельні ділянки сільськогосподарського призначення для дослідницьких і навчальних цілей з кадастровими номерами 6322684500:01:003:0380, 6322684500:01:003:0379 на площу 144.4438 га у т.ч. ріллі 144.4438 га.
Згідно зведених основних показників із форми № 29-сг "Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду", форми № 4- сг "Посівні площі сільськогосподарських культур" та форми № 37-сг "Звіт про сівбу та збирання врожаю сільськогосподарських культур, проведення інших польових робіт", які характеризують господарську діяльність Одноробівському професійному аграрному ліцею встановлено наступне:
- під урожай 2016 року посіяно зернових та олійних культур на площі 142 га,у т.ч: ячменю ярого -18 га, соняшник на зерно- 32га. соя- 92 га; зібрано в загальній кількості 1667 ц. із них ячменю ярого - 402 ц , соняшник - 320 ц, соя- 945 ц;
- під урожай 2017 року посіяно зернових та олійних культур на площі 142 га. у т.ч: ячменю ярого -18 га, пшениця озима-32 га, соняшник - 92га; зібрано в січні - вересні 2017 року в загальній кількості 1148 ц, із них озимих зернових - 792 ц. ячменю ярого - 437 ц та соняшнику -1913 ц.
Зазначену продукцію сільськогосподарського виробництва оприбутковано по дебету субрахунку 251 "Продукція підсобних (навчальних) сільських господарств та по кредиту" субрахунку 711 "Доходи за коштами, отриманими як плата за послуги".
Судом встановлено, що позивачем оприбуткування та реалізація продукції сільськогосподарського виробництва проводились по вільних цінах, які визначались ліцеєм самостійно.
Відповідно до п. 7 розділу II Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2013 № 947 (надалі - Положення від 14.11.2013 № 947), п. 9 розділу IV Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб`єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11, продукція підсобних (навчальних) сільських господарств обліковується протягом року за плановою собівартістю. На підставі річних калькуляцій планова собівартість продукції коригується в кінці року до фактичної (виробничої) собівартості.
У позивача відсутні будь-які розрахунки (калькуляції) планової та фактичної собівартості на кожний вид вирощеної установою продукції сільськогосподарського виробництва по роках.
Встановлено, що між Одноробівськиим професійним аграрним ліцеєм (Замовник) та ФГ "Альфа", (код 21235629) (Виконавець) укладено договори про співпрацю з підготовки кваліфікаційних кадрів від 20.05.2016 № 20/021 та від 03.04.2017 № 770/09.
Умови обох договорів аналогічні.
Умовами укладених договорів визначено, що відповідно до договору про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти та з метою організації виробничого навчання учнів у відповідності з робочими навчальними планами і програмами на основі впровадження нових досягнень сільськогосподарської науки технології, використання новітньої техніки у виробництві сільськогосподарських культур: кукурудза, соняшник, соя.
Виконавець надає Замовнику послуги з підготовки кваліфікаційних кадрів у виробництві сільськогосподарських культур на земельних ділянках (ділянки, що знаходяться у постійному користуванні Замовника) площею 92 га ріллі (п. 1.1).
Виконавець надає послуги технікою в повністю справному технічному стані, а також несе експлуатаційні витрати, проводить технічне обслуговування техніки (п. 1.3).
Виконавець повністю відповідає матеріально за кожен етап підготовки кваліфікаційних кадрів (п. 1.4).
Виконавець зобов`язується долучати для навчання до всіх технологічних сільськогосподарських процесів працівників та учнів навчального закладу Замовника. Здійснює навчально-методичні заходи щодо виробництва сільськогосподарських культур
Отриманий в результаті виконання пункту 1.1 врожай сільськогосподарської культури зберігається на складі, що належить Виконавцю (п. 1.7).
Замовник та Виконавець розраховуються та виконують роботи, відповідно, на підставі актів виконаних робіт до цього договору (п.2.1).
Оплата здійснюється шляхом безготівкових розрахунків або розрахунків через касу Виконавця у строк до 5 робочих днів з моменту підписання акту виконаних робіт. За домовленістю сторін, можуть бути використані інші види розрахунків, не заборонені законодавством (п.2.2).
Замовник розпоряджається отриманим врожаєм сільськогосподарської культури, при безперечній умові того, що з цього врожаю повністю компенсуються матеріальні витрати
Виконавця щодо виконаних умов договору (п.2.4).
Враховуючи, що метою цього договору є організація виробничого навчання учнів на новітній сільськогосподарській техніці за новими технологіями, а не отримання прибутку, Замовник не несе фінансових зобов`язань перед Виконавцем, якщо витрати перевищать отриманий прибуток (п.2.7).
Виконавець зобов`язаний, зокрема, забезпечити безперебійну роботу техніки.
Замовник зобов`язаний, зокрема, вести підрахунок об`єму виконаних робіт Виконавцем.
Термін дії договору від 20.05.2016 № 20/021 - до 20.05.2017 та договору від 03.04.2017 № 770/09-до 20.05.2018.
При цьому слід зазначити, що договорами не визначена ні ціна, ні вартість послуг, які передбачалось надавати. Наявність калькуляції послуг та їх специфікації договорами також не обумовлено, що суперечить вимогам п.3 ст. 180 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 № 436-ІV, яким визначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь - якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Судом встановлено, що відповідно до договору №20/021 від 20.05.2016 року позивачем з контрагентом ФГ "Альфа" за договором від-20.05.2016 №20/021 проведено розрахунки у натуральній формі, а саме - соєю.
Передача позивачем сої до ФГ "Альфа" здійснювалась на підставі накладної від 15.11.2016 № 14 в кількості 79 100 кг на суму 672 287,00 грн. (компенсація Виконавцю 100% затрат за умовами договору).
Крім того, згідно накладної без дати та номера позивачем до ФГ "Альфа" відпущено 7 700 кг сої (частина урожаю в розмірі 50% ФГ "Альфа" згідно умов договору), а також відповідно до накладної від 15.11.2016 №16 позивачем передано до ФГ "Альфа" на зберігання для реалізації сою в кількості 7 700 кг на суму 61 600,00 грн. по ціні 8,0 грн/кг (частина урожаю в розмірі 50%, яка належить ліцею за умовами договору).
В червні 2017 року до каси позивача надійшли кошти від реалізації сої різним фізичним особам у кількості 7 700 кг на загальну суму на загальну суму 56 000,00 грн.
Таким чином, позивачем було порушено приписи чинного податкового законодавства.
Згідно із приписами п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Відповідно до п. 183. 2ст. 183 Податкового кодексу України, у разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181цього Кодексу.
Відповідно до п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України Будь-яка особа, яка підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Приписами п. 185.1. ст. 185 Податкового кодексу, об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
в) ввезення товарів на митну територію України;
г) вивезення товарів за межі митної території України;
е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Відповідно до приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Судом встановлено порушення позивачем порушено п. 187.1 ст. 187, п. 185.1 ст. 185, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183, п. 181.1 ст. 181, п.200.1, п.200.2 ст. 200, п. 201.1. п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми зобов`язань з ПДВ за період 01 січня 2016 по 06 березня 2020 року всього у сумі 176506 грн., у т.ч. за: вересень 2017 року на суму 175386 грн.; жовтень 2017 року на суму 1120 грн.
А також в порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із змінами і доповненнями) встановлено, що підприємством не виписано та відповідно не зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ 176506 грн., у т.ч. за: вересень 2017 року на суму 175386 грн.; жовтень 2017 року на суму 1120 грн.
Враховуючи вищенаведене, в порушення п.46.1 ст.46. п.49.1,п.49.2, ст.49, п.203.1, 203.2 ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ зі змінами та доповненнями, Одноробівським професійно аграрним ліцеєм не надано податкову декларацію з ПДВ за вересень 2017 року, жовтень 2017 року.
Відповідно до п.п. б, 176.2 п. 176.2 ст.176 Податкового кодексу України проведена перевірка своєчасності надання та достовірності даних податкової звітності за формою №1-ДФ за перевіряємий період. Згідно порядку заповнення форми розрахунку за формою №1-ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року N 4 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556, перевірені правильність відображення звітних даних у формі № 1-ДФ за різними ознаками доходів. Перевірено накази про прийняття та звільнення осіб, по яких заповнені відповідні графи довідки форми № 1-ДФ. Порівняні загальні суми виплаченої зарплати та сплаченого податку з доходів фізичних осіб по відомостям виплати зарплати з відомостями, наведеними в довідці ф.№1-ДФ.
Судом встановлено, що в ході перевірки було встановлено, що у податкових розрахунках за формою 1- ДФ за 1,3,4 квартали 2016 року, 2-4 квартали 2017 року невірно відображені податкові номери фізичних осіб.
При перевірці правильності та повноти відображення даних у податкових розрахунках за формою 1-ДФ встановлено, що податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку за формою 1- ДФ за 1,3,4 квартали 2016 року, 2-4 квартали 2017 року надані з недостовірними відомостями, що призвело до зміни платника податку, а також було встановлено не відповідність даних податкових розрахунків за формою 1-ДФ за 1-4 квартали 2016 року, 1-4 квартали 2017 року з фактично нарахованою сумою доходу та утриманого податку, чим порушено п. 176.2 (б) ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755 та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року N 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 р. за № 111/26556.
Судом встановлено, що платником занижено єдиного внеску у загальній сумі 7669, 50 грн. в тому числі: травень, червень, липень, серпень, грудень 2016 року в сумі - 2074,66 грн., за січень, лютий, березень, травень, червень 2017 року в сумі - 5594,84 грн. та самостійно донараховано єдиного внеску у загальній сумі 30549,59 грн. в тому числі: грудень 2013 року в сумі - 743,68 грн., січень, квітень, травень, липень, серпень, листопад 2014 року в сумі - 9970,73 грн., січень, березень, червень 2015 року в сумі - 11087,27 грн., квітень, липень - листопад 2016 року в сумі - 4124,00 грн., січень, квітень-листопад в сумі - 4623,91 грн.
Окрім того, встановлено неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, що призвело до нарахувань єдиного внеску та відповідно до ч.11 ст. 25 Закону України від 08.07.2010р. № 2464-VІ.
Цим самим порушено вимоги абзац перший частини 2 статті 6, абзац перший пункту 1 частини першої статті 7 та частини 5 статті 8 Закону України від 08.07.2010 року "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
Разом із тим, суд зазначає, що вимога п. 1 ст. 6 Конвенції щодо обґрунтовування судових рішень не може розумітись як обов`язок суду детально відповідати на кожен довід заявника. Стаття 6 Конвенції також не встановлює правил щодо допустимості доказів або їх оцінки, що є предметом регулювання в першу чергу національного законодавства та оцінки національними судами. Проте Європейський суд з прав людини оцінює ступінь умотивованості рішення національного суду, як правило, з точки зору наявності в ньому достатніх аргументів стосовно прийняття чи відмови в прийнятті саме тих доказів і доводів, які є важливими, тобто такими, що були сформульовані заявником ясно й чітко та могли справді вплинути на результат розгляду справи.
У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору та здатні вплинути на результат вирішення спору. Інші доводи сторін висновки суду не спростовують.
Враховуючи вищенаведене, спірне податкове повідомлення-рішення є такими, що ґрунтуються на нормах закону, а тому не підлягає скасуванню.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень надав до суду достатні, беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтується його відзив, і довів правомірності його дій щодо винесення спірного податкового повідомлення-рішення.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Одноробівського професійного аграрного ліцею (с. Одноробівка, Золочівський район, Харківська область, 62210, код ЄДРПОУ 02547990) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП: 43983495, вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057) - відмовити в повному обсязі.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 09 березня 2021 року.
Суддя Н.А. Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2021 |
Оприлюднено | 12.03.2021 |
Номер документу | 95406913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні