Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
12 травня 2010 р. № 2-а- 4162/10/2070
Харківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Головуючого судді - Перцов ої Т.С.
секретаря - Міхно А.О.
за участю представників с торін:
позивача - Рожкової С.Г. ,
відповідача - Бушміної О .О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Харкові справу за адмін істративним позовом Контрол ьно-ревізійного управління в Харківській області до Харк івського професійного ліцею будівництва та автотранспор ту про зобов' язання виконат и вимогу в частині, -
ВСТАНОВИВ :
Контрольно-ревізійне управління в Харківській об ласті (надалі - КРУ в Харківс ькій області) звернулось до Х арківського окружного адмін істративного суду з позовом до Харківського професійног о ліцею будівництва та автот ранспорту (надалі - Ліцей), в я кому з урахуванням уточнень, які були прийняті судом, прос ить суд зобов'язати відповід ача виконати вимогу КРУ в Хар ківській області від 06.10.2009 р. № 031 -21/7075 в частині, а саме: забезпечи ти сплату до обласного бюдже ту за кодом доходів 24060300 на раху нок № 31413544700001 в ГУДКУ у Харківськ ій області (код ЄДРПОУ 24134478), сим вол звітності 544, незаконних в итрат: на оплату комунальних послуг, спожитих орендарями , на загальну суму 6387,46 грн. за ра хунок коштів спеціального фо нду; компенсації на харчуван ня учням пільгового континге нту на суму 2244,16 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив суд їх задовольни ти. Свої вимоги обґрунтовує з посиланням на п.п.7, 10 ст.10, ч.2 ст.15 З акону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні”, п.1 ст.3 Закону Украї ни „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні”, Постанову Кабінету Мі ністрів України „Про поліпше ння виховання, навчання, соці ального захисту та матеріаль ного забезпечення дітей-сирі т та дітей, позбавлених батьк івського піклування”, Постан ову Кабінету Міністрів Украї ни” Про затвердження норм ха рчування у навчальних та озд оровчих закладах" від 22 листоп ада 2004 р. N 1591. Вказує, що за резуль татами ревізії, на підставі п .7 ст.10 Закону України „Про держ авну контрольно-ревізійну сл ужбу в Україні” до керівницт ва Ліцею пред' явлено вимогу від 06.10.2009р. №031-21/7075 про усунення по рушень, однак до теперішньог о часу вимога частково не вик онана, кошти у сумі 6387,46 грн. на о плату комунальних послуг, сп ожитих орендарями, за рахуно к коштів спеціального фонду та компенсація на харчування учням пільгового контингент у на суму 2244,16 грн. не відшкодова ні. З урахуванням викладеног о, з посиланням на ч.2 ст.15 Закон у України „Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні” просить суд зобов' яз ати відповідача виконати зак онну вимогу КРУ в Харківські й області.
Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення позовних вимог не заперечувала та пояснила суд у, що незаконні витрати на опл ату комунальних послуг, спож итих орендарями, на загальну суму 6387,46 грн. за рахунок коштів спеціального фонду будуть с кориговані в плані асигнуван ь на 2010 рік після затвердження річного кошторису доходів і видатків загального фонду б юджету. Вказує, що компенсаці я на харчування учням пільго вого контингенту на суму 2244,16 г рн. була утримана на підставі заяв учнів. Кошти, отримані пі сля перерахунку, були направ лені на виплату компенсації іншим учням ліцею у зв' язку з недостатнім фінансуванням з бюджету на ці видатки, тобто на покриття дефіциту в 2009р.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, ви слухавши пояснення представ ників сторін, з' ясувавши фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, дос лідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов вис новку про те, що позовні вимог и підлягають задоволенню вих одячи з наступного.
Матеріалами справи підтве рджено, що фахівцями КРУ в Хар ківській області 22.09.2009 р. провед ено планову ревізію фінансов о-господарської діяльності у Харківському професійному л іцеї будівництва та автотран спорту за період з 01.10.2007р. по 01.09.2009р .
За результатами ревізії складено акт від 22.09.2009 р. № 031-11/106.
Акт ревізії підписано дире ктором Ліцею Татарінковим І.А. без заперечень.
На виконання вимог п. 7 ст. 10 За кону України „Про державну к онтрольно - ревізійну службу в Україні" та п.46 Порядку прове дення інспектування державн ою контрольно-ревізійною слу жбою, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 20.04.2006 року № 550, КРУ в Харківс ькій області на адресу дирек тора Ліцею було надіслано ви могу від 06.10.2009 р. № 031-21/7075 про усунен ня виявлених ревізією Ліцею порушень законодавства з фін ансових питань.
Станом на час звернення д о суду відповідач вказану ви могу в повному обсязі не вико нав.
Відповідно до частини др угої статті 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Контрольно-ревізійне упра вління є органом державної в лади і, відповідно, його діяль ність має підпорядковуватис ь вимогам наведеної норми Ко нституції України та аналогі чним вимогам Закону України "Про державну контрольно-рев ізійну службу в Україні".
Право звернення КРУ до суду передбачено п. 10 статті 10 Закон у України "Про державну контр ольно-ревізійну службу в Укр аїні", згідно якої органи держ авної контрольно-ревізійної служби мають право звертати ся до суду в інтересах держав и, якщо підконтрольною устан овою не забезпечено виконанн я вимог щодо усунення виявле них ревізією порушень законо давства з питань збереження і використання активів.
Згідно з ч. 2, 5, 6 ст. 2 Закону У країни „Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні”, державний фінансовий ко нтроль реалізується державн ою контрольно-ревізійною слу жбою через проведення держав ного фінансового аудита, пер евірки державних закупівель та інспектування. Інспектув ання здійснюється у формі ре візії та полягає у документа льній і фактичній перевірці певного комплексу або окреми х питань фінансово-господарс ької діяльності підконтроль ної установи, яка повинна заб езпечувати виявлення наявни х фактів порушення законодав ства, встановлення винних у ї х допущенні посадових і мате ріально відповідальних осіб . Результати ревізії виклада ються в акті. Порядок проведе ння державною контрольно-рев ізійною службою державного ф інансового аудиту та інспект ування встановлюється Кабін етом Міністрів України.
Суд зазначає, що Порядок про ведення інспектування держа вною контрольно-ревізійною с лужбою, на підставі якого Кон трольно-ревізійне управлінн я в Харківській області здій снило спірну ревізію, затвер джено Постановою Кабінету Мі ністрів України від 20.04.2006р. № 550 (н адалі - Порядку № 550). Порядок в изначає процедуру проведенн я інспектування в міністерст вах та інших органах виконав чої влади, державних фондах, б юджетних установах і у суб'єк тів господарювання державно го сектору економіки, а також на підприємствах і в організ аціях, які отримують (отримув али в період, який перевіряєт ься) кошти з бюджетів усіх рів нів та державних фондів або в икористовують (використовув али у період, який перевіряєт ься) державне чи комунальне м айно (далі - підконтрольні уст анови), а на підставі рішення с уду - в інших суб'єктів господа рювання. Інспектування поляг ає у документальній і фактич ній перевірці певного компле ксу або окремих питань фінан сово-господарської діяльнос ті об'єкта контролю і проводи ться у формі ревізії, яка пови нна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавс тва, встановлення винних у їх допущенні посадових і матер іально відповідальних осіб.
Порядок оформлення резуль татів ревізії передбачено п. 35-40 Порядку № 550.
Також, ч.1 ст.11 Закону України „Про державну контрольно-ре візійну службу в Україні” пе редбачено, що плановою виїзн ою ревізією вважається ревіз ія у підконтрольних установа х, яка передбачена у плані роб оти органу державної контрол ьно-ревізійної служби і пров одиться за місцезнаходження м такої юридичної особи чи за місцем розташування об' єкт а права власності, стосовно я кого проводиться така планов а виїзна ревізія.
Суд погоджується з висновк ами акту ревізії з огляду на т аке.
Так, як зазначає позивач, ві дповідачем не було забезпече но сплату до обласного бюдже ту незаконних витрат : на опл ату комунальних послуг, спож итих орендарями, на загальну суму 6387,46 грн. за рахунок коштів спеціального фонду; компенс ації на харчування учням піл ьгового контингенту на суму 4213,70 грн. за рахунок винних осіб . Саме в цій частині позивач пр осить суд зобов' язати відпо відача виконати вимогу.
Як вбачається зі змісту акт у ревізії, ревізією повноти т а правильності нарахування о плати за комунальні послуги та енергоносії, спожити орен дарями, встановлено, що нарах ування відображується у мемо ріальному ордері №14 „Доходи с пеціального фонду” за дебето м субрахунку 364 «Розрахунки з іншими дебіторами»та кредит у субрахунку 711 «Доходи за кош тами, отриманими як плата за п ослуги” замість кредиту субр ахунку 802 „Видатки загального фонду”, тобто відносяться на відшкодування касових видат ків загального фонду, що супе речить п.7.3 Інструкції про кор еспонденцію субрахунків бух галтерського обліку для відо браження основних господарс ьких операцій бюджетних уста нов, затвердженої наказом Де ржавного казначейства Украї ни № 61 від 10.07.2000р., та є порушенням п.1 ст.3 Закону України „Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні”. Пору шення призвело до покриття з а рахунок коштів загального фонду видатків орендарів за спожиті ними комунальні посл уги на загальну суму 6387,46 грн.” З вищенаведеного, директором Ліцею Татарінковим І.А. на дані пояснення, в яких він вка зує, що покриття витрат оренд арів за рахунок загального ф онду сталося помилково.
Відповідно до п.1 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні" метою ведення бух галтерського обліку і склада ння фінансової звітності є н адання користувачам для прий няття рішень повної, правдив ої та неупередженої інформац ії про фінансове становище, р езультати діяльності та рух грошових коштів підприємств а.
Також, ревізією повноти нар ахування та виплати компенса ційних виплат учням з числа д ітей сиріт та дітей, позбавле них батьківського піклуванн я встановлено, що в порушення абз.3 ст.8 Закону України „Про з абезпечення організаційно-п равових умов соціального зах исту дітей-сиріт та дітей, поз бавлених батьківського пікл ування” 9-ти учням виплачено к омпенсацію на харчування у з авищених розмірах, внаслідок чого за період з 01.01.2008р. по 31.08.2009р. н еобґрунтовано витрачено бюд жетних коштів на загальну су му 4213,70 грн.
Згідно абзацу 3 ст.8 Закону України "Про забезпеч ення організаційно-правових умов соціального захисту ді тей-сиріт та дітей, позбавлен их батьківського піклування " право на повне державне забе зпечення в навчальних заклад ах мають діти-сироти та діти, п озбавлені батьківського пік лування, віком до вісімнадця ти років та особи з числа діте й-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, п ри продовженні навчання до 23 р оків або до закінчення відпо відних навчальних закладів.
Судом встановлено, що на ч ас розгляду справи вимога КР У в Харківській області № 031-21/7075 від 06.10.2009 р. № 031-21/7075 в частині зобов ' язання відповідача забезп ечити сплату до обласного бю джету за кодом доходів 24060300 на р ахунок № 31413544700001 в ГУДКУ у Харків ській області (код ЄДРПОУ 24134478), символ звітності 544, незаконни х витрат: на оплату комунальн их послуг, спожитих орендаря ми, на загальну суму 6387,46 грн. за рахунок коштів спеціального фонду; компенсації на харчув ання учням пільгового контин генту на суму 2244,16 грн. не викона на, кошти у загальній сумі 8631,62 г рн. не відшкодовані.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Зако ну України "Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні" законні вимоги службо вих осіб державної контрольн о-ревізійної служби є обов'яз ковими для виконання службов ими особами об'єктів, що ревіз уються.
Враховуючи вищенаведен е, суд вважає позовні вимоги К онтрольно-ревізійного управ ління в Харківській області до Харківського професійног о ліцею будівництва та автот ранспорту про зобов' язання виконати вимогу в частині до кументально та нормативно об ґрунтованими, та такими, що пі длягають задоволенню.
Керуючись ст.8 Конституції України, ст.ст. 4, 7, 8, 17, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позо в Контрольно-ревізійного упр авління в Харківській област і до Харківського професійно го ліцею будівництва та авто транспорту про зобов' язанн я виконати вимогу в частині - задовольнити в повному обся зі.
Зобов' язати керівництво Харківського професійного л іцею будівництва та автотран спорту (61031, м.Харків, пр-т Гагарі на, 211, код 02548015) виконати вимогу К РУ в Харківській області від 06.10.2009 р. № 031-21/7075 в частині, а саме : за безпечити сплату до обласног о бюджету за кодом доходів 2406030 0 на рахунок № 31413544700001 в ГУДКУ у Хар ківській області (код ЄДРПОУ 24134478), символ звітності 544, незако нних витрат: на оплату комуна льних послуг, спожитих оренд арями, на загальну суму 6387,46 грн . за рахунок коштів спеціальн ого фонду; компенсації на хар чування учням пільгового кон тингенту на суму 2244,16 грн.
На постанову через суд перш ої інстанції може бути подан а заява про апеляційне оскар ження протягом десяти днів з дня складання постанови у по вному обсязі.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасн о направляється до суду апел яційної інстанції.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо апеляційна с карга подається у строк, вста новлений для подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду наби рає законної сили після закі нчення цього строку.
Постанова в повному обсязі виготовлена та підпи сана 14.05.2010 року.
Суддя Т.С. Перцова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 02.09.2010 |
Номер документу | 9568791 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Перцова Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні