Постанова
від 21.04.2010 по справі 2а-610/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.04.2010 р. № 2а-610/10/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючої cудді - Потабе нко В.А.

при секретарі - Білас Ю.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача: Сольвар О.М ., згідно довіреності,

від відповідача: не з'яви лися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї (далі - ДПІ) в Сокальському ра йоні Львівської області до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю (далі - ТзОВ) "Захі дрембудсервіс" про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в :

позов заявлено Державно ю податковою інспекцією у Со кальському районі Львівсько ї області до ТзОВ "Західрембу дсервіс" про стягнення на кор исть державного бюджету в ра хунок погашення його податко вого боргу 53126,83 грн.

Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що ТзОВ «Західремб удсервіс»має заборгованіст ь перед бюджетом в розмірі 53126,8 3 грн., в тому числі: по податку на додану вартість, податку н а прибуток підприємства, по к омунальному податку та по по датку з власників транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів юридич них осіб. Заборгованість вин икла відповідно до несплачен их податкових зобов'язань по самостійно поданих декларац іях, згідно донарахованих ко нтролюючим органом сум, штра фних санкціях та пені. Позива ч зазначає, що в порядку ст. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»ДПІ у Сокальському райо ні Львівської області направ ляла відповідачу першу та др угу податкові вимоги, які не о скаржені. Оскільки відповіда чем не вживаються заходи щод о погашення заборгованості, позивач змушений звернутись до суду.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, позиваючись на обставини викладені в позов ній заяві. Просить позов задо вольнити.

Представник відповідача не з'явився в судове засіданн я. Повідомити його про час та м ісце розгляду справи не пред ставилось можливим, оскільки , відповідно до поштової дові дки, ТзОВ "Західрембудсервіс " за зазначеною адресою не зн аходиться, вибуло.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", якщо ві домості, які підлягають внес енню до Єдиного державного р еєстру, були внесені до нього , то такі відомості вважаютьс я достовірними і можуть бути використані в спорі з третьо ю особою, доки до них не внесен о відповідних змін.

В матеріалах справи наявни й витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців, з як ої вбачається, що ТзОВ "Західр ембудсервіс" зареєстроване з а адресою: Львівська област ь, м. Сокаль, вул. Лесі Українки , 22.

Відтак, суд вважає, що в мате ріалах адміністративної спр ави достатньо доказів, для ро згляду справи у відсутності відповідача, на підставі ст. 71 КАС України.

Розглянувши матері али справи, заслухавши поясн ення представників сторін, д ослідивши та оцінивши докази , які мають значення для справ и, суд виходив з наступного.

В ході розгляду справи суд ом було досліджено докази, на явні в матеріалах справи.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Західрембудс ервіс" зареєстроване Сокальс ькою районною державною адмі ністрацією 18.02.2002 року № 0158/1, що під тверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб' єк та підприємницької діяльнос ті - юридичної особи. Підприєм ству присвоєно код ЄДРПОУ 31898632 .

На підставі акта перевірк и № 610/150/31898632 від 23.06.2009 року ДПІ в Сок альському районі Львівської області винесла податкове п овідомлення-рішення № 0006511501/0 ві д 07.07.2009 року, яким застосувало д о ТзОВ «Західрембудсервіс» ш трафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану в артість в розмірі 170,00 грн. за не своєчасне подання деклараці ї з даного податку.

Крім того, на підставі акта перевірки № 781/150/31898632 від 26.08.2009 року ДПІ в Сокальському районі Ль вівської області винесла под аткове повідомлення-рішення № 000893150/0 від 18.09.2009 року, яким застос увало до ТзОВ «Західрембудсе рвіс»штрафні (фінансові) сан кції за платежем податок на д одану вартість в розмірі 170,00 гр н. за несвоєчасне подання дек ларації з даного податку.

Крім того, на підставі акта № 782/150/31898632 від 26.08.2009 року ДПІ в Сокал ьському районі Львівської об ласті винесла податкове пові домлення-рішення № 0008971501/0 від 18.09.2 009 року, яким застосувало до Тз ОВ «Західрембудсервіс» штра фні (фінансові) санкції за пла тежем податок на додану варт ість в розмірі 170,00 грн. за несво єчасне подання декларації з даного податку.

Крім того, ДПІ в Сокальськом у районі Львівської області винесло податкове повідомле ння-рішення № 0009391501/0 від 13.10.2008 року , яким застосувало до ТзОВ «За хідрембудсервіс»штрафні (фі нансові) санкції в розмірі 20% у згодженої суми податкового з обов' язання, сплаченої із з атримкою, в розмірі 23,59 грн. за п латежем комунальний податок .

Винесені ДПІ у Сокальсько му районі Львівської області податкові повідомлення-ріше ння, зі слів представника поз ивача, оскаржені не були. В мат еріалах справи наявні докази отримання відповідачем вказ аних податкових повідомлень -рішень.

Також, ТзОВ "Західрембудсер віс" деклараціями за грудень 2007 року, січень, березень, липе нь, серпень, жовтень 2008 року сам остійно визначило податкове зобов' язання з податку на д одану вартість в сумі 37052,00 грн.; деклараціями за 2007 рік, за перш ий квартал 2008 року, перше піврі ччя 2008 року, за ІІІ квартал 2008 ро ку та уточнюючим розрахунком податкових зобов' язань у з в' язку із виправленням само стійно виявлених помилок за перше півріччя 2008 року, нарахо ваним штрафом у зв' язку із в иправленням помилки самості йно визначило податкове зобо в'язання з податку на прибуто к підприємства в сумі 15214,24 грн.; розрахунком комунального по датку за 2008 рік визначило пода ткове зобов'язання на суму 73,10 г рн.; розрахунком суми податку з власників транспортних за собів та інших самохідних ма шин і механізмів юридичних о сіб на 2008 рік визначило податк ове зобов'язання на суму 224,50 гр н.

На несплачені суми узгодже ного податкового зобов'язанн я з податку на додану вартіст ь та податку на прибуток прив атних підприємств нахована п еня в розмірі 65,80 грн.

Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", ДПІ у Миколаївському районі Львівської області виставил о відповідачу податкові вимо ги:

- І податкова вимога № 1/176 від 09.07.2007 року на суму 11226,00 грн., о тримана ТзОВ "Західрембудсер віс" 09.07.2007 року;

- ІІ податкова вимога № 2/200 від 15.08.2007 року на суму 29838,00 грн., о тримана ТзОВ "Західрембудсер віс" 15.08.2007 року. Зі слів представ ника позивача, вказані подат кові вимоги не оскаржені.

Згідно довідки ДПІ в Сокал ьському районі Львівської об ласті від 16.12.2009 року № 17178/10/240, забор гованість ТзОВ "Західрембудс ервіс" станом на 11.12.2009 року стан овить 53126,83 грн.

Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування »від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з на ступними змінами та доповнен нями, платники податків зобо в' язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, з нас тупними змінами та доповненн ями (надалі - Закон № 2182), подат кове зобов' язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до цього закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, за винятком ви падків, у разі коли платник по датків вважає, що контролююч ий орган невірно визначив су му податкового зобов' язанн я або прийняв будь-яке інше р ішення, що не суперечить зако нодавству з питань оподаткув ання або виходить за межі йог о компетенції встановленої з аконом, такий платник податк ів має право звернутися до ко нтролюючого органу із скарго ю про перегляд цього рішення . Остаточне рішення вищого (це нтрального) контролюючого ор гану за заявою платника пода тків не підлягає подальшому адміністративному оскаржен ню, але може бути оскаржене в с удовому порядку.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181, податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації. Зазначене п одаткове зобов'язання не мож е бути оскаржене платником п одатків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у м айбутніх податкових періода х (з урахуванням строків давн ості, визначених статтею 15 цьо го Закону) платник податків с амостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої по даткової декларації, такий п латник податків має право на дати уточнюючий розрахунок.

Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .

Згідно п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст.6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли податковий о рган або пошта не може вручит и платнику податків податков е повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходже нням посадових осіб, їх відмо вою прийняти податкове повід омлення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до п.п.16.1.1 п. 16.1 ст.16 З акону № 2181-ІІІ, після закінченн я встановлених строків погаш ення узгодженого податковог о зобов'язання на суму податк ового боргу нараховується пе ня.

Підпункт 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 зазначає, що платник податк ів, що не подає податкову декл арацію у строки, визначені за конодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян за кожне таке неподанн я або її затримку.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами».

Відповідно до преамбули За кону № 2181, цей Закон є спеціальн им законом з питань оподатку вання, який встановлює поряд ок погашення зобов' язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 вищевк азаного Закону, контролюючий орган - державний орган, яки й у межах своєї компетенції, в изначеної законодавством, зд ійснює контроль за своєчасні стю, достовірністю і повното ю нарахування податків і збо рів (обов' язкових платежів) та погашенням податкових зо бов' язань чи податкового бо ргу. Податкові органи є контр олюючим органом стосовно под атків і зборів (обов' язкови х платежів), які справляються до бюджетів та державних ціл ьових фондів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавств а, платник податків не вжив жо дних заходів для погашення п одаткового зобов' язання.

На даний час суми ПДВ, пода тку на прибуток, комунальном у податку та податку з власни ків транспортних засобів та інших самохідних машин і мех анізмів є узгодженими та у вс тановлені законом строки від повідачем до бюджету не спла ченими, тобто визнаються сум ою податкового боргу (узгодж ена сума податкового зобов' язання, не сплачена платнико м податків у термін) і підляга ють стягненню в примусовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.

Позивачем в повній мірі обґ рунтовані заявлені вимоги, в ідтак, суд вважає, що позов слі д задовольнити.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють, відповідно до ст. 94 КАС Укр аїни.

На підставі ст.ст. 1, 3, 5, 6, 16, 17 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" № 2181-III від 21 грудня 2000 рок у, із змінами і доповненнями, т а керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольни ти.

Стягнути з Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Західрембудсервіс" д о бюджету суму податкової за боргованості в розмірі 53126 (п' ятдесят три тисячі сто двадц ять шість) гривень 83 коп.

Постанова набирає за конної сили в строк та в поряд ку, передбаченому ст.254 Кодекс у адміністративного судочин ства України. Постанова наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи. Якщо строк апеля ційного оскарження буде поно влено, то вважається, що поста нова суду не набрала законно ї сили.

Постанова може б ути оскаржена в строк та в пор ядку, визначеному ст.186 Кодекс у адміністративного судочин ства України. Заява про апеля ційне оскарження та апеляцій на скарга подаються до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляці йне оскарження постанови суд у першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст.160 цього Ко дексу - з дня складення в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови ви готовлений 26.04.2010 року.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу9547711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-610/10/1370

Ухвала від 21.01.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 21.04.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 21.01.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні