9/97-64А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" вересня 2007 р. Справа № 9/97-64А.
За позовом Прокурора м. Луцька в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі Відокремленого підрозділу «Держнагляд у Західному регіоні»ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго», м. Львів
До Державного підприємства «Дослідне господарство «Перемога»Волинського інституту агропромислового виробництва УААН, с. Баківці Луцького району
Про стягнення 680 грн. штрафу
Головуюча суддя Соломка Л.І.
При секретарі Кідиба Т.О.
Представники
Від позивача: Кавчук А.В. –юрисконсульт, довіреність №318 від 29.12.2006 р.;
Від відповідача: н/з.
В судовому засіданні взяв участь: прокурор відділу представництва облпрокуратури Манзій П.П.
Відповідно до п.6 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, спір розглядається за нормами КАС України
Права та обов'язки представнику позивача та прокурору роз'яснені відповідно до ст.ст. 49,51 КАС України.
Відводу складу суду не заявлено.
Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу від представника позивача та прокурора не поступало.
Суть спору: Прокурор м. Луцька звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі позивача - Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі Відокремленого підрозділу «Держнагляд у Західному регіоні»ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго»про стягнення з відповідача - Державного підприємства «Дослідне господарство «Перемога»Волинського інституту агропромислового виробництва УААН 680 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідач у судове засідання не з'явився, відзиву на позов не подав, про поважні причини неявки не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення 18.07.2007 р. секретарю Ганюк А.Ю. (а.с.14).
Оскільки явка представника відповідача у судове засідання не визнавалась обов'язковою, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд,-
в с т а н о в и в :
Відповідно до ст.5 Закону України «Про електроенергетику»державна політика в електроенергетиці базується на принципах державного регулювання діяльності в електроенергетиці, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст.9 зазначеного Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснює Держана інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Відповідно до п.1 Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1999 р. №929 (діл –Положення), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Згідно з п.5 зазначеного Положення Держенергонагляд підпорядкований Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на нього цим Положенням. До складу Держенергонагляду входять: головна організація –Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії; державні інспекції у регіонах та державні інспекції в областях.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про електроенергетику»державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати приписи про усунення порушень нормативно-правових актів, застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. Статтею 27 цього Закону визначено , що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії –штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, за наявності порушень видають в межах своєї компетенції постанови про накладення штрафів.
09.08.2006 р. проведена перевірка ДП ДГ «Перемога» щодо виконання підприємством Припису інспекції Держенергонагляду у Волинській області №148 від 15.05.2006 р. про усунення порушень законодавства про електроенергетику (а.с.8-9) та складено акт перевірки №29 від 09.08.2006 р., з якого вбачається, що вимоги вищезазначеного припису не виконані, зокрема п.п. 1-17.
Відповідно до п.6.5 Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів (далі- Інструкція), затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики №817 від 24.12.2004 р., на момент закінчення терміну виконання припису, він повинен бути виконаний в повному обсязі.
Згідно п.11 Положення Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
На підставі акта перевірки від 09.08.2006 р. за невиконання вимог припису №148 від 05.05.2006 р. інспекцією Держенергонагляду у Волинській області винесено Постанову №39 від 09.08.2006 р. про накладення на ДП ДГ «Перемога» штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 680 грн.
Відповідно до п.10 Постанови Кабінету Міністрів України №1312 від 21.06.1999 р. «Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику»суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у визначений термін він стягується в судовому порядку.
Станом на день розгляду справи сума штрафу у розмірі 680 грн. відповідачем не сплачена, хоча акт перевірки та постанова про накладення штрафу були направлені підприємству та вручені ще 11.08.2006 р. секретарю ДП ДГ «Перемога», що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення за №2542038, описом вкладення та фіскальним чеком від 09.08.2006 р.
Таким чином, вимоги позивача підставні, стверджуються матеріалами справи та підлягають до задоволення повністю.
Керуючись Законом України «Про електроенергетику», ст.ст.69,71,79,86,158-160 КАС України, господарський суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Державного підприємства «Дослідне господарство «Перемога»Волинського інституту агропромислового виробництва УААН ( Луцький район, с. Баківці) р/р 260011354 в АППБ «Аваль», МФО 303440, код ЄДРПОУ 03737403 на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні»ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго»(м. Львів, вул. Свєнцицького,2) р/р 26008301415199 у філії Львівського центрального відділення Промінвестбанку м. Львова, МФО 325633, код ЗКПО 34190853 680 грн. штрафу.
На постанову через суд першої інстанції може бути подано заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Апеляційну скаргу може бути подано через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційну скаргу може бути подано без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, установлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Л.І. Соломка
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2007 |
Оприлюднено | 24.09.2007 |
Номер документу | 955276 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Соломка Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні