< Список >
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2010 року 10 год. 58 х в. Спр ава № 2а-179/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого - судді Хил ько Л.І., при секретарі Валявсь кій О.О.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора Петровського району в інтересах держави уповноваж еним органом якої виступає Д олинська міжрайонна податко ва інспекція Кіровоградсько ї області до Петровського ко мбінату комунальних підприє мств про стягнення податково го боргу по земельному подат ку в сумі 1253,48 грн.
ВСТАНОВ ИВ:
Прокурор Петровського р айону в інтересах держави уп овноваженим органом якої вис тупає Долинська міжрайонна п одаткова інспекція Кіровогр адської області звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з ад міністративним позовом до Пе тровського комбінату комуна льних підприємств про стягне ння активів в рахунок погаше ння податкового боргу по зем ельному податку у сумі 1253 грн. 4 8 грн.
Позивач обґрунтував позов ні вимоги наступним. Статтею 60 КАС України передбачено, що прокурор здійснює в суд і представництво інтересів г ромадянина або держави в пор ядку, встановленому цим Коде ксом та іншими законами, і мож е здійснювати представництв о на будь-якій стадії адмініс тративного процесу.
Відповідно до сі. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»під ставою для представництва в суді інтересів держави є ная вність порушень економічних , політичних га інших державн их інтересів внаслідок проти правних дій (бездіяльності) ф ізичних або юридичних осіб, щ о вчинюються у відносинах мі ж ними або державою. При цьому представництво інтересі»де ржави здійснюється шляхом зв ернення прокурора до суду з з аявою (позовом) в інтересах ор гану, уповноваженого державо ю здійснювати відповідні фун кції у спірних відносинах.
Контроль за правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати бюджетів, де ржавних цільових фондів пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів відповідно до ст. 2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні здій снюють органи державної пода ткової служби. Зокрема, згідн о п.11 ст.10 вказаного Закону до ф ункцій органів державної под аткової служби віднесено зве рнення до суду з позовом про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок ма йна боржників. Несплата забо ргованості суб'єктами господ арювання до бюджету спричиня є шкоду економічним державни м інтересам та є підставою дл я представництва у суді орга нами прокуратури.
Статтею 9 Закону України ві д 25.06.1991 року №1251-XII «Про систему оп одаткування»передбачено, що платники податків і зборів (о бов'язкових платежів) зобов'я зані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни.
Петрівський комбінат к омунальних підприємств є пла тником земельного податку
Згідно статті 2 Закону Ук раїни від 03.07.1992 року №2535-ХІІ «Про плату землю»використання землі в Україні є плат ним і для власників зе млі та землекористувачів пер едбачено сплачувати до бюдже ту земельний податок.
Відповідно до ст. 14 Закону У країни «Про плату за землю»ю ридичні особи самостійно обч ислюють земельний податок що річно за станом на 01 січня пот очного року і до 01 лютого пода ють розрахунки до органу дер жавної податкової служби.
Відповідно до податковог о розрахунку земельного пода тку за 2009 рік, поданого до Долин ської міжрайонної державної податкової інспекції у 2009 роц і, Петрівський комбінат кому нальних підприємств нарахув ав і повинен був сплатити до б юджету Петрівської селищної ради земельний податок за жо втень 2009 року у сумі 626 грн. 74 коп., за листопад 2009 року у сумі 626 грн . 74 коп., всього - 1253 грн. 48 коп.
У відповідності із части ною першою статті 17 Закону Укр аїни «Про плату землю»і п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»земельний податок сплачує ться платниками за базовий п одатковий (звітний) період, як ий дорівнює календарному міс яцю, щомісячно протягом 30 кале ндарних днів наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця.
Земельний податок згідно п оданого Петрівським комбіна том комунальних підприємств податкового розрахунку земе льного податку до бюджету Пе трівської селищної ради за ж овтень і листопад 2009 року не сп лачувався.
У відповідності із п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язав платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платни ком податків у податковій де кларації вважається узгодже ним з дня подання такої подат кової декларації.
Узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплаче на платником податків строк и, визначені законом, на підст аві п. п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язав платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами»визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.
В зв'язку з несплатою Петр івським комбінатом комуналь них підприємств узгоджених с ум податкових зобов'язань в у становлені строки, державна податкові інспекція відпові дно п. п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону У країни «Про порядок погашенн і зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»; н адсилала йому податкові вимо ги: 13.11.2006 року першу податкову в имогу на суму 8834 грн. 76 коп., 13.12.2006 ро ку - другу податкову вимогу на суму 10258 грн. 25 коп. Податкові ви моги про сплату узгоджених с ум податкових зобов'язань та податкового боргу згідно п. п. 6.4.1 п. 6.4 ст. 6 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»вважаються в ідкликаними, якщо: сума подат кового боргу, а також пені та ш трафних санкцій (за їх наявно сті) самостійно погашаються платником податків; податков ий борг визнається безнадійн им. Направлені підприємству перша та друга податкові вим оги відкликаними не вважалис я із-за наявності після їх нап равлення сум податкового бор гу по різних видах податків і зборів (обов'язкових платежі в). Податковий борг Петрівськ ого комбінату комунальних пі дприємств по земельному пода тку за жовтень і листопад 2009 ро ку станом на 13.01.2010 року становит ь 1253 грн. 48 коп.
Відповідно п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. З За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», активи платника податкі в можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідач в судове засі дання не з' явився, до суду на дійшло клопотання відповіда ча про розгляд справи за відс утності відповідача, визнанн я позовних вимог про стягнен ня заборгованості по податка х на суму 1253,48 грн. в повному обся зі.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 16.02.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 22.02.2010 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Дослідивши письмові дока зи по справі, суд встановив.
Земельні відносини в Укра їні регулюються Земельним ко дексом України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III, а справляння плати з а землю - Законом України "Про плату за землю" від 3 липня 1992 ро ку N 2535-XII.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про систему оподатку вання» платниками податків і зборів (обов'язкових платеж ів) є юридичні і фізичні особи , на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Згідно до норм статті 2 Зако ну N 2535 та статті 206 Земельного ко дексу використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю справляється у вигляді зе мельного податку або орендно ї плати і визначається залеж но від грошової оцінки земел ь. Власники землі та землекор истувачі, крім орендарів, спл ачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в ор енду, справляється орендна п лата.
Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка, яка перебува є у власності або користуван ні, у тому числі на умовах орен ди. Суб'єктом плати за землю (п латником) є власник землі і зе млекористувач, у тому числі о рендар (ст. 5 Закону N 2535).
Відповідно до ст. 14 Закону N 2535-XII платники орендної плати з а земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму орендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями. Подання такої декла рації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларац ій
Згідно зі ст. 21 Закону Україн и від 06.10.98 р. N 161-XIV "Про оренду землі " (зі змінами та доповненнями) орендна плата за землю - це пла тіж, який орендар вносить оре ндодавцеві за користування з емельною ділянкою).
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 14 Зако ну України «Про систему опод аткування»до загальнодержа вних податків і зборів належ ить, зокрема, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (зі змінами та доповненнями) визначено, що з авданням органів державної п одаткової служби є здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства, пра вильністю обчислення, повнот ою і своєчасністю сплати до б юджету, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов ' язкових платежів), а також, н еподаткових доходів, установ лених законодавством.
Відповідно до п.п. 2.1.4 п. 2.1. ста тті 2. Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»податкові органи є контролюючими органами сто совно податків і зборів (обов 'язкових платежів), які справл яються до бюджетів та держав них цільових фондів є контро люючими органами, крім тих об ов' язок по контролю за спла тою яких відповідно до п.п. 2.1.1 - 2 .1.3 цього Закону покладений на інші органи.
Статтею 17 КАС Україн и встановлено категорії спор ів, на які поширюється компет енція адміністративних суді в щодо вирішення адміністрат ивних справ, зокрема, на спори за зверненням суб'єкта влад них повноважень у випадках, в становлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.361 Закон у України від 05.11.1991 року № 1789-XII «Пр о прокуратуру», представницт во прокуратурою інтересів гр омадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокур орами від імені держави проц есуальних та інших дій, спрям ованих на захист у суді інтер есів громадянина або держави у випадках, передбачених зак оном.
Згідно ч.2 ст.361 Закону України від 05.11.1991 року № 1789-XII «Про прокуратуру», формою предст авництва, зокрема, є зверненн я до суду з позовами або заява ми про захист прав і свобод ін шої особи, невизначеного кол а осіб, прав юридичних осіб, ко ли порушуються інтереси держ ави.
Поняття "суб'єкт владн их повноважень" визначено ст аттею 3 КАС України, згідно з я кою це - орган державної влади , орган місцевого самоврядув ання, їхня посадова чи службо ва особа, інший суб'єкт при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на в иконання делегованих повно важень.
В процесі реалізації своєї компетенції, визначен ою законодавством, щодо здій снення контролю за додержанн ям податкового законодавств а, правильністю обчислення, п овнотою і своєчасністю сплат и до бюджету, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож, неподаткових доходів, ус тановлених законодавством о рган державної податкової сл ужби в межах наділених закон ом повноважень здійснює влад ні функції, делеговані йому д ержавою.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конст итуції України, юрисдикція с удів поширюється на всі прав овідносини, що виникають у де ржаві. Відповідно до п. 1 ст. 6 За кону України «Про судоустрій », усім суб' єктам правовідн осин гарантується захист їх прав і законних інтересів не залежним і неупередженим суд ом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазна ченого закону, ніхто не може б ути позбавлений права на роз гляд його справи у суді, до під судності якого вона віднесен а процесуальним законом.
На підставі виклад еного, враховуючи те, що відпо відачем не надано доказів сп лати заборгованості та напра влене на адресу суду клопота ння про розгляд справи за від сутності відповідача, визнан ня позовних вимог про стягне ння заборгованості по податк ах на суму 1253,48 грн. в повному обс язі суд вважає позовні вимог и прокурора Петровського ра йону в інтересах держави упо вноваженим органом якої вист упає Долинська міжрайонна по даткова інспекція Кіровогра дської області про стягнення з Петровського комбінату ко мунальних підприємств про ст ягнення активів в рахунок по гашення податкового боргу по земельному податку у сумі 1253 г рн. 48 грн. такими, що підлягають задоволенню.
Так як судове рішення ухва лене по справі у якій позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - юрид ична особа, у відповідності д о ч. 4 ст. 94 КАС України, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладе ного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути активи Петр івського комбінату комуналь них підприємств, код ЄДРПОУ 033 47046, в рахунок погашення податк ового боргу по земельному по датку у сумі 1253,48 грн. (одна тисяч а двісті п' ятдесят три грн. 48 коп.) до місцевого бюджету Пет рівської селищної ради, Петр івського району, Кіровоградс ької області на рахунок № 33216811700 376, банк отримувача - ГУДК в Кі ровоградській області, МФО 8230 16, код 22224645, код платежу 13050100.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, як що таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, постанова суду набир ає законної сили після закін чення цього строку.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови у п овному обсязі, заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів а пеляційної скарги, або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суддя Кіровоградськог о окружного
адміністративного суду Л.І. Хильк о
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 9561830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні