Постанова
від 26.04.2010 по справі 2а-8013/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 26 квітня 2010 р.                                                                       справа № 2а-8013/10/0570

час прийняття постанови:  < година > 

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Козаченка А.В.

при секретарі                                                  Токмаковій Є.А. 

за участю:

представника позивача                    ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька до Відкритого акціонерного товариства «Донецьке автотранспортне підприємство» про стягнення заборгованості,    

В С Т А Н О В И В:

                 Державна податкова інспекція у Калінінському районі м. Донецька звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Донецьке автотранспортне підприємство» про стягнення заборгованості.             

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 31.03.1994р. Виконкомом Донецької міської ради зареєстроване Державне комунальне транспортне підприємство 053901. 29.12.2005р. Виконкомом Донецької міської ради дане підприємство перереєстроване у ВАТ «Донецьке автотранспортне підприємство». Відповідач знаходиться на податковому обліку в ДПІ у Калінінському районі м. Донецька як платник податків, зборів та інших обов’язкових платежів.  

Відповідач має заборгованість з податку з власників транспортних засобів в сумі 2980,88 грн., яка виникла на підставі податкового повідомлення-рішення №0001211702 від 27.07.2007р. за несвоєчасну сплату податку.

Враховуючи наявність у відповідача переплати в сумі 617,62 грн., заборгованість складає 2363,26 грн.

Підпунктом 1.3 ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань платниками податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

З метою погашення заборгованості відповідачу були направлені перша і друга податкові вимоги та прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, але заборгованість погашена не була.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

          На підстав викладеного просив стягнути з відповідача заборгованість з податку з власників транспортних засобів в сумі 2363,26 гривень.        

                Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив задовольнити їх в повному обсязі.  

Представник відповідача у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, своїх заперечень та заяв про відкладення розгляду справи до суду не надав.   

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

                Так, судом встановлено, що розпорядженням Виконавчого комітету Донецької міської ради №341-р від 31.03.1994р. зареєстроване Державне комунальне транспортне підприємство 053901 як юридична особа. Розпорядженням Виконавчого комітету Донецької міської ради №1726-р від 29.12.2005р. зазначене підприємство перереєстроване у Відкрите акціонерне товариство «Донецьке автотранспортне підприємство», про що видане відповідне свідоцтво та внесений відповідний запис про державну реєстрацію. Відповідач знаходиться на податковому обліку в ДПІ у Калінінському районі м. Донецька, як платник податків, зборів та інших обов’язкових платежів.   

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

                    Згідно з п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»  державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

                 Таким чином, позивач є суб`єктом владних повноважень, та здійснює в даних правовідносинах надані йому Законом України „Про державну податкову службу в Україні” повноваження.

Актом від 27.07.2007р. №2805/17-211-2/05449041 про результати невиїзної документальної перевірки відповідача виявлено порушення відповідачем п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме, несвоєчасно сплачена сума узгодженого податкового зобов’язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 4 квартал 2003 року у сумі 5961,76 гривень.

На підставі вказаного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення №0001211702 від 27.07.2007р. на суму 2980,88 грн., яке у зв’язку із неможливістю вручення розміщено на дошці податкових оголошень.

Таким чином, заборгованість відповідача з урахуванням переплати в сумі 617,62 грн., складає 2363,26 грн., яка до теперішнього часу відповідачем не сплачена.

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання; податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

          Таким чином, податковий борг може існувати у разі, коли існує податкове зобов’язання, узгоджене саме платником податків, статус якого визначається відповідним законом щодо відповідного податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За правилами пункту 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» обов’язок юридичної особи щодо сплати податків припиняється їх сплатою. Доказів сплати податкового боргу відповідач судові не надав. Наявність податкового боргу на час розгляду справи підтверджена податковим органом. Заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов’язань, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

           Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків в строки, встановлені ст. 5 цього Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-111 від 21.12.2000р. передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання вимог ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-111 відповідачу були направлені перша та друга податкові вимоги №1/857 від 09.08.2007р. та №2/1130 від 08.10.2007р., які у зв’язку із неможливістю вручення розміщені на дошці податкових оголошень.

Пунктом 8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активів платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу.

Тому, позивачем в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна було зареєстровано податкову заставу.

Також, позивачем прийнято рішення №49/24-114-3 від 08.11.2007р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Вжиті позивачем на виконання вимог Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” заходи не сприяли  погашенню податкової заборгованості.

Підпунктом 1.3 ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань платниками податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

                  У відповідності до п.п.3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами”, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про систему оподаткування» під податком збором (обов’язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов’язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Відповідно до пункту 30 статті 2 Бюджетного кодексу України органи стягнення - податкові, митні та інші державні органи, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

                    Таким чином, оскільки відповідач не сплатив суму податкового боргу в добровільному порядку, суд задовольняє позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

           На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-164, 167 КАС України,  

П О С Т А Н О В И В:

                  Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька до Відкритого акціонерного товариства «Донецьке автотранспортне підприємство» про стягнення заборгованості, задовільнити в повному обсязі.  

                Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Донецьке автотранспортне підприємство» (83023, м. Донецьк, вул. Сеченова, 44, ЄДРПОУ 05449041) заборгованість з податку з власників транспортних засобів в сумі 2363,26 гривень на р/р 33212807700005, код бюджетної класифікації 12020100, одержувач – місцевий бюджет, Калінінський район м.Донецьк, ЄДРПОУ 34687090, банк одержувача – ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016.  

                Постанова в повному обсязі складена 30.04.2010 року.

          Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі  - з дня складення в повному обсязі - до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

          Якщо   постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

          Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання зяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                      Козаченко А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2010
Оприлюднено10.07.2010
Номер документу9559679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8013/10/0570

Постанова від 26.04.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Козаченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні