пр. № 1-кс/759/1600/21
ун. № 759/4709/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 березня 2021 року м.Київ
Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора у кримінальному провадженні прокурора відділу представництва інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту у кримінальному провадженні за №42020110000000206 від 09.11.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
10.03.2021 року до слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло вказане клопотання, в якому прокурор просить накласти арешт на земельну ділянку:
- з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 площею 0,22 га (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1333289032109), що перебуває у власності Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 33800777) та оренді (користуванні) ПП «Рідекс» (код ЄДРПОУ: 32240163) із забороною Ірпінській міській раді, ПП «Рідекс» та будь-яким іншим фізичним і юридичним особам проводити будівельні роботи та здійснювати дії щодо державної реєстрації речових прав на земельну ділянку (відчуження, оренди, суборенди, поділу та об`єднання тощо).
Обґрунтовуючи дане клопотання, прокурором зазначено, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 09.11.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020110000000206 за фактом зловживання посадовими особами органу державного архітектурного-будівельного контролю своїми службовим становищем за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.
Під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження виявлено ряд порушень вимог містобудівного законодавства при видачі дозвільних документів для здійснення будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 .
В ходідосудового розслідуваннявказаного кримінальногопровадження,у томучислі підчас оглядувеб-сайтів«wh-irpin.club»,«lun.ua», «vn.com.ua»,відомостей Реєструречових правустановлено,що напідставі рішенняІрпінської міськоїради від26.10.2010№ 5649-96-Vприватному підприємству«Рідекс» (кодЄДРПОУ: 32240163)надано в оренду земельну ділянку площею 0,22 га для обслуговування будівлі перукарні в АДРЕСА_1 , терміном на 10 років (землі громадської забудови). В подальшому, між Ірпінською міською радою і ПП «Рідекс» 25.11.2010 укладено договір оренди вказаної вище земельної ділянки. На вказаній вище земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна будівля перукарні та інженерні мережі.
Відповідно до умов зазначеного вище договору від 25.11.2010 (п. п. 14 16 Договору) земельна ділянка передана в оренду для обслуговування будівлі, яка знаходиться на земельній ділянці. Цільове призначення - для обслуговування будівлі. Забороняється самовільна забудова земельної ділянки.
Так, згідно інформаційної довідки на земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 остання відповідно має цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Державним реєстратором КП «Ірпінське бюро технічної інвентаризації» 18.08.2017 щодо вказаної вище земельної ділянки зареєстровано речове право та присвоєно останній кадастровий номер 3210900000:01:155:0005.
В подальшому, відділом містобудування та архітектури Ірпінської міської ради 31.08.2018 видано ПП «Рідекс» містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва за № 0099-08-2018. Визначено наступні обмеження забудови: максимально допустимий відсоток забудови 35 %, максимально допустима щільність населення в межах житлової забудови 330 осіб на 1 га.
Згідно містобудівного розрахунку, який надано ПП «Рідекс» для отримання містобудівних умов і обмежень для проектування об`єкта будівництва за № 0099-08-2018 заплановано будівництво 5-типоверхового будинку, розрахункова кількість мешканців складає 89 осіб, що будуть проживати у 43 квартирах (15 однокімнатних та 28 двокімнатних квартир). Характер будівництва нове будівництво.
Крім того установлено, що у період з листопада 2018 року по листопад 2019 року на підставі повідомлення серії НОМЕР_1 ПП «Рідекс» проведено підготовчі будівельні роботи, зокрема як вбачається з протоколу огляду від 23.02.2021 веб-сайту «lun.ua», а саме його фотознімків, на території земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 демонтовано приміщення перукарні, знято шар ґрунту та підготовлено ділянку для подальших будівельних робіт.
В подальшому, 27.11.2019 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Ірпінської міської ради Київської області ПП «Рідекс» зареєстровано повідомлення серії НОМЕР_2 про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) - реконструкція нежитлового громадського приміщення у багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями громадського призначення.
Відповідно до паспорта даного об`єкту «ЖК White House» визначено наступні технічко-економічні показники :
- поверховість: цоколь НОМЕР_3 технічний;
- площа земельної ділянки: 0,22 га;
- площа забудови: 812,3 м2;
- площа обєкта: 2570,3 м2.
Однак, як установлено в ході досудового розслідування видача ПП «Рідекс» містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва від 31.08.2018 за № 0099-08-2018 та реєстрація 27.11.2019 повідомлення про початок виконання будівельних робіт серії НОМЕР_2 здійснена посадовими особами відділу містобудування та архітектури Ірпінської міської ради та посадовими особами Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Ірпінської міської ради всупереч вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», з огляду на наступне.
Земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 передана в оренду для обслуговування будівлі перукарні, яка знаходиться на земельній ділянці. Цільове призначення - для обслуговування будівлі. Забороняється самовільна забудова земельної ділянки. Щодо земельної ділянки наявні обмеження на зміну цільового призначення. Земельна ділянка передана без права забудови та використовується в комерційних цілях для обслуговування будівель торгівлі.
Таким чином, посадовими особами відділу містобудування та архітектури Ірпінської міської ради 31.08.2018 видано ПП «Рідекс» містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва за № 0099-08-2018 всупереч цільовому призначенню земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 для земель житлової забудови (для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, код 02.03 Класифікатора видів цільового призначення земель), при тому, що в дійсності земельна ділянка відноситься до земель громадської забудови код 03.07 Класифікатора видів цільового призначення земель - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, за наявності прямих заборон - висновок відділу містобудування та архітектури Ірпінської міської ради від 26.10.2010 № 2165 та умови договору оренди землі від 25.11.2010.
Установлено, що згідно плану зонування території (зонінгу) м. Ірпінь Київської області, затвердженого рішенням Ірпінської міської ради № 3260-45-VІ від 27.06.2013, земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 на якій здійснюється будівництво розміщена в рекреаційній зоні активного відпочину (зона «Р-2»). Вказана рекреаційна зона призначена для виконання активних рекреаційних функцій, до неї входять міські території загального користування з відповідними об`єктами для активного відпочинку населення. Використання зони підпорядковується природоохоронній та оздоровчій функції відповідно до Водного кодексу України та ДБН 360-92.
Таким чином, рекреаційна зона активного відпочину (зона «Р-2») не передбачає здійснення на ній будівництва.
Вказане також підтверджується інформацією Державного науково-виробничого підприємства «Картографія» Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Крім того установлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 на якій здійснюється будівництво імовірно перебуває в межах прибережної захисної смуги у зв`язку із чим до Інституту водних проблем і меліорації Національної академії аграрних наук України прокуратурою скеровано відповідний запит від 11.11.2020 за № 15/3-182вих-20.
Таким чином, посадовими особами відділу містобудування та архітектури Ірпінської міської ради 31.08.2018 видано ПП «Рідекс» містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва за № 0099-08-2018 всупереч містобудівній документації оскільки в рекреаційній зоні заборонено будівництво, особливо багатоквартирних житлових будинків.
Так, земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 на якій здійснюється будівництво має площу 0,22 га.
Таким чином, якщо із розрахунку на 1 га землі максимальна можлива кількість людей складає 400-500 чоловік (4-5 осіб на 0,01 га), то із розрахунку на 0,22 га 88-110 осіб.
Тобто, видані ПП «Рідекс» містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва за № 0099-08-2018 не відповідають вимогам ДБН 360-92** в частині розрахунку максимальної щільності населення.
Згідно договору оренди від 25.11.2010 земельної ділянки площею 0,22 га з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 надана ПП «Рідекс» для обслуговування будівлі перукарні, а не для будівництва шляхом реконструкції перукарні у багатоквартирний житловий будинок.
За результатами проведеного заходу державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки на території міста Ірпінь з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 площею 0,22 га державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_4 встановлено, що вищезазначена земельна ділянка, про що складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 17.09.2020 № 1085-ДК/883/АП/09/01/-20.
Відповідно до вказаного акту перевірки інспектором установлено, що на ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 проводяться будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку ЖК «White house» Зазначена земельна ділянка огороджена та охороняється, по всій території пошкоджено поверхневий шар ґрунтового покриву.
За наявною у Головного управління Держгеокадастру у Київській області інформацією дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки не видавався. Відомості про розроблення, погодження та затвердження відповідного робочого проекту землеустрою на вищевказану земельну ділянку відсутні.
Таким чином, при проведенні будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку (ЖК «White house») на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005, яка перебуває в користуванні ПП «Рідекс», порушено вимоги п. «а» ч. 1 ст. 91 та ч. 2 ст. 168 Земельного кодексу України.
Як установлено в ході проведеного в рамках кримінального провадження №42020110000000206 огляду земельної ділянки 11.02.2021 Житловий комплекс вже забудовано 6 поверхами, всупереч містобудівного розрахунку ПП «Рідекс», визначеним містобудівним умовам і обмеженням для проектування об`єкта будівництва від 31.08.2018 за № 0099-08-2018, повідомленню про початок виконання будівельних робіт серії НОМЕР_2 від 27.11.2019 та вимогам ДСТУ 8855:2019 (для категорії складності СС1 дозволено будівництво не вище 4-х поверхів).
Вказане підтверджується протоколом огляду від 11.02.2021, протоколами допитів допиту начальника Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю Ірпінської міської ради ОСОБА_5 від 23.02.2021 і директора ПП «Рідекс» ОСОБА_6 від 23.02.2021, а також протоколами огляду веб-сайтів від 16.11.2020.
Постановою процесуального керівника у кримінальному провадженні від 16.01.2021 земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.
В даному випадку, земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 є об`єктом кримінально-протиправних дій, використовуються ПП «Рідекс»(кодЄДРПОУ: 32240163)для реконструкції нежитлового громадськогоприміщення убагатоквартирний житловийбудинок звбудованими приміщеннямигромадського призначенняза адресою: АДРЕСА_1 кримінально протиправним шляхом на підставі незаконно виданих дозвільних документів, які відповідно отримані внаслідок вчинення кримінального правопорушення у зв`язку із зловживання посадовими особами органу державного архітектурного-будівельного контролю своїми службовим становищем.
Тобто земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 повністю відповідає критеріям ст. 98 Кримінального процесуального кодексу України та є матеріальним об`єктом, який може бути використано як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі є предметом, що був та є дотепер об`єктом кримінально протиправних дій, право на забудову якого набуто кримінально протиправним шляхом та отримано внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Враховуючи, що незаконне будівництво здійснюється на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 вказана земельна ділянка є речовим доказом у даному кримінальному провадженні, оскільки містить сліди вчинення злочину та лише за допомогою вказаної ділянки можливо встановити наслідки таких злочинних дій, а також збитки, завдані кримінальним правопорушенням.
З огляду на викладене, земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 у даному кримінальному провадженні можливо та доцільно використовувати як доказ.
Так, в ході досудового розслідування установлено, що ПП «Рідекс» видано містобудівні умови і обмеження для проектування об`єкта будівництва від 31.08.2018 № 0099-08-2018 на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 на підставі недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою та невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Так, ПП «Рідекс» здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку всупереч вимог містобудівного і земельного законодавства, всупереч цільовому призначенню земельної ділянки, в рекреаційній зоні активного відпочину (зона «Р-2»), шляхом зміни призначення та фізичних властивостей земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 - зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки та за відсутності розробленого, погодженого ті затвердженого відповідного робочого проекту.
Такі дії ПП «Рідекс» безумовно призводять до зміни якісних характеристик земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005, яку визнано речовим доказом у кримінальному провадженні, а також реальних можливостей забудовника щодо реєстрації абсолютно нових об`єктів речових прав на вказаній вище земельній ділянці, скасуванню права на останню шляхом її поділу.
З огляду на викладене, накладення арешту на вказану земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:155:0005 є, необхідним, доцільним, розумним та співрозмірним обмеженням права власності та відповідає завданням кримінального провадження.
Місцем знаходження органу досудового розслідування, а саме відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП в Київській області, є: м. Київ, вул. Святошинська, 2А.
На підставі наведеного прокурор просив клопотання задовольнити.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Слідчий суддя розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, вислухавши доводи прокурора, дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання , виходячи з наступного.
Пунктом 15 ч. 1 ст. 7 КПК України встановлено, що зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з п. 18) ч. 1 ст. 3 КПК України, до повноважень слідчого судді належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні під час проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 171 КПК України, з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутися прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, а з метою забезпечення цивільного позову - також цивільний позивач.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як арешт майна.
Відповідно ч. 1, ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання. Клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Як вбачається з матеріалів клопотання у кримінальному провадженні № 42020110000000206 від 09.11.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України підозра нікому не пред`явлена.
Відповідно довідомостей Реєструречових праввбачається, що земельна ділянка площею 0,22 га в АДРЕСА_1 , на праві власності належить Ірпінській міській раді.
Згідно з договором оренди від 25.11.2010 року, Ірпінська міська рада передала в оренду вищевказану земельну ділянку ПП «Рідекс» на 10 років.
В судовому засіданні прокурором жодним чином не доведено, що існує загроза приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження вищевказаної земельної ділянки.
Крім цього,прокурор уклопотанні пронакладення арештупросить накластиарешт із забороною Ірпінській міській раді, ПП «Рідекс» та будь-яким іншим фізичним і юридичним особам проводити будівельні роботи на вказаній земельній ділянці, проте нормами кримінального процесуального закону, не передбачено вирішення вказаного питання, і на думку слідчого судді дане питання повинно вирішуватись в порядку цивільного судочинства.
З урахуванням викладеного, а саме того, що за матеріалами клопотання неможливо чітко встановити, що існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що майно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна, слідчий суддя вважає, що у даному кримінальному провадженні прокурор не довів необхідності у накладенні арешту на вказане майно, що відповідно до ч. 1 ст. 173 КПК України є підставою для відмови у задоволенні клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 98, 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання прокурора у кримінальному провадженні прокурора відділу представництва інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту у кримінальному провадженні за №42020110000000206 від 09.11.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України - відмовити.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 95449451 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Скорін А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні