Постанова
від 22.03.2010 по справі 2а-36/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 березня 2010 року Спр ава № 2а-36/10/1170

Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді: головуючого-судді Л.І. Хил ько, при секретарі - Валявські й О.О,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Кі ровограді < Позивач в особі > < 3-тя особа позивача > до п риватного підприємства"НЕКС Т" < Відповідач в особі > < 3-тя ос оба відповідача > про скасува ння державної реєстрації, ви знання установчих документі в, первинних документів неді йсними з моменту перереєстра ції на гр. ОСОБА_1, визнання недійсними первинних та фін ансово-господарських докуме нтів, складених від імені ПП « НЕКСТ»після проведення реєс трації на ім' я ОСОБА_1,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інс пекція у м. Кіровограді зверн улась до Кіровоградського ок ружного адміністративного с уду з зазначеним адміністрат ивним позовом до приватного підприємства «НЕКСТ», код 3241564 9.

Позивач обґрунтовує позов ні вимоги наступним. Статтею 19 Конституції України встано влено, що органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та Законами Україн и.

Згідно ч.2 ст.4 КАС Украї ни юрисдикція адміністратив них судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом вста новлений інший порядок судов ого вирішення.

Відповідно до пункту 1, 7 стат ті 3 Кодексу адміністративно го судочинства України справ а адміністративної юрисдикц ії це переданий на вирішення адміністративного суду публ ічно-правовий спір, у якому хо ча б однією зі сторін є суб'єкт владних повноважень (орган в иконавчої влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа, інш ий суб'єкт) при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .

Згідно пункту 4 частини 1 с татті 17 КАС України компетенц ія адміністративних судів по ширюється на спори за зверне нням суб'єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Виходячи зі змісту пункту 7 частини 1 статті З КАС та пунк ту 11 статті 10 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" державна податков а інспекція як орган державн ої влади, який звертаючись із відповідним судовим позовом , здійснює владні управлінсь кі функції, і виступає суб'єкт ом владних повноважень.

Таким чином, даний спір є п ублічно-правовим спором, оск ільки виник з публічно-право вих відносин за участю суб'єк та владних повноважень, а сам е - контролюючого органу, що ре алізовував у цих відносинах надані йому чинним законодав ством владні управлінські фу нкції щодо подання позову пр о визнання недійсним договор у, в розумінні п.7 ч. 1 ст. З КАС Укр аїни і такі справа належать д о компетенції адміністратив них судів.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»завданням органів податкової служби є здійснення контролю за доде ржанням податкового законод авства, формування та веденн я Державного реєстру фізични х осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про пл атників податків-юридичних о сіб, запобігання злочинам та іншим правопорушенням, відн есеним законом до компетенці ї податкової міліції, їх прип инення, розкриття.

Згідно ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні" Державна подат кова інспекція забезпечує об лік платників податків, прав ильність і своєчасність надх одження цих податків, здійсн ює реєстрацію фізичних осіб, перевіряє достовірність док ументів, які подаються платн иками щодо правильності визн ачення об'єктів оподаткуванн я.

Реєстраційною палатою Кір овоградського міськвиконко му 5 березня 2003 року зареєстро вано приватне підприємство " НЕКСТ", про що зроблено запис в ід 05.03.2003 р № 1 444 107 0005 004416. Керівником та засновником підприємства ст ав ОСОБА_3, житель АДРЕСА _1. Місцезнаходження підпри ємства: АДРЕСА_1.

В серпні 2009 року ПП „НЕКСТ" б уло перереєстровано на гр. ОСОБА_1, жителька АДРЕСА_2 , місцезнаходження підприєм ства: АДРЕСА_1.

Однак, з пояснень гр-ки ОСОБА_1 вбачається, що вона з а грошову винагороду погодил ась перереєструвати на себе приватне підприємство „НЕКС Т". Особисто ОСОБА_1 до фіна нсово-господарської діяльно сті не має ніякого відношенн я, вона підписувала пакет док ументів, у суть яких не вникал а; безпосередньо фінансово-г осподарською діяльністю зай матися наміру не мала і не зай малась. Податкову звітність особисто не подавала, хоча во на є і директором, і бухгалтер ом і засновником, крім того ок рім неї на підприємстві ніхт о більше не працював. Отже крі м неї ніхто не міг і не мав пра во подавати податкову звітні сть.

Слід зазначити, що під ча с перереєстрації ПП „НЕКСТ" н а себе, гр.ОСОБА_1 усвідомл ювала, що дане підприємство є фіктивним і буде використов уватися іншими, невідомими ї й, особами.

Також 27.11.2009 року, під час ОРМ по встановленню місцезнаход ження за юридичною адресою П П "НЕКСТ", було встановлено, що за даною адресою проживає гр . ОСОБА_3, про що був складен ий акт про незнаходження за ю ридичною адресою.

Статтею 88 та 93 ЦК України пе редбачено, що місцезнаходжен ня юридичної особи вказуєтьс я в її статутних документах і повинно відповідати дійснос ті. Таким чином, законодавств ом України визначено обов'яз ок щодо достовірності відомо стей в установчих документах , який покладається на заснов ника. Отже, встановлено, що гро мадянка ОСОБА_1 в дійсност і, не мала наміру і можливості особисто здійснювати підпри ємницьку діяльність, і сплач увати податки та збори до дер жавного бюджету України, а ві домості вказані в реєстрацій них та установчих документах є завідомо неправдивими.

Відповідно до п.1 ст.42 Госпо дарського кодексу України пі дприємництво - це самостійна , ініціативна, систематична, н а власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічни х і соціальних результатів т а одержання прибутку.

Згідно ст. 62 Господарськ ого кодексу України визначен о, що Підприємство це-самості йний суб'єкт господарювання, створений компетентним орга ном державної влади або орга ном місцевого самоврядуванн я, або іншими суб'єктами для за доволення суспільних потреб та особистих потреб шляхом с истематично здійснення виро бничої, науково-дослідної, то ргівельної, іншої господарсь кої діяльності в порядку пер едбаченому цим Кодексом та і ншими законами.

Статтею 63 Господарського кодексу України зазначено, щ о унітарне підприємство ство рюється одним засновником, я кий виділяє необхідне для то го майно, формує відповідно д о закону статутний фонд, не по ділений на частки (паї), затвер джує статут, розподіляє дохо ди, безпосередньо або через к ерівника , який ним призначає ться, керує підприємством і ф ормує його трудовий колектив на засадах трудового найму, вирішує питання реорган ізації та ліквідації підприє мства.

На підставі ст.65 ГК України у правління підприємством зді йснюється відповідно до його установчих документів, яким и є Статут підприємства (ст. 57 Г К України), на основі поєднанн я прав власника щодо господа рського використання свого м айна і участі в управлінні тр удового колективу. Власник з дійснює свої права щодо упра вління підприємством безпос ередньо відповідно до статут у чи інших установчих докуме нтів.

Згідно ст.135 ГК України вла сник майна має право здійсню вати господарську діяльніст ь, на свій розсуд визначаючи м ету і предмет господарської діяльності, структуру, склад органів управління, порядо к використання майна, інш і питання управління діял ьністю суб' єкта господарю вання.

Статтями 136, 137 ГК України ви значено, що власник майна, зді йснює безпосередньо контрол ь за використанням та збереж енням належного йому майна б езпосередньо або через уповн оважений ним орган.

Згідно п. 3 ст.142 ГК України п орядок використання прибутк у (доходу) суб'єкта господарюв ання визначає власник або уп овноважений ним орган відпов ідно до законодавства та уст ановчих документів. Зазначен і вимоги гр. ОСОБА_1 викона ні не були, її волевиявлення н е було направлено на створен ня підприємства з метою здій снення підприємницької діял ьності.

Позовом визначається фікт ивність правочину у вигляді створення засновницького ак ту, затвердження статуту у но вій редакції ПП "НЕКСТ", разом з тим видача первинних докум ентів, які використовувались в господарській діяльності підприємства, та вказує на не добросовісну послідуючу фін ансово - господарську діяльн ість оскільки, правочин засн овника, не добросовісний, вид ані підприємством первинні д окументи не мають юридичної сили так як складені без дійс ного волевиявлення ОСОБА_1 і про намір створити для ПП "НЕКСТ" набуття, зміну та прип инення прав та обов'язків, - не свідчать. Мають ознаки фікти вних дій. На настання обумовл еного законодавством резуль тату, - не направлені. Про лега льний намір ПП "НЕКСТ" отримат и права та нести легально обо в'язки, - не свідчать оскільки перереєстрація підприємств а відбулась на підставну осо бу.

Документи, що стали предм етом позову, свідчать про нам ір ПП "НЕКСТ" ухилення від спла ти податків, про намір веденн я недобросовісної господарс ької діяльності, не подавати ме податкової звітності, що б уде порушувати нормальну дія льність державної податково ї служби.

У відповідності до п.2 ст.234 Ц К України - фіктивний правочи н, визнається судом недійсни м.

В судовому засіданні пре дставник позивача уточнив по зовні вимоги та доповнив вим огою визнати недійсним та ск асувати свідоцтво № 15242079 про ре єстрацію платника податку на додану вартість від 23.06.2003 р.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився., про дату, ча с та місце розгляду справи по відомлений належним чином.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 22.03.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 29.03.2010 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення ДП І у м. Кіровограді, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься доводи та заперечення ст орін, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд вста новив наступне.

5 березня 2003 року за реєстрац ійним номером 08155-ПП-1 зареєстро ваний Статут приватного підп риємства «НЕКСТ», код 32415649, затв ерджений засновником підпри ємства 10.02.2003 р. ОСОБ А_3 (а.с. 14-16) Відповідно до п. 1.1. Ст атуту ПП «НЕКСТ»засновуєтьс я на підставі Законів Україн и «Про підприємництво»та «Пр о підприємства в Україні»для реалізації трудових, інтеле ктуальних та інших можливост ей громадянина у виробничій та комерційній діяльності, п ід власний ризик, з правом най му робочої сили. Згідно п. 1.2. власником підприємства є г ромадянин України ОСОБА_3 , що мешкає за адресою: АДРЕС А_1. Юридична адреса підприє мства відповідно до п. 1.4. Стату ту: Україна, АДРЕСА_1. Пункт ом 5.1 Статуту передбачено, що в ласник користується правом в олодіння, користування та ро зпорядження майном підприєм ства.

5 березня 2003 року Реєстраційн ою Палатою Кіровоградської м іської ради видане свідоцтво про державну реєстрацію (пер ереєстрацію) суб' єкта підпр иємницької діяльності-юриди чної особи ПП «НЕКСТ». (а.с. 13)

23 червня 2003 року приватному п ідприємству «НЕКСТ»видане с відоцтво № 15242079 про реєстрацію платника податку на додану в артість (а.с. 17)

18 серпня 2009 року ОСОБА_3 на ім' я Державного реєстратор а подана заява (а.с. 10) про вихід зі складу засновників (учасн иків) приватного підприємств а «НЕКСТ»та відсутність прет ензій в тому числі майнових д о ПП «НЕКСТ».

26 листопада 2009 року ОСОБА_3 на ім' я начальника УПМ ДПА в Кіровоградській області над ані пояснення (а.с. 7) наступног о змісту. ОСОБА_3 являвся з асновником ПП «НЕКСТ»з 2003 р. по 12.08.2009 р. В цей період підприємст во було зареєстроване за адр есою АДРЕСА_1. З 12.08.2009 р. ПП «НЕ КСТ»переоформлене нотаріал ьно в присутності ОСОБА_3 на інших осіб. Згідно поя снень, ПП «НЕКСТ»з 12.08.2009 р. не зна ходиться за адресою АДРЕСА _1.

26 листопада 2009 року ОСОБА_1 на ім' я начальника УПМ ДПА в Кіровоградській області над анні пояснення (а.с. 8, 9) відпові дно до яких ОСОБА_1 на поча тку серпня 2009 року необачливо відізвалася на прохання зна йомого допомогти його товари шу та перереєструвати на себ е ПП «НЕКСТ»та надала паспор т та ідентифікаційний код. На даючи згоду ОСОБА_1 розумі ла, що її дії тягнуть за собою відповідальність згідно дію чого законодавства України т ак як ОСОБА_1 не мала намір у здійснювати будь-яку фінан сово-господарську діяльніст ь, а інші особи можуть викорис тати ПП «НЕКСТ»з порушенням діючого законодавства Украї ни а відповідальність буде н ести ОСОБА_1 як засновник та

директор. Те, що після перереєстрації ПП «НЕКСТ»бу ди являти собою фіктивне під приємство ОСОБА_1 розуміл а. Після перереєстрації на се бе ПП «НЕКСТ»ОСОБА_1 фінан сово-господарської діяльнос ті не здійснювала, ніяких уго д ні з ким не підписувала та не укладала, звітність до держа вних органів не складала, не п ідписувала та не надавала.

27 листопада 2009 року працівн иками податкової міліції Дер жавної податкової адміністр ації у Кіровоградській облас ті проведена перевірка місце знаходження ПП «НЕКСТ», за ре зультатами перевірки складе ний відповідний акт (а.с. 6). В ре зультаті перевірки встановл ено: за адресою вказаною у сві доцтві про державну реєстрац ію від 05.03.2003 р. АДРЕСА_1 суб' єкт підприємницької діяльно сті не знаходиться, за даною а дресою знаходиться (проживає ) ОСОБА_3, який договорів ор енди з перевіряємим не склад ав; засновники ПП «НЕКСТ»за п еревіряємою адресою не пропи сані; суб' єкт підприємницьк ої діяльності не повідомив о рган державної реєстрації пр о нове місцезнаходження, чим порушено п. 26 «Положення про д ержавну реєстрацію суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті», затверджене постановою Кабінету Міністрів України в ід 25.05.1998 р. № 740. Також, в результаті перевірки встановлено, що ПП «НЕКСТ»має рахунки в банків ських установах.

Згідно з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців (а.с. 11) станом на 3 грудня 2009 року м ісцезнаходження ПП «НЕКСТ», код 32415649, АДРЕСА_1. Керівник ю ридичної особи, засновник (уч асник) юридичної особи - ОСО БА_1, АДРЕСА_2.

Згідно довідки від 01.02.2010 р. № 1784/10/1510 (а.с. 28) податкової інспекці ї у м. Кіровограді ПП «НЕКСТ», код 32415649, юридична адреса: АДР ЕСА_1, взяте на податковий об лік від 09.06.2003 р. за № 6971, перебуває на загальній системі оподатк ування, та є платником податк ів: податок на прибуток; подат ок на додану вартість; комуна льний податок; податок з дохо дів найманих працівників. Да та подання останньої звітнос ті з податку на прибуток - 10.11.2 009 р., з податку на додану вартіс ть - 21.12.2009 р., податковий розрах унок комунального податку - 09.07.2009 р.

17 лютого 2010 року працівником ГВПМ ДПІ в м. Кіровограді опит ана ОСОБА_1 Згідно поя снень ОСОБА_1 (а.с. 37, 38) повтор ила все, що зазначала в поясне ннях від 26.11.2009 р., а також, доповни ла інформацією про те, що дові реностей ні від свого імені н і від імені ПП «НЕКСТ»на пред ставлення інтересів себе ос обисто як директора та ПП «НЕ КСТ»нікому не надавала та не підписувала.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" органи д ержавної податкової служби н аділені повноваженнями звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.

Спір у даній справі стосуєт ься реалізації суб'єктом вла дних повноважень своїх повно важень, що встановлюються мі ж цим органом та суб'єктом під приємницької діяльності, пов 'язані з його компетенцією що до здійснення відповідних уп равлінських функцій. Зазначе ні повноваження податкового органу визначають його стат ус у даних відносинах як влад ного суб'єкта, а ПП «НЕКСТ»- як підпорядкованого суб'єкта. В ідтак, вказані відносини є ві дносинами влади та підпорядк ування (субординації) і за спо собом виникнення та регуляти вним характером є адміністра тивними.

Таким чином, дана справа є с правою адміністративної юри сдикції (адміністративною сп равою), оскільки податковий о рган в даному випадку в розум інні п. 7 ст. 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и є суб'єктом владних повнова жень.

Положення пункту 17 статті 11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" що до права податкового органу на звернення до суду з позово м про скасування державної р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності, пункту 2 ча стини 1 статті 110 Цивільного ко дексу України щодо можливост і ліквідації юридичної особи за рішенням суду про визнанн я судом недійсною державної реєстрації юридичної особи ч ерез допущені при її створен ні порушення, які не можна усу нути, частини 6 статті 59 Господ арського кодексу України щод о скасування державної реєст рації суб'єкта господарюванн я слід розуміти як положення щодо припинення юридичної о соби.

Статтею 4 Закону України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців", і зміна ми та доповненнями, визначен е поняття державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців. Згідно ч. 1 цієї статті державна реє страція юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців - зас відчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття а бо позбавлення статусу підпр иємця фізичною особою, а тако ж вчинення інших реєстраційн их дій, які передбачені цим За коном, шляхом внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру.

Згідно ч. 2. ст. 19 Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»якщо змін и до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдином у державному реєстрі, пов'яза ні із зміною керівника або ос іб, що обираються (призначают ься) до органу управління юри дичної особи, або осіб, які маю ть право вчиняти дії від імен і юридичної особи без довіре ності, у тому числі підписува ти договори, крім документів , передбачених частиною перш ою цієї статті, особа, уповнов ажена діяти від імені юридич ної особи (виконавчого орган у), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально з асвідчену копію рішення упов новаженого органу управлінн я юридичної особи про зміну з азначених осіб та/або завіре ну в установленому порядку к опію розпорядчого документа про їх призначення.

Відповідно до ч. 11 ст. 19 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" юридич на особа зобов'язана подават и (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою дер жавної реєстрації, починаючи з наступного року, державном у реєстратору для підтвердже ння відомостей про юридичну особу реєстраційну картку пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу. Частиною 12 зазначеної статті визначено , що у разі надходження держав ному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням державний реєстрато р зобов'язаний надіслати рек омендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надх одження зазначеного повідом лення юридичній особі повідо млення щодо необхідності под ання державному реєстратору реєстраційної картки. Відпо відно до ч. 14 ст. 19 у разі неподан ня юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення р еєстраційної картки про підт вердження відомостей про юри дичну особу державний реєстр атор повинен внести до Єдино го державного реєстру запис про відсутність підтверджен ня зазначених відомостей. Як що державному реєстратору по вернуто рекомендованого лис та з відміткою відділення зв 'язку про відсутність юридич ної особи за зазначеною адре сою, державний реєстратор по винен внести до Єдиного держ авного реєстру запис про від сутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Статтею 33 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" визначено підстави припинення юридичної особи відповідно до яких юридична особа припиняється в результ аті передання всього свого м айна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаст упникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом. Юридична о соба є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного дер жавного реєстру запису про д ержавну реєстрацію припинен ня юридичної особи.

Статтею 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" регламентований по рядок державної реєстрації п рипинення юридичної особи на підставі судового рішення, щ о не пов' язане з банкрутств ом юридичної особи. Згідно норм зазначеної статті суд , який постановив рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов'язане з банкрутство м юридичної особи, у день набр ання таким рішенням законної сили направляє його копію де ржавному реєстратору за місц езнаходженням юридичної осо би для внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про судове рішення. Дата надходж ення відповідного судового р ішення вноситься державним р еєстратором до журналу облік у реєстраційних дій. Підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:

визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

невідповідність мініма льного розміру статутного фо нду юридичної особи вимогам закону;

неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону ;

наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Перелік підстав для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи є вичерп ним.

Статтею 65 Господарського ко дексу України, чинного на час перереєстрації ПП «НЕКСТ»на гр. ОСОБА_1, визн ачено зокрема, що управління підприємством здійснюється відповідно до його установч их документів на основі поєд нання прав власника щодо гос подарського використання св ого майна і участі в управлін ні трудового колективу. Влас ник здійснює свої права щодо управління підприємством бе зпосередньо або через уповно важені ним органи відповідно до статуту підприємства чи і нших установчих документів.

Судом встановлено, що стан ом на 3 грудня 2009 року згідно З гідно з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців (а.с. 1 1) місцезнаходження ПП «НЕКСТ », код 32415649, АДРЕСА_1. Керівник юридичної особи, засновник (у часник) юридичної особи - ОС ОБА_1, АДРЕСА_2.

Згідно розділу ІІІ Стату ту ПП «НЕКСТ»(а.с. 15) загальне ке рівництво «Підприємством» з дійснює Власник, в свою чергу Власником «Підприємства»ві дповідно до І розділу Статут у являється ОСОБ А_3 (а.с. 16) Судом на підставі на даних ДПІ у м. Кіровограді док ументів встановлено, що змін и до Статуту ПП «НЕКСТ»щодо з аміни особи яка здійснює кер івництво ПП «НЕКСТ»та замін и юридичної адреси підприємс тва не вносилися. В даній част ині положення Статуту ПП «НЕ КСТ»суперечать нормам ст. 65 ГК України.

Проте, Статут, затверджений та зареєстрований у 2003 році, на підставі якого діє ПП «НЕКСТ »відповідно до ст. 9 Закону Укр аїни "Про підприємства" (чинно го на час виникнення правові дносин) є установчим докумен том, направленим на створенн я юридичної особи, і не є видом цивільної угоди в розумінні ст. 41 ЦК УРСР, чинного на час ви никнення правовідносин. На С татут не поширюються загальн і норми цивільного законодав ства про угоди та зобов'язанн я, а тому посилання позивача Д ПІ у м. Кіровограді на п. 2 ст. 234 Ц К України як на підставу визн ання Статуту ПП «НЕКСТ»фікти вним правочином є помилковим .

Позивач, обгрунтовуючи по зовні вимоги посилається на те, що п. 3 ст.142 ГК України порядо к використання прибутку (дох оду) суб'єкта господарювання визначає власник або уповно важений ним орган відповідно до законодавства та установ чих документів. Зазначені ви моги гр. ОСОБА_1 виконані н е були, її волевиявлення не бу ло направлено на створення п ідприємства з метою здійснен ня підприємницької діяльнос ті.

Згідно з визначенням, нав еденим у ст. 42 Господарського кодексу України, підприємниц тво - це самостійна, ініціат ивна, систематична, на власни й ризик господарська діяльні сть, що здійснюється суб' єк тами господарювання (підприє мцями) з метою досягнення еко номічних і соціальних резуль татів та одержання прибутку. Відповідно до ст. 45 цього Коде ксу підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких орг анізаційних формах, передбач ених законом, на вибір підпри ємця. Порядок створення, держ авної реєстрації та ліквідац ії суб' єктів підприємництв а окремих організаційних фор м визначається цим Кодексом та іншими законами.

Судом встановлено, що перер еєстрація приватного підпри ємства «НЕКСТ»на гр. ОСОБА_ 1 здійснена за прямої участ і зазначеної особи в результ аті її волевиявлення без зас тосування до неї заходів при мусу. Згідно пояснень, над аних гр. ОСОБА_1 вона усвід омлено дала згоду на перереє страцію підприємства на себе . Щодо здійснення факту перер еєстрації підприємства без н аміру гр. ОСОБА_1 здійснюв ати будь-яку фінансово-госпо дарську діяльність, проаналі зувавши норми чинного законо давства судом встановлено ві дсутність норми прямої дії в законодавстві України, що за бороняє особі перереєстрову вати на себе підприємство за відсутності подальшого намі ру здійснювати будь-яку фіна нсово-господарську діяльніс ть.

Також, в обґрунтування по зовних вимог позивач зазнача є, що документи, що стали предм етом позову, свідчать про нам ір ПП "НЕКСТ" ухилитися від спл ати податків, про намір вести недобросовісну господарськ у діяльність, про намір не под авати податкову звітності, щ о в свою чергу буде порушуват и нормальну діяльність держа вної податкової служби.

Обґрунтування позовних ви мог позивачем намірами відпо відача ухилятися від сплати податків, вести недобросовіс ну господарську діяльність, не подавати податкову звітні сть наслідком чого буде пору шення нормальної діяльності органу державної податкової служби не ґрунтується на нор мах законодавства та є припу щенням позивача.

На підставі довідки від 01.02 .2010 р. № 1784/10/1510 (а.с. 28) Державної подат кової інспекції у м . Кіровограді судом встановл ено що дата подання останньо ї податкової звітності ПП «Н ЕКСТ», код 32415649, з податку на при буток - 10.11.2009 р., з податку на дод ану вартість - 21.12.2009 р., податко вий розрахунок комунального податку - 09.07.2009 р. Судом встано влено, що річний термін подан ня податкової звітності відп овідачем не минув.

У справах про скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а підприємницької діяльност і обов' язок щодо доведення неправомірності дій відпові дача з наданням відповідних доказів покладений на органи владних повноважень в даном у випадку на ДПІ у м. Кіровогра ді.

Державною податковою інсп екцією у м. Кіровограді не над ано суду доказів внесення Де ржавним реєстратором запису до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців запису пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням ві дповідно до положень ст. 19 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців". Поз ивачем не надано суду доказі в щодо встановлення факту фі ктивності підприємства (виро ку суду, висновків експертиз и тощо), а також не надано дока зів провадження ПП «НЕКСТ»ді яльності, що суперечить уста новчим документам, або такої , що заборонена законом.

В процесі розгляду справ и судом встановлено відсутні сть порушень закону при здій сненні державної реєстрації ПП «НЕКСТ»на гр. ОСОБА_1 як і не можна усунути, оскільки зазначена особа має право вч инити відповідні дії, передб ачені чинним законодавством України, направлені на усуне ння існуючих порушень.

Вимоги позивача Державн ої податкової інспекції у м. К іровограді щодо визнання нед ійсним та скасування свідоцт ва № 15242079 про реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь від 23.06.2003 р. відповідача прива тного підприємства «НЕКСТ»н е підлягають задоволенню оск ільки позивач є органом який видав зазначене свідоцтво і наділений повноваженнями ві дповідно до Закону України « Про податок на додану вартіс ть»анулювати свідоцтво плат ника податків.

На підставі викладеного, су д прийшов до висновку про від сутність підстав для задовол ення позовних вимог Державно ї податкової інспекції у м. Кі ровограді до ПП «НЕКСТ»про с касування державної реєстра ції, визнання установчих док ументів, первинних документі в недійсними з моменту перер еєстрації на гр. ОСОБА_1, ви знання недійсними первинних та фінансово-господарських документів, складених від ім ені ПП «НЕКСТ»після проведен ня реєстрації на ім' я ОСОБ А_1, та визнання недійсним та скасування свідоцтва № 15242079 пр о реєстрацію платника податк у на додану вартість від 23.06.2003 р . відповідача приватного під приємства «НЕКСТ».

На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 71, 86, 160 - 163, 167 КАС У країни, суд,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних в имог адміністративного позо ву Державної податкової інсп екції у м. Кірово граді до приватного підприєм ства «НЕКСТ», код 32415649, про скасу вання державної реєстрації, визнання установчих докумен тів, первинних документів не дійсними з моменту перереєст рації на гр. ОСОБА_1, визнан ня недійсними первинних та ф інансово-господарських доку ментів, складених від імені П П «НЕКСТ»після проведення ре єстрації на ім' я ОСОБА_1, та визнання недійсним та ска сування свідоцтва № 15242079 про ре єстрацію платника податку на додану вартість від 23.06.2003 р. від повідача приватного підприє мства «НЕКСТ»- відмовити в по вному обсязі.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляц ійної скарги, якщо вони не бул и подані у встановлені строк и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного суду Л.І . Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9561880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-36/10/1170

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні