Рішення
від 21.05.2019 по справі 160/2083/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 року Справа № 160/2083/19 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кадникова Г.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Антикор-Дніпро» про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про часткове зупинення виробництва, реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, яка пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме : токарний верстат, твердопаливний котел, піскоструйна установка, свердлильний верстат, заточний верстат, муфельна піч ТОВ «Антикор-Дніпро» (місцезнаходження: просп. Кірова, буд.82Г, м. Дніпро, 49061, код ЄДРПОУ 37901032) до повного усунення недоліків.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що встановлено порушення відповідачем, зокрема, вимог ст.ст.10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря . Виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства, виробництво (виготовлення), реалізація продукції виконання робіт, надання послуг, пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Ухвалою суду від 11.03.2019р. позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 КАС України, зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.

Позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви шляхом надання відповідних документів.

Ухвалою суду від 01.04.2019р. позовну заяву прийнято до розгляду та відповідно приписів ст.12 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

19.04.2019р. відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, за змістом якого проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначивши, що позивачем відповідно до п.2 розділу І та п.1 розділу ІІ Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 №312, абз.10 ч.1 ст.4 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності не встановлено перелік та вимоги до документів, які суб`єкту господарювання необхідно подати для одержання дозволу, отримання якого передбачено ст.ст.10, 11 Закону України Про атмосферного повітря , тому вважає вимоги позивача необгрунтованими.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, при розгляді справи суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що у період з 26.11.2018р.по 30.11.2018р. на підставі наказу про проведення планової перевірки від 22.11.2018р. №1111-П, направлення на перевірку від 22.11.2018р. №4-12312-5-3 проведено планову перевірку дотримання вимог дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ Антикор-Дніпро (місцезнаходження: просп. Кірова, буд. 82Г, м. Дніпро, 49061, код ЄДРПОУ 37901032).

За результатами перевірки складено акт №698/5-8/18 від 30.11.2018р., яким встановлено низку порушень, допущених відповідачем, а саме:

- проектна документація з розділом ОВНС та відповідними погодженнями відсутня;

- інвентаризація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній;

- статистична звітність по формі 2-ТП (повітря) не складається;

- первинний облік у сфері охорони атмосферного повітря не ведеться;

- розрахунок податкового зобов`язання з екологічного податку не здійснюється;

- журнали первинного обліку у сфері охорони водних ресурсів не ведуться. Статзвітність за формою 2-ТП (водгосп) не складається;

- інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, показник загального утворення відходів (Пзув) не розраховано. Технічні паспорти відходів затверджені у відповідності до вимог законодавства відсутні, реєстрові картки відходів не розроблено. Декларація про утворення відходів, за попередні роки не складалась;

- статистична звітність по формі 1-відходи та первинний облік у сфері поводження з відходами за формою 1-ВТ не складаються;

- підприємством ТОВ Антикор-Дніпро надано договори щодо видалення чи утилізації відходів не на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства;

- місця тимчасового зберігання відходів на підприємстві не влаштовані;

- моніторингові дослідження місць утворення, зберігання і видалення відходів не здійснюється;

- ідентифікація об`єкта підвищеної небезпеки, свідоцтво про Державну реєстрацію об`єкта підвищеної небезпеки або висновок Держгірпромнагляду на підприємстві;

- плани ліквідації та локалізації аварійних ситуацій на підприємстві відсутні;

- за результатами попередньої планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України ТОВ Антикор-Дніпро , з метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства підприємству було надано припис від 01.06.2012р. №4-4194-11-3, який на момент перевірки не виконано;

- інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній;

- Виробничий контроль охороною атмосферного повітря, інструментально-лабораторні вимірювання параметрів викидів забруднюючих речовин від стаціонарних джерел не забезпечуються (повинні здійснюватися на договірних умовах зі спеціалізованими організаціями);

- під час інспекційної перевірки провести вимірювання параметрів викидів та концентрацій забруднюючих речовин від стаціонарних джерел викидів підприємства не можливо у зв`язку з відсутністю точок для відбору проб організованих промислових викидів від стаціонарних джерел забруднення атмосферного повітря підприємству надано припис щодо обладнання точок для відбору проб промислових викидів від стаціонарних джерел забруднення підприємства відповідно вимог КНД припис не виконано.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 №312, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства.

За змістом пп.16 п.2, п.4 розділу IIІ вище вказаного Положення Держекоінспекція для виконання покладених на неї завдань має право безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку підприємства, установи та організації під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, охорони земель, надр.

Інспекція у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства екології та природних ресурсів України, наказів та доручень Держекоінспекції видає накази організаційно-розпорядчого характеру, складає акти, приписи та розпорядження.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007р. (далі - Закон №877).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

За змістом ст.10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік; заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря; забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок; забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин; використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел; здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря.

Відповідно до ст.12 вищезазначеного Закону встановлено, що господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

А за приписами ч.5 ст.4 Закону №877 встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Аналізуючи наведені правові норми можна дійти висновку про те, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози забруднення навколишнього середовища.

З матеріалів справи вбачається, що у ході обстеження посадовими особами позивача підприємства відповідача встановлено, що реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг, пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: токарний верстат, твердопаливний котел, піскоструйна установка, свердлильний верстат, заточний верстат, муфельна піч ТОВ Антикор-Дніпро , що є порушенням ст.10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Суд не погоджується з доводами відповідача зазначеними у відзиві на позов, оскільки механізм проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами встановлено Порядком проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, оргінізацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №312 від 13.03.2002 року.

Таким чином, з урахуванням викладеного, оскільки позивачем порушено природоохоронне законодавство, суд вважає позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області обґрунтованим та таким, який підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов справу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Антикор-Дніпро» про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Антикор-Дніпро» реагування шляхом часткового зупинення виробництва, реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, яка пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме : токарний верстат, твердопаливний котел, піскоструйна установка, свердлильний верстат, заточний верстат, муфельна піч ТОВ « Антикор-Дніпро» (місцезнаходження: просп. Кірова, буд. 82Г, м. Дніпро, 49061, код ЄДРПОУ 37901032) до повного усунення недоліків.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено25.03.2021
Номер документу95710834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2083/19

Рішення від 21.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 21.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні