Справа № 560/8190/20
РІШЕННЯ
іменем України
11 березня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державна податкова служба України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій №1984150/37347542 від 30.09.2020 року.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України № 56306/37347542/2 від 15.10.2020 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Сади Дністра № 4 від 13.08.2020 року.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сади Дністра (код ЄДРПОУ 37347542) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 2102 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та 4204 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
В обґрунтування позовних вимог, підприємство посилалось на те, що на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкових накладних, платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість фіскальний орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних, вказав на неподання платником податків достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. А саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Відповідачем ГУ ДПС у Хмельницькій області не було підкреслено якого саме документу з переліку не надано платником податку. Додаткова інформація: не надано повний пакет документів, а саме: звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур ф.37-сг та документального підтвердження транспортування товару до ТОВ ТД УКРАЇНСЬКА БОРОШНОМЕЛЬНА КОМПАНІЯ .
Позивач вважає протиправними рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та рішення за результатом розгляду скарги на вказане рішення та просить їх скасувати та провести реєстрацію вищевказаної податкової накладної.
Від представника відповідача - Головного управління ДПС України у Хмельницькій області на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення враховано усі надані платником податків документи, внаслідок чого встановлено порушенням вимог нормативно-правових актів на які зроблено посилання у відзиві на позовну заяву.
Зокрема, пояснив, що комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області діяла виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для його скасування та задоволення позову - відсутні.
Ухвалою від 11.12.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в даній справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.
Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" створено 08.11.2010 року, видами господарської діяльності якого є:
01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників;
01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;
01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів;
10.39 Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів;
46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами;
47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах
49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Господарство є платником податку на додану вартість.
27.08.2020 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" за результатами фінансово - господарської діяльності із ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ УКРАЇНСЬКА БОРОШНОМЕЛЬНА КОМПАНІЯ направило в електронному вигляді для реєстрації в СРНН податкову накладну за № 4 від 13.08.2020 року на загальну суму з ПДВ розмірі 20748.03 гривень. Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна № 4 від 13.08.2020 року була прийнята але реєстрація зупинена з причин того, що податкова накладна відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Крім того даною квитанцією було запропоновано надати пояснення та/або копії первинних документів.
Квитанція, якою зупинена реєстрація податкової накладної, не містить чіткого посилання на підставу зупинення реєстрації податкової накладної, зокрема, податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, тобто, підстави такого рішення є незрозумілими, що ускладнює можливість надання позивачем необхідних пояснень чи документів.
28.09.2020 позивач направив повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено із додатком в кількості одинадцять додатків до яких входять наступні документи: пояснення (як було зобов`язано згідно вищезгаданої квитанції), договір поставки № 19-20/0 від 06.08.2020, додаткова угода № 1 від 08.08.2020 до договору поставки № 19-20/0 від 06.08.2020, рахунок фактуру № 3 від 06.08.2020, платіжне доручення № 406 від 13.08.2020 , накладна № 4 від 13.08.2020, довіреність № 58 від 07.08.2020, акт звірки взаєморозрахунків за договором поставки № 19-20/0 від 06.08.2020, зведена відомість по рахунку 361 за серпень 2020 року, банківські виписки з 01.01.2020 по 23.09.2020, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року форми 4-СГ, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року форми 4-СГ, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 01 грудня 2019 року форми 29-СГ, повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 30.03.2018, форма № 20- ОПП від 20.08.2020 року, договір позички № 02/20 від 01.07.2020, договір оренди транспортного засобу № 1/18 від 02.01.2018, договір позички № 3/18 від 02.01.2018, договір позички № 4/18 від 02.01.2018, договір позички № 01/20 від 01.04.2020, акт № 1 на оприбуткування поточних біологічних активів рослинництва, оцінених за справедливою вартістю на 30 липня 2020 року, акт № 1 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин під урожай 2020 року, акт № 1 витрати насіння і садівного матеріалу за квітень 2020 року, обліковий лист праці і виконаних робіт за червень 2020 року, обліковий лист праці і виконаних робіт за травень 2020 року, обліковий лист праці і виконаних робіт за квітень 2020 року, обліковий лист праці і виконаних робіт за березень 2020 року, обліковий лист праці і виконаних робіт за липень 2020 року, договір поставки № 1700/21 від 16.04.2020, видаткова накладна № 1920 від 17.04.2020, специфікація № 1 до договору № 1700/21 від 16.04.2020, рахунок на оплату по замовленню № 1700 від 16.04.2020 , ТТН № 1920 від 17.04.2020, рахунок-фактура № ВН000001 від 01.06.2020, договір поставки № ВН010620/01 від 01.06.2020, додаток № 1 від 01.06.2020 до Договору поставки № ВН010620/01 від 01.06.2020, видаткова накладна № ВН000005 від 02.06.2020, видаткова накладна № 137 від 18.02.2020. Специфікація № СП-1 до договору купівлі-продажу № 47 від 06.02.2020, договір купівлі продажу № 47 від 06.02.2020, рахунок на оплату № 86 від 06.02.2020, видаткова накладна № 266 від 25.03.2020, специфікація № СП-2 від 25.03.2020 до Договору купівлі-продажу № 47 від 06.02.2020, рахунок на оплату № 263 від 25.03.2020, видаткова накладна № 466 від 05.05.2020, видаткова накладна № 271 від 26.03.2020, специфікація № СП-3 від 26.03.2020 до Договору купівлі-продажу № 47 від 06.02.2020, рахунок на оплату № 271 від 26.03.2020, видаткова накладна № 480 від 12.05.2020, специфікація № СП-5 від 08.05.2020 до Договору купівлі-продажу № 47 від 06.02.2020, рахунок на оплату № 456 від 08.05.2020, договір поставки № 25/03/20-01 від 25.03.2020, специфікація № 2 від 07.04.2020 до договору поставки № 25/03/20-01 від 25.03.2020, видаткова накладна № 63 від 26.03.2020, рахунок на оплату № 107 від 25.03.2020, специфікація № 1 від 25.03.2020 до договору поставки № 25/03/20-01 від 25.03.2020, видаткова накладна № 105 від 09.04.2020, рахунок на оплату № 149 від 07.04.2020, специфікація № 2 від 07.04.2020 до договору поставки № 25/03/20-01 від 25.03.2020, договір оптової поставки ПММ № 8/1/15 від 03.03.2020, видаткова накладна № НУШ65 від 31.03.2020, видаткова накладна № НУШ50 від 10.03.2020, видаткова накладна № НУШ77 від 21.04.2020, видаткова накладна № НУШ 85 від 30.04.2020, видаткова накладна № НУШ 89 від 12.05.2020, видаткова накладна № НУШ95 від 20.05.2020, видаткова накладна № НУШ 107 від 10.06.2020, видаткова накладна № НУШ105 від 29.05.2020, видаткова накладна № НУШ119 від 30.06.2020, видаткова накладна № НУШ115 від 22.06.2020, видаткова накладна № НУШ136 від 31.07.2020, видаткова накладна № НУШ 128 від 20.07.2020, видаткова накладна №НУШ123 10.07.2020.
Згідно квитанції № 2 згадане повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК доставлено до районного рівня ГУ ДПС у Хмельницькій області, Дунаєвецьке управління, Новоушицька ДПІ 28.09.2020 в 17:54:33 год, де було зазначено, що документ прийнято.
В подальшому 30.09.2020 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 1984150/37347542 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, де не підкреслено документи, які не подано, хоча сама форма рішення це вимагає.
Крім того додатковою інформацією згаданого рішення було зазначено, що платником не надано пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 4 від 13.08.2020 в ЄРПН, а саме: звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур ф.37-сг та документального підтвердження транспортування товару до ТОВ ТД УКРАЇНСЬКА БОРОШНОМЕЛЬНА КОМПАНІЯ .
Після цього позивач звернувся до ДПС України із скаргою щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1984150/37347542 від 30.09.2020, де крім пояснення подав документи.
До ДПС України було надано документи, які зобов`язано було надати за рішенням № 1984150/37347542 від 30.09.2020, а саме документальне підтвердження транспортування товару до ТОВ ТД Українська Борошномельна компанія , а саме ТТН № 112339 від 13 серпня 2020 року.
Згідно листа № 14.2-08/1151-20 від 13.11.2020, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" не було включено Держстатом до переліку звітних одиниць (респондентів) для проведення державного статистичного спостереження за ф. №37-сг (місячна) Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур, відповідно статистичну звітність за цією формою до органів державної статистики не подавало.
Згідно квитанції № 2 встановлено, що скарга щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних доставлено 09.10.2020 о 18:05:54 год.
15.10.2020 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 56306/37347542/2, згідно якого залишено скаргу без задоволення та відмовлено у реєстрації податкової накладної підставою чого слугувало ненадання первинних документів щодо постачання/придбання говарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів.
Згідно квитанції податкова накладна № 4 від 13.08.2020 була прийнята але реєстрація зупинена з причин того, що податкова накладна відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Крім того даною квитанцією було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних.
Позивач вважає рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №1984150/37347542 від 30.09.2020 року протиправним і таким що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим, звернувся до суду з цим позовом.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов наступних висновків.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
У відповідності до пункту 2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "npo електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника Р є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: Р = Рм х 1,4, де Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії вказаних вище документів, проте спірним рішенням відповідач відмовив позивачу у реєстрації вищевказаної податкової накладної.
Враховуючи наведені вище норми, суд зазначає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Суд дослідив надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Зазначені документи були надані також контролюючому органу.
З наявної у Товариства з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" квитанції встановлено, що остання містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Отже, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної ДПС у Хмельницькій області застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
У спірному рішенні підставою для відмови відповідач зазначив, що позивач не надав повний пакет документів а саме договору, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів.
З доданих до позову документів можна встановити, що позивачем було надіслано пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій.
З наданих позивачем до пояснень документів суд встановив, що ці документи є достатніми для підтвердження реальності наявності фінансово-господарських правовідносин між позивачем та ТОВ "ТД" Українська Борошнемельна компанія".
Суд вважає, що відмовивши у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням копій документів, фіскальний орган у квитанції не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.
У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").
Суд звертає увагу, що в межах даних правовідносин аналіз господарських операцій між позивачем та його контрагентом не підлягає дослідженню, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Враховуючи наведене, оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення №1984150/37347542 від 30.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної і задоволення позовних вимог у цій частині.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині, а задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення.
Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 2102,0 грн., відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та ДПС України пропорційно до задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій №1984150/37347542 від 30.09.2020 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України № 56306/37347542/2 від 15.10.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Сади Дністра № 4 від 13.08.2020 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сади Дністра судові витрати (судовий збір) в розмірі 1051 (тисяча п`ятдесят одну) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сади Дністра судові витрати (судовий збір) в розмірі 1051 (тисяча п`ятдесят одну) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Сади Дністра" (вул. 151 Стрілецької Дивізії, буд. 6,Нова Ушиця,Новоушицький район, Хмельницька область,32600 , код ЄДРПОУ - 37347542) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2021 |
Оприлюднено | 15.03.2021 |
Номер документу | 95436316 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні