Ухвала
від 12.03.2021 по справі 127/6257/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/6257/21

Провадження №1-кс/127/2694/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2021 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у закритому судовому засідання клопотання слідчого вособливо важливихсправах слідчоговідділу УСБУу Вінницькійобласті капітанаюстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 ,-

ВСТАНОВИВ:

11.03.2021 року до слідчого судді звернувся слідчий вособливо важливихсправах слідчоговідділу УСБУу Вінницькійобласті капітанюстиції ОСОБА_3 із клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 .

Клопотання мотивоване тим, що Слідчим відділом УСБУ у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020020000000055 від 14.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України за фактом незаконної реалізації комунального майна за заниженою вартістю, з метою подальшого його використання для привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах.

Встановлено, що з метою реалізації злочинного наміру щодо привласнення майна та грошових коштів територіальної громади м. Вінниця, посадовими особами комунального підприємства ВМР Обчислювальний центр житлово-комунального господарства (код ЄДРПОУ 03338703, м. Вінниця, вул. Єрмака, 7А, далі КП ОЦ ЖКГ), ТОВ «Центр муніципальних систем управління» (зареєстровано за тією ж адресою, далі ТОВ «ЦМСУ»), а також іншими невстановленими особами реалізовано злочинну схему, пов`язану з привласненням у 2014 році цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ шляхом продажу за заниженою вартістю та подальшого використання підприємства для привласнення державних грошових коштів в особливо великих розмірах.

З метою реалізації злочинного умислу, пов`язаного з привласненням комунального підприємства, 28.11.2012 директор КП ОЦ ЖКГ ОСОБА_4 , спільно із членами трудового колективу КП ОЦ ЖКГ, зареєстрував ТОВ «ЦМСУ» (код ЄДРПОУ 38511903), в якому останній є кінцевим бенефіціарним власником із часткою 51.35%.

В подальшому, з метою створення привілеїв під час проведення у 2014 році конкурсу з продажу комунального підприємства ОСОБА_4 , вступивши у злочинну змову з невстановленими посадовими особами Вінницької міської ради, організував прийняття невигідного територіальній громаді рішення Вінницької міської ради №1232 від 29.03.2013 «Про передачу в оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства», яким передбачена передача в оренду терміном на 5 років цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ до ТОВ «ЦМСУ» та затверджено відповідний договір оренди.

В подальшому, виконавчим комітетом Вінницької міської ради від 08.05.14 №1053, враховуючи пропозиції конкурсної комісії для визначення умов конкурсу та переможця конкурсу з продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ (протокол №6 від 19.03.2014р., №7 від 05.05.2014р.) прийнято в т.ч. рішення: Визначити ТОВ «ЦМСУ» переможцем конкурсу (з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону) з продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ за адресою: м. Вінниця, вул. Єрмака, 7-А; Затвердити ціну продажу об`єкта комунальної власності, відповідно до конкурсних пропозицій, в сумі 1615 000,00 грн (без врахування ПДВ); Затвердити проект Договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ (з урахуванням пропозицій переможця конкурсу по виконанню умов продажу).

Таким чином, у відповідності до укладеного договору між територіальною громадою міста Вінниця в особі Вінницької міської ради, від імені якої діяв Виконавчий комітет ВМР, в особі заступника міського голови ОСОБА_5 та ТОВ «ЦМСУ», кінцевим бенефіціарним власником якого є ОСОБА_4 цілісний майновий комплекс КП ОЦ ЖКГ перейшов у власність ТОВ «ЦМСУ».

Враховуючи викладене, внаслідок спланованих дій ОСОБА_4 , який перебував у змові з невстановленими посадовими особами ВМР, право територіальної громади міста Вінниця на володіння цілісним майновим комплексом КП ОЦ ЖКГ, який мав позитивний фінансовий стан припинено.

Вищевказані обставини вчинення зазначених кримінальних правопорушень повністю підтверджуються зібраними доказами, які будуть надані слідчому судді під час розгляду даного клопотання.

13.02.2014 Виконавчим комітетом Вінницької міської ради за №406 було прийнято рішення «Про затвердження висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 , який приватизується способом продажу за конкурсом», яким було розглянуто рецензію на звіт про незалежну оцінку майна та затверджено висновок суб`єкта оціночної діяльності ФОП ОСОБА_6 про вартість об`єкта незалежної оцінки.

Таким чином, у ході досудового слідства виникла необхідність у вилученні, дослідженні та подальшому наданні правової оцінки звіт про незалежну оцінку майна, який став підставою для складення висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 , який, в свою чергу, був затверджений рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради №406 від 13.02.2014.

Водночас, у ході проведення тимчасового доступу до документів ФОП ОСОБА_6 та під час її допиту у якості свідка, вилучити зазначений звіт не вдалось у зв`язку з його знищенням за вичерпанням строків зберігання, про що зазначено у відповідних протоколах.

Враховуючи необхідність дослідження зазначеного вище звіту про незалежну оцінку майна та реальну можливість його приховування ОСОБА_6 від досудового слідства, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, виникла необхідність у проведенні обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , яке використовує у якості офісу для здійснення діяльності оцінювача як ФОП та власник і керівник ТОВ «Вінекс» (код ЄДРПОУ: 35373895) ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою відшукання і вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме звіту про незалежну оцінку майна, який став підставою для складення висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 , документів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі. Вищевказана інформація не може бути одержана в інший спосіб шляхом витребування документів або проведенням інших слідчих дій.

Відповідно до відомостей Реєстру прав власності на нежитлове приміщення в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 належить ТОВ «Вінекс» (код ЄДРПОУ: 35373895).

На підставі викладеного, є достатні підстави вважати, що у нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , існує необхідність проведення обшуку з метою відшукання і вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме звіту про незалежну оцінку майна, який став підставою для складення висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 , документів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі,тому слідчийпросить надати дозвіл на проведення обшуку.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність у якій зазначив, що клопотання підтримує та просить його задовольнити.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.

Згідно ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

2. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

3. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;

8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

4. Клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.

5. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

6. У разі відмови у задоволенні клопотання про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи слідчий, прокурор не має права повторно звертатися до слідчого судді з клопотанням про дозвіл на обшук того самого житла чи іншого володіння особи, якщо у клопотанні не зазначені нові обставини, які не розглядалися слідчим суддею.

З клопотання вбачається, що слідчий просить надати дозвіл на проведення обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , з метою відшукання і вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме звіту про незалежну оцінку майна, який став підставою для складення висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 , документів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі.

Натомість, в порушення вимог п. 7 ч. 3 ст. 234 КПК України, клопотання слідчого не містить відомостейпро індивідуальніабо родовіознаки речей,документів,іншого майнаабо осіб,яких плануєтьсявідшукати,а такожїхній зв`язокіз вчиненимкримінальним правопорушенням,зокрема відомостейпро індивідуальніабо родовіознакидокументів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі.

Також, в порушення п.п. 2, 3, 4 ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчим не надано доказів, які б свідчили про наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні.

Так, слідчий просить надати дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання звіту про незалежну оцінку майна, який став підставою для складення висновку суб`єкта оціночної діяльності про вартість цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства по АДРЕСА_2 .

Натомість, з клопотання слідчого вбачається, що вказаний звіт знищено за вичерпанням строків його зберігання, про що зазначено у відповідних протоколах.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

В свою чергу, ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року встановлює, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим не доведено потреби у проведенні обшуку у вказаному володінні особи, що виправдовує такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, а тому слідчий суддя вважає що вимоги клопотання слідчого не підлягають задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 233, 234, 235, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання слідчого вособливо важливихсправах слідчоговідділу УСБУу Вінницькійобласті капітанаюстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення12.03.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу95477068
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку в нежитловому приміщенні в підвальному поверсі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1

Судовий реєстр по справі —127/6257/21

Ухвала від 12.03.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Вишар І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні