< Список >
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 квітня 2010 року Спра ва № 2а-7353/09/1170
Кіровоградський окру жний адміністративний суд
у складі: головуючого - су дді Ясенової Т.І.
при секретарі - Поліщук Т .С., Оводенко І.О., Басистому О.В. , Канюкі І.І.,
Сириці І.О.
за участю представників с торін:
від позивача: Твердохліб О.І.
від відповідача: Черній В .А.
від відповідача: Черній В .В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Кіровограді справу за адміністративни м позовом управління Пенсійн ого фонду України в Кіровогр адському районі Кіровоградс ької області до Автотранспор тного підприємства 1161 Кіровог радського обласного коопера тивного об' єднання по агроп ромисловому будівництву „Кі ровоградоблагробуд” про стя гнення фінансових санкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійно го фонду України в Кіровогра дському районі Кіровоградсь кої області ( далі - УПФУ в Кі ровоградському районі) звер нулось до суду з адміністрат ивним позовом до Автотранспо ртного підприємства 1161 Кірово градського обласного коопер ативного об' єднання по агро промисловому будівництву „К іровоградоблагробуд” (далі - АТП - 1161) в якому просить стяг нути з відповідача заборгова ність зі сплати фінансових с анкцій та пені в розмірі 27719,88 гр н.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а те, що АТП - 1161 в порушення вимог ст . 20 Закону України „Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”, починаюч и з 20.02.2004, сплачувало страхові в нески пізніше 20 календарних д нів з дня закінчення базовог о звітного періоду, що призве ло до нарахування фінансової санкції та пені, в результаті чого УПФУ в Кіровоградськом у районі було винесено рішен ня №8 від 06.02.2009 та №278 від 01.06.2009 про за стосування фінансових санкц ій та нарахування пені за нес воєчасну сплату страхових вн есків за період з 20.02.2004 по 23.02.2009 в с умі 27719,88 грн., в тому числі фінан сова санкція 20479,27 грн. та пеня 7240, 61 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і із зазначених підстав. Тако ж посилається на те, що довод и відповідача, з приводу необ хідності обчислення фінансо вих санкцій відповідно Закон у України „Про внесення змін до деяких законодавчих акті в України щодо погашення заб оргованості перед Пенсійним фондом України та посилення відповідальності за порушен ня законодавства у сфері заг альнообов' язкового держав ного пенсійного страхування ” від 05.03.2009 №1074-VІ, безпідставне, о скільки рішення про застосу вання фінансових санкцій при йняті 06.02.2009 та 01.06.2009, тобто винесен і до набрання чинності даног о закону, а отже обраховані ві рно.
Зазначає, що УПФУ в Кіровогр адському районі неодноразов о направлялись листи з реком ендованим повідомленням на адресу підприємства АТП - 1161 - м. Кіровоград, вул. Аерофлотс ька, 24 А, а також на адресу об' є днання, яке також, очолює Че рній В. А., але щоразу кореспо нденція поверталась з довідк ою пошти: „відмовились в отри манні”, або „за закінченням т ерміну зберігання”. При здач і щомісячної звітності на пр отязі 2004- 2009 років роздруковува вся Розрахунок нарахування с анкцій та пені за несплату не своєчасну сплату страхуваль никами страхових внесків для узгодження з керівником від повідача, який має право підп ису. Проте, головний бухгалте р відповідача відмовлялась о тримувати та підписувати Ріш ення без дозволу керівника п ідприємства.
У зв' язку з чим УПФУ в Кіро воградському районі звернул ось до Прокурора Кіровоградс ького району з проханням пос прияти у проведенні спільних дій щодо вручення зазначени х рішень відповідачу.
Представники відповідача, заперечуючи проти задоволен ня позовних вимог посилаютьс я на неправомірність рішень №8 від 06.02.2009 та №278 від 01.06.2009 про заст осування фінансових санкцій та нарахування пені за неспл ату (неперерахування) або нес воєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальни ками страхових внесків, в том у числі донарахованих страху вальниками або органом Пенсі йного фонду, та такими що, не в ідповідають нормам діючого з аконодавства, оскільки розра хунок фінансових санкцій, на основі якого винесені зазна чені рішення, базується на но рмі закону, яка втратила чинн ість. Тобто, не береться до ува ги внесені зміни щодо відсот кової ставки штрафу. Відпові дно до п.2 ч.9 ст.106 Закону України „Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” за несплату (неперерахува ння) або несвоєчасну сплату (н есвоєчасне перерахування) ст рахувальниками страхових вн есків, у тому числі донарахов аних страхувальниками або те риторіальними органами Пенс ійного фонду, накладається ш траф у розмірі 10 відсотків сво єчасно не сплачених сум. Пози вач всупереч вказаній відсот ковій ставці, обраховує суму фінансової санкції по відсо тковим ставкам від 10 до 50 відсо тків.
Також, посилаються на те, що рішення були винесені позив ачем з порушенням порядку вр учення, а саме: протягом трьох робочих днів із дня винесенн я рішення, воно має бути вруче не страхувальнику під особис тий підпис або надіслане лис том з повідомленням про вруч ення. Рішення № 8 від 06.02.2009 та ріше ння № 278 від 01.06.2009 підприємство не отримували під розписку від працівників УПФУ в Кіровогр адському районі та поштою, то му не мали змоги ознайомитис ь із зазначеними рішеннями, а також оскаржити їх.
Посилаються на прийняття позивачем рішень № 8 від 06.02.2009 та № 278 від 01.06.2009 з порушенням стро ків позовної давності встано влених п.1 ст.250 Господарського кодексу України, п.1, п.2 ст.99 КАС України, пп.1 п.2 ст.258 Цивільного кодексу України.
В судовому засіданні предс тавники відповідача не запе речували фактів несвоєчасно ї сплати страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування, п ояснивши, що не оспорюють роз мір заборгованості в межах с троків позовної давності.
Суд, вислухавши доводи пре дставників сторін, дослідивш и письмові докази у справі, вв ажає, що позовні вимоги підля гають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що АТП - 1161 зареєстроване в органах Пе нсійного фонду України та є п латником збору на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування.
Начальником УПФУ в Кірово градському районі 06.02.2009 прийня то рішення №8 „Про застосуван ня фінансових санкцій та нар ахування пені за несплату (не перерахування) або несвоєчас ну сплату (несвоєчасне перер ахування) страхувальниками с трахових внесків, у тому числ і донарахованих страхувальн иками або органом Пенсійного фонду”, яким до відповідача з астосовано штраф у розмірі 2002 0,48 грн. та нарахована пеня у ро змірі 7167,28 грн. за період з 20.0 2.2004 по 17.12.2008. (а.с.7)
01.06.2009 начальником УПФУ в Кіро воградському районі прийнят о рішення №278 „Про застосуванн я фінансових санкцій та нара хування пені за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або органом Пенсійного фонду”, яким до відповідача з астосовано штраф у розмірі 458, 79 грн. та нарахована пеня у роз мірі 73,33 грн. за період з 20.02.2009 по 10.0 4.2009. (а.с.13)
Законом України „Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування” від 09.07.2003р . №1058-IV (далі -Закон №1058-IV), Законом У країни „Про збір на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування”, Інструкціє ю „Про порядок обчислення та уплати страховиками та заст рахованими особами внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування в Пенсійний Фонд України” вре гульовано коло платників збо ру на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, ставки і порядок справлянн я збору, відповідальність за порушення законодавства про сплату страхових внесків.
Відповідно до частин 3, 4 стат ті 18 Закону № 1058-IV страхові внеск и є цільовим загальнообов'яз ковим платежем, який справля ється на всій території Укра їни в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу под атків, інших обов'язкових пла тежів, що складають систему о податкування. На ці внески не поширюється податкове закон одавство.
Частиною 1 статті 14 Закону № 1 058-IV передбачено, що страхуваль никами відповідно до цього З акону є роботодавці: підприє мства, установи і організаці ї, створені відповідно до зак онодавства України, незалежн о від форми власності, виду ді яльності та господарювання, об'єднання громадян, профспі лки, політичні партії (у тому ч ислі філії, представництва, в ідділення та інші відокремле ні підрозділи зазначених під приємств, установ, організац ій, об'єднань громадян, профсп ілок, політичних партій, які м ають окремий баланс і самост ійно ведуть розрахунки із за страхованими особами), фізич ні особи - суб'єкти підприємни цької діяльності та інші осо би (включаючи юридичних та фі зичних осіб - суб'єктів підпри ємницької діяльності, які об рали особливий спосіб оподат кування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований с ільськогосподарський подат ок, придбали спеціальний тор говий патент), які використов ують працю фізичних осіб на у мовах трудового договору (ко нтракту) або на інших умовах, п ередбачених законодавством , або за договорами цивільно-п равового характеру, - для осіб , зазначених у пунктах 1, 10, 15 стат ті 11 цього Закону.
Відповідно до зазначених норм законодавства на відпо відача, як платника збору на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування, пок ладено обов' язок щодо нарах ування, обчислення та сплати в установлені строки і в повн ому обсязі страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування.
Згідно з пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058-IV страхува льник зобов'язаний нараховув ати, обчислювати і сплачуват и в установлені строки та в по вному обсязі страхові внески .
Частинами 6 та 12 стат ті 20 Закону № 1058-IV встановлено, щ о страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду. Базовим звітним пері одом є для страхувальників, з азначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний м ісяць. Страхові внески підля гають сплаті незалежно від ф інансового стану платника ст рахових внесків.
Страхувальники зобов' я зані перераховувати внески з а ставками, визначеними Зако ном України „Про збір на обов ' язкове державне пенсійне с трахування” від 26.06.1997 р., який вс тупив в силу з 29.07.1997р., 32 %, починаюч и з 30.03.2005р. за ставкою 32,3 %, починаю чи з 01.01.2006р. - 31,8 %, з 01.01.2007р. - 33,2 % суми ф актичних витрат на оплату пр аці працівників до 01.01.2007р. - 1-2 %, а з 01.01.2007р. - 0,5 - 2 % утримання з най маних працівників.
Згідно п.5.1.4. Інструкції „Про порядок обчислення сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування до пе нсійного фонду України” стра хувальники зобов' язані спл ачувати внески не пізніше ні ж через 20 календарних днів з д ня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробі тної плати.
Відповідач за період з 20.02.200 4 по 10.04.2009 страхові внески на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування перера ховував з порушенням строків , встановлених законодавство м, що підтверджується розрах унками фінансової санкції т а пені по особовому рахунку в ідповідача. ( а.с. 5, 8-12, 14-18)
Представники відповідача не заперечують фактів несво єчасної сплати страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння, зазначивши, що не оспорюю ть розмір заборгованості в м ежах строків позовної давнос ті, надавши суду Акт звірки перерахування пенсійних вне сків. ( а.с. 61-69)
Акти звірки розрахунків п о платежам та перерахування страхових внесків утриманих з застрахованих осіб Пенсій ним фондом України Кіровогра дського району та АТП-1161, також були представлені позиваче м ( а.с.59, 98-106).
В поясненнях до Акту звірк и позивач зазначає, що Акт зв ірки відповідачем наданий на узгодження з УПФУ складено лише за період з 20.02.2006 по 31.12.2009 ( взя то не повний період). Із зазнач еними відповідачем в Акті су мами позивач погоджується, а ле до Акту складеного боржн иком не включено період з 20.02.200 4 по 01.02.2006 за який нараховано фін ансову санкцію на суму 12710,58 грн . та пеню в розмірі 5862, 02 грн. за не своєчасну сплату страхових в несків. Таким чином, Акт склад ений відповідачем є таким, що не відповідає періоду та сум ам зазначеним в рішенні № 8 від 06.02.2009 та рішенні № 278 від 01.06.2009.
Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 1058-IV якщо страхувальники нес воєчасно або не в повному обс язі сплачують страхові внеск и, до них застосовуються фіна нсові санкції, передбачені ц им Законом, а посадові особи, в инні в порушенні законодавст ва про сплату страхових внес ків, несуть дисциплінарну, ад міністративну, цивільно-прав ову або кримінальну відповід альність згідно із законом.
Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Закон у №1058-IV (в редакції станом на час винесення рішення УПФУ у Кір овоградському районі № 8 від 06 .02.2009) за несплату або несвоєчас ну сплату (несвоєчасне перер ахування) страхувальниками с трахових внесків, у тому числ і донарахованих страхувальн иками або територіальними ор ганами Пенсійного фонду, нак ладається штраф залежно від строку затримки платежу в ро змірі:
- 10 % своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затр имки їх сплати у строк до 30 кал ендарних днів включно;
- 20 % зазначених сум - у разі з атримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; за значених сум - у разі затрим ки їх сплати
- 50 % зазначених сум - у разі з атримки їх сплати понад 90 кале ндарних днів;
За несвоєчасне перерахув ання або несвоєчасне зарахув ання на банківські рахунки о рганів Пенсійного фонду сум страхових внесків, фінансови х санкцій, які використовуют ься на цілі, передбачені Зако ном України „Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування” нараховується пеня в розрахунку 0,1 відсотка зазначених сум, розрахована за кожен день прострочення ї х перерахування та накладаєт ься штраф у розмірі 10 відсоткі в своєчасно не зарахованих с ум.
Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Закон у №1058-IV (в редакції станом на час винесення рішення УПФУ у Кір овоградському районі № 278 від 01.06.2009) за несплату (неперерахува ння) або несвоєчасну сплату (н есвоєчасне перерахування) ст рахувальниками страхових вн есків, у тому числі донарахов аних страхувальниками або те риторіальними органами Пенс ійного фонду, накладається ш траф у розмірі 10 відсотків сво єчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасн о не сплачених (не перерахова них) страхових внесків і фіна нсових санкцій нараховуєтьс я пеня в розмірі 0,1 відсотка за значених сум коштів, розрахо вана за кожний день простроч ення платежу.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідачем несвоєч асно були сплачені страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання передбачені діючим зак онодавством, тому до нього ор ганами УПФУ були правомірно застосовані фінансові санк ції за несвоєчасну сплату (не своєчасне перерахування) стр ахових внесків відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-IV (в редакц ії чинній на час прийняття рі шень).
Позивачем приймались захо ди щодо вручення відповідачу рішення № 8 від 06.02.2009 та рішення № 278 від 01.06.2009 „Про застосування фі нансових санкцій та нарахува ння пені за несплату (неперер ахування) або несвоєчасну сп лату (несвоєчасне перерахува ння) страхувальниками страхо вих внесків, у тому числі дона рахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонд у”, направлялись листи з реко мендованим повідомленням н а адресу відповідача, проте кореспонденція була поверну та поштовим відділенням з до відками пошти: „відмовились в отриманні” та „за закінчен ням терміну зберігання” (оригінали конверт ів з довідками пошти оглянут і в судовому засіданні). ( а.с. 50,51 , 113)
20.02.2009 за вих.№345/02-24 УПФУ в Кірово градському районі на адресу прокурора Кіровоградського району направлено лист з про ханням посприяти у проведенн і спільних дій щодо вручення рішення про застосування фі нансової санкції та нарахува ння пені у зв' язку з відмово ю відповідача в його отриман ні (а.с.48-49).
З Протоколу №8 „Про забезпеч ення організаційних заходів щодо стягнення заборгованос ті з боржників до бюджету Пен сійного фонду” від 04.06.2009 засід ання комісії за участю посад ових осіб УПФУ в Кіровоградс ькому районі та прокуратури Кіровоградського району з з апрошенням керівника АТП - 1161, вбачається, що керівник АТП - 1161 повідомив, що відмовляєть ся від отримання Рішення про застосування фінансових са нкцій та нарахування пені ві д 06.02.2009 № 8, так як вважає, що забор гованості АТП 1161 до Пенсійног о фонду не має. (а.с.6)
Відповідно до ч. 15 ст.106 Закон у № 1058, який є спеціальним щодо даних правовідносин, та рег улює питання загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування, строк давн ості щодо стягнення недоїмки , пені та штрафів не застосову ється тому, посилання предс тавників відповідача на пор ушення позивачем строків поз овної давності встановлених п.1 ст.250 Господарського кодекс у України, п.1, п.2 ст.99 КАС Україн и, пп.1 п.2 ст.258 Цивільного кодекс у України, є помилковим.
На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що рішення УПФУ в Кіровоградському рай оні №8 від 06.02.2009 та №278 від 01.06.2009 при йняті на підставі діючого за конодавства, а саме, Закону Ук раїни „Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування”, Закону України „Про збір на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння”, Інструкції „Про порядо к обчислення та уплати страх овиками та застрахованими ос обами внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування в Пенсійний Фон д України” , факт наявності за боргованості відповідача в с умі 27719,88 грн. знайшов своє підтв ердження в судовому засіданн і, позовні вимоги є обґрунто ваними та підлягають задово ленню.
Відповідно до п.34 ст.4 Декре ту КМУ № 7-93 від 21.03.1991р. „Про держав не мито” управління Пенсійно го фонду України в Кіровогра дському районі Кіровоградсь кої області звільняється від сплати державного мита.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Таким чином, судові витрат и підлягають компенсації за рахунок Державного бюджету У країни.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КА С України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Автотранспорт ного підприємства 1161 Кіровогр адського обласного кооперат ивного об' єднання по агропр омисловому будівництву „Кір овоградоблагробуд” (МФО 300056, р/ р 260045109, КБ АКБ Легбанк, код ЄДРПО У 05455656) на користь держави в особ і управління Пенсійного фонд у України в Кіровоградському районі Кіровоградської обла сті (код ЄДРПОУ 20650071, р/р 256053121217, МФО 323475 в Кіровоградське облуправ ління ВАТ ДОБУ) заборгованіс ть по сплаті фінансових санк цій та пені в розмірі 27719 (двадц ять сім тисяч сімсот дев' ят надцять) грн. 88 коп.
Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подання в 10-де нний строк з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з д ня складення в повному обсяз і, заяви про апеляційне оска рження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.
Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Повний текст постанови в иготовлено та підписано - 30.04 .2010 р.
Суддя Т.І. Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 9568676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.І. Ясенова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні