КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у задоволені заяви
про відстрочення виконання судового рішення
16 березня 2021 року м. Київ №320/4108/20
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку письмового провадження питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі
за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у
Київській області
до Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
- дошкільний навчальний заклад
про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20 задоволено адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (код ЄДРПОУ 25657847), за адресою: Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Гланишів, вул. Покровська, буд. 22, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 10.02.2020 №25.
Від відповідача до суду надійшла заява про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20 строком на шість місяців для надання часу, необхідного для виконання рішення суду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.03.2021 призначено судове засідання з розгляду заяви Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20.
Сторони участі повноважних представників у судовому засідання не забезпечили, про дату, час та місце судового розгляду заяви повідомлялись належним чином.
Від представників сторін до суду надійшли письмові заяви про проведення судового засідання без їх участі. При цьому у заяві Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області представник просить відмовити у задоволенні заяви про відстрочення виконання рішення суду.
За відсутності представників сторін на підставі частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229, статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, судом ухвалено провести судове засідання без фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу, без участі сторін та продовжити розгляд питання про відстрочення виконання судового рішення в письмовому провадженні.
Відповідно до статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду (частина перша).
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (частина третя).
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (частина четверта).
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина п`ята).
У постанові від 06.12.2019 у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.
Як уже зазначалось, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20 задоволено адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (код ЄДРПОУ 25657847), за адресою: Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Гланишів, вул. Покровська, буд. 22, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 10.02.2020 №25.
За висновком суду, хоча вказаним рішенням не зобов`язано безпосередньо відповідача вчинити певні дії чи здійснити іншу активну форму поведінки, реалізація зазначеного рішення вплине на права та інтереси Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад , пов`язані із зупиненням експлуатації належної йому будівлі навчального закладу, яка використовується відповідачем з метою здійснення своєї основної діяльності, відповідно, Гланишівське навчально-виховне об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад як боржник має право звернутись до суду із заявою про відстрочення виконання такого рішення.
За приписами статей 124 Конституції України та 370 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Аналіз статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку про можливість відстрочення виконання судового рішення за наявності виняткових обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями статтями 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Як убачається зі змісту заяви Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20, в обґрунтування наявності підстав для відстрочення виконання судового рішення заявником зазначено про існування обставин, які, на його думку, істотно ускладнюють виконання судового рішення, а саме необхідність певного часу для проведення робіт по усуненню порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті №25 від 10.02.2020.
Також, заявником зазначено про вжиття новим засновником боржника (у зв`язку зі зміною підпорядкування навчального закладу) заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зокрема, шляхом укладення договорів підряду на виконання робіт з вогнезахисту та влаштування системи пожежної сигналізації в приміщеннях Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад .
На переконання суду, сама по собі необхідність боржнику часу для усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки не може бути підставою для відстрочення виконання судового рішення.
При цьому судом враховано, що про такі порушення заявнику було відомо з моменту складення Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області акта перевірки №25 від 10.02.2020, водночас, з моменту виявлення вказаних порушень минув рік часу і заявником не надано належних та достатніх доказів на підтвердження усунення цих порушень.
Інших доказів на підтвердження наявності виняткових обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, відповідачем суду також не подано, про їх існування не зазначено, клопотань з цього приводу суду не заявлено.
Верховним Судом у своїй постанові від 30.01.2020 у справі №819/150/17 зазначено, що наявність підстав для відтермінування виконання судового рішення має бути доведена боржником.
Таким чином, враховуючи непідтвердження заявником належними та достатніми доказами наявності виняткових обставин, які ускладнюють виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20, суд дійшов висновку про необґрунтованість заяви Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про відстрочення виконання строком на шість місяців вказаного судового рішення та про відсутність підстав для відстрочення його виконання.
Керуючись статтями 229, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні заяви Гланишівського навчально-виховного об`єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 у справі №320/4108/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Суддя Колеснікова І.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2021 |
Оприлюднено | 19.03.2021 |
Номер документу | 95575613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні