КОПІЯ
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2010 р. справа № 2а-2/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Бондар я С.О.
за участю секретаря судового засідання-Бабаніно ї О.В.
представників позива ча - Циганенка С.В., Циган енко А.К.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом де ржавної податкової інспекці ї в місті Суми до приватного виробничо-комерційного підп риємства "Анталія" про стягне ння податкового боргу ,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова і нспекція в місті Суми зверну лася до суду з адміністратив ним позовом до приватного ви робничо-комерційного підпри ємства "Анталія" про стягненн я податкового боргу. Позивач свої вимоги мотивує тим, що пр ацівниками ДПІ в м. Суми прове дена невиїзна планова докуме нтальна перевірки дотриманн я вимог податкового законода вства відповідачем, за резул ьтатами якої складено акт №1035 5/2314/32024200/69 від 18.02.2008р. На підставі акт у перевірки заступником нача льника ДПІ в м. Суми були прийн яті податкові повідомлення-р ішення №0001002314/0/96976 від 19.12.2008 року по П ДВ на суму 552534грн., №00001012314/0/96977 від 19.12.2 008 року на суму 1195243грн. за штрафн ими санкціями за порушення н орм з регулювання обігу готі вки, №0000992314/0/96978 від 19.12.2008 року на суму 743562грн. з податку на прибуток т а №0002451712/0/17-1208/32024200/96924 від 19.12.2008 року на су му 821973,99грн. Вказані податкові п овідомлення - рішення не бул и оскаржені відповідачем. За гальна сума податкового борг у відповідача станом на 05.02.2009р. складає 3345888,88грн., яка є узгодже ною сумою податкового зобов» язання.
Приватне виробничо-коме рційне підприємство "Анталія " неодноразово повідомлялося про дату, час та місце розгляд у справи, але в судове засідан ня представник не з»являвся, про причини неявки суду не по відомляв, своєї позиції з при воду позову не висловив.
В судовому засіданні пре дставники позивача Цигане нко С.В., Циганенко А.К. по зовні вимоги підтримали в по вному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представників позивача, вив чивши матеріали справи, вваж ає, що позов обґрунтований і п ідлягає задоволенню, виходяч и з наступного.
В судовому засіданні бул о встановлено, що державною п одатковою інспекцією в м. Сум и проведена невиїзна планова документальна перевірки дот римання вимог податкового за конодавства приватним вироб ничо-комерційним підприємст вом "Анталія", за результатами якої складено акт №10355/2314/32024200/69 від 18.02.2008р.
На підставі акту перевірк и були прийняті податкові по відомлення-рішення №0001002314/0/96976 ві д 19.12.2008 року по ПДВ на суму 552534грн. , №00001012314/0/96977 від 19.12.2008 року на суму 1195243 грн. за штрафними санкціями з а порушення норм з регулюван ня обігу готівки, №0000992314/0/96978 від 19.1 2.2008 року на суму 743562грн. з податку на прибуток та №0002451712/0/17-1208/32024200/96924 ві д 19.12.2008 року на суму 821973,99грн. Як вба чається з акту перевірки вст ановлено заниження скоригов аного валового доходу на заг альну суму - 145621 грн. Відповідн о до вимог п.4.1 ст.4 Закону Украї ни “Про оподаткування прибут ку підприємств” валовий дохо д - загальна сума доходу платн ика податку від усіх видів ді яльності, отриманого (нарахо ваного) протягом звітного пе ріоду в грошовій, матеріальн ій або нематеріальній формах як на території України, її ко нтинентальному шельфі, виклю чній (морській) економічній з оні, так і за їх межами. Згідно пп.4.1.1 п.4 .1. ст.4 вказаного Закону валови й доход включає: Загальні дох оди від продажу товарів (робі т, послуг), у тому числі допомі жних та обслуговуючих виробн ицтв, що не мають статусу юрид ичної особи, а також доходи ві д продажу цінних паперів, дер ивативів, іпотечних сертифік атів участі, іпотечних серти фікатів з фіксованою дохідні стю, сертифікатів фондів опе рацій з нерухомістю (за винят ком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операці й з їх кінцевого погашення (лі квідації) та операцій з консо лідованим іпотечним боргом в ідповідно до закону).
Підпунктом 8.4.2 п.8.4 ст.8 цьо го Закону встановлено, що у р азі виведення з експлуатації окремих об'єктів основних фо ндів групи 1 у зв'язку з їх прод ажем балансова вартість груп и 1 зменшується на суму баланс ової вартості такого об'єкта . …Сума перевищення виручки в ід продажу над балансовою ва ртістю окремих об'єктів осно вних фондів групи 1 та нематер іальних активів включається до валових доходів платника податку…
Відповідно до пп.11.3.1 п.11.3 ст .11 Закону України “Про оподатк ування прибутку підприємств ” датою збільшення валового доходу вважається дата, яка п рипадає на податковий період , протягом якого відбуваєтьс я будь-яка з подій, що сталася раніше:
- або дата зарахування кошт ів від покупця (замовника) на б анківський рахунок платника податку в оплату товарів (роб іт, послуг), що підлягають прод ажу, у разі продажу товарів (ро біт, послуг) за готівку - дата ї ї оприбуткування в касі плат ника податку, а за відсутност і такої - дата інкасації готів ки у банківській установі, що обслуговує платника податку ;
- або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результа тів робіт (послуг) платником п одатку.
Згідно поданої від повідачем декларації, валови й доход від продажу товарів (р обіт, послуг) за 1 півріччя 2008р. д орівнює 422399 грн., в т.ч. за 1 кварта л 2008 р. - 145621 грн.
Перевіркою встановле но, що ПВКП «Анталія»не включ ено до складу валового доход у за 1 квартал 2008 року суму в роз мірі 250000 грн. виручки від реалі зації об' єкту основних фонд ів 1 групи, а саме: нежитлового приміщення (адмінбудівля пі д літерою «А-11»), балансовою ва ртістю 62712грн., і яке розташован е в місті Суми по вул. Воровськ ого б.20 на земельній ділянці С умської міської ради.
Від реалізації примі щення ПВКП «Анталія»отримал о 29.02.2008 р. 250000 грн. від гр. ОСОБА_3
Тому підлягає включе нню до складу валового доход у за 1 квартал 2008 р. сума перевищ ення балансової вартості над сумою виручки від реалізаці ї об' єкта основних фондів п ершої групи в розмірі 145621грн. (250 000 - 62712 - ПДВ 41666,67)
З акту перевірки вбачаєть ся, що відповідачем завищено валові витрати у сумі 809688,46грн., у зв' язку з включенням до ва лових витрат вартості матері алів, згідно документів, отри маних від ПП «Спецдревмет»(м . Кременчуг, Полтавської обла сті, ід. код 24394653), яке фактично ці матеріали не поставляло.
Так, згідно листа Кременчуц ької ОДПІ у Полтавській обла сті від 17.10.2007р №10759/7/29-014 ПП «Спецдре вмет», ід. код 24394653, знято з подат кового обліку 30.09.2003р за рішення м господарського суду Полтав ській області від 02.09.2003р по спра ві № 18/258 за неподання звітів. Св ідоцтво платника ПДВ №24165950, іпн 243946516363 від 25.12.1997р було анульовано на підставі акту про анулюва ння Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану в артість № 435 від 16.09.2003р. Відділом з питань державної реєстраці ї юридичних осіб Виконавчого комітету Кременчуцької місь кої ради № 15851310000003792 від 29.08.06р. припи нено юридичну особу.
Отже ПП «Спецдревмет»не мо гло займатись господарською діяльністю на законних підс тавах і первинні документи, я кі були отримані в ході перев ірки, були складені з метою ст ворити уяву про реальність з дійснення господарських опе рацій, які нібито були направ лені на придбання матеріальн их цінностей, як наслідок спр ямовувались на завищення вал ових витрат ПВКП “Анталія”, т а заниження сплати платежів до бюджету за операціями з пр идбання паливо-мастильних ма теріалів, тобто по договорам , укладеним з метою, яка завідо мо суперечить інтересам держ ави і суспільства - по нікчемн ій угоді.
Згідно наданих для проведе ння перевірки документів вст ановлено, що ПВКП “Анталія ” в період з 01.08.2006р. по 31. 05.2007р. укладало з ПП «Спе цдревмет»усні договори купі влі-продажу на покупку палив но-мастильних матеріалів.
Покупець здійснював 100% опла ту готівкою через підзвітну особу (ОСОБА_4) в касу поста чальника в розмірі вартості товару на підставі накладної постачальника.
Форма розрахункових докум ентів - товарно-касовий чек.
Згідно наданих для перевір ки документів слідує, що на ви конання зазначених вище дого ворів ПВКП “Анталія ” передає ПП «Спецдревмет»гро шові кошти готівкою в сумі 971626, 16 грн., в тому числі відповідно наданих для перевірки розра хункових документів - фіска льних чеків На виконання дан их договорів від імені ПП «Сп ецдревмет»здійснюється пос тавка на ПВКП „Анталія” пали во-мастильних матеріалів, ка рнизів. Всього у перевіряємо му періоді було поставлено м атеріалів згідно видаткових накладних на загальну суму - 971626,16грн., в т.ч. ПДВ - 161937,70 грн.
Згідно ч. 1, 5 ст. 203 ЦК України зм іст правочину не може супере чити моральним засадам суспі льства та правочин має бути с прямований на реальне настан ня правових наслідків, що обу мовлені ним. Таким чином, пра вочини вчинені невідомою осо бою, яка не має повного обсягу прав для укладання правочин ів від імені підприємства не створює для останнього будь -яких правових наслідків і ві дповідно є нікчемними.
Нормами статті 202 ЦК Україн и визначено, що правочином є д ія особи, спрямована на набут тя, зміну або припинення циві льних прав та обов' язків.
Згідно з ч. 1 ст. 215 ЦК України п ідставою недійсності правоч ину є недодержання в момент в чинення правочину стороною ( сторонами) вимог, встановлен их частинами першою - третьо ю, п' ятою та шостою статті 203 ц ього Кодексу.
Нормами статті 203 ЦК Україн и встановлено, що зміст право чину не може суперечити цьом у Кодексу, іншим актам цивіль ного законодавства, а також м оральним засадам суспільств а. Правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним .
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 3 З акону України «Про бухгалтер ський облік та фінансову зві тність в Україні» бухгалтерс ький облік є обов' язковим в идом обліку, який ведеться пі дприємством, податкова та ін ші види звітності, що викорис товують грошовий вимірник, ґ рунтуються на даних бухгалте рського обліку.
Згідно ч.1 ст.9 вказаного Зако ну підставою для бухгалтерсь кого обліку господарських оп ерацій є первинні документи які фіксують факти здійсненн я господарських операцій. Пе рвинні документи повинні бут и складені під час здійсненн я господарської операції, а я кщо це не можливо - безпосер едньо після її закінчення. Дл я контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Отже документи первинного бухгалтерського та податков ого обліку (в тому числі видат кові накладні, фіскальні чек и), які були підписані з боку П П «Спецдревмет»повинні фікс увати фактично здійснені гос подарські операції. Але дані документи були виписані без наміру створити реальні пра вові наслідки. Фактично пост авка товарів за даними перви нними документами не може бу ти легітимною, тобто проведе на з метою - надати ПВКП „Ант алія” податкову перевагу у в игляді незаконного права на валові витрати по податку на прибуток та податкового кре диту з ПДВ, що в свою чергу при вело до ненадходження податк ів до бюджету.
Згідно ст. 228 ЦК України право чин вважається таким, що пору шує публічний порядок, якщо в ін був спрямований на поруше ння конституційних прав і св обод людини і громадянина, зн ищення, пошкодження майна фі зичної або юридичної особи, д ержави, ..., незаконне заволоді ння ним. Правочин, який порушу є публічний порядок, є нікчем ним.
З матеріалів перевірки вба чається, що договори купівлі -продажу не було фактично вик онані з боку ПП “Спецдре вмет”, відповідно сторонами по даному договору неправомі рно та всупереч вимогам ч. 1 ст . 9 Закону України «Про бухгалт ерський облік та фінансову з вітність в Україні»були скла дені та підписані накладні н а поставку товарно - матеріа льних цінностей. ПВКП «Антал ія»під час передачі коштів ПП “Спецдревмет” усвідомлюв ало, що наслідки, передбачені ст. 202 ЦК України по даній угоді не настануть, сума податково го зобов' язання по податку на прибуток та сума податку на додану вартість буде зани жена, що є порушенням ч. 1 ст. 207 Го сподарського Кодексу Україн и - завідомо суперечить інте ресам держави та суспільства , тому відповідно ч. 1,5 ст. 203, ч. 2 ст . 215 ЦК України дана угода є нікч емною.
Таким чином, згідно наклад них на поставку товарно - ма теріальних цінностей, отрима них ПВКП «Анталія»від ПП “Сп ецдревмет” по договорам, які не мали на меті фактичне їх ви конання, були направлені на с творення уяви про реальну по ставку товарів та завищення витрат підприємства при визн аченні податків до сплати до бюджету, та які відповідно до вимог діючого законодавства є нікчемними.
Пунктом 5.1. ст. 5 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»передбачено, щ о валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрат и) - сума будь-яких витрат плат ника податку у грошовій, мате ріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як комп енсація вартості товарів (ро біт, послуг), які придбаваютьс я (виготовляються) таким плат ником податку для їх подальш ого використання у власній г осподарській діяльності.
Відповідно до пп.5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств»до складу валових витрат включ аються:
Суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці, у тому чис лі витрати з придбання елект ричної енергії (включаючи ре активну), з урахуванням обмеж ень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до пп.5.3.9 п. 5.3 ст. 5 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств»н е належать до складу валових витрат будь-які витрати, не пі дтверджені відповідними роз рахунковими, платіжними та і ншими документами, обов'язко вість ведення і зберігання я ких передбачена правилами ве дення податкового обліку.
Враховуючи той факт, що ПВКП «Анталія»було віднесено до складу валових витрат суми в итрат по договорам, які відпо відно до закону є нікчемними , і ці витрати на момент переві рки не підтверджені відповід ними розрахунковими, платіжн ими та іншими документами, об ов'язковість ведення і збері гання яких передбачена прави лами ведення податкового обл іку, відповідачем завищені в алові витрати.
Також ПВКП «Анталія»у 3 та 4 к в. 2007 року віднесло до валових в итрат суму 641 438 грн., в т.ч. за 3 ква ртал 2007 року 332319грн., за 4 квартал 2007 року 309119грн. без підтверджуюч их первинних документів.
Дійсного походження палив но-мастильних матеріалів та інших товарів на час перевір ки не встановлено.
У подальшому паливно-маст ильні матеріали, інші товари (згідно наданих для перевірк и документів), отримані нібит о від ПП «Спецдревмет», були р еалізовані суб' єктам підпр иємницької діяльності у повн ому обсязі, залишків на рахун ку 281 на кінець кожного місяця , що перевірявся, не має. Товар но - транспортних документі в для перевірки не надано. Кош ти від реалізації товарів на дходили на розрахунковий рах унок ПВКП „Анталія”, потім зн імались готівкою і через під звітну особу ОСОБА_4 перед авались для закупівлі товарі в, тобто використовувались у господарській діяльності ПВ КП „Анталія”.
Перевіркою встановлено, що в порушення п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2 , пп. 5.3.9 п .5.3 ст.5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств», ч. 1,5 ст. 203, ч. 2 ст. 215 Цивільног о Кодексу України відповіда чем завищено валові витрати у сумі 985571,99 грн., у зв' язку з вкл юченням підприємством до вал ових витрат вартості матеріа лів згідно документів, отрим аних від ТОВ «Делона»(м. Дніп ропетровськ, ід. код 13442774), яке фа ктично ці матеріали не поста вляло.
Так, листом №5 від 17.09.2008 р . ТОВ «Делона»повідомляє, що з ПВКП «Анталія»(м. Суми, код 32024200 ) протягом 2007-2008 року фінансово - господарських відносин не ма ло.
З пояснення від 17.09.2008 р. д иректора ТОВ «Делона»ОСОБ А_2 вбачається, що він працю є директором ТОВ «Делона»з 1999 року. Основним видом діяльно сті підприємства є вантажні перевезення та оптова торгів ля будівельними матеріалами … З ПВКП «Анталія»(м. Суми, код 32024200) ніяких фінансових операц ій ТОВ «Делона»не проводило. Він особисто в м. Суми ніколи не був. Ніяких договорів, бухг алтерських документів з ПВКП «Анаталія»не оформлювалось та не підписувалось, товар в ї х адресу не поставлявся. Підп ис біля прізвища ОСОБА_2. й ому не належить, відтиск печа тки схожий на печатку ТОВ «Де лона». На підприємстві ТОВ «Д елона»розрахунки проводять ся тільки в безготівковій фо рмі.
Тобто ТОВ «Делона»не могл о займатись господарською ді яльністю на законних підстав ах і первинні документи, які б ули отримані в ході перевірк и, були складені з метою створ ити уяву про реальність здій снення господарських операц ій, які нібито були направлен і на придбання матеріальних цінностей, як наслідок спрям овувались на завищення валов их витрат ПВКП “Анталія”, та з аниження сплати платежів до бюджету за операціями з прид бання паливо-мастильних мате ріалів, тобто по договорам, ук ладеним з метою, яка завідомо суперечить інтересам держав и і суспільства - по нікчемній угоді.
Згідно наданих для проведе ння перевірки документів вст ановлено, що ПВКП “Анталія” в період з червня 2007 по червень 2 008 р. укладало з ТОВ «Делона»ус ні договори купівлі-продажу на покупку ПММ та інших ТМЦ.
Покупець здійснює 100% оплату готівкою через підзвітну ос обу (директора ПВКП «Анталія »ОСОБА_4) в касу «Постачал ьника»в розмірі вартості Тов ару на підставі накладної «П остачальника».
Форма розрахункових докум ентів - товарно-касовий чек.
У відповідності до наданих для перевірки документів сл ідує, що на виконання зазначе них вище усних договорів ПВК П “Анталія” передає ТОВ «Дел она»грошові кошти готівкою в сумі 938671 грн., в тому числі відпо відно наданих для перевірки розрахункових документів (фі скальні чеки).
На виконання даних договор ів, від імені ТОВ «Делона»зді йснюється поставка на ПВКП „ Анталія” паливо-мастильних м атеріалів, карнизів, запчаст ин. Всього у перевіряємому пе ріоді було поставлено матері алів згідно видаткових накла дних на загальну суму 985571,99 грн.
З матеріалів перевірки вба чається, що договори купівлі -продажу не було фактично вик онані з боку ТОВ «Делона», від повідно по даному договору н еправомірно та всупереч вимо гам ч. 1 ст. 9 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996- ХІV були с кладені та підписані накладн і на поставку товарно - мате ріальних цінностей. ПВКП «Ан талія»під час передачі кошт ів на ТОВ «Делона» усвідомлю вало, що наслідки, передбачен і ст. 202 ЦКУ по даній угоді не на стануть, сума податкового зо бов' язання по податку на пр ибуток та сума податку на до дану вартість буде занижена , що є порушенням ч. 1 ст. 207 Господ арського Кодексу України - з авідомо суперечить інтереса м держави та суспільства, том у відповідно ч. 1,5 ст. 203, ч. 2 ст. 215 ЦК України дана угода є нікчемн ою.
Таким чином, згідно наклад них на поставку товарно - ма теріальних цінностей, отрима них ПВКП «Анталія»від ТОВ «Д елона»по договорам, які не ма ли на меті фактичне їх викона ння, були направлені на створ ення уяви про реальну постав ку товарів та завищення витр ат підприємства при визначен ні податків до сплати до бюдж ету, та які відповідно до вимо г діючого законодавства є ні кчемними.
Дійсного походження палив но-мастильних матеріалів та інших товарів на даний час не встановлено.
У подальшому паливно-м астильні матеріали , інші тов ари (згідно наданих для перев ірки документів), отримані ні бито від ТОВ «Делона», були ре алізовані суб' єктам підпри ємницької діяльності у повно му обсязі, залишків на рахунк у 281 на кінець кожного місяця, щ о перевірявся, не має. Товарно - транспортних документів д ля перевірки не надано. Кошти від реалізації товарів надх одили на розрахунковий рахун ок ПВКП „Анталія”, потім знім ались готівкою і через підзв ітну особу ОСОБА_4 передав ались для закупівлі товарів, тобто використовувались у г осподарській діяльності ПВК П „Анталія”.
Перевіркою також встанов лено, що в порушення п.4.1, пп..4.1.1 п. 4.1 ст.4, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст.5, пп. . 8.4.3 п. 8.4 ст.8, пп.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону Ук раїни “Про оподаткування при бутку підприємств”, ч. 1,5 ст. 203, ч . 2 ст. 215 Цивільного Кодексу Укр аїни щодо загальних вимог до держання яких є необхідним д ля чинності правочину, заниж ено податок на прибуток на су му 495708 грн.
Директором підприємства не надані письмові пояснення щодо встановлених порушень.
При перевірці касо вих книг підприємства, звіті в касира, авансових звітів пі дзвітних осіб, виписок банку , журналів - ордерів 301 (каса ), 37 2 - розрахунки з підзвітними особами встановлено, що ОС ОБА_4 надавав до бухгалтері ї авансові звіти за 2006-2007рік пр о витрачені на господарські потреби кошти без належних п ідтверджуючих документів. Ц і суми вважаються доходом ви щезгаданого працівника з ві дповідним оподаткуванням, в результаті чого не утримано та не перераховано до бюджет у податку з доходів фізични х осіб в сумі 273991,33 грн., що є поруш енням вимог пп.4.2.9(г) п.4.2 ст.4, п.8.1 ст .8, та п.19.2 ст.19 Закону України “Пр о податок з доходів фізичних осіб”.
За перевіряємий пері од встановлено перевищення г раничних обмежень на здійсне ння готівкових розрахунків. ПВКП «Анталія»(підзвітна осо ба ОСОБА_4.) здійснювало го тівкові розрахунки з постача льниками ПП «Спецдревмет»(м. Кременчук, код 24394658) та ТОВ «Дел она»(м. Дніпропетровськ, код 13 442774) в порушення п. 2.3 “Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні”, затвердженого постано вою Правління Національного банку України від 15.02.2004р. № 637, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.01.2005р. за № 40/10320, яким передбачено, що грани чна сума готівкового розраху нку одного підприємства (під приємця) з іншим підприємств ом (підприємцем) протягом одн ого дня за одним або кількома платіжними документами вста новлюється відповідною пост ановою Правління Національн ого банку України. Платежі по над зазначену граничну суму проводяться виключно в безго тівковій формі. Кількість пі дприємств (підприємців), з яки ми здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.
У разі здійснення під приємствами готівкових розр ахунків з іншими підприємств ами (підприємцями) понад уста новлену граничну суму кошти в розмірі перевищення встано вленої суми розрахунково дод аються до фактичних залишків готівки в касі на кінець дня п латника готівки одноразово в день здійснення цієї операц ії, з подальшим порівнянням о держаної розрахункової суми із затвердженим лімітом кас и.
Відповідно до п.1 Пост анови Правління Національно го банку України від 9 лютого 2 005 року N 32 «Про встановлення гр аничної суми готівкового роз рахунку», зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 18 квітня 2005 р. за N 410/10690 встановити граничну суму готівкового р озрахунку одного підприємст ва (підприємця) з іншим підпри ємством (підприємцем) протяг ом одного дня за одним або кіл ькома платіжними документам и відповідно до пункту 2.3 Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15.12.2004 N 637 і зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 13.01.2005 за N 40/1032 0 (далі - Положення), у розмірі 10000 (десять тисяч) гривень.
Відповідно до п. 1 Указ у Президента «Про застосуван ня штрафних санкцій за поруш ення норм з регулювання обіг у готівки»встановити, що у ра зі порушення юридичними особ ами всіх форм власності, фізи чними особами - громадянами У країни, іноземними громадяна ми та особами без громадянст ва, які є суб'єктами підприємн ицької діяльності, а також по стійними представництвами н ерезидентів, через які повні стю або частково здійснюєтьс я підприємницька діяльність , норм з регулювання обігу гот івки у національній валюті, щ о встановлюються Національн им банком України, до них заст осовуються фінансові санкці ї у вигляді штрафу: за перевищ ення встановлених лімітів за лишку готівки в касах - у двокр атному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за ко жний день
За перевіряєми й період встановлено порушен ня ПВКП «Анталія»порядку вид ачі готівки під звіт та її вик ористання (підзвітна особа ОСОБА_4.), а саме - відповідно до касової книги, прибуткови х та видаткових касових орде рів встановлена видача готів кових коштів директору підпр иємства ОСОБА_4 з каси на г осподарські потреби без звіт ування за раніше отримані пі д звіт суми, чим порушено п. 2.11 “ Положення про ведення касови х операцій у національній ва люті в Україні”, затверджено го постановою Правління Наці онального банку України від 15.02.2004р. № 637, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України в ід 13.01.2005р. за №40/10320.
Відповідно до п. 1 Указу П резидента «Про застосування штрафних санкцій за порушен ня норм з регулювання обігу г отівки»№436/95 від 12.06.1995 р. встанови ти, що у разі порушення юридич ними особами всіх форм власн ості, фізичними особами - гром адянами України, іноземними громадянами та особами без г ромадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності , а також постійними представ ництвами нерезидентів, через які повністю або частково зд ійснюється підприємницька д іяльність, норм з регулюванн я обігу готівки у національн ій валюті, що встановлюються Національним банком України , до них застосовуються фінан сові санкції у вигляді штраф у: за перевищення встановлен их строків використання вида ної під звіт готівки, а також з а видачу готівкових коштів п ід звіт без повного звітуван ня щодо раніше виданих кошті в - у розмірі 25 відсотків видан их під звіт сум.
Тому до ПВКП «Анталі я»застосовуються штрафні са нкції в сумі 61725 грн. (246900 х 25%)
Відповідно ст.5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»у р азі визначення податкового з обов'язання контролюючим орг аном за Уставами, зазначеним и у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2.статті 4, платник по датків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десят и календарних днів від дня от римання податкового повідом лення, крім випадків коли про тягом такого строку такий пл атник податків розпочинає пр оцедуру апеляційного узгодж ення (п.п.5.3.1. п.5.3 ) . Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків . строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків »л.п.5.4.1 п.5.4). Відповідно до п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовим фонда ми" відповідачу було направл ено у податкові вимоги але до цього часу відомостей про сп лату податкового боргу до по даткової інспекції не надход ило.
Загальна сума податково го боргу відповідача станом на 05.02.2009 складає 3345888,88грн.
Таким чином вказана с ума підлягає стягненню з від повідача в судовому порядку.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 86, 158 - 163, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов державної податкової ін спекції в місті Суми до прив атного виробничо-комерційно го підприємства "Анталія" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з приватного виро бничо-комерційного підприєм ства "Анталія" податковий бор г в сумі 3345888 грн. 88 коп. (три мільй они триста чорок п"яти тисяч в ісімсот вісімдесят вісім грн . 88 коп.), з них:
- податковий борг в ПДВ в сум і 584871,94 грн. стягнути в доход дер жавного бюджету м. Суми на роз рахунковий рахунок №31111029700002 в ГУ ДКУ Сумської області, код пла тежу 14010100, код одержувача 23636315, МФО 837013;
- податковий борг з податку на прибуток в сумі 743799,95грн. стяг нути в доход державного бюдж ету м. Суми на розрахунковий р ахунок №31119009700002 в ГУДКУ Сумської області, код платежу 11021000, код о держувача 23636315, МФО 837013;
- податковий борг із штрафни х санкцій за порушення норм р егулювання обігу готівки в с умі 1195243 грн. стягнути в доход д ержавного бюджету м. Суми на р озрахунковий рахунок №31110105700002 в ГУДКУ Сумської області, код п латежу 21081000, код одержувача 23636315, М ФО 837013;
- податковий борг з податку з доходів фізичних осіб в сум і 821973,99грн. стягнути в доход дер жавного бюджету м. Суми на роз рахунковий рахунок №33219800700002 в ГУ ДКУ Сумської області, код пла тежу 11010100, код одержувача 23636315, МФО 837013.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня складе ння постанови в повному обся зі та подання після цього про тягом двадцяти днів апеляцій ної скарги, або без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо апеляц ійна скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя /підпис/ С.О. Бондар
Повний текст постанови виг отовлений 16.04.2010року.
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно :
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2010 |
Оприлюднено | 28.08.2010 |
Номер документу | 9563194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні