ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2021 року Справа № 160/16421/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколайчук С.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_6 ) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
08 грудня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, у якій просять:
- визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою" від 10.09.2020 № 787-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки;
- визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою" від 10.09.2020 № 790-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
- визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою" від 10.09.2020 № 785-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
- визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документаціїі з землеустрою" від 10.09.2020 № 786-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
-визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документаціїі з землеустрою" від 10.09.2020 № 796-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_5 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
- визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою" від 14.09.2020 № 852-УБД;
- зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_6 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до нотаріальної заяви від 28.05.2020, товариство з обмеженою відповідальністю «Васильківське-Агро» надало погодження землекористувача (письмову згоду) на вилучення частини земельної ділянки, кадастровий номер 1220787700:01:016:0019 на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області, позивачам для одержання у власність земельних ділянок.
29.05.2020 кожен із позивачів подав до головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки у власність.
За результатами розгляду зазначених клопотань головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області прийняло рішення у формі наказів про відмову у наданні дозволів на розроблення документації із землеустрою з формулюванням, згідно з яким земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування.
Ураховуючи вищевикладене, позивачі просили суд визнати вказані дій протиправними та зобов`язати відповідача прийняти рішення про надання позивачам дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачу надати відзив на позов у строк, який не може бути менший, ніж передбачено п. 3розділу VI «Прикінцеві положення» КАС України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року відкрито провадження у справі № 160/16421/20 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами та запропоновано відповідачу у разі невизнання адміністративного позову протягом п`ятнадцяти днів з моменту отримання (вручення) копії цієї ухвали, надати відзив на позовну заяву (відзив).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2021 рокузупинено провадження в адміністративній справі № 160/16421/20 до надходження відзиву на позовну заяву до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 березня 2021 року поновлено провадження у справі № 160/16421/20.
16 березня 2021 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останнім зазначено, що наказами головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 10.09.2020 та 14.09.2020 за № 787-УБД, № 790-УБД, 785-УБД, 786-УБД, 796-УБД, 852-УБД «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» було відмовлено ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, орієнтовною площею по 2 га для ведення особистого селянського господарства, що знаходяться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1220787700:01:016:0019, яка перебуває у користуванні ТОВ «Васильківське-Агро».
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка із кадастровим номером 1220787700:01:016:0019 знаходиться в оренді на підставі договору оренди землі від 16.09.2019 № 91/ДО-19 укладеного між головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області та ТОВ «Васильківське-Агро» строком до 02.10.2026.
Земельна ділянка площею 33,0000 га, на яку претендують позивачі вже є сформованою та знаходиться в загальному масиві, який перебуває в оренді ТОВ «Васильківське-Агро» згідно договору оренди земельної ділянки, поділ на частини вказаного масиву не здійснювався.
Об`єктом оренди може бути земельна ділянка, яка сформована як об`єкт цивільних прав.
На думку відповідача, законодавством не передбачено, що рішення має бути із конкретно визначеним результатом, тільки позитивним. Під дискреційними повноваженнями суб`єкта владних повноважень є: обирати у конкретній ситуації між альтернативними, кожна з яких є правомірною, тому головне управління має право приймати рішення на власний розсуд.
У задоволенні позовних вимог просить відмовити у повному обсязі.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Васильківське-Агро» на підставі договору оренди землі від 16.09.2019 року № 91/ДО-19, укладеного з головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області, номер запису про інше речове право в Державному реєстрі прав 33536218 від 02.10.2019, є орендарем земельної ділянки з кадастровим номером 1220787700:01:016:0019 площею 33,0000 га, яка розташована на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області.
Відповідно до нотаріальної заяви від 28.05.2020р. товариство з обмеженою відповідальністю «Васильківське-Агро» надало погодження землекористувача (письмову згоду) на вилучення частини земельної ділянки, кадастровий номер 1220787700:01:016:0019 на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області позивачам по даній справі для одержання у власність земельних ділянок, із земель державної (комунальної) власності в межах норм безоплатної приватизації для ведення особистого сільського господарства.
29.05.2020 кожен із позивачів подав до головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
За результатами розгляду вказаних клопотань головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області прийняло рішення у формі наказів про відмову у наданні дозволів на розроблення документації із землеустрою: наказ від 10.09.2020 № 787-УБД; наказ від 10.09.2020 № 790-УБД; наказ від 10.09.2020 № 785-УБД; наказ від 10.09.2020 № 786-УБД; наказ від 10.09.2020 № 796-УБД; наказ від 14.09.2020 № 852-УБД.
Підставою для відмови відповідачем зазначається, що відповідно до ч. 5 ст. 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Отже, позивачам було відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на підставі вищевикладених підстав.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд врахував норми чинного законодавтсва, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ч. 2ст. 14 Конституції Україниправо власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно ізст. 3 Земельного кодексу України(далі-ЗК України) земельні відносини регулюютьсяКонституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно дост. 18 ЗК Українидо земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим.
Конкретні категорії земель визначені у частині першійстатті 19 ЗК України, до яких, зокрема, належать землі сільськогосподарського призначення.
Згідно з ч.1ст.22 ЗК Україниземлями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Відповідно до ч. 2ст. 22 ЗК Українидо земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
В силу положень п. "а" ч. 3ст. 22 ЗК Україниземлі сільськогосподарського призначення передаються громадянам у власність та надаються у користування для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Відповідно до ч. 1-3ст. 116 ЗК Українигромадяни набувають права власності земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (п. в) частина третястатті 116 ЗК України).
Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Водночас, ухвалення рішення є результатом певної правової процедури, яка йому передує.
У світлі вимог частини другоїстатті 19 Конституції Українитака процедура є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України визначено уст. 118 ЗК України.
Відповідно до положень ч. 6ст. 118 ЗК Українигромадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
У ч. 7ст. 118 ЗК Українизазначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до ст. 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом) та письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду.
Відповідно до правового висновку КАС ВС, зазначеному у постанові від 01 жовтня 2020 р. у справі № 120/4116/19-а у подібних правовідносинах: «Аналіз ст. 186-1 ЗК України, ст. 50 Закону України "Про землеустрій" у взаємозв`язку зі ст. 116 ЗК України свідчить, що письмова згода землевласника (землекористувача), засвідчена нотаріально, є необхідною частиною документації, що включається до проекту землеустрою.
Отже, на стадії надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, достатнім є долучення до клопотання заявника на отримання дозволу письмової згоди землевласника (землекористувача), засвідченої нотаріально. Проте на стадії затвердження проекту землеустрою бажана до відведення земельна ділянка має бути вільною».
Позивачі в клопотаннях, адресованих відповідачу, просили надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ 01.03.), яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019.
Орендар земельної ділянки товариство з обмеженою відповідальністю «Васильківське-Агро» надало нотаріальну заяву погодження землекористувача (письмову згоду) на вилучення частини земельної ділянки, кадастровий номер 1220787700:01:016:0019 на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області, на користь позивачів по даній справі.
Таким чином, вказане товариство виконало вимоги ч. 6 ст. 118 ЗК України, якою передбачено, що до клопотання додаються, в т.ч. погодження землекористувача.
Наведене доводить, що орендар у встановлений законодавством спосіб надав погодження на вилучення частини вказаної земельної ділянки на користь позивачів по справі, кадастровий номер 1220787700:01:016:0019, площею 33,0000 га.
В свою чергу, як встановлено судом з матеріалів справи, звертаючись з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, позивачі виконали умови ч. 6 ст. 118 ЗК України та надали вказану нотаріальну заяву (письмову згоду) на вилучення спірної частини земельної ділянки.
З огляду на вищевикладене, відмова відповідача у наданні дозволу з формулюванням, передбаченим ч. 5 ст. 116 ЗК України, відповідно до якої земельні ділянки передаються у власність чи користування після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом, не ґрунтується на нормах законодавства, оскільки орендар, ТОВ «Васильківське-Агро», надав нотаріальну згоду землекористувача на вилучення частини земельної ділянки на момент подання позивачами клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою цієї земельної ділянки.
Відтак, суд вважає, що оскаржувані накази головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про відмову у наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність є протиправними та підлягають скасуванню в судовому порядку.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання відповідача надати дозвіл на розробку проекту землеустрою суд зазначає наступне.
На законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.
Дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.
У справі, що розглядається, повноваження щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою чи надання мотивованої відмови у його наданні, регламентовано ч. 7ст. 118 ЗК України.
Умови, за яких орган відмовляє у наданні дозволу, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, орган повинен надати дозвіл. Ці повноваження та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу - надати дозвіл або не надати (відмовити). За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними.
Такі ж висновки сформульовані у постановах Верховного Суду від 23.01.2020 року у справі № 440/793/19, від 02.04.2020 року у справі № 826/568/19, а також від 02.07.2020 року у справі за № 825/2228/18.
Також, суд звертає увагу на те, щостаттею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Верховний Суд у своїй практиці також неодноразово покликався на те, що "ефективний засіб правового захисту" у розумінніст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату. Винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації - не відповідає зазначеній нормі Конвенції. (Постанова Великої Палати Верховного Суду від 28.03.2018 у справі №705/552/15-а, постанови Верховного Суду від 18.04.2018 у справі №826/14016/16 CM, від 11.02.2019 у справі № 2а-204/12).
Такий спосіб захисту порушеного права в повному обсязі відповідає повноваженням суду, визначеним ч. 4ст. 245 КАС України. При цьому, суд враховує, що за встановлених у справі обставин всі умови для прийняття рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розташованої на території позивачем виконано.
Частиною 1ст. 6 КАС Українипередбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч.1 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд робить висновок, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивачів, покладену в основу позовних вимог, а відтак, позовну заяву належить задоволити у повному обсязі.
Решта доводів сторін висновків суду за наслідками розгляду даної справи не спростовують.
Згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Згідно ч. ч. 1-3ст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо.
Розподіл судових витрат за наслідками розгляду даної справи не здійснюється, оскільки позивачі звільнені від сплати судового збору на підставі п. 13 ч. 1ст. 5 Закону України «Про судовий збір».
Керуючись ст.ст.139, 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_6 ) до головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовільнити.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 10.09.2020 № 787-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 10.09.2020 № 790-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 10.09.2020 № 785-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 10.09.2020 № 786-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 10.09.2020 № 796-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_5 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Визнати протиправним та скасувати наказ головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 14.09.2020 № 852-УБД.
Зобов`язати головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ 39835428) прийняти рішення про надання ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_6 ) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Павлівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів за рахунок земельної ділянки з кадастровим № 1220787700:01:016:0019, відповідно до графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Розподіл судових витрат у справі не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2021 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 95647334 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні