КОПІЯ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2010 року Справ а №2а-17064/09/0470
Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді Верб а І.О.
при секретарі Дєговц ові І.О.
за участю представників:
позивача подав заяву про розгляд справи за його ві дсутності
відповідача не з' яв ився
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Д ніпропетровську адміністра тивну справу
за адміністративним позов ом Державної податкової інсп екції у Амур-Нижньодніпровсь кому районі м. Дніпропетровс ька
до Приватного підприємств а «Город-2006»
про припинення юридичної о соби, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Амур-Нижньодніпровсь кому районі м. Дніпропетровс ька звернулась до адміністра тивного суду із адміністрати вним позовом до приватного п ідприємства «Город-2006» з позо вними вимогами про припиненн я юридичної особи.
В обґрунтування позову заз начено, що відповідач порушу є вимоги діючого законодавст ва, а саме, не подає податкових декларацій та документів бу хгалтерської звітності з 18 кв ітня 2008 року.
Представник позивача пода в заяву про розгляд справи за його відсутності, просив зад овольнити позовні вимоги у п овному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився. Судом напра влено на адресу відповідача, зазначену у Довідці з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців та Витязі з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців (49000, м. Дніпропетровськ , вул. Обоянська, буд.4, кв.49), суд ову повістку на 15 березня 2010 ро ку разом із копією ухвали про відкриття провадження та ко пією позовної заяви, проте ко нверт повернувся до суду з ві дміткою поштового відділенн я «адресата не існує». Згідно статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдин ого державного реєстру, були внесені до нього, то такі відо мості вважаються достовірни ми і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідни х змін. Якщо відомості, які під лягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були д о нього внесені, вони не можут ь бути використані в спорі з т ретьою особою. Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адм іністративного судочинства України вважається, що повіс тку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру. Відпов ідач за адресою, вказаною у Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців не знаходиться, відповідні зміни до Єдиного державного реєстру не подав ав. Таким чином, відповідач за офіційно зареєстрованою адр есою не знаходиться.
Проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висн овку, що позовна заява підляг ає задоволенню, з наступних п ідстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що юридична особа - при ватне підприємство «Город-2006» (код ЄДРПОУ 34657050) зареєстроване Виконавчим комітетом Дніпро петровської міської ради 13 жо втня 2006 року, та перебуває на об ліку у Державній податковій інспекції у Амур-Нижньодніпр овському районі м. Дніпропет ровська як платник податків та інших обов' язкових плате жів з 13 жовтня 2006 року.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб' єкт владних по вноважень має право звернути ся до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном. Органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядок в становлений законами Україн и, мають право звертатися до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті, такі повноваження визна чені пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу України».
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних і ф ізичних осіб-підприємців» пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема є: визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; пр овадження нею діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом; невідповідність м інімального розміру статутн ого фонду юридичної особи ви могам закону; неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону; наявність в Єдино му державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходженням.
Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» до ф ункцій органів державної под аткової служби належить конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орг анів державної податкової сл ужби здійснювати документал ьні невиїзні перевірки, а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів), додержання валютного за конодавства; одержувати у пл атників податків (посадових осіб платників податків) поя снення з питань, що виникають під час перевірок та стосуют ься реалізації повноважень о рганів державної податкової служби, встановлених цим та і ншими законами України; вима гати від платників податків, діяльність яких перевіряєть ся, усунення виявлених поруш ень податкового законодавст ва, контролювати виконання з аконних вимог посадових осіб органів державної податково ї служби, а також припинення д ій, які перешкоджають здійсн енню повноважень посадовими особами органів державної п одаткової служби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців», якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті протягом року, оскільки т ільки за умови наявності под аткової звітності можливо ре алізувати основну контрольн у функцію податкового органу .
Поряд з цим, державні органи , згідно з частиною 2 статті 19 Ко нституції України, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України. Компет енція органів державної пода ткової служби поширюється на відносини в сфері оподаткув ання, отже й поширюється на сп ірні правовідносини. Чинне з аконодавство не передбачає м ожливості звернення інших су б' єктів владних повноважен ь до суду з наведених підстав , отже звернення податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає п ринципу, закріпленому статте ю 124 Конституції України.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог про припинення юридичної особи відповідача посилається на положення ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців», відповідно до якого підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, зокрема, є неп одання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платник податків з обов' язаний подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
Згідно інформації Державн ої податкової інспекції у Ам ур-Нижньодніпровському райо ні м. Дніпропетровська відпо відач не подає декларації та документи податкової звітно сті з 18 квітня 2008 року, що є поруш енням чинного законодавства України та порушенням закон них інтересів держави.
Згідно пункту 8.6. «Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів)», з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.
Як вбачається з довідки Дер жавної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська, з аборгованості по платежам до бюджету приватне підприємст во «Город-2006» не має.
09 листопада 2009 року начальни ком Державної податкової інс пекції у Амур-Нижньодніпровс ькому районі м. Дніпропетров ська видано розпорядження №3 20-р про звернення до Дніпропет ровського окружного адмініс тративного суду щодо припине ння юридичної особи приватно го підприємства «Город-2006».
З огляду на викладе, суд дій шов до висновку про наявніст ь підстав для задоволення ад міністративного позову.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Амур-Нижньодніпровсько му районі м. Дніпропетровськ а до Приватного підприємства «Город-2006» про припинення юри дичної особи задовольнити по вністю.
Припинити юридичну особу П риватне підприємство «Город -2006» (код ЄДРПОУ 34657050).
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України т а може бути оскаржена шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Дніпропетровського апеляційного адміністратив ного суду через Дніпропетров ський окружний адміністрати вний суд в порядку статті 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Суддя (підпис) І.О. Верба
Постанова виготовлена у п овному обсязі 19 березня 2010 року
З оригіналом згідно Суддя І.О. Верба
Постанова не набрала закон ної сили станом на 19 березня 2010 року Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9545792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні