Рішення
від 17.03.2021 по справі 0840/3320/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 березня 2021 року Справа № 0840/3320/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов (72563, Запорізька область, Якимівський район, смт. Кирилівка, вул. Квіткова, буд. 83; код ЄДРПОУ 35215826) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (69006, м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 8-А) про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

15.08.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов (далі - позивач або ТОВ Золото Скифов ) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати неправомірними та скасувати результати проведення позапланової перевірки відповідачем на об`єкті Будівництво тимчасового центру відпочинку для дітей по вулиці Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область , замовник: ТОВ Золото Скифов , а саме: припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №34 від 10.08.2018, постанову №33/1008-23.3./2719 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної співробітниками Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області позапланової перевірки дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норми, стандартів, правил на об`єкті Будівництво тимчасового центру відпочинку для дітей по вулиці Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область , замовник: ТОВ Золото Скифов складено акт №274/21.06.2018, винесено припис №61 від 25.06.2018, припис №21, а також складено протокол про адміністративне правопорушення, та винесено постанову №63 від 06.07.2018 по справі про адміністративне правопорушення. ТОВ Золото Скифов , не погодившись з правовими підставами проведення перевірки та її наслідками, звернулось до суду із позовом про визнання неправомірними та скасування рішень Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області. Після відкриття провадження у справі копію відповідної ухвали та позовної заяви було направлено відповідачу, що на думку позивача, має наслідком зупинення проведення перевірки до прийняття рішення суду з цього питання. Проте, відповідачем таку обставину було проігноровано, у зв`язку із чим було складено акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 09.08.2018. Так, постановою №33/1008-23.3./2719 позивача було притягнуто до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме: за пункт 2 частини шостої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 55230,00 грн., а приписом №34 від 10.08.2018 встановлено порушення пункту 1 частини третьої статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пред`явлено вимогу 27.08.2018 надати доступ посадовим особами органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт: Трьох поверхова будівля по вулиці Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область . Позивач, вважаючи винесені відповідачем припис та постанову протиправними, звернувся до суду з вимогами про їх скасування. Просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 20.08.2018, з урахуванням виправлень, внесених ухвалою від 23.08.2018, відкрито загальне позовне провадження у справі. Призначено підготовче судове засідання на 17.09.2018.

Ухвалою суду від 17.09.2018 продовжено строк проведення підготовчого провадження строком на 30 (тридцять) днів. Відкладено підготовче судове засідання на 23.10.2018.

Відповідач позовні вимоги не визнав, 18.09.2018 надав до суду відзив (вх.№29087), в якому зазначає, що факт оскарження припису не зумовлює зупинення перевірки виконання його вимог, тим паче не є підставою щодо не допуску посадових осіб відповідач на об`єкт будівництва. На підставі викладеного, 10.08.2018 позивачу видано припис №34 про усунення правопорушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності з повторною вимогою надати доступ відповідачу на об`єкт будівництва 27.08.2018 з 09:00 до 12:00 год., а також відносно позивача складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Також, 13.08.2018 за результатами розгляду вищезазначеного протоколу відносно позивача було винесено постанову №33/1008-23.3/2719 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вважає, що дії відповідача при здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю, а також спірний припис №34 від 10.08.2018 та постанова №33/1008-23.3/2719 від 09.08.2018 є законними та обґрунтованими. За таких обставин, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 23.10.2018 задоволено заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов про зменшення розміру позовних вимог. Розгляд адміністративної справи №0840/3320/18 продовжено з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог. Повернуто з Державного бюджету України на користь ТОВ Золото Скифов сплачену суму судового збору в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок), яка сплачена за квитанцією №2797 від 15.08.2018, оригінал якого зберігається в матеріалах адміністративної справи №0840/3320/18.

Ухвалою суду від 23.10.2018 зупинено провадження у справі №0840/3320/18 до набрання законної сили рішенням у справі №0840/2966/18.

15.09.2020 до суду від ТОВ Золото Скифов надійшло клопотання про поновлення провадження у справі.

Для вирішення питання про поновлення провадження у справі, судом було призначено судове засідання на 23.09.2020.

У зв`язку з відсутністю судді Запорізького окружного адміністративного суду ОСОБА_1 на роботі в період з 23.09.2020 по 25.09.2020, судове засідання було перенесено на 09.11.2020.

Протокольною ухвалою від 09.11.2020 поновлено провадження у справі. Закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 21.12.2020.

21.12.2020 представником позивача подано до суду клопотання (вх.№62337) про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача до суду не прибув, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином. Причини неявки суду не повідомив.

Частиною четвертою статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи подане представником позивача клопотання та неявку представника відповідача, суд вважає за можливе завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Згідно з офіційними відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ Золото Скифов (код ЄДРПОУ 35215826) є суб`єктом господарювання, офіційно зареєстрованим 12.06.2007. Видами діяльності позивача є: Код КВЕД 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; Код КВЕД 55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання (основний); Код КВЕД 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

18.05.2018 на адресу Департаменту ДАБІ у Запорізькій області надійшов лист Мелітопольської місцевої прокуратури №1-114-628-17/4 від 16.05.2018 з проханням провести перевірку за фактами порушення вимог містобудівного законодавства при проведенні будівництва об`єктів нерухомого майна за адресою: вул. Федотова Коса, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:11:001:0345.

У зв`язку із надходженням вказаного листа прокуратури, 21.05.2018 відповідачем видано наказ № 30П про проведення позапланової перевірки на об`єкті: Будівництво тимчасового центру відпочинку для дітей по вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область , кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:11:001:0345, замовник - ТОВ Золото Скифов , проектувальник - ПП Токмак-проект , предмет перевірки: дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

З 08.06.2018 по 21.06.2018 фахівцем Департаменту ДАБІ Запорізької області на підставі наказу №30П від 21.05.2018 та направлення №241 від 30.05.2018 було проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, за результатами якої складений акт № 274 від 21.06.2018.

Перевіркою було встановлено, що відповідно до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, замовнику будівництва ТОВ Золото Скифов зареєстровано декларацію від 10.07.2012 №ЗП08112115211 про початок виконання будівельних робіт з нового будівництва Будівництво тимчасового центу відпочинку дітей, вул. Коса Федотова смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область , кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:11:001:0345. Під час проведення перевірки, замовником будівництва ТОВ Золото Скифов було надано проектну документацію: робочий проект Благоустрій центру відпочинку дітей ТОВ Золото Скифов по вул. Коса Федотова смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, замовлення (шифр) №017-2012 , розробник ПП Токмак-проект та затверджену наказом ТОВ Золото Скифов від 28.03.2012 №б/н, якою передбачено виключно благоустрій території, а саме: встановлення одноповерхових тимчасових споруд, проведення інженерних мереж (зовнішній водопровід, каналізація, зовнішнє освітлення, реклама, замощення тротуарною плиткою). Під час проведення перевірки на вищевказаному об`єкті нового будівництва встановлено, що позивачем виконано роботи з улаштування огорожі земельної ділянки, розміщено декілька тимчасових споруд та на час перевірки виконуються роботи з будівництва трьохповерхової будівлі (стіни першого поверху з бетонних блоків та колони з червоної цегли, стіни та перекриття другого і третього поверхів дерев`яні конструкції, покриття даху виконано з металевих листів). Натомість проектна документація на виконання будівельних з нового будівництва об`єкта відсутня та не розроблялась. Договори та накази на здійснення технічного і авторського нагляду, що зазначені у декларації про початок виконання будівельних робіт від 10.07.2012 №ЗП08112115211, укладені стосовно виконання робіт з благоустрою території стосовно нового будівництва об`єкту замовником будівництва відсутні та не укладалась. Окрім того, позивачем подані недостовірні дані у декларацію про початок виконання будівельних робіт від 10.07.2012 №ЗП008112115211 та в цілому про виконання таких робіт без затвердженої в установленому порядку проектної документації, що є ознакою самочинного будівництва.

25.06.2018 головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу №2 Департаменту ДАБІ Запорізької області було видано ТОВ Золото Скифов припис №21 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, відповідно до якого від позивача в строк до 25 липня 2018 року вимагалось знесення самочинно збудованої трьохповерхову будівлю, розташовану за адресою: вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область , кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:11:001:0345.

Вважаючи прийняті відповідачем наказ про проведення перевірки та припис №21 протиправними, ТОВ Золото Скифов 23.07.2018 звернувся до суду із позовом про їх скасування.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 26.02.2020 по справі №0840/2966/18, яке 25.08.2020 надбало законної сили, позовні вимоги ТОВ Золото Скифов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 25.06.2018 №21 про порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Разом з тим, наказом Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 30.07.2018 визначено провести позапланову перевірку на об`єкті Трьох поверхова будівля по вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область . Кадастровий номер земельної ділянки: 2320355400:11:001:0345 з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

31.07.2018 винесено направлення для проведення планового (позапланового) заходу №343 щодо дотримання ТОВ Золото Скифов вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Строк дії направлення з 09.08.2018 по 10.08.2018.

09.08.2018 головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу №2 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Потіхою Олександром Анатолійовичем складено Акт про недопущення посадових осіб органу державної архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, відповідно до якого керівник ТОВ Золото Скифов Дуля Любов Андріївна не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт: Трьох поверхова будівля по вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область . Кадастровий номер земельної ділянки: 2320355400:11:001:0345 для проведення позапланової перевірки, чим порушив положення пункту 1 частини третьої статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та підпункту 1 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553.

10.08.2018 відповідачем винесено припис №34 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким приписано 27.08.2018 з 09:00 до 12:00 надати доступ посадовим особам органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт: Трьох поверхова будівля по вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область . Кадастровий номер земельної ділянки: 2320355400:11:001:0345.

Постановою №33/1008-23.3/2719 від 13.08.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визнання ТОВ Золото Скифов винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини шостої статті 2 Закону України Про відповідальністю за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 55230,00 грн.

Позивач, вважаючи протиправними прийняті відповідачем припис та постанову, звернувся до суду з вимогою про їх скасування.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд виходить з наступного.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини другої статті 2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відповідно до статті 10 Закону України Про архітектурну діяльність , для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Відповідно до частини першої статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно частини другої статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною третьою статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до пункту 11 Порядку посадові особи органів державного архітектурно - будівельного контролю під час проведення перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності;

За приписами пункту 15 Порядку № 553, форми актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затверджуються Мінрегіоном.

Відповідно до пунктів 16, 17 Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

Протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, чи через електронний кабінет, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

Виходячи із системного аналізу наведених правових положень, можна дійти висновку про те, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у формі планових і позапланових перевірок, за його результатами посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки, а у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та постанова про притягнення до відповідальності суб`єкта містобудівної діяльності.

Процедура накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, що передбачені Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначена Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 244 від 06.04.1995.

Відповідно до пункту 17 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 244 від 06.04.1995, справа може розглядатися за участю суб`єкта містобудування, який притягається до відповідальності, або його уповноваженого представника, експертів, інших осіб.

Відомості про час і місце розгляду справи повідомляються суб`єкту містобудування, який притягається до відповідальності, та іншим особам, які беруть участь у розгляді справи, не пізніше як за три доби до дня розгляду справи. Неприбуття суб`єкта містобудування у визначений час і місце не перешкоджає розгляду справи.

Відповідно до пункту 2 частини шостої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, зокрема, недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Судом встановлено, що наказом Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 30.07.2018 №58П було призначено позапланову перевірку на об`єкті: Трьох поверхова будівля по вул. Коса Федотова, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область . Кадастровий номер земельної ділянки: 2320355400:11:001:0345. Предметом перевірки визначено - дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

09.08.2018 складено Акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, а 10.08.2018 - Припис №34, яким вимагалось допустити посадових осіб до перевірки 27.08.2018 з 09:00 до 12:00 год.

13.08.2018 постановою про накладення штрафу за правопорушення містобудівної діяльності №33/1008-23.3/2719 до ТОВ Золото Скифов застосовано санкції, передбачені пунктом 2 частини шостої статті 2 Закону України Закон України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (за недопущення посадових осіб до об`єкта будівництва).

Разом із тим, ТОВ Золото Скифов було оскаржено у судовому порядку наказ відповідача про проведення позапланової перевірки №30П від 21.05.2018, припис №21 від 25.06.2018 про порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, що стало предметом розгляду справи №0840/2966/18.

У зв`язку з вищевикладеним у справі №0840/3320/18 було зупинено провадження до набрання законної сили судовим рішенням по справі №0840/2966/18.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 26.02.2020 по справі №0840/2966/18 позов Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 25.06.2018 №21 про порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил.

В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Судові витрати в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок присуджено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов (72563, Запорізька область, Якимівський район, селище міського типу Кирилівка, вул. Квіткова, 83; код ЄДРПОУ 35215826) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; код ЄДРПОУ 37471912).

У вказаному рішенні суд зазначив про те, що суб`єкт містобудування, який вважає порушеним порядок та підстави призначення перевірки, зокрема позапланової, щодо нього, має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки. Якщо ж допуск до такої перевірки відбувся, в подальшому предметом розгляду в суді має бути лише суть виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, а тому спірний наказ відповідача для здійснення позапланового заходу є виконаним, тобто таким, що вичерпало свою дію, а відтак підстави для його скасування відсутні. Також суд дійшов висновку, що припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Департаменту ДАБІ у Запорізькій області від 25.06.2018 №21 про знесення об`єкта будівництва, не відповідає вимогам закону є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно із статтею 78 КАС України, обставини, встановлені стосовно певної особи рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Оскаржуваний припис та постанова у даній справі 0840/3320/18 були прийнятті у зв`язку із недопущенням позивачем співробітників Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області до проведення перевірки виконання вимог припису №21 від 25.06.2018.

За таких обставин, оскільки припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Департаменту ДАБІ у Запорізькій області від 25.06.2018 №21 про знесення об`єкта будівництва наразі скасовано, суд вважає, що припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №34 від 10.08.2018 та постанова №33/1008-23.3./2719 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності також є протиправними та підлягають скасуванню, так як не допуск до перевірки виконання наразі скасованого припису став підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного припису та постанови.

Частиною першою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 КАС України).

Відповідачем не спростовано доводів позивача, не доведено правомірність винесеного припису та постанови про накладення штрафу, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправними та скасування припису №34 від 10.08.2018 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та постанови №33/1008-23.3./2719 від 13.07.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Слід зазначити, що Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Запорізькій області, є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Постановою Кабінету Міністрів України №294 від 09.07.2014, затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, відповідно до пункту 1 якого Держархбудінспекція є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За приписами пункту 7 Положення, Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог, суд вважає за необхідне стягнути на користь ТОВ Золото Скифов документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору у сумі 3524,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов (72563, Запорізька область, Якимівський район, смт. Кирилівка, вул. Квіткова, буд. 83; код ЄДРПОУ 35215826) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (69006, м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 8-А) про визнання протиправними та скасування рішень, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати припис №34 від 10.08.2018 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та постанову №33/1008-23.3./2719 від 13.07.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Судові витрати в сумі 3524,00 грн. (три тисячі п`ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок) стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Золото Скифов за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; код ЄДРПОУ 37471912).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 17.03.2021.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2021
Оприлюднено22.03.2021
Номер документу95648014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3320/18

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 01.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 21.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 17.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні