Постанова
від 23.08.2006 по справі 1/125"нм"
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1/125"НМ"

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "23" серпня 2006 р.                                                     Справа № 1/125"НМ"

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді  

                         судді Сичової О.П.

          при секретарі Снігірьовій О.С.

за участю представників сторін

від позивача Слівінський О.В. - представник за довіреністю;

від відповідача Левченко Н.О. - представник за довіреністю (представник відповідача був присутнім в судовому засіданні16.08.06);    

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Інвестиційно-продовольчої компанії "Укрпродгруп" у формі товариства зобмеженою відповідальністю (с. Очеретянка Черняхівського району)  

до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України (м.Київ)

про спонукання до вчинення дій по видачі спеціального дозволу (ліцензії)

В судовому засіданні 16.08.06 оголошувалась перерва до 14:30хв.23.08.06 відповідно до ст. 150 КАС України.

Позивачем подано позов до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України про зобов'язання надати дозвіл на користування надрам відповідно поданих до Державного комітету природних ресурсів України документів, у зв'язку з неприйняттям відповідного рішення у законодавчо встановлені строки.

В обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що 20 серпня 2004 року Інвестиційно-продовольча компанія "Укрпродгруп" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (с. Очеретянка Черняхівського району)   надало до Державного комітету з природних ресурсів України (надалі Комітет) заяву про надання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами. Факт подання заяви підтверджується відповідною відміткою про дату отримання та присвоєння вхідного номеру 4704/565л Комітетом (а.с.80, 81). Позивач вважає, що його заява повинна була бути розглянута на протязі 30 днів, а у випадку відмови про її задоволення рішення повинно було бути прийняте на протязі 10 днів з моменту подання заяви. Обґрунтовуючи свої вимоги позивач посилається на Постанову Кабінету Міністрів України від 02.10.03р.        № 1540 '' Про затвердження порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами'', а також на докази отримання Комітетом його заяви з необхідним пакетом документів. Виходячи з того, що відповідач по справі є правонаступником Державного комітету з природних ресурсів України, позивач свої вимоги висовує до нього.  

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просить позов задовольнити.

Відповідач у відзиві на  позовну заяву (а.с. 35-36, 51-52 т.1) вказує на відсутність  у позивача правових підстав на отримання дозволу на користування надрами без проведення аукціону, оскільки чинним на день розгляду справи законодавством це питання не було врегульоване. Відповідач стверджує, що Комітет не мав 30-ти денного терміну для розгляду заяви позивача, оскільки нормативно-правова база стосовно механізму реалізації надання спеціальних дозволів на 2004 рік була сформована лише 17 грудня 2004 року (офіційне опублікування наказу Державного комітету з природних ресурсів України від 25.10.04 №199, яким затверджено перелік випадків надання спеціальних дозволів (ліцензій) на користування надрами без проведення аукціону).

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

20 серпня 2004 року позивач надав Держкомприродресурсів заяву про надання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами, а саме на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку родовища блочного каменю (лабрадориту) на перспективній ділянці "Україна" біля села Очеретянка Черняхівського району Житомирської області та додані до заяви документи (а.с.80, 81).

На час подачі вказаної заяви  Державний комітет природних ресурсів України, який утворений згідно Указу Президента України  №1039/2003 від 15 вересня 2003р. „Про заходи щодо підвищення ефективності державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів”, був  спеціально уповноваженим органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр, - тобто спеціальним органом ліцензування (п.2 Указу).

На даний час, відповідно до Указу Президента України №675 від 20.04.2005р. таким органом з питань ліцензування  є відповідач – Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, яке є правонаступником  Держкомприродоресурсів.

На момент звернення із вказаної вище заявою порядок її подання та розгляду було встановлено  Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.03р. № 1540 '' Про затвердження порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами''. Пунктом 18 цієї постанови визначено, що рішення про надання дозволу, відмову в його надані приймається спеціально уповноваженим органом на протязі 30 днів з моменту отримання всіх документів.

З матеріалів справи вбачається, що позивач надав заяву та необхідні документи до Комітету 20 серпня 2004року про що свідчить відповідна відмітка на оригіналі заяви та реєстрація даної заяви у Комітеті за номером 4704/565Л. На момент розгляду справи зауважень як відповідача так і третьої особи про неналежне оформлення заяви і неповноту доданих до неї комплекту документів не встановлено.

Відповідно до ст.16 Кодексу України “Про надра” ліцензування діяльності щодо користування надрами - це єдиний порядок надання спеціальних дозволів (ліцензій) на користування ділянкою надр з відповідною метою.

Частина друга цієї статті передбачає, що спеціальні дозволи (ліцензії) на користування надрами у межах конкретних ділянок надаються спеціалізованим підприємствам, установам і організаціям, а також громадянам, які мають відповідну кваліфікацію, матеріально-технічні та економічні можливості для користування надрами.

Частиною шостою цієї ж статті визначено, що спеціальні дозволи (ліцензії) на користування надрами надаються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр за погодженням з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України, як правило, на конкурсних засадах в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На виконання приписів зазначеної статті постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.03 № 1540 затверджено Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі “Порядок”).

Пунктом 6 Порядку передбачено, що дозволи надаються, як правило, на конкурсних засадах.

Постанова КМУ №694 від 26.05.2004р., якою затверджено Порядок  проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами, в п.1 абз.2 визначає, що перелік ділянок надр, дозволи на користування якими підлягають продажу на аукціоні, визначає уповноважений орган.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.10.04 № 745-р уповноважено Держкомприродресурсів визначити випадки надання спеціальних дозволів (ліцензій) на користування надрами без проведення аукціонів.

Наказом Державного комітету природних ресурсів України від 25.10.04 № 199, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.11.04 за № 1495/10094, затверджено Перелік випадків надання спеціальних дозволів (ліцензій) на користування надрами без проведення аукціонів (далі “Перелік”).

Відповідно до п. 2 Наказу №199, спеціальні дозволи (ліцензії) на користування ділянками надр надаються без проведення аукціонів у випадку отримання Держкомприродресурсів України менш ніж двох заяв на надання спеціального дозволу (ліцензії) на користування певною ділянкою надр від заявників, які згідно з законодавством мають рівне право на отримання зазначеної ділянки надр у користування.

Враховуючи, що на дату подання позивачем заяви на видачу спеціального дозволу (ліцензії) на право користування  надрами не було нормативно визначено випадків надання відповідної ліцензії без проведення аукціону (конкурсу), уповноважений орган виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр зобов'язаний був виходити з того, що проведення конкурсу (аукціону) передбачає наявність декількох учасників. Відповідачем не було доведено, що до Держкомприродресурсів України, окрім заяви позивача, надійшли заяви від інших осіб, які виявили бажання здійснювати геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку родовища блочного каменю (лабрадориту) на перспективній ділянці "Україна" біля села Очеретянка Черняхівського району Житомирської області.

З матеріалів справи вбачається, що разом з заявою на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами позивачем були надані документи визначені в Переліку документів, які додаються до заяви про отримання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженому Наказ Державного комітету природних ресурсів України від 17 травня 2004 року №33.

Наказом №33 встановлено, що зазначені документи подаються при наданні спеціального дозволу на користування надрами на конкурсних засадах переможцем конкурсу.

З довідки позивача (а.с.79 т.1) вбачається, що на проведення підготовчих робіт. отримання спеціальних погоджень та дозволів, пов'язаних із розробкою родовища, було витрачено кошти в сумі 182837,26грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями документів (а.с. 111-150 т.1, а.с. 1 - 22 т. 2).

З урахуванням викладеного,  господарський суд дійшов висновку, що заява позивача про надання спеціального дозволу на користування надрами подана в порядку встановленому законом, тому повинна була бути розглянута на протязі 30 днів з моменту її прийняття відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.03р. № 1540 '' Про затвердження порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами''.

За наслідками розгляду заяви позивача Держкомприродресурсів України зобов'язаний був прийняти відповідне рішення щодо видачі (або не видачі) Інвестиційно-продовольчій компанії "УКРПРОДГРУП" у формі товариства з обмеженою відповідальністю спеціального дозволу (ліцензії) на право геологічного вивчення у тому числі дослідно-промислову розробку родовища блочного каменю (лабрадориту) на перспективній ділянці "Україна" біля с. Очеретянка Черняхівського району Житомирської області.

Порушення строків розгляду заяви позивача про надання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами та відсутність будь-якого рішення щодо видачі (або не видачі)  позивачу спеціального дозволу (ліцензії) на право геологічного вивчення у тому числі дослідно-промислову розробку родовища блочного каменю (лабрадориту) на перспективній ділянці "Україна" біля с. Очеретянка Черняхівського району Житомирської області є порушенням чинного законодавства з боку спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр, яким згідно з Указом Президента України ''Про Державний комітет з природних ресурсів України'' № 177/2004р від 10.02.04р. до 20 квітня 2005 року був Державний комітет з природних ресурсів України. Після набрання чинності Указу президента України від 20.04.2005р. № 675/2005 ''Про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України'' спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр визначено Міністерство охорони навколишнього природного середовища України. Крім цього на Міністерство охорони навколишнього природного середовища України покладено виконання  функцій та зобов'язань Державного комітету з природних ресурсів України. Таким чином відповідальність за невиконання зобов'язань Державного комітету з природних ресурсів України, щодо розгляду заяви позивача про надання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами несе Міністерство охорони навколишнього природного середовища України.

Позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені документально та підлягають задоволенню.

Доводи відповідача спростовуються доказами позивача.

Керуючись ст.ст. 94,159,160,161,162,163,  п. 6 Прикінцевих  та перехідних положень КАС України, господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Міністерство охорони навколишнього природного середовища України (03035, м. Київ, вул. Урицького, 35, код 00013735) прийняти рішення про видачу Інвестиційно-продовольчій компанії "УКРПРОДГРУП" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 30432877) Житомирська область, Черняхівський  район, с. Очеретянка, вул. Черняховського, 2-а  спеціального дозволу (ліцензії) на право геологічного вивчення у тому числі дослідно-промислову розробку родовища блочного каменю (лабрадориту) на перспективній ділянці "Україна" біля с. Очеретянка Черняхівського району Житомирської області відповідно до поданої заяви Інвестиційно-продовольчої компанії "УКРПРОДГРУП" у формі товариства з обмеженою відповідальністю від 17.08.04 на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами, отриманої відповідачем 20.08.04 вх. №4704/565л.

3. Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ

    

Суддя                                                                       Сичова О.П.  

      Дата складання 31.08.06

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

Дата ухвалення рішення23.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу95585
СудочинствоГосподарське
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні