ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2010 р. Справа № 2-а-1165/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Альчука Максима Петровича,
при секретарі судового засідання: Колодійчук Олександр Вікторович
за участю представників сторін:
позивача : Савченко Ж.В. - представник за довіреністю
відповідача : не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області
до: Приватного підприємства "Імперіал"
про: стягнення недоїмки
ВСТАНОВИВ :
Управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області (далі - УПФ України у Тростянецькому районі) звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Імперіал" (далі - ПП "Імперіал") про стягнення 179,99 грн. недоїмки (в тому рахунку: 158,50 грн. – штрафна санкція, 21,49 грн. – пеня).
Позов мотивований, зокрема, тим, що за порушення вимог ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІІІ, в частині неподання розрахунку зобов’язання зі сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством до ПП "Імперіал" були застосовані штрафні санкції в сумі 170 грн., на підставі рішення №95 від 21.05.2003 року (а.с. 12) а також нараховано пеню в розмірі 21,49 грн., що підтверджується рішенням №39 від 23.02.2009 року "Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду" (а.с.13).
Вищезазначене зобов’язання щодо суми штрафних санкцій було частково погашено відповідачем у розмірі 11,50 грн. Таким чином, станом на дату звернення позивача до суду за підприємством рахувалась заборгованість в сумі 179,99 грн., з яких: 158,50 грн. – недоїмка по штрафних санкціях, 21,49 грн. – недоїмка по пені.
Наведена ж сума заборгованості, в подальшому підприємством добровільно не сплачувалась, що і стало підставою звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 23 березня 2010 року за даним позовом відкрито провадження у адміністративній справі № 2-а-1165/10/0270 та призначено її до розгляду в судовому засіданні.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Натомість, відповідач в судове засідання не з’явився, повноважного представника не направив, письмових пояснень з приводу обґрунтованості чи необґрунтованості заявленого позову не надав. Про дату, час і місце розгляду справи відповідач неодноразово повідомлявся завчасно та належним чином за адресою, вказаною у позовній заяві та внесеною до державного реєстру, що підтверджується матеріалами справи (поштовим повідомленням від 16.04.2010 року, реєстром відправки рекомендованих листів від 24.03.2010 року, довідкою від 30.08.2002 року №3281). Матеріали про відкриття провадження у справі разом з позовною заявою з додатками відповідач отримав.
За правилами п. 3 ч. 1 ст. 128 КАС України суд відкладає розгляд справи в разі неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень. Зазначена стаття не передбачає наслідків повторного неприбуття в судове засідання такого відповідача, проте визначає дії суду у разі неприбуття відповідача – суб’єкта владних повноважень.
Таким чином, виходячи з принципу рівності сторін, у разі повторного неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень та належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, справу може бути вирішено за його відсутності.
Відповідно до вимог ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про дату, час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому дійшов висновку за можливе розглянути справу без участі відповідача або його повноважного представника відповідно до положень ст. 128 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, повно, всебічно, об’єктивно дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Так, судом у справі встановлено, що ПП "Імперіал" зареєстровано Тростянецькою районною державною адміністрацією 28 серпня 2002 року, ідентифікаційний код №32148472, місцезнаходження: 24300, Вінницька область, Тростянецький район, смт. Тростянець, вул. Мічуріна, 62, к.3, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи (а.с. 10).
Станом на час розгляду справи у суді у відповідача існує заборгованість зі сплати штрафних санкцій застосованих за порушення п.п. 4.1.4 "б" ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІІІ, що стосувалось неподання відповідачем, УПФ України у Тростянецькому районі Вінницької області розрахунку зобов’язання зі сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством.
З 1 січня 2004 року набув чинності Закон України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-ІV (далі - Закон №1058-ІV), яким встановлено механізм справляння страхових внесків, до яких, виходячи зі змісту ст. 1 цього Закону, відносяться платежі, які нараховані після набуття ним чинності, а також платежі, несплачені відповідно до законодавства, яке діяло раніше.
Згідно положень ч.2 ст.5 Закону №1058-IV, виключно цим законом визначаються принципи та структура системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, коло осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, а також платники страхових внесків.
ПП «Імперіал» знаходиться на обліку в УПФ України в Тростянецькому районі Вінницької області з 17.09.2002 року, про що свідчить відповідна заява в матеріалах адміністративної справи (а.с. 11) та відповідно до ст.ст. 14, 15 Закону №1058-IV є страхувальником та платником страхових внесків.
Пунктом 4 ч. 2 ст. 17 №1058-IV Закону страхувальник зобов’язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом.
На підставі п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону №1058-IV за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Встановлено, що на підставі п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІІІ, який діяв на момент вчинення (виявлення) правопорушення, за не подачу розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством, рішенням заступника начальника, начальника відділу надходження доходів УПФ України в Тростянецькому районі Вінницької області від 21.05.2003 № 95 (а.с. 12), до ПП "Імперіал" були застосовані штрафні санкції у розмірі 170 грн.
Крім того, 23.02.2009 року УПФ України у Тростянецькому районі на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону №1058-IV було прийняте рішення №39 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені в сумі 21,49 грн. (0.1 відсотка на суму недоїмки і фінансових санкцій) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне неперерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду за період з 31.12.2003 року по 11.02.2009 року.
Дані рішення були отримані відповідачем та не оскаржувалось останнім, що сприймається судом як їх визнання.
В той же час, як вбачається зі зворотного боку облікової картки платника - ПП "Імперіал", що міститься в матеріалах адміністративної справи (а.с. 6,7,8), відповідач погасив частково суму штрафних санкцій у розмірі 11,50 грн., внаслідок чого сума недоїмки становить 179,99 грн., (158,50 грн. + 21,49 грн.), що підтверджується корінцем вимоги № Ю-У80 від 06.01.2010 року (а.с.15). Вимога була вручена відповідачу 12 січня 2010 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 16).
Протягом 10 робочих днів із дня одержання вимоги страхувальник був зобов'язаний сплатити суми недоїмки та фінансових санкцій.
У разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу, протягом 10 робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму, або не узгодив вимогу з відповідним органом ПФУ, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі, якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 робочих днів після отримання, відповідний орган ПФУ звертається в установленому Законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган ПФУ також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу ПФУ з позовом про стягнення недоїмки до суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.
Як встановлено у судовому засіданні, вимога позивача № Ю-У80 від 06.01.2010 року залишилась без виконання, а відтак суму штрафу та нараховану пеню відповідачем не сплачено.
У відповідності до Положення "Про Пенсійний фонд України", затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 №121/2001, Пенсійний Фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, проводить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.
Зазначена сума заборгованості страхувальника є надходженням до Пенсійного Фонду України та використовується у відповідності з вищезазначеними функціями фонду.
Відповідно до ч. 15 ст. 106 Закону №1058-IV строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Згідно ч. 3 ст. 106 Закону №1058-IV, орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.
З приписів ч. 2 ст. 124 Конституції України вбачається те, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Позовні вимоги підтверджуються наявними у справі матеріалами, зокрема, копією рішення №95 від 21.05.2003 року "Про застосування штрафних санкцій за не подачу розрахунку зобов’язання зі сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством", копією рішення №39 від 23.02.2009 року "Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду", а також карткою особового рахунку платника.
На підставі викладеного та з урахуванням того, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, суд приходить до висновку про доцільність задоволення позову.
Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, відповідно до якої у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, а також зважаючи на те, що прокурор, відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито», від сплати державного мита (судового збору) звільнений, судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства "Імперіал" (24300, вул. Мічуріна, 62/3, смт. Тростянець Тростянецького району Вінницької області код ЄДРПОУ 32148472) на користь управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі (24300, вул. Наконечного, 14, смт. Тростянець Тростянецького району Вінницької області код ЄДРПОУ 24898460) недоїмку в сумі 179,99 грн. (сто сімдесят дев’ять гривень дев'яносто дев’ять копійок).
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови оформлено: 23.04.10
Суддя /підпис/ Альчук Максим Петрович
Копія вірна
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9555328 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні