< Список >
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 березня 2010 року С права № 2а-283/10/1170
Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді: головуючого-судді Л.І. Хил ько, при секретарі - Поліщук Т. С., Валявській О.О.< Секретар с/з >
за участю:
особи в інтересах якої заяв лений позов -представник Ко ляда В.Л.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом прокур ора Новоархангельського рай ону < Позивач в особі > < 3-тя осо ба позивача > в інтересах дер жави в особі управління Пенс ійного фонду України в Новоа рхангельському районі < Пози вач в особі > < 3-тя особа позива ча >
до това риства з обмеженою відповіда льністю "Добробут" < Відповіда ч в особі > < 3-тя особа відповід ача >
про відшкоду вання заборгованості по стра хових внесках на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування в сумі 7066,54 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач в особі прокурора Н овоархангельського району з вернувся в інтересах держави в особі управління Пенсійно го фонду України в Новоархан гельському районі до Кіровог радського окружного адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Добробут»про відшкодуван ня заборгованості по страхов их внесках на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування в сумі 7066,54 грн. Позива ч обґрунтовує позовні вимоги наступним.
Згідно ст.121 Конституції Укр аїни на прокуратуру покладен о представництво держави в с уді у випадках, визначених чи нним законодавством. Згідно ст.60 КАСУ у випадках, встановл ених законом, прокурор може звертатися до адміністр ативного суду із адміністрат ивними позовами про зах ист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у ци х справах.
Прокурор здійснює в суді п редставництво інтересів дер жави в порядку, встановленом у цим Кодексом та іншими зако нами, і може здійснювати пред ставництво на будь-якій стад ії адміністративного процес у.
Згідно ст.60 КАСУ у випадках , встановлених законом, орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування мож уть бути залучені судом до уч асті у справі як законні пред ставники або вступити у спра ву за своєю ініціативою з мет ою виконання покладених на н их повноважень.
Позивач зазначає, що згідн о статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування»від 0 9.07.2003 р. № 1058-ІV Відповідач є страху вальником. Відповідно до п.4 ст .18 Закону України «Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування»від 09.07.2003 р. № 1058-І V страхові внески не включают ься до складу податків, інших обов'язкових платежів, що скл адають систему оподаткуванн я. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Статтею 1 Закону-1058 визначе но, що страхові внески - кошти відрахувань на соціальне стр ахування та збір на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання сплачені згідно із зако нодавством, що діяло раніше, т а кошти, сплачені на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування відповідно до цього Закону.
На підставі ст.ст. 18, 19, 20, пп.1 п.8 Розділу ХV Закону-1058 страхові в нески, що перераховуються до солідарної системи, сплачую ться страхувальниками та зас трахованими особами на умова х і в порядку, визначених цим З аконом, та в розмірах, передба чених Законом України «Про з бір на обов'язкове державне п енсійне страхування» від 26.06.199 7 р. № 400/97, тобто платник нарахову є та сплачує страхові внески у встановлений граничний те рмін за ставкою 33,2 % від суми фа ктичних витрат на оплату пра ці найманих працівників, та 0,5 % від суми заробітної плати, що не перевищує розмір прожитк ового мінімуму для працездат них осіб.
Згідно пунктів 6 та 12 ст. 20 Зак ону-1058 страхувальники зобов'я зані сплачувати страхові вне ски нараховані за відповідни й базовий звітний період (кал ендарний місяць), не пізніше н іж через 20 календарних днів із дня закінчення цього період у, страхові внески підлягают ь сплаті незалежно від фінан сового стану платника страхо вих внесків.
Відповідно до п.2 ст. 106 Закону -1058 суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальником у визначені строки вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в і сплачуються з нарахуванн ям пені та застосуванням фін ансових санкцій.
Згідно ст. 106 п.1 закону 1058 (дал і закон), у разі виявлення своє часно не сплачених сум страх ових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчи слити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядк у і розмірах, визначених цією статтею.
Згідно ст.106 п.2 закону 1058 суми с трахових внесків своєчасно н е нараховані та/або не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 цього За кону, в тому числі обчислені т ериторіальними органами Пен сійного фонду у випадках, пер едбачених частиною третьою с татті 20 цього Закону, вважають ся простроченою заборговані стю із сплати страхових внес ків, та підлягають відшкодув анню в судовому порядку.
Позивач зазначає, що станом на 01.02.2010 року заборгованість ві дповідача перед органом пенс ійного фонду становить 7066,54 грн ., що виникла у зв'язку з неспла тою страхових внесків за гру день 2009 року у розмірі 7066,54 грн. Ві дповідачу на дану суму було н аправлено вимогу про сплату боргу № ю-4 від 01.02.10р. на суму 7066,54гр н.
В судовому засіданні предс тавник особи в інтересах яко ї заявлено позов підтримав п озовні вимоги в повному обся зі.
Позивач та відповідач в суд ове засідання не з' явилися, заяв, клопотань, пояснень на а дресу суду не надходило, про д ату, час та місце розгляду пов ідомлені належним чином. (а.с. 16, 18, 29, 30, 42, 45)
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 30.03.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено н а 03.04.2010 р., про що повідомлено піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.
Дослідивши письмові доказ и по справі, заслухавши поясн ення осіб які беруть участь у справі, з'ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, суд встановив на ступне.
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Добробут», к од 32550423, зареєстроване 18 червня 2003 року Новоарханге льською районною державною а дміністрацією, номер запису 349 (а.с. 8, 10) Зг ідно заяви про реєстрацію (а. с. 9) відповідач зареєстровани й платником збору пенсійног о фонду 27.06.2003 р. за реєстраційни м номером 04-1021 в УПФУ в Новоарха нгельському районі.
Листом від 19.10.2007 р. вих. № 65 (а.с . 33) ТОВ «Добробут»повідомило УПФУ в Новоархангельському р айоні про своє бажання надав ати звіти до Пенсійного фонд у України в електронній форм і.
Згідно листа від 22.02.2010 р. вих. № 274/07-23 управління Пенсійного фо нду в Новоархангельському ра йоні (а.с. 20) відповідач ТОВ «Доб робут»звітує органу пенсійн ого фонду за допомогою елект ронно-цифрового підпису у зв ' язку з чим на паперовому пр имірнику, який роздрукований з поданого відповідачем зві ту відсутня печатка та підпи с керівника.
Відповідно до звіту про зав антаження Розрахунку суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування що підлягають сплаті, додаток 23, (а.с. 24) дата по чатку завантаження 19.01.2010 р. 14:31:00.
Згідно п. 8 Розрахунку суми с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування що підлягают ь сплаті за 12 місяць 2009 року (а.с. 21, 22) сплаті підлягає 7066,54 грн.
1 лютого 2010 року управлінням Пенсійного фонду в Новоархан гельському районі виставлен о ТОВ «Добробут»вимогу № ю-4 на суму боргу 7066,54 грн. (а.с. 7) Вимогу направлено відповідачу реко мендованим поштовим відправ ленням (а.с. 55, 56), згідно підпису уповноваженої особи ТОВ «Доб робут»вимогу отримано відпо відачем 05.02.2010 р.
Судом на підставі поясн ень представника особи в інт ересах якої поданий позов вс тановлено, що ТОВ «Добробут» заборгованість по страхових внесках в сумі 7066,54 грн. не сплат ив.
Відповідно до ч.1 ст.361 Закону України від 05.11.1991 року № 1789-XII «Про прокуратуру», представництв о прокуратурою інтересів гро мадянина або держави в суді п олягає у здійсненні прокурор ами від імені держави процес уальних та інших дій, спрямов аних на захист у суді інтерес ів громадянина або держави у випадках, передбачених зако ном.
Згідно ч.2 ст.361 Закону Украї ни від 05.11.1991 року № 1789-XII «Про проку ратуру», формою представницт ва, зокрема, є звернення до суд у з позовами або заявами про з ахист прав і свобод іншої осо би, невизначеного кола осіб, п рав юридичних осіб, коли пору шуються інтереси держави, аб о про визнання незаконними п равових актів, дій чи рішень о рганів і посадових осіб.
Відповідно до п. 2 Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками і зас трахованими особами внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування в Пенсійний Фонд України, заре єстрованої в Мін' юсті 16.01.2004 р. за № 64/8663, страхувальники є плат никами страхових внесків.
Згідно із ст. 1 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня»від 09.07.2003 року №1058-ІV, страхови ми внесками є кошти відрахув ань на соціальне страхування та збір на обов' язкове держ авне пенсійне страхування, с плачені згідно із законодавс твом, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування відповідно до цього закону. Частиною 2 ст. 5 За кону передбачено, що виключн о цим Законом визначається п орядок нарахування, обчислен ня та сплати страхових внеск ів, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»страхувальник зоб ов' язаний нараховувати і сп лачувати в установлені строк и та в повному обсязі страхов і внески. Частиною 2 ст. 20 зазнач еного Закону встановлено, що обчислення страхових внескі в застрахованих осіб здійсню ється страхувальником на під ставі бухгалтерських та інши х документів, відповідно до я ких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверд жують нарахування заробітно ї плати, на які, відповідно до цього Закону нараховуються с трахові внески.
Пунктом 6 ст. 20 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»передбачено, що страхуваль ники зобов' язані сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий пер іод, не пізніше ніж через 20 кал ендарних днів із дня закінче ння цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нарахов уються страхові внески. Для с трахувальників, що мають най маних працівників, базовим з вітним періодом є календарни й місяць. Згідно з ч. 12 ст. 20 вищез азначеного Закону страхові в нески підлягають сплаті неза лежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону, стра хові внески не включаються д о складу податків, інших обов ' язкових платежів, що склад ають систему оподаткування.
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня»платниками страхових вне сків до солідарної системи є страхувальники і застрахова ні особи. У відповідності до п . 1 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування», ст рахувальниками та відповідн о платниками страхових внеск ів до Пенсійного фонду є робо тодавці, підприємства, устан ови і організації, створені в ідповідно до законодавства У країни, незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання, об' єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством аб о договорами цивільно-правов ого характеру.
Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»страхувальники на бувають статусу платників ст рахових внесків із дня їх реє страції у територіальному ор гані Пенсійного фонду.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач, товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Добробут», код 32550423, заре єстрований в управлінні Пенс ійного фонду України в м. Кіро вограді як платник страхових внесків та є страхувальнико м. (а.с. 9)
На підставі ч. 3 ст. 18 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»страхові внески є ціл ьовим загальнообов' язкови м платежем, який справляєтьс я на всій території України в порядку, встановленому цим З аконом.
Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»сплата страхових в несків здійснюється виключн о в грошовій формі шляхом вне сення відповідних сум страхо вих внесків до солідарної си стеми на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійно го фонду.
Судом встановлено, що зг ідно п. 8 Розрахунку суми страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування що підлягають спл аті за 12 місяць 2009 року (а.с. 21, 22) сп латі підлягає 7066,54 грн.
Статтею 23 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»передбачене вирішення спо рів, що виникають із правовід носин за цим Законом органам и Пенсійного фонду та в судов ому порядку.
Відповідно до Законів Укра їни «Про електронні документ и та електронний документооб іг», «Про електронний цифров ий підпис», «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування», а також Порядку застосування електронного ц ифрового підпису органами де ржавної влади, органами місц евого самоврядування, підпри ємствами, установами та орга нізаціями державної форми вл асності, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 28.10.2004 № 1452, постановою пр авління Пенсійного фонду Укр аїни від 19.05.2007 № 7-7 затверджено По рядок подання звітів до Пенс ійного фонду України в елект ронній формі (далі - Порядок), з ареєстрований в Міністерств і юстиції України 27.04.2007 за № 436/13703. П орядок визначає загальні при нципи організації інформаці йного обміну під час подання страхувальниками звітів до Пенсійного фонду України в е лектронній формі із використ анням електронного цифровог о підпису та участь страхува льників в системі подання зв ітів в електронній формі до П енсійного фонду України .
Подання страхувальниками звітів в електронній формі і з використанням електронног о цифрового підпису здійснює ться за ініціативою страхува льника у відповідності до ви мог Порядку та чинного закон одавства України. Звіт в елек тронній формі є електронним документом і має чинність ві дповідно до вимог Закону Укр аїни «Про електронні докумен ти та електронний документоо біг»від 22 травня 2003 року N 851-ІV.
Страхувальник, який вияви в бажання надавати звіти в ел ектронній формі, листом дові льної форми інформує про це у правління Пенсійного фонду У країни в районі, місті або рай оні у місті, де він зареєстров аний як платник страхових вн есків. Страхувальник надає ц ентру обробки електронних зв ітів завірені власною печатк ою копію листа про інформува ння управління Пенсійного фо нду України згідно з абзацом другим п. 2.7 Порядку та копію ро зпорядчого документа щодо ви значення посадових осіб, яки м надане право накладання ЕЦ П на електронний звіт.
Центр обробки електронних звітів укладає із страхувал ьником договір про обслугову вання у системі подання елек тронних звітів. Цей договір в изначає права і обов'язки сто рін, порядок вирішення спорі в, а також встановлює особлив ості інформаційного обміну п ід час подання електронних з вітів.
Для формування звітів в ел ектронній формі страхувальн ик повинен мати спеціалізова не програмне забезпечення дл я формування звітів, програм не забезпечення для накладан ня електронного цифрового пі дпису (далі -ЕЦП) та криптограф ічного захисту інформації (д алі - КЗІ), дійсні посилені сер тифікати відкритих ключів ЕЦ П, сформовані акредитованим центром сертифікації для пос адових осіб страхувальника, які мають право підпису відп овідного звіту в паперовій ф ормі.
Судом встановлено, що відпо відач ТОВ «Добробут», звітує до управління за допомогою Е ЦП, відповідно до поданої від повідачем заяви. (а.с. 33) Управлі ння ПФУ в Новоархангельсько му районі отримує звіти від с трахувальника в електронній формі.
Враховуючи відсутність за перечень відповідача, а тако ж неприбуття його в судове за сідання для надання пояснень по справі, суд розглядає спра ву за наявними в ній доказами .
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що фа кт заборгованості товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Добробут» по страхових внесках за грудень 2009 року в су мі 7066,54 грн. підтверд ився в ході судового розгляд у.
На підставі викладеного, вр аховуючи те, що відповідачем не надано доказів сплати заб оргованості суд вважає позов ні вимоги управління Пенсійн ого фонду України в Новоарха нгельському районі про стягн ення з ТОВ «Добробут»7066,54 грн. з аборгованості по страхових в несках за грудень 2009 року таки ми, що підлягають задоволенн ю.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 86, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
1.Адміністративний позов з адовольнити в повному обсязі .
2.Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «Д обробут», код 32550423, с. Надлак Нов оархангельський район, Кіров оградська область на користь управління Пенсійного фонду України в Новоархангельсько му районі в розмірі 7066,54 грн. (сім тисяч шістдесят шість грн. 54 к оп.)
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10- денний строк з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови у п овному обсязі, заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів а пеляційної скарги, або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суддя Кіровоградського о кружного
адміністративного суду Л.І. Хи лько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 9561926 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні