ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" квітня 2010 р. Справа № 2a-581/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представника позивача: не з"явився,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції, вул. Б.Хмельницького, 3,м. Коломия,Івано-Франківська область,78200
до відповідача: МПП "Болярка", вул. Карпатська, 37,м. Коломия,Коломийський район, Івано-Франківська область,78200
про стягнення податкового боргу за рахунок активів боржника в сумі 1375,65 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
22 лютого 2010 року Коломийська ОДПІ звернулася з адміністративним позовом до малого приватного підприємства іноземної фірми “Болярка”про стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків в сумі 1375,65грн., в тому числі: 746,55грн. по податку на прибуток, 452,43 грн. по податку на додану вартість, 176,67 грн. по комунальному податку, які виникли у зв"язку з несплатою штрафних санкцій за порушення термінів подачі декларацій по даних видах податків та задекларованих і не сплачених податкових зобов’язаннях по вказаних податках.
Позовні вимоги мотивувала тим, що відповідачем, в порушення вимог ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" допущено податкову заборгованість перед бюджетом, чим завдано збитків інтересам держави. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена, не оскаржувалась в судовому та в апеляційному порядку. На підставі наведенного просив позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.
Представник позивача у судове засідання не з"явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності та зазначив, що позов підтримує повністю.
Представник відповідача у судове засідання не з"явився. Поштове повідомлення про вручення йому повістки повернулось на адресу суду з відміткою, що за вказаною адресою відсутня така організації. Однак, згідно відомостей із ЄДРПОУ станом на 23.09.2009р. відповідач зареєстрований саме за тією адресою, куди направлялися повістки. За таких обставин суд вважає, що відповідач ухиляється від отримання повістки про виклик до суду. Наступне повідомлення про дату, час та місце судового розгляду здійснювалось через друкований засіб масової інформації, а тому відповідач належним чином був повідомлений про судовий розгляд і підстав для відкладення розгляду справи немає. Відповідач наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.
Розглянувши позовну заяву, оцінивши та дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що мале приватне підприємство іноземна фірма “Болярка” відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є юридичною особою, зареєстроване у Коломийській ОДПІ як платник податків та відповідно до Закону України "Про систему оподаткування" є платником податку на додану вартість, податку на прибуток і коммунального податку та зобов"язане подавати податкові декларації по даних видах податків.
Відповідачем станом на 22.02.2010 року допущено заборгованість: по податку на прибуток в сумі 746,55грн., по податку на додану вартість в сумі 452,43 грн. і по комунальному податку 176,67 грн., а всього на суму 1375,65 грн.
Проведеною Коломийською ОДПІ перевіркою дотримання вимог податкового законодавства МПП ІФ “Болярка”, що підтверджується актами про результати невиїзних документальних перевірок №4197/151/30671773 від 22.12.2009р., №1164/1520/30671773 від 05.07.2007р., №1067/1520/30671773 від 06.05.2008р., №3067/1773 від 31.07.2008р., №109/153-30671773 від 24.01.2008р., встановлено порушення відповідачем п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”, п.п.7.7.5, п.п.7.7.7, п.7.8. п.7 ст.7 Закону України “Про податок на додану вартість”, а саме: неподання податкових деларацій по податку на прибуток, по податку на додану вартість та комунальному податку, донарахування суми податку на додану вартість внаслідок допущеної помилки відповідачем, неповернення свідоцтва платника ПДВ, внаслідок чого податковим органом винесені податкові повідомлення рішення №№0013981510/0 від 28.12.09р. на суму 680 грн., №0013601520/0 від 05.07.07р. на суму 2625 грн., №0006541520/0 від 06.05.08р. на суму 170 грн., №0012181520/0 від 08.08.08р. на суму 170 грн., , №0001091530/0 від 28.01.08р. на суму 170 грн., які, в одних випадках, отримувалися бухгалтером відповідача, а, в інших, - у зв’язку із незнаходженням фірми за адресою вивішувалися на дошці податкових оголошень.
Крім того, відповідачем допущено заборгованість по несплачених сумах податку на прибуток, комунального податку, які задекларовані у податковій декларації по податку на прибуток за 2007 рік та у податкових розрахунках комунального податку за 3 та 4 квартали 2006 року. Дані податкові зобов’язання є узгодженими.
Однак, враховуючи часткову сплату відповідачем сум податкового боргу та донарахованих штрафних санкцій, до стягнення підлягає заборгованість в розмірі 1315грн., в тому числі 746,55грн. по податку на прибуток, 452,43 грн. по податку на додану вартість, 176,67 грн. по комунальному податку.
З матеріалів справи вбачається, що дані податкові повідомлення- відповідачем не оскаржувались, а тому податкові зобов"язання є узгодженими.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.
Крім того, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни (п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування").
Відповідно до п.11.1. ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Згідно із ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори»N 56-93 від 20.05.1993 комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" N 2181-III від 21.12.2000 року податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами (п.1.5 ст.1 даного Закону).
Відповідно до п.5.1 ст.5 даного Закону податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податкові декларації, вважається узгодженим з дня подання такої декларації і воно не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Згідно із п.17.1.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України "Про державне податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було порушено строки подання декларацій по вищезазначених податках. За вказані порушення до малого приватного підприємства іноземної фірми “Болярка” на підставі винесених податкових повідомлень-рішень застосовано штрафні санкції.
На виконання ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" року відповідачу надсилалась перша та друга податкові вимоги, які останнім залишені без виконання.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Податковий борг підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, декларацією по податку на прибуток, податковими розрахунками по комунальному податку та довідкою про суму заборгованості відповідача, а також іншими матеріалами справи.
Доказів сплати податкового боргу в сумі 1375,65 грн. відповідачем суду не надано. Загальна сума податкового боргу становить суму боргу, заявлену позивачем в позові. За таких обставин, заборгованість підлягає сплаті, а позов до задоволення.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів МПП ІФ "Болярка" (код ЄДРПОУ 30671773, вул.Карпатська,37, м.Коломия, Івано-Франківська область) в дохід бюджету податковий борг в сумі 1375,65 грн. (одна тисяча триста сімдесят п"ять гривень шістдесят п"ять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 30.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9561673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні