ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
18 березня 2021 року ЧернігівСправа № 620/6865/20
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді БаргаміноїН.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сновського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання незаконним та скасування рішення, визнання незаконними дій,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Сновського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання незаконним та скасування рішення Сновської районної призовної комісії Сновського районного територіального комплектування та соціальної підтримки від 20.10.2020, яке оформлене протоколом № 4, в частині відсутності підстави для надання позивачу відстрочки від призову на строкову військову службу; визнання незаконними дій Сновської районної призовної комісії Сновського районного територіального комплектування та соціальної підтримки від 20.10.2020, яке оформлене протоколом № 4, які полягають в прийнятті рішення про призов позивача на строкову військову службу в спеціальні моторизовані військові частини Національної Гвардії МВС України з зарахуванням до команди № 210М.
Ухвалою суду від 18.01.2021 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Від відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому, зокрема, зазначив, що 17.12.2020 на засіданні Сновської районної призовної комісії було прийнято рішення відмінити рішення районної призовної комісії від 20.10.2020, оформлене протоколом № 4 від 20.10.2020.
Позивачем було надіслано суду відповідь на відзив, в якій зазначив, що рішення районної призовної комісії від 17.12.2020 не містить жодних вмотивованих висновків щодо наявності чи відсутності підстав надання позивачу відстрочки від призову на строкову військову службу.
Відповідачем було надано заперечення на відповідь на відзив, в яких зазначив, що оскаржуване позивачем рішення було відмінено з огляду на його неприбуття на збірний пункт для відправки на строкову військову службу у зв`язку з перебуванням на стаціонарному лікуванні.
Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно частини першої статті 16 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» для проведення призову громадян України на строкову військову службу в районах (містах) утворюються призовні комісії у такому складі: голова комісії - заступник голови районної державної адміністрації (виконавчого органу міської ради); члени комісії: районний (міський) військовий комісар; заступник керівника районного (міського) органу управління освітою; заступник начальника районного (міського) органу Національної поліції; лікар, який організовує роботу медичного персоналу щодо медичного огляду призовників; психолог відповідного державного (комунального) закладу, розташованого на території району (міста); представники Збройних Сил України та інших військових формувань, громадських організацій, підприємств, установ і організацій за попереднім узгодженням з головою комісії; секретар комісії.
Частиною третьою статті 16 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» на районні (міські) призовні комісії покладається, зокрема: організація медичного огляду призовників та призов громадян України на строкову військову службу з призначенням їх для служби у Збройних Силах України чи іншому військовому формуванні; надання призовникам відстрочки від призову на строкову військову службу на підставах, передбачених статтею 17 цього Закону.
Згідно зістаттею 55 Конституції Україникожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другоїстатті 55 Конституції України, в Рішенні від 14.12.2011№ 19-рп/2011 зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина другастатті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановленихКонституцієюі законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист. Право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.
Відповідно до частини третьої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Як встановлено судом, рішенням призовної комісії, оформленим протоколом № 4 від 20.10.2020, ОСОБА_1 був визнаний придатним до військової служби та призваний на строкову військову службу в спеціальні моторизовані військові частини Національної гвардії МВС України, зарахований до команди № 210М (а.с. 14).
Водночас, вищевказане рішення було відмінено рішенням районної призовної комісії, оформленим протоколом № 10 від 17.12.2020 (а.с. 40).
Таким чином на день розгляду справи судом,оскаржуване позивачем рішення Сновської районної призовної комісії від 20.10.2020, оформлене протоколом № 4, яке є предметом спору, скасовано призовною комісією, тобто є таким, що не створює жодних зобов`язань для ОСОБА_1 , не порушує права та законні інтереси позивача та не може призвести до їх порушення.
Крім того, правові наслідки для позивача і вчинених дій, які також є предметом спрору, при прийнятті оскаржуваного рішення також відсутні внаслідок його скасування.
Отже, у зв`язку зі скасуванням спірного рішення немає підстав вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання протиправним та скасування спірного рішення Сновської районної призовної комісії.
Згідно пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Таким чином, враховуючи заявлені позовні вимоги, суд дійшов висновку про наявність достатніх правових підстав для закриття провадження у справі, оскільки оскаржуване рішення Сновської районної призовної комісії від 20.10.2020, оформлене протоколом № 4, було скасовано, а судом не встановлено наявності порушень будь-яких прав та інтересів позивача після скасуванням спірного рішення, і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Аналогічного за своєю суттю висновку дійшла Велика Палата Верховного Суду у своїй постанові від 11.02.2020 у справі №9901/426/19, Верховний Суд в постанові від 11.06.2020 у справі № 826/1160/18, від 09.12.2020 у справі № 1.380.2019.001303.
Керуючись статтями 238, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Сновського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (вул. Миру, 17, м. Сновськ, Чернігівська область, 15200, код ЄДРПОУ 09617363) про визнання незаконним та скасування рішення, визнання незаконними дій закрити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 18.03.2021.
Суддя Н.М. Баргаміна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2021 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 95609563 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні