Ухвала
від 02.02.2021 по справі 761/18722/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/18722/17

Провадження № 4-с/761/9/2021

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2021 року Шевченківський районний суд м. Києва

в складі: головуючого судді Мальцева Д.О.,

за участю секретаря Венгерчук В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали цивільної справи за скаргою ОСОБА_1 на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича,

В С Т А Н О В И В:

У червні 2020 року ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернувся до суду зі скаргою на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича, у якій просив визнати дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича по визначенню вартості майна незаконними, а також визнати незаконним звіт про оцінку земельних ділянок площею 1,65 га, розташованих за адресою: Черкаська обл., Канівський р-н, с. Григорівка, здійснений суб`єктом оціночної діяльності ТОВ Стандарт-оцінка .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що приватним виконавцем виконавчого округу м. Києва Єфименком Денисом Олеговичем у порушення ч. 5 ст. 57 ЗУ Про виконавче провадження не надіслано скаржнику жодних відомостей про оцінку майна. Із матеріалами виконавчого провадження його представник ознайомився 04.06.2020 року, тоді і дізнався про оспорений звіт.

10.06.2020 ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Києва справу призначено до розгляду.

10.06.2020 року ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Києва у задоволенні клопотання скаржника ОСОБА_1 про зупинення стягнення за виконавчим листом № 761/18722/17, виданим Шевченківським районним судом м. Києва 17.12.2018 по справі за скаргою ОСОБА_1 на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфіменко Дениса Олеговича, стягувач - Акціонерне товариство ОТП Банк , - відмовлено.

23.06.2020 року від приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфіменко Дениса Олеговича надійшло заперечення, в якому проти позову заперечував.

21.07.2020 року ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Києва витребувано у приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича (м.Київ, вул.Кирилівська, буд.172, оф.65) належним чином завірені копії матеріалів виконавчого провадження № 60574645.

21.07.2020 року ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Києва відмовлено у задоволенні клопотання представника заінтересованої особи АТ ОТП Банк про залишення без розгляду скарги ОСОБА_1 на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича.

Сторони в судове засідання не з`явилися, причини неявки суду невідомі. Судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи належним чином, на адресу відповідача направлялась копія ухвали про відкриття провадження по справі та судові повістки, на офіційному веб-сайті суду розміщувалось оголошення про виклик відповідача до суду та дати судових засідань.

Дослідивши матеріали справи, суд не знаходить підстав для задоволення скарги, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 11.11.2019 року приватним виконавцем виконавчого округу м. Києва Єфименко Денисом Олеговичем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 60574645 про виконання виконавчого листав № 761/18722/17, виданого Шевченківським районним судом м. Києва, про стягнення солідарно із ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь ПАТ ОТП БАНК 313 062,59 дол. США заборгованості за кредитним договором № ML_001/166/2007.

11.11.2019 року приватним виконавцем виконавчого округу м. Києва Єфименко Денисом Олеговичем винесено постанову про арешт майна боржника: земельні ділянки з кадастровими номерами: 3222286000:02:013:0009, 7122081900:02:001:0133, 7122081900:02:001:0138, 7122081900:02:001:0141, 7122081900:02:001:0152, 7122081900:02:001:0153, 7122081900:02:001:0087 та наступні об`єкти нерухомості за адресами: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_1 .

25.11.2019 року приватним виконавцем виконавчого округу м. Києва Єфименко Денисом Олеговичем винесено постанову про опис та арешт вищевказаного майна.

05.02.2020 року приватним виконавцем виконавчого округу м. Києва Єфименко Денисом Олеговичем винесено постанову про призначення суб`єкта оціночної діяльності.

12.02.2020 року представник скаржника ознайомився із матеріалами виконавчого провадження № 60574645, що підтверджується заявою ОСОБА_3 .

Правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки майна, майнових прав та використання її результатів визначені Законом України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні .

Згідно із частиною 4 статті 3 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні процедури оцінки майна встановлюються нормативно-правовими актами з оцінки майна. У випадках проведення незалежної оцінки майна складається звіт про оцінку майна. Вимоги до звітів про оцінку майна та актів оцінки майна встановлюються відповідно до статті 12 цього Закону.

Підставою проведення оцінки майна є, зокрема, договір між суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання та замовником оцінки, який укладається в письмовій формі та може бути двостороннім або багатостороннім (за змістом частини першої статті 10 і частини першої статті 11 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні ).

Відповідно до статті 33 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні спори, пов`язані з оцінкою майна, майнових прав, вирішуються в судовому порядку.

Статтею 32 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні передбачена відповідальність оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності, частиною другою якої визначено, що оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності - суб`єкти господарювання несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору, зокрема, за недостовірність чи необ`єктивність оцінки майна, відповідно до умов договору та закону.

Відтак, чинним законодавством України передбачені підстави відповідальності суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання в разі неналежного виконання (зокрема, недостовірність чи необ`єктивність оцінки майна) ним своїх обов`язків.

Водночас звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності (частина перша статті 12 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні ).

Системний аналіз наведених норм чинного законодавства свідчить про те, що звіт про оцінку майна є документом, який фіксує дії суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання щодо оцінки майна, здійснювані ним у певному порядку та спрямовані на виконання його професійних обов`язків, визначених законом і встановлених відповідним договором.

Для з`ясування та роз`яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, виконавець виносить постанову про залучення експерта або спеціаліста (кількох експертів або спеціалістів), а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання (частина перша статті 20 Закону України Про виконавче провадження ).

Для проведення оцінки за регульованими цінами, оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден виконавець залучає суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання (абзац другий частини третьої статті 57 Закону України Про виконавче провадження ).

Незалежною оцінкою майна вважається оцінка майна, що проведена суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання (абзац третій частини другої статті 3 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні (далі - Закон про оцінку майна).

Суб`єктами оціночної діяльності є: суб`єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб`єкта оціночної діяльності відповідно до цього Закону; органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі (частина перша статті 5 Закону про оцінку майна).

Експерт або спеціаліст зобов`язаний надати письмовий висновок, а суб`єкт оціночної діяльності - суб`єкт господарювання - письмовий звіт з питань, що містяться в постанові, протягом 15 робочих днів з дня ознайомлення з постановою виконавця (частина третя статті 20 Закону України Про виконавче провадження ).

Оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності, зокрема, зобов`язані дотримуватися під час здійснення оціночної діяльності вимог Закону про оцінку майна та нормативно-правових актів з оцінки майна, забезпечувати об`єктивність оцінки майна, повідомляти замовника про неможливість проведення об`єктивної оцінки у зв`язку з виникненням обставин, які цьому перешкоджають (згідно із статтею 13 Закону про оцінку майна).

Суб`єкти оціночної діяльності, зокрема, мають право залучати додатково у разі необхідності до участі у проведенні оцінки майна інших оцінювачів або інших фахівців, а також суб`єктів підприємницької діяльності (згідно із статтею 30 Закону про оцінку майна).

Звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання, підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності (згідно із частиною першою статті 12 Закону про оцінку майна).

Експерт несе кримінальну відповідальність за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків під час здійснення виконавчого провадження, надання завідомо неправдивого висновку під час здійснення виконавчого провадження, про що він має бути попереджений виконавцем. Збитки, завдані сторонам внаслідок видачі завідомо неправдивого висновку, підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому законом. За недостовірну чи необ`єктивну оцінку майна суб`єкт оціночної діяльності - суб`єкт господарювання несе відповідальність у порядку, встановленому законом, а оцінювач - кримінальну відповідальність, про що він має бути попереджений виконавцем (частина п`ята статті 20 Закону про виконавче провадження).

Виконавець повідомляє про результати визначення вартості чи оцінки майна сторонам не пізніше наступного робочого дня після дня визначення вартості чи отримання звіту про оцінку. У разі якщо сторони не згодні з результатами визначення вартості чи оцінки майна, вони мають право оскаржити їх у судовому порядку в 10-денний строк з дня отримання відповідного повідомлення. Сторона вважається ознайомленою з результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна, якщо їй надіслано повідомлення про результати визначення вартості чи оцінки майна за адресою, зазначеною у виконавчому документі, або за місцем фактичного проживання чи перебування такої сторони, достовірно встановленим виконавцем (абзац перший частини п`ятої статті 57 Закону про виконавче провадження).

Методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України (частина перша статті 9 Закону про оцінку майна).

Національний стандарт № 1 є обов`язковим для застосування під час проведення оцінки майна та майнових прав (далі - майно) суб`єктами оціночної діяльності (згідно із пунктом 1 Національного стандарту № 1).

Згідно з вищезазначеною статтею 12 Закону про оцінку майна та умовами абзацу сьомого пункту 51 Національного стандарту № 1 незалежна оцінка майна передбачає складання звіту про оцінку майна та висновку про вартість об`єкта оцінки на дату оцінки. Пункти 56 та 57 Національного стандарту № 1 передбачають, що висновок про вартість об`єкта є складовою частиною такого звіту.

Звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання (згідно із пунктом 59 Національного стандарту № 1). Висновок підписується оцінювачем (оцінювачами), який безпосередньо проводив оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання (абзац третій пункту 60 Національного стандарту № 1).

Оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності несуть відповідальність за недостовірну чи необ`єктивну оцінку майна згідно із законодавством (абзац перший пункту 55 Національного стандарту № 1).

Для оцінки майна (майнових прав) під час здійснення виконавчого провадження виконавець з власної ініціативи або за заявою сторін призначає своєю постановою суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання. У постанові про призначення суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання вид та характеристика майна, яке необхідно оцінити тощо, строки здійснення відповідних дій. У постанові обов`язково зазначається попередження про відповідальність: експерту - за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків під час здійснення виконавчого провадження, надання завідомо неправдивого висновку під час здійснення виконавчого провадження; суб`єкту оціночної діяльності - суб`єкту господарювання (оцінювачу) - за недостовірну чи необ`єктивну оцінку майна; перекладачу - за здійснення завідомо неправильного перекладу під час виконавчого провадження, а також за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків під час виконавчого провадження (пункт 8 розділу 2 Інструкції з примусового виконання рішень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року № 512/5, у редакції наказу Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2832/5).

Необ`єктивна оцінка - оцінка, яка ґрунтується на явно неправдивих вихідних даних, навмисно використаних оцінювачем для надання необ`єктивного висновку про вартість об`єкта оцінки (абзац чотирнадцятий пункту 3 Національного стандарту № 1).

Неякісна (недостовірна) оцінка - оцінка, проведена з порушенням принципів, методичних підходів, методів, оціночних процедур та (або) на основі необґрунтованих припущень, що доводиться шляхом рецензування (абзац п`ятнадцятий пункту 3 Національного стандарту № 1).

13 березня 2018 року Велика Палата Верховного Суду своєю постановою у справі № 914/881/17 зробила наступний висновок про застосування норм права стосовно звітів про оцінку майна - за змістом статей 12, 33 Закону про оцінку майна звіт про оцінку майна не створює жодних правових наслідків для учасників правовідносин з оцінки майна, а лише відображає та підтверджує зроблені суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання висновки та його дії стосовно реалізації своєї практичної діяльності з визначених питань, що унеможливлює здійснення судового розгляду справ у спорах про визнання такого звіту недійсним.

Позивачем неправильно обраний спосіб захисту свого порушеного права шляхом оскарження звіту про оцінку майна, оскільки сам по собі звіт про оцінку майна не тягне за собою будь-яких правових наслідків до тих пір, поки не будуть вчинені інші дії.

Тому у задоволенні скарги ОСОБА_1 на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича слід відмовити.

Керуючись ст.129 Конституції України, Законом України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні , Законом України Про виконавче провадження , ст.ст. 12, 13, 76-81, 89, 95, 133, 141, 223, 229, 258, 259, 263-265, 268, 273, 354, 355 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні скарги ОСОБА_1 на дії приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Єфименка Дениса Олеговича відмовити.

Ухвала суду може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.

Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення зазначених вище строків, або після перегляду ухвали в апеляційному порядку, якщо її не скасовано.

Суддя:

Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено15.03.2021
Номер документу95475649
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —761/18722/17

Ухвала від 06.02.2023

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

Ухвала від 02.09.2022

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

Ухвала від 02.09.2022

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

Ухвала від 27.05.2021

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

Ухвала від 27.05.2021

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

Ухвала від 02.02.2021

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

Ухвала від 21.07.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

Ухвала від 21.07.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

Ухвала від 21.07.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

Ухвала від 10.06.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні