Рішення
від 11.03.2021 по справі 913/660/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2021 року м.Харків Справа № 913/660/20

Провадження №16/913/660/20

За позовом Департаменту комунальної власності, земельних, майнових відносин, екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації , м. Сєвєродонецьк Луганської області

до відповідача-1 - комунального підприємства "Луганська обласна "Фармація" , м.Сєвєродонецьк Луганської області

до відповідача-2 - Міловської районної державної адміністрації Луганської області , смт.Мілове, Міловський район Луганської області

про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно, визнання недійсним свідоцтва про право власності та визнання права власності на нерухоме майно,

Суддя Шеліхіна Р.М.,

Секретар судового засідання - Соколенко Ю.О.,

Представники сторін у судове засідання не прибули,

в с т а н о в и в:

Суть спору: позивачем заявлено наступні вимоги:

- скасувати державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а, реєстраційний номер майна - 15406584, номер запису: 30, в книзі: 5, дата прийняття рішення про державну реєстрацію: 18.07.2006, дата внесення запису: 18.07.2006, назва: Центральна районна аптека №74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства "Фармація", код ЄДРПОУ: 05484770, форма власності - комунальна, частка власності 1/1, підстава виникнення права власності: свідоцтво про право власності, ЯЯЯ 391359, 17.07.2006, Міловська районна державна адміністрація;

- визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 17.07.2006 року серія ЯЯЯ №391359;

- визнати за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) право власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 08.12.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче судове засідання призначено на 11.01.2021.

У судове засідання 11.01.2021 прибули повноважні представники позивача.

Від відповідача на адресу суду 18.12.2020 надійшла заява про визнання позовних вимог у справі №913/660/20 від 08.12.2020 №12/08-01, в якій визнає позовні вимоги Департаменту комунальної власності, земельних, майнових відносин, екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації у справі №913/660/20 обгрунтованими та не заперечує проти ухвалення судом рішення про задоволення позовних вимог позивача.

Також у своїй заяві відповідач просить розглядати справу за відсутності його представника.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що заява відповідача від 08.12.2020 №12/08-01 про визнання позовних вимог у справі №913/660/20 може бути прийнята судом до однієї з позовних вимог, а саме: до вимоги про визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) права власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а.

До вимог про визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 17.07.2006 року серія ЯЯЯ №391359 та про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно заява відповідача не має відношення, оскільки відповідачем не були порушені права територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області при встановленні права власності на майно та при видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, адже відповідач не був повноважною особою при вчиненні цих дій.

Тому суд приймає до справи заяву відповідача від 08.12.2020 №12/08-01 про визнання позовних вимог у справі №913/660/20 в частині про визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) права власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а.

Представник позивача 11.01.2021 подав письмову заяву від 11.01.2021 б/н в якій просить залучити в якості співвідповідачів у справі №913/660/20 Міловську районну державну адміністрацію Луганської області та орган державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Ухвалою від 11.01.2021 суд задовольнив заяву позивача від 11.01.2021 б/н про залучення співвідповідачів у справі №913/660/20 та залучив до участі у справі в якості співвідповідачів:

-Міловську районну державну адміністрацію Луганської області (92500, Луганська обл., Міловський район, смт.Мілове, вул.Миру, 40, ід.код 20189376);

-Державного реєстратора Відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області (92500, Луганська обл., Міловський район, смт Мілове, вул.Миру, буд. 39).

На підставі п. 2 ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України, судом було відкладено підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження на 02.02.2021.

У судове засідання 02.02.2021 прибув повноважний представник позивача.

Від позивача на адресу суду надійшло клопотання від 16.01.2021 б/н, в якому зазначає, що Міловська районна державна адміністрація, є належним відповідачем по справі за вимогою визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 17.07.2006 року серія ЯЯЯ №391359, оскільки саме відповідач-2 на підставі довідки від 16.05.2006 року про знаходження на балансі Центральної районної аптеки Луганського обласного комунального виробничого підприємства «Фармація» №74 гаража №121а, за адресою: вул.Д.Народів, с.Мілове, Міловського району Луганської області, видав розпорядження від 14.07.2006 №354 «Про оформлення правових документів на гараж №121а по вулиці Д.Народів в селі Мілове» , в якому в п.1 зазначено, - «Установити право власності та видати свідоцтво про право власності на гараж №121а по вулиці Д.Народів в с.Мілове Міловського району Луганської області на ім`я центральної районної аптеки №74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства «Фармація» .

На підставі зазначеного розпорядження відповідач-2 видав свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ №391559 від 17.07.2006, чим порушив, на думку позивача, майнові права та законні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради.

З приводу залучення в якості відповідача-3 - Відділу з питань адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної позивач зазначає наступне. Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ №391559 від 17.07.2006 було здійснено Міловським районним госпрозрахунковим підприємством бюро технічної інвентаризації, яке на момент звернення до суду з позовом, не має повноважень щодо здійснення або скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

На даний час повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно в Міловському районі Луганської області здійснює структурний підрозділ Міловської районної державної адміністрації - відділ з питань адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області, що підтверджується положенням про відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області, затвердженим розпорядженням голови Міловської районної районної державної адміністрації від 03.03.2020 №77. Відповідно до п.п.2,4 вказаного положення вбачається, що відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області є структурним підрозділом Міловської районної районної державної адміністрації та не є юридичною особою.

На підставі цього, позивач стверджує, що відповідач-2, як правонаступник в частині повноважень щодо здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Міловського районного госпрозрахункового підприємства бюро технічної інвентаризації, зобов`язаний відповідати за вимогою щодо скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а.

Від відповідача-2 на електронну адресу суду надійшов відзив, в якому зазначається, що у відповідача-2 відсутні докази, які б свідчили про необґрунтованість вимог позивача.

Також відповідач-2 вказує на те, що у зв`язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 року №1635-6 «Про реорганізацію та утворення державних адміністрацій» , відповідно до розпорядження голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.01.2021 року №7 «Про створення комісії з реорганізації (приєднання) районних державних адміністрацій Луганської області» , Міловська районна державна адміністрація Луганської області знаходиться в стадії припинення шляхом реорганізації (приєднання) до Старобільської районної державної адміністрації Луганської області.

Відповідач-2 просить розглядати справу без участі його представника за наявними у справі матеріалами.

Від відповідача-3 на електронну адресу суду надійшли пояснення, в яких вказує, що державна реєстрація права власності на нерухоме майно - на гараж, загальною площею 30,0 кв.м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт.Мілове, вул.Д.Народів, гораж 121 а, реєстраційний номер майна - 15406584, номер запису:30, в книзі:5, дата прийняття рішення про державну реєстрацію:18.07.2006, була здійснена Міловським районним госпрозрахунковим підприємством «Бюро технічної інвентаризації» , яке діяло до 2013 року.

Також, відповідач-3 зазначає, що згідно з розпорядженням голови Міловської районної державної адміністрації Луганської області від 09.03.2016 №74 був створений відділ державної реєстрації, який здійснював державну реєстрацію прав на нерухоме майно. А з 11.02.2020 року державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно здійснює державний реєстратор відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області.

В ході судового засідання 02.02.2021, судом було встановлено, що Відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області, який було залучено третім відповідачем у справі, не є юридичною особою, що підтверджується положенням про відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області, затвердженим розпорядженням голови Міловської районної районної державної адміністрації від 03.03.2020 №77 та витягом.

На підставі викладеного та керуючись ч.1 ст.231 ГПК України, суд закрив провадження у справі по відношенню до Відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області (92500, Луганська обл., Міловський район, смт Мілове, вул.Миру, буд. 39), оскільки спір не підлягає вирішенню в господарському судочинстві.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 02.02.2021 суд, за власною ініціативою, для належної підготовки справи до розгляду по суті, продовжив строк підготовчого провадження на 30 (тридцять) днів, з 09.02.2021 до 10.03.2021 (включно) та відклав підготовче судове засідання на 18.02.2021.

У судове засідання 18.02.2021 представники сторін не прибули.

Від відповідача-2 та Державного реєстратора відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Міловської районної державної адміністрації Луганської області поштою до суду надійшли документи, які вже надходили на офіційну електронну адресу суду та були дослідженні судом в судовому засіданні 02.02.2021.

До відзиву, який надійшов через канцелярію суду відповідач-2 додав копію розпорядження голови обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.01.2021 №7 «Про створення комісій з реорганізації (приєднання) районних державних адміністрацій Луганської області» .

Враховуючи те, що судом вчинені усі дії з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті, суд ухвалою господарського суду Луганської області від 18.02.2021 закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 11.03.2021.

У судове засідання 11.03.2021 представники сторін не прибули.

Від позивача через систему Електронний суд 10.03.2021 надійшла заява про розгляд справи за відсутності позивача.

Суд розглянув та задовольнив заяву позивача.

У судовому засіданні 11.03.2021 було постановлено вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив наступне.

В рамках проведення контролю за державною реєстрацією правочинів щодо нерухомого майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області позивачем отримано інформацію від 30.11.2020 №234669161 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, згідно якої власником нерухомого майна - гаража, загальною площею 30,0 кв.м., який розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а, реєстраційний номер майна - 15406584 є КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА "ФАРМАЦІЯ" (а.с.33-34).

Вказане вбудоване приміщення відповідно до розпорядження Міловського голови районної державної адміністрації від 14.06.2006 №354 перебуває на балансі Центральної районної аптеки №74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства Фармація , що вказано в довідці від 16.05.2006 року, виданої центральною районною аптекою №74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства Фармація (а.с.35).

В резолютивній частині розпорядження від 14.06.2006 №354 зазначено установити право власності та видати свідоцтво про право власності на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове Міловського району Луганської області на ім`я центральної районної аптеки № 74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства Фармація (а.с.35).

Зазначене право власності зареєстроване за 1 відповідачем на підставі розпорядження Міловського голови районної державної адміністрації від 14.06.2006 №354 та видано свідоцтво про право власності від 14.07.2006 серія ЯЯЯ№391359, видане Міловською районною державною адміністрацією. Міловським районним госпрозрахунковим підприємством бюро технічної інвентаризації 18.07.2006 зареєстровано право власності на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове Міловського району Луганської області за центральною районною аптекою № 74 Луганського обласного комунального виробничого підприємства Фармація (а.с.36).

Вказаними обставинами, на думку позивача, порушуються майнові права та законні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області.

На підставі вказаних доводів позивачем заявлено вимоги про визнання недійсним свідоцтва про право власність на нерухоме майно від 14.07.2006 серії ЯЯЯ№391359, видане видане Міловською районною державною адміністрацією, про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно, та про визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради права власності на спірне майно.

Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація заявою від 08.12.2020 №12/08-01 заявлені позовні вимоги Департаменту комунальної власності, земельних, майнових відносин, екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації визнало у повному обсязі та просив розглянути справу за відсутності його представника.

Міловська районна державна адміністрація Луганської області у своєму відзиві зазначає про відсутність доказів, які б свідчили про необґрунтованість вимог позивача.

Також відповідач-2 вказує на те, що у зв`язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 року №1635-6 «Про реорганізацію та утворення державних адміністрацій» , відповідно до розпорядження голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.01.2021 року №7 «Про створення комісії з реорганізації (приєднання) районних державних адміністрацій Луганської області» , Міловська районна державна адміністрація Луганської області знаходиться в стадії припинення шляхом реорганізації (приєднання) до Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, тому просить розглядати справу без участі його представника за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані позивачем докази своїх вимог до суті спору, їх належність, допустимість, достовірність, вірогідність кожного окремо і у сукупності без надання жодному доказу пріоритету або вищої сили, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю за таких підстав.

Відповідно до ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ч.2 ст.20 Господарського кодексу України кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Частиною 2 ст.16 Цивільного кодексу України передбачено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, припинення дії, яка порушує право. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом, зокрема, припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення.

Крім того, відповідно до ст.391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Позивач, відповідно до Закону України Про військово-цивільні адміністрації та Положення про Департамент комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації-керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 18.06.2019 №520, здійснює повноваження щодо управління майном, зокрема, здійснює облік об`єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області (а.с.13-21).

Основним завданням позивача є реалізація державної і регіональної політики у сфері управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, захист у межах компетенції майнових прав держави та територіальних громад сіл, селищ, міст області щодо майна їх власності.

Позивач відповідно до покладених на нього завдань здійснює: забезпечення проведення інвентаризації нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, контроль за державною реєстрацію правочинів щодо нерухомого майна, проведення претензійно-позовної роботи з питань захисту майнових прав, щодо майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області.

В рамках проведення контролю за державною реєстрацією правочинів щодо нерухомого майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області позивачем отримано інформацію від 30.11.2020 №234669161 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, згідно якої власником спірного нерухомого майна - гаража, загальною площею 30,0 кв.м., який розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а, реєстраційний номер майна - 15406584 є КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА "ФАРМАЦІЯ" (а.с.33-34).

Відповідно до п.1.2 Статуту Комунального підприємства Луганська обласна Фармація , затвердженого розпорядженням голови обласної держадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністації від 05.01.2018 №10, КП Луганська обласна Фармація є комунальним унітарним підприємством та об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснює Луганська обласна рада або уповноважений на те орган (а.с.22-29).

Пунктом 1.4. вказано, що засновником підприємства є Луганська обласна рада.

Пунктом 5.2. статуту КП Луганська обласна Фармація визначено, що нерухоме майно, яке обліковується на балансі підприємства, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснюється Луганською обласною радою, і закріплюється за Підприємством на праві господарського відання.

Таким чином, статутом КП Луганська обласна Фармація прямо визначено, що об`єкти нерухомого майна Підприємства, належить на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст Луганської області, а Підприємство володіє та користується цим майном на праві господарського відання.

Частиною 1 ст. 142 Конституції України передбачено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

У статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні дається визначення поняття права комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст. 6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування Україні ,- територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Тобто, суб`єктом права комунальної власності є відповідна територіальна громада села, селища, міста.

Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначених Конституцією та законодавчими актами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Тобто, управління комунальним майном, що є спільною власністю сільських, селищних, міських територіальних громад, здійснюється обласними радами, а власником майна є відповідні територіальні громади сіл, селищ, міст, що розташовані в межах області в особі відповідної обласної ради.

Частиною 3 ст. 78 ГК України встановлено, що майно комунального унітарного підприємства, перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

З огляду на викладені приписи законодавства, суд приходить до висновку про те, що нерухоме майно - нежитлова будівля, гараж загальною площею 30,00 кв.м, розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, 121 а , є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснюється Луганською обласною радою і закріплюється за Комунальним підприємством Луганська обласна Фармація на праві господарського відання.

Натомість Міловською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 14.08.2006 № 354 Про оформлення правових документів на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове , яким встановлено право власності на гараж, розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а , за КП "Луганська обласна "Фармація" . На підставі розпорядження відповідачу-1 було видано свідоцтво від 17.07.2006 серії ЯЯЯ№391359 про право власності на нерухоме майно - гараж, що розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а і зареєстроване 18.07.2006 року Міловським районним госпрозрахунковим підприємством бюро технічної інвентаризації в Реєстрі прав власності на нерухоме майно. (а.с.37).

Дані дії призвели до того, що власником спірного майна стало КП Луганська обласна "Фармація" ., що є порушенням приписів ст.78 ГК України і права власності територіальної громади на спірне майно.

Відповідно до пунктів 1, 2, 3 частини 3 статті 26 Закону України № 1952 (в редакції, чинній з 16.01.2020) відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню. У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини 6 статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини 6 статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону. Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Згідно вказаних приписів Закону встановлюються такі способи судового захисту порушених прав та інтересів особи, як судове рішення про визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав; судове рішення про скасування державної реєстрації прав.

Враховуючи наведені приписи законодавства, суд вважає, що наявність реєстрації права власності у реєстрі прав власності на нерухоме майно за 1-м відповідачем обмежує правомочність власника - територіальні громади сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради - щодо розпорядження вказаним майном, а обраний позивачем спосіб захисту у вигляді скасування державної реєстрації за 1-м відповідачем права власності на цей об`єкт нерухомості відповідає передбаченим цивільним законодавствам способам захисту та забезпечує ефективний захист прав власника.

За таких підстав ефективним способом захисту права власності на вказаний об`єкт нерухомості територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області буде судове рішення про скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, і скасування державної реєстрації спірного майна.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає недійсним та скасовує розпорядження від 14.08.2006 № 354 Міловської районної державної адміністрації Про оформлення правових документів на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове , яким встановлено право власності на гараж, розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а , за КП "Луганська обласна "Фармація" на підставі того, що дане розпорядження суперечить положенням Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч.3 ст.78 ГК України, оскільки право власності на комунальне майно має територіальна громада, а комунальне підприємство використовує це майно на праві оперативного управління.

На підставі викладеного суд скасовує державну реєстрацію права власності на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове , розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а , оформлене свідоцтвом про право власності від 17.07.2006 серії ЯЯЯ№391359, виданим Міловською районною державною адміністрацією, нормам законодавства щодо регулювання питань державної реєстрації права комунальної власності на нерухоме майно.

За таких обставин і на підставі ст.ст.142,143 Конституції України, ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ст.78 ГК України, ст.ст.386,391,392 ЦК України суд визнає право власності на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове , розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а , за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради.

Таким чином, позовні вимоги слід задовольнити повністю.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає наступне.

При зверненні з позовом до суду позивачем платіжним дорученням від 26.11.2020 №135 було сплачено судовий збір у сумі 6306,00 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 130 ГПК України у разі визнання позову відповідачем (відповідачами) до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову. Аналогічний припис міститься у ч. 3 ст. 7 Закону України Про судовий збір .

У зв`язку з визнанням позову 1-м відповідачем, позивачу підлягає поверненню з Державного бюджету України 50% сплаченого ним судового збору в розмірі 3153,00 грн. Повернення судового збору здійснюється за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду.

Решта судових витрат позивача зі сплати судового збору у розмірі 3153,00 грн підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок 2 відповідача на підставі ч. 1 ст. 129 ГПК України та у зв`язку з тим, що саме на підставі правовстановлюючих документів, які визнані судом недійсними та скасованими, позивач позбавився права власності на спірне майно.

Керуючись ст.ст. 129, 130, 185, 191, 232, 233, 236, 238, 240 ГПК України, ст.7 Закону України Про судовий збір , суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним та скасувати розпорядження Міловської районної державної адміністрації від 14.08.2006 № 354 Про оформлення правових документів на гараж № 121 а по вул. Д. Народів в с. Мілове , яким встановлено право власності на гараж, розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, гараж 121 а , за КП "Луганська обласна "Фармація" .

3. Скасувати державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - гараж, що розташований за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д.Народів, 121 а , загальною площею 30,0 кв.м, оформлену свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 17.07.2006 серії ЯЯЯ№391359 про право власності на нерухоме майно, виданим Міловською районною державною адміністрацією.

4. Визнати за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) право власності на нерухоме майно - гараж, загальною площею 30,0 кв. м., який знаходиться за адресою: Луганська обл., Міловський район, смт. Мілове, вулиця Д. Народів, гараж 121а.

5. Стягнути з Міловської районної державної адміністрації Луганської області (92500, Луганська область, Міловський район, смт.Мілове, вул.Миру, 40, код ЄДРПОУ 20189376) на користь Департамент комунальної власності, земельних, майнових відносин, екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації (93405, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, проспект Центральний, буд.59, р/р UA048201720343161001600093102, код ЄДРПОУ 40194452, ДКСУ м. Київ) судовий збір в розмірі 3153 грн, видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 Господарського процесуального кодексу України та порядку, визначеному п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено і підписано 22.03.2021.

Суддя Р. Шеліхіна

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення11.03.2021
Оприлюднено24.03.2021
Номер документу95707235
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/660/20

Рішення від 11.03.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 18.02.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні