Постанова
від 23.03.2010 по справі 2а-162/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2010 року Справ а № 2а-162/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд в ск ладі:

головуючого судді: Притули К.М.

при секретарі: Сириці І.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Кірово граді справу за позовом Держ авної податкової інспекції у м. Кіровограді до Державного реєстратора Кіровоградсько ї міської ради та товариства з обмеженою відповідальніст ю «Черкаський рибкомбінат»п ро визнання запису про держа вну реєстрацію суб' єкта під приємницької діяльності нед ійсним, -

в с т а н о в и в

Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді зверну лась до Кіровоградського адм іністративного суду з позово м в якому просить визнати нед ійсним запис про державну пе ререєстрацію товариства з об меженою відповідальністю «Ч еркаський рибкомбінат», іден тифікаційний код 32414802 та зобов ' язати Державного реєстрат ора Кіровоградської міської ради зробити реєстраційну д ію «внесення змін до відомос тей про юридичну особу, що не п ов' язані зі змінами в устан овчих документах», якою внес ти до Єдиного Державного реє стру юридичних осіб-підприєм ців інформацію про попереднє місцезнаходження товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Черкаський рибкомбінат» , визнати неправомірними дії посадових осіб товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаський рибкомбінат», щ одо надання недостовірних да них, а саме Державному реєстр атору.

В обґрунтування позовних в имог Державна податкова інсп екція в м. Кіровограді зазнач ила, що на її адресу надійшла інформація про те, що до Єдино го Державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб під приємців державним реєстрат ором було внесено запис про в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах, щодо зміни юрид ичної адреси, а саме, попередн я юридична адреса товариства з обмеженою відповідальніст ю «Черкаський рибкомбінат»б ула в м. Черкаси, Смілянська, 2, а відповідно до вказаного зап ису підприємство знаходитьс я за адресою: м. Кіровоград, ву л. Карабінерна, 14. Під час перев ірки вказаної адреси працівн иками податкової міліції бул о встановлено, що за вказаною адресою товариство з обмеже ною відповідальністю «Черка ський рибкомбінат» не знаход иться, що підтверджується до відкою № 5572 від 30.12.2009 року та акто м від 24.12.2009 р. На думку позивача в казані обставини є підставою про визнання недійсним запи су про державну перереєстрац ію товариства з обмеженою ві дповідальністю «Черкаський рибкомбінат» та зобов' язан ня Державного реєстратора вч инити дії щодо введення до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців інформації про попереднє місцезнаходження товариства з обмеженою відп овідальністю «Черкаський ри бкомбінат».

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив їх задовольнити.

Представник Державного ре єстратора Кіровоградської м іської ради в судовому засід анні заперечив проти заявлен их позовних вимог вважає, що д ії відповідача були правомір ними, ґрунтувались на нормах чинного законодавства, а том у в задоволені позовних вимо г потрібно відмовити в повно му обсязі.

Представник товариства з о бмеженою відповідальністю « Черкаський рибкомбінат»в су дове засідання не з' явився, на адресу суду повернувся ко нверт з поміткою «повернуто в зв' язку з тим, що адресата н е знайдено». Ч.8 ст.35 КАС України , закріплено, що вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена з а адресою, внесеною до відпов ідного державного реєстру, а бо за адресою, яка зазначена ї ї представником, і це підтвер джується підписом відповідн ої службової особи.

Заслухавши представників сторін, дослідивши у судовом у засіданні надані сторонами докази, суд вважає, що в задов оленні позовних вимог необхі дно відмовити з наступних пі дстав.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарсь кого кодексу України передба чено, що органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування відповідно до свої х повноважень та у порядку, вс тановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів г осподарювання адміністрати вно-господарську санкцію у в игляді скасування державної реєстрації та ліквідації су б'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господ арського кодексу України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Стаття 104 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлює, що до адміністр ативного суду має право звер нутися з адміністративним по зовом особа, яка вважає, що пор ушено її права, свободи чи інт ереси у сфері публічно-право вих відносин. Суб'єкт владних повноважень має право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, встановлених законом.

Закон України «Про державн у податкову службу в Україні »від 04.12.1990 р. № 509-XII, а саме ст. 10 встан овлює вичерпний перелік функ цій податкових органів, який не підлягає розширеному тлу маченню.

Здійснюючи функції визнач ені ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні»податкові органи над ілені правами, які визначені ст. 11 вказаного Закону. Виходя чи зі змісту вказаної норми, п одаткові органи у правовідно синах унормованих Законом Ук раїни «Про держану реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV (надалі - Закон № 755-IV) наділе ні лише правом на звернення у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності (п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»).

Застосування податко вим органом вказаної адмініс тративно-господарської санк ції має наслідком втрату юри дичною особою цивільної пра воздатності у зв' язку з ухв аленням судового рішення про внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про припи нення юридичної особи (ст. 33 За кону України «Про держану ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців»).

В даному випадку Держа вною податковою інспекцією в м. Кіровограді ставиться вим ога про визнання недійсним з апису про державну перереєст рацію товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаськ ий рибкомбінат»та зобов' яз ання Державного реєстратора зробити реєстраційну дію «в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах», якою ввести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців інформацію п ро попереднє місцезнаходжен ня товариства з обмеженою ві дповідальністю «Черкаський рибкомбінат».

Тобто вказані вимоги не ма ють наслідком припинення юри дичної особи та виключення ї ї з державного реєстру.

В свою чергу, органи держ авної влади відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України, а тому, враховуючи норми ст. ст. 10, 11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і»суд приходить до висновку, що податкові органи не вправ і звертатись до суду з вищевк азаними вимогами.

Крім того, суд зазначає нас тупне.

Законом України «Про держа ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» не передбачено визнання з а рішенням суду недійсною ре єстраційної дії «внесення зм ін до відомостей про юридичн і особу, що не пов' язані зі зм інами в установчих документа х».

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про держану реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»відом ості про юридичну особу або ф ізичну особу - підприємця вкл ючаються до Єдиного державно го реєстру шляхом внесення з аписів на підставі відомосте й з відповідних реєстраційни х карток та відомостей, що над аються юридичними особами де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи згідно із законодав ством України.

Згідно ст. 19 Закону України « Про держану реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців», якою врегульован о порядок внесення змін до ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, правом подач і державному реєстратору від повідних реєстраційних карт ок наділені особи уповноваже ні діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), пр и цьому положення вказаної с татті Закону не передбачають внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі на підставі рішення су ду.

Отже, вимога Державної пода ткової інспекції у м. Кіровог раді про зобов' язання Держа вного реєстратора зробити ре єстраційну дію «внесення змі н до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змі нами в установчих документах », якою ввести до Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів інформацію про попереднє місцезнаходження товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Черкаський рибкомбінат» не ґрунтується на нормах Зак ону України «Про держану реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»та прямо суперечить йому, а тому не підлягає задоволенню.

Разом з тим, суд зазначає, щ о в даному випадку Державною податковою інспекцією в м. Кі ровограді невірно обрано спо сіб реалізації власних повно важень в разі встановлення ф акту відсутності юридичної о соби за її місцезнаходженням .

Як вбачається з матеріалі в справи посадовими особами Державною податковою інспек цією в м. Кіровограді встанов лено, що за юридичною адресою товариство з обмеженою відп овідальністю «Черкаський ри бкомбінат» не знаходиться, щ о підтверджено довідкою № 5572 в ід 30.12.2009 року та відповідним ак том від 24.12.2009 р.

Відповідно до ст. 38 Закону У країни «Про держану реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема, є наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

Згідно ч. 8 ст. ст. 19 Закону У країни «Про держану реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»(в редакц ії чинній на момент здійснен ня позивачем перевірки) якщо до Єдиного державного реєст ру не внесено запис про відсу тність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної к артки про підтвердження відо мостей про юридичну особу в у становлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у р азі одержання державним реєс тратором від органу державно ї податкової служби повідомл ення встановленого зразка пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням де ржавний реєстратор зобов'яза ний у строк, що не перевищує де сяти робочих днів з дати, яка в становлена для подання реєст раційної картки про підтверд ження відомостей про юридичн у особу, або з дати одержання п овідомлення від органу держа вної податкової служби, напр авити рекомендованим листом юридичній особі повідомленн я про необхідність подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки про підтверд ження відомостей про юридичн у особу.

У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.

Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.

У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.

З урахуванням вказаних нор м позивачу слід було направи ти державному реєстратору по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням для внесення в Єдиний де ржавний реєстр запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям, що і стало б підставою для звернення до суду з позовом п ро припинення юридичної особ и, в межах повноважень визнач ених Законом України «Про де ржавну податкову службу».

Також суд зазначає, що вимог а Державної податкової інспе кції у м. Кіровограді про визн ання неправомірними дій поса дових осіб товариства х обме женою відповідальністю «Чер каський рибкомбінат», щодо н адання недостовірних даних, а саме державному реєстратор у не підлягає задоволенню, ос кільки Закон України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»не наділяє органи пода ткові служби правом оскаржув ати неправомірні дії посадов их осіб юридичних осіб - пла тників податків, а тому таке з вернення суперечить положен ням ст. ст. 50, 104 КАС України.

З урахуванням вищевикла деного в судовому засіданні не встановлено підстав для п остановлення судового рішен ня про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст., ст.162,163, КА С України, суд, -

п о с т а н о в и в

В задоволені позову Дер жавної податкової інспекції у м. Кіровограді - відмовити .

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Кіровоградський окру жний адміністративний суд пр отягом десяти днів з дня вине сення постанови, а апеляційн а скарга на постанову суду по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.

Суддя Кіровоградсько го

окружного адміністративно го суду К.М. Притула

Дата складання та підписа ння постанови в повному обся зі 29 березня 2010 року.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено09.07.2010
Номер документу9556245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-162/10/1170

Ухвала від 27.01.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні