КОПІЯ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2010 року Спра ва №2а-7384/09/0470
Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді Верб а І.О.
при секретарі Дєговц ові І.О.
за участю представників:
позивача Кононевич О.О., Михальченко В.М.
відповідача Хітько О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Д ніпропетровську адміністра тивну справу
за адміністративним позов ом Державної податкової інсп екції у Бабушкінському район і м. Дніпропетровська, м. Дніпр опетровськ
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Статус Тре йд», м. Дніпропетровськ
про припинення юридичної о соби, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Бабушкінському район і м. Дніпропетровська зверну лась до адміністративного су ду із адміністративним позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Статус Тр ейд» з позовними вимогами пр о:
- визнання недійсним статут у товариства з обмеженою від повідальністю «Статус Трейд » з моменту реєстрації;
- припинення юридичної особ и товариства з обмеженою від повідальністю «Статус Трейд » з моменту реєстрації.
В обґрунтування позову заз начено, що відповідач порушу є вимоги діючого законодавст ва, а саме, не подає податкових декларацій та документів бу хгалтерської звітності з гру дня 2008 року.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив позов за довольнити повністю.
Представник відповідача Хітько О.В. у судовому засід анні пояснив, що ніякого відн ошення до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Стат ус Трейд» не має, ніяких докум ентів, в тому числі договорів , податкових накладних, декла рацій не підписував, про діял ьність підприємства нічого н е знає, проти припинення підп риємницької діяльності не за перечує.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши поясненн я представників позивача та відповідача, суд приходить д о висновку, що позовна заява п ідлягає частковому задоволе нню, з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що юридична особа - Тов ариство з обмеженою відповід альністю «Статус Трейд» (код ЄДРПОУ 35350899) зареєстроване Вик онавчим комітетом Харківськ ої міської ради 18 вересня 2007 ро ку, та перебуває на обліку в ор ганах державної податкової с лужби як платник податків та інших обов' язкових платежі в з 19 вересня 2007 року.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб' єкт владних по вноважень має право звернути ся до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном. Органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядок в становлений законами Україн и, мають право звертатися до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті, такі повноваження визна чені пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу України».
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних і ф ізичних осіб-підприємців» пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема є: визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; пр овадження нею діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом; невідповідність м інімального розміру статутн ого фонду юридичної особи ви могам закону; неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону; наявність в Єдино му державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходженням.
Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» до ф ункцій органів державної под аткової служби належить конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орг анів державної податкової сл ужби здійснювати документал ьні невиїзні перевірки, а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів), додержання валютного за конодавства; одержувати у пл атників податків (посадових осіб платників податків) поя снення з питань, що виникають під час перевірок та стосуют ься реалізації повноважень о рганів державної податкової служби, встановлених цим та і ншими законами України; вима гати від платників податків, діяльність яких перевіряєть ся, усунення виявлених поруш ень податкового законодавст ва, контролювати виконання з аконних вимог посадових осіб органів державної податково ї служби, а також припинення д ій, які перешкоджають здійсн енню повноважень посадовими особами органів державної п одаткової служби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців», якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті протягом року, оскільки т ільки за умови наявності под аткової звітності можливо ре алізувати основну контрольн у функцію податкового органу .
Поряд з цим, державні органи , згідно з частиною 2 статті 19 Ко нституції України, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України. Компет енція органів державної пода ткової служби поширюється на відносини в сфері оподаткув ання, отже й поширюється на сп ірні правовідносини. Чинне з аконодавство не передбачає м ожливості звернення інших су б' єктів владних повноважен ь до суду з наведених підстав , отже звернення податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає п ринципу, закріпленому статте ю 124 Конституції України.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог про припинення юридичної особи відповідача посилається на положення ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців», відповідно до якого підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, зокрема, є неп одання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платник податків з обов' язаний подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
Згідно інформації Державн ої податкової інспекції у Ба бушкінському районі м. Дніпр опетровська відповідач не по дає декларації та документи податкової звітності з грудн я 2008 року, що є порушенням чинно го законодавства України та порушенням законних інтерес ів держави.
Згідно пункту 8.6. «Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів)», з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.
Як вбачається з довідки Дер жавної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дн іпропетровська, заборговано сті по платежам до бюджету То вариство з обмеженою відпові дальністю «Статус Трейд» не має.
03 серпня 2009 року начальником Державної податкової інспек ції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська видано р озпорядження №37-р про звернен ня до Дніпропетровського окр ужного адміністративного су ду щодо припинення юридичної особи Товариства з обмежено ю відповідальністю «Статус Т рейд».
Отже, підлягають задоволен ню позовні вимоги в частині п рипинення юридичної особи.
Поряд з цим, не підлягають з адоволенню позовні вимоги що до визнання недійсним статут у товариства з обмеженою від повідальністю «Статус Трейд » з моменту його видачі.
В обґрунтування таких вимо г позивач зазначає, що юридич ну особу відповідача зареєст ровано з порушенням діючого законодавства. Згідно поясне нь засновника підприємства Хітько О.В., він на даному п ідприємстві ніколи не працюв ав, не чув про його існування, жодних звітностей та деклара цій не підписував та не подав ав. Таким чином, реєстрація ТО В «Статус Трейд» завідомо су перечить інтересам держави і суспільства, оскільки підпр иємство зареєстровано завід омо на підставну особу з пору шенням законодавства.
Права органів державної по даткової служби встановлені статті 11 Закону України «Про державну податкову службу», серед перелічених у зазначен ій статті прав відсутнє прав о звернення до суду із позовн ими вимогами про визнання не дійсним статуту юридичної ос оби.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб'єкти владних пов новажень уповноважені зверт атися до суду у випадках, вста новлених законом.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції Украйни, орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
З огляду на викладе, суд дій шов до висновку про наявніст ь підстав для часткового зад оволення адміністративного позову.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Статус Трейд» про пр ипинення юридичної особи зад овольнити частково.
Припинити юридичну особу Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Статус Трейд» (к од ЄДРПОУ 35350899).
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України т а може бути оскаржена шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Дніпропетровського апеляційного адміністратив ного суду через Дніпропетров ський окружний адміністрати вний суд в порядку статті 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Суддя (підпис) І.О. Верба
Постанова виготовлена у п овному обсязі 23 лютого 2010 року
З оригіналом згідно Суддя І.О. Верба
Постанова не набрала закон ної сили станом на 23 лютого 2010 р оку Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9546033 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні