Справа №127/6252/21
Провадження №1-кс/127/2689/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2021 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши клопотання слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу УСБУ у Вінницькій області ОСОБА_3 про проведення обшуку, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий в особливо важливих справах слідчого відділу УСБУ у Вінницькій області капітан юстиції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про обшук в квартирі, де проживає ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ), мотивуючи свої вимоги тим, що проводиться досудове розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020020000000055 від 14.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
З метою реалізації злочинного наміру щодо привласнення майна та грошових коштів територіальної громади м. Вінниця, посадовими особами комунального підприємства ВМР Обчислювальний центр житлово-комунального господарства (код ЄДРПОУ 03338703, м. Вінниця, вул. Єрмака, 7А, далі КП ОЦ ЖКГ), ТОВ «Центр муніципальних систем управління» (зареєстровано за тією ж адресою, далі ТОВ «ЦМСУ»), а також іншими невстановленими особами реалізовано злочинну схему, пов`язану з привласненням у 2014 році цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ шляхом продажу за заниженою вартістю та подальшого використання підприємства для привласнення державних грошових коштів в особливо великих розмірах.
З метою реалізації злочинного умислу, пов`язаного з привласненням комунального підприємства, 28.11.2012 директор КП ОЦ ЖКГ ОСОБА_5 , спільно із членами трудового колективу КП ОЦ ЖКГ, зареєстрував ТОВ «ЦМСУ» (код ЄДРПОУ 38511903), в якому останній є кінцевим бенефіціарним власником із часткою 51.35%.
В подальшому, з метою створення привілеїв під час проведення у 2014 році конкурсу з продажу комунального підприємства ОСОБА_5 , вступивши у злочинну змову з невстановленими посадовими особами Вінницької міської ради, організував прийняття невигідного територіальній громаді рішення Вінницької міської ради №1232 від 29.03.2013 «Про передачу в оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства Обчислювальний центр житлово-комунального господарства», яким передбачена передача в оренду терміном на 5 років цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ до ТОВ «ЦМСУ» та затверджено відповідний договір оренди.
В подальшому, виконавчим комітетом Вінницької міської ради від 08.05.14 №1053, враховуючи пропозиції конкурсної комісії для визначення умов конкурсу та переможця конкурсу з продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ (протокол №6 від 19.03.2014р., №7 від 05.05.2014р.) прийнято в т.ч. рішення:
-Визначити ТОВ «ЦМСУ» переможцем конкурсу (з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону) з продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ за адресою: м. Вінниця, вул. Єрмака, 7-А;
-Затвердити ціну продажу об`єкта комунальної власності, відповідно до конкурсних пропозицій, в сумі 1615 000,00 грн (без врахування ПДВ);
-Затвердити проект Договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу КП ОЦ ЖКГ (з урахуванням пропозицій переможця конкурсу по виконанню умов продажу).
Таким чином, у відповідності до укладеного договору між територіальною громадою міста Вінниця в особі Вінницької міської ради, від імені якої діяв Виконавчий комітет ВМР, в особі заступника міського голови ОСОБА_6 та ТОВ «ЦМСУ», кінцевим бенефіціарним власником якого є ОСОБА_5 цілісний майновий комплекс КП ОЦ ЖКГ перейшов у власність ТОВ «ЦМСУ».
Таким чином, внаслідок спланованих дій ОСОБА_5 , який перебував у змові з невстановленими посадовими особами ВМР, право територіальної громади міста Вінниця на володіння цілісним майновим комплексом КП ОЦ ЖКГ, який мав позитивний фінансовий стан припинено.
Також, досудовим слідством встановлено, що у ході господарської діяльності КП «ОЦ ЖКГ», його співробітниками, на ресурсах та майні територіальної громади, які перебували у користуванні КП на праві господарського відання, було створено базу даних (компіляцію) абонентів-користувачів комунальних послуг із числа мешканців м. Вінниці, яка містила, в т.ч. конфіденційну інформацію та персональні дані громадян.
У відповідності до положень ст. 420 ЦК України вказана вище база даних (компіляція) являється об`єктом права інтелектуальної власності та підлягає реєстрації у встановленому порядку та обліку у якості нематеріального активу підприємства.
Кодексом передбачено, що майнові права інтелектуальної власності можуть бути передані відповідно до закону повністю або частково іншій особі.
Розділом II Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 122 "Нематеріальні активи", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. N 1202, визначено, що нематеріальний актив визнається активом, якщо його можна ідентифікувати (може бути виділений чи відокремлений від інших активів) та існує ймовірність отримання суб`єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов`язаних з його використанням, та/або якщо він має потенціал корисності і його вартість може бути достовірно визначена.
Для цілей бухгалтерського обліку нематеріальні активи включають, зокрема, авторське та суміжні з ним права (право на літературні, художні, музичні твори, комп`ютерні програми, програми для електронно-обчислювальних машин, компіляції даних (бази даних), виконання, фонограми, відеограми, передачі (програми) організацій мовлення тощо).
Згідно з пунктом 4 розділу II Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб`єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. N 11 (далі - Методрекомендації), зарахування на баланс і використання придбаних (створених) об`єктів нематеріальних активів здійснюється на підставі відповідного первинного документа. При цьому в первинному документі зазначаються назви документів, згідно з якими такий об`єкт нематеріальних активів вводиться в господарський оборот, зокрема, патент, свідоцтво, ліцензійний договір, договір про створення за замовленням і використання об`єкта права інтелектуальної власності, договір про передання виключних майнових прав інтелектуальної власності тощо.
На облік у складі нематеріальних активів беруться придбані права на володіння, користування та розпорядження об`єктом нематеріальних активів після відчуження їх (прав) від колишніх власників та визначення його вартості.
Пунктом 16 Методрекомендацій передбачено, що об`єкт нематеріальних активів, наданий суб`єктом державного сектору, який є правовласником (ліцензіаром), в користування (при збереженні виключних прав на результат інтелектуальної діяльності), залишається на балансі правовласника (ліцензіара) із зазначенням в аналітичному обліку інформації про передачу цього об`єкта у користування іншій особі.
Об`єкт нематеріальних активів, отриманий в користування, обліковується суб`єктом державного сектору (ліцензіатом) на позабалансовому рахунку в оцінці, визначеній виходячи із розміру винагороди, встановленого в договорі. При цьому платежі за надане право використання об`єктів інтелектуальної власності у вигляді періодичних платежів, обчислених у порядку та строки, встановлені договором, включаються ліцензіатом до витрат звітного періоду.
Водночас, ОСОБА_5 , як директором КП ОЦ ЖКГ, не було вжито заходів щодо належного обліку вказаного активу, в результаті чого, ним заволоділи посадові особи ТОВ «ЦМСУ» для використання у господарській діяльності, в т.ч. шляхом «освоєння» коштів комунальних підприємств м.Вінниці, які доступу до бази даних власних споживачів не мають, а тому відмовитись від послуг ТОВ «ЦМСУ» фактично не можуть.
Наявність вказаної вище не облікованої бази даних створює можливість ТОВ «ЦМСУ» надавати білінгові послуги комунальним підприємствам міста на «монопольних» умовах, так як на торги не надходять заявки підприємств-конкурентів.
Також, встановлено 24 особи із числа діючих/колишніх співробітників ТОВ «ЦМСУ», зареєстрованих у якості ФОП (3 група платників Єдиного податку) для здійснення «обготівкування» отриманих від комунальних підприємств м.Вінниці коштів, в т.ч. коштів місцевого бюджету шляхом проведення безтоварних операцій в інтересах вказаних вище ФОП.
У відповідності до листа ГУ ДПС України у Вінницькій області №15173/9/02-32-02-02 від 09.07.2020 9 ФОП із із числа діючих/колишніх співробітників ТОВ «ЦМСУ» подають податкову звітність із однієї IP-адреси ( НОМЕР_1 ) та електронної пошти (ІНФОРМАЦІЯ_1 ), які, відповідно до інформування ВКІБ УСБУ у Вінницькій області №53/30/52-3923нт від 13.07.2020, використовується ТОВ «ЦМСУ», зокрема ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 .
Крім того, на підставі здобутих на даний час доказів, встановлено, що ОСОБА_5 23.02.2015 було створено ТОВ «МКЦ» (код ЄДРПОУ 39655299), яке здійснює діяльність по веденню первинного бухгалтерського обліку суб`єктів господарювання, задіяних у схемі обготівкування, виготовлення відповідної фіктивної документації, а також безпосереднє зняття готівкових коштів.
Так,в ходіаналізу рухукоштів побанківських рахунках,встановлено,що ФОП ОСОБА_4 , фактично не здійснюючи господарської діяльності та не виконуючи зазначених робіт, передавши первинну фінансово-господарську документацію та реєстраційні документи ФОП невстановленим на даний час особам із працівників ТОВ «ЦМСУ» та ТОВ «МКЦ», за період з 01.01.2014 по 20.08.2020 отримував грошові кошти від наступних контрагентів:
?ТОВ «ЦМСУ», із призначенням платежу: «Оплата за обладнання згідно договору №175/15 від 01.06.2015р., Без ПДВ.», «Оплата за системні блоки згідно рах.№8 від 18.09.2014р., Без ПДВ.», «Безвідсоткова поворотна фінансова допомога згідно Договору №37/17 від 16.01.2017р., без ПДВ.», «Оплата за послуги, згідно договору №198/20 від 24.03.2020р. Без ПДВ.»;
?ТОВ «Підпрємство комунальних платежів», із призначенням платежу: «Оплата за послуги з технічного обслуговування за жовтень 2014р. згідно дог.№32/14 від 01.04.2014р., без ПДВ»;
?ТОВ «СОФТ ГЕНЕРАЦІЯ», із призначенням платежу: «Оплата за послуги, згідно Договору №56/17 від 29.08.2017 р. Без ПДВ.»;
?ПАТ «СК «Місто», із призначенням платежу: «Оплата за надані послуги в сфері інформатизації зг. Дог. № 002/280716 від 28.07.2016р. та акту наданих послуг № 07 від 04.04.2017 р. Без ПДВ.».
Загалом, в ході аналізу вказаних відомостей, встановлено, що ФОП ОСОБА_4 за період з 01.01.2014 по 20.08.2020 отримав грошові кошти на банківський рахунок у АТ «Укрсиббанк» № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 у загальному розмірі 2055050,00 грн.
Також, було встановлено наявність операцій із переказу коштів з банківського рахунку № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на банківський рахунок № НОМЕР_4 , також належний ФОП ОСОБА_4 за періодз 18.03.2016 по 17.07.2020 із призначенням платежу «Переказ власних коштів. Без ПДВ.» на загальну суму 1 758 215,00 грн. та на банківський рахунок № НОМЕР_5 / НОМЕР_6 , також належний ФОП ОСОБА_4 за періодз 10.11.2018 по 17.07.2020 із призначенням платежу «Переказ власних коштів. Без ПДВ.» на загальну суму 614 712,00 грн.
Також, було встановлено, що ОСОБА_10 було надано власну банківську картку АТ «Укрсиббанк» № НОМЕР_7 невстановленим на даний час особам із працівників ТОВ «ЦМСУ» та ТОВ «МКЦ», які здійснили видаткові операції «Списання коштів з карт.рах. за операцією Отримання клієнтом готівки в АТМ A0309824 за картою НОМЕР_8 » у АТМ A0309824 та A0309412, A0309413, A0309556, ATM05118 на загальну суму 1 742 000,00 грн., а із видаткових операцій по банківському рахунку № НОМЕР_5 / НОМЕР_6 було здійснено лише операції «Списання коштів з карт.рах. за операцією Отримання клієнтом готівки в АТМ A0309824 за картою НОМЕР_8 » у АТМ A0309824 та A0309412, A0309413, A0309556, ATM05118 на загальну суму 628 700,00 грн.
Вищевказані обставини вчинення зазначених кримінальних правопорушень повністю підтверджуються зібраними доказами, які будуть надані слідчому судді під час розгляду даного клопотання.
Таким чином, в ході досудового слідства виникла необхідність у проведенні обшуку в квартирі, де проживає ФОП ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,уродженець Російської Федерації ( АДРЕСА_1 ), з метою відшукання і вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме мобільних терміналів, ОСОБА_4 для спілкування із посадовими особами ТОВ «ЦМСУ» та ТОВ «МКЦ», флеш-носіїв інформації, на яких може зберігатись т.зв. «чорна бухгалтерія», фінансово-господарської документації щодо діяльності ТОВ «ЦМСУ» та ФОП ОСОБА_4 , документів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі, а також документації із вільними зразками почерку ФОП ОСОБА_4 , печаток, установчих документів суб`єктів господарювання, факсиміле. Вищевказана інформація не може бути одержана в інший спосіб шляхом витребування документів або проведенням інших слідчих дій.
Відповідно до відомостей Реєстру прав власності на нерухоме майно квартира за адресою АДРЕСА_1 право власності на вказану квартиру в Реєстр не внесено.
На підставі викладеного, є достатні підстави вважати, що в квартирі, де проживає ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ), існує необхідність у проведенні обшуку з метою відшукання і вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме мобільних терміналів, ОСОБА_4 для спілкування із посадовими особами ТОВ «ЦМСУ» та ТОВ «МКЦ», флеш-носіїв інформації, на яких може зберігатись т.зв. «чорна бухгалтерія», фінансово-господарської документації щодо діяльності ТОВ «ЦМСУ» та ФОП ОСОБА_4 , документів, нотаток, в яких можуть бути відомості, які мають значення для встановлення істини у справі, а також документації із вільними зразками почерку ФОП ОСОБА_4 , печаток, установчих документів суб`єктів господарювання, факсиміле, просив клопотання задовольнити.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав за обставин, викладених у ньому.
Суд, заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, дійшов висновку, що клопотання є недоведеним, необґрунтованим, а тому не підлягає задоволенню.
Ч. 1 ст. 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 234 КПК України до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
Пунктами 4 ч. 5 ст. 234 КПК України передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні.
Приймаючи до уваги викладене, та зважаючи на те, що слідчим в клопотанні та в судовому засіданні не доведено необхідності проведення обшуку в квартирі, де проживає ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ), крім того, слідчим не надано відомостей про власників вказаної квартири, тому клопотання є необґрунтованим, суд вважає, що немає підстав, передбачених ст. 234 КПК України для надання дозволу на проведення обшуку.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 235, 395 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволенні клопотання слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу УСБУ у Вінницькій області ОСОБА_3 про проведення обшуку в квартирі, де проживає ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ).
Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2023 |
Номер документу | 95489653 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Михайленко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні