ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" травня 2010 р. Сп рава № 2a-955/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Скільський І.І.
при секретарі Дякун М.М.
за участю:
представника позивача : Ласійчук О.П.,
представника відповідача : не з`явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом Управління Пе нсійного фонду України в м.Ів ано-Франківську
до Товариства з обмежен ою відповідальністю „Грейс”
про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 3006,14грн., -
ВСТАНОВИВ:
15 березня 2010 року управ ління Пенсійного фонду Украї ни в м.Івано-Франківську звер нулося до суду з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю „Грейс” про стягнення забо ргованості по сплаті страхов их внесків в сумі 3006,14грн.
Представник позива ча в судовому засіданні позо вні вимоги підтримав в повно му обсязі з підстав, викладен их в позовній заяві. В обгрунт ування посилається на те, що відповідачем, в порушення ст атей 18, 20, Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування»не п огашено заборгованість по сп латі суми страхових внесків в розмірі 3006,14гривень. Вважає, щ о сума несплачених страхових внесків підлягає стягненню з відповідача.
Представник відпові дача в судове засідання не з`я вився, хоча про час та місце п роведення судового засіданн я, був належним чином повідом лений, що підтверджується по даним оголошенням в газеті „ Рідна земля” №18(1080), від 30 квітня 2010року, що міститься в матеріа лах справи.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що адм іністративний позов підляга є до задоволення.
В судовому засіданні в становлено, що Товариство з о бмеженою відповідальністю „ Грейс” є платником внесків н а загальнообов`язкове держав не пенсійне страхування відп овідно до ст.1 Закону України „ Про збір на обов`язкове держа вне пенсіне страхування” та Закону України „Про загально обов`язкове державне пенсійн е страхування” та зареєстров ане в управлінні Пенсійного фонду України в м.Івано-Франк івську.
Виключно Законом України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»визначаються: принципи та структура системи загальноо бов' язкового державного пе нсійного страхування; коло о сіб, які підлягають загально обов' язковому державному п енсійному страхуванню; перел ік платників страхових внеск ів, їх права та обов' язки; пор ядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків ; стягнення заборгованості з а цими внесками. Статтею 5 вказ аного Закону його дію пошире но на регулювання відносин, щ о виникають між суб' єктами системи загальнообов' язко вого державного пенсійного с трахування. Дія інших нормат ивно-правових актів на ці пра вовідносини може поширювати ся лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в частині , що йому не суперечить.
Статтею 1 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»визначено, що страхувал ьниками є роботодавці та інш і особи, які відповідно до цьо го Закону сплачують страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Зако ну Страхувальниками відпові дно є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, об ' єднання громадян, профспіл ки, політичні партії (у тому чи слі філії, представництва, ві дділення та інші відокремлен і підрозділи зазначених підп риємств, установ, організаці й, об' єднань громадян, профс пілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самос тійно ведуть розрахунки із з астрахованими особами), фізи чні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Частина перша статті 15 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування»визначає, що пл атниками страхових внесків д о солідарної системи є страх увальники, зазначені в статт і 14 цього Закону. Частина трет я вказаної статті встановлює , що страхувальники набувают ь статусу платників страхови х внесків до Пенсійного фонд у з дня взяття їх на облік тери торіальним органом Пенсійно го фонду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язк и страхувальників, пункт шос тий якої передбачає, що страх увальники зобов' язані нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язо к страхувальників сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач є ст рахувальником, платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дені обов' язки нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.
Стаття 106 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлює відповідал ьність страхувальників, част иною 1 якої передбачено, що у р азі виявлення своєчасно не с плачених сум страхових внеск ів страхувальники зобов' яз ані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Частина 2 вказаної статті Зак ону передбачає, що суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Закон у, в тому числі обчислені тери торіальними органами Пенсій ного фонду у випадках, передб ачених частиною третьою стат ті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Відповідно до ч.6 ст. 20 За кону України № 1058-ІV, страхуваль ники зобов'язані сплачувати страхові внески не пізніше н іж через 20 календарних днів з дня закінчення базового звіт ного періоду, що дорівнює кал ендарному місяцю для даного страхувальника.
Як вбачається з матері алів справи, відповідачем зд ійснювалась несвоєчасна спл ата страхових внесків в пері од з 20.05.2008р. по 10.02.2010р., в зв`язку з чи м станом на 10.02.2010р. виникла забо ргованість в сумі 2219,79грн. Вказ аний факт підтверджується на явними в матеріалах справи к опією розрахунку суми страхо вих внесків на загальнообов` язкове державне пенсійне стр ахування, карткою особового рахунку.
У зв`язку з несплатою (н еперерахуванням), несвоєчасн ою сплатою страхових внесків до відповідача застосовано штрафні санкції у вигляді шт рафу в розмірі 696,11грн. та нарах овано пеню в розмірі 90,24грн. від повідно до рішення № 981 від 31.10.2008р . про застосування фінансови х санкцій та нарахування пен і.
Статтями 14, 15 ЗУ “Про за гальнообов”язкове державне пенсійне страхування” та п.2.1 .1. Інструкції “Про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов” язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України” передбачено, що роб отодавці - підприємства, уст анови й організації, створен і відповідно до законодавств а України, незалежно від форм власності, виду діяльності т а господарювання, які викори стовують працю фізичних осіб на умовах трудового договор у (контракту) або на інших умов ах, передбачених законодавст вом є платниками страхових в несків до Пенсійного фонду У країни.
Відповідно до ЗУ “П ро збір на обов”язкове держа вне пенсійне страхування” та п.4.1.Інструкції “Про порядок о бчислення і сплати страхувал ьниками та застрахованими ос обами внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування до Пенсійного фон ду України”встановлюється р озмір страхових внесків на з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування, зокр ема для платників, зазначени х у п.п.2.1.1. п.2.1. Інструкції - 32 від сотки суми фактичних витрат на оплату праці і 1-2% від суми до ходу у вигляді заробітної пл ати.
Таким чином, суд при ходить до висновку про право мірність нарахування позива чем сум недоїмки страхових в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання відповідача в розмірі 3006,14гривень, а також до висновк у, що відповідачу було відомо про наявність обов' язку по гашення заборгованості по сп латі страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що вимоги позива ча про стягнення з ТОВ „Грейс ” заборгованості в розмірі 30 06,14 гривень обґрунтованими, а п озовні вимоги таким, що підля гають до задоволення.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ТОВ „Грейс”, ву л.Коновальця,101/512, м.Івано-Франк івськ, код ЄДРПОУ 32077158 на корист ь управління Пенсійного фонд у України в м.Івано-Франківсь ку, р/р 256033021045, код ЄДРПОУ 20550895, МФО 33650 3 заборгованість в сумі 3006,14грн .( три тисячі шість гривень чот ирнадцять копійок).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 11.05.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9561800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні