Постанова
від 22.02.2010 по справі 2а-67/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-67/10/1570

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 лютого 2010 року м. Одеса

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.

при секретарі судового зас ідання: Ковал енко І.І.

за участю сторін:

від позива ча (представники) - Рошка А.К ., за довідкою з ЄДРЮО, Незамаєв В.А., за дові реністю

від відпов ідача (представник) - Каза к І.Ф., за Статутом,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружн ого адміністративного суду а дміністративну справу за адм іністративним позовом Реній ського районного центру зайн ятості до Комунального підпр иємства «Комунальник» про ст ягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 к оп., -

В С Т А Н О В И В:

До суду звернувся Реній ський районний центр зайнято сті з позовом до Комунальног о підприємства «Комунальник » про стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами п еревірки відповідача щодо до держання законодавства про з айнятість населення, проведе ної Інспекцією по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості, актом № 12/17 про пору шення законодавства України про зайнятість населення ві д 04.07.2008 року відповідачу бу ло запропоновано сплатити шт раф в сумі 2661 грн. 88 коп. за непод ання до центру зайнятості да них про майбутнє вивільнення працівника підприємства О СОБА_4, в строки передбачені п. 5 ст. 20 Закону України «Про за йнятість населення». Врахову ючи, що відповідач не оплатив вказаний штраф у добровільн ому порядку позивач звернувс я із вказаним позовом до суду .

Представники позивача у в ідкритому судовому засіданн і підтримали позов повністю, посилаючись на обставини, ви кладені в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив у зад оволенні позову відмовити, п осилаючись на те, що дійсно Ко мунальним підприємством «Ко мунальник» не було подано зв іту до центру зайнятості про майбутнє вивільнення праців ника підприємства, але наказ ом директора КП «Комунальник » № 4 від 07.07.2008 року ОСОБА_4 бул а поновлена на роботі, та відп овідачем було повернуто на к ористь центру зайнятості кош ти, які були виплачені ОСОБ А_4 в сумі 603 грн. 23 коп., тобто ві дповідачем була виправлена д опущена помилка.

Вивчивши матеріали справи , а також обставини, якими обґр унтовуються вимоги та докази , якими вони підтверджуються , заслухавши пояснення пр едставників позивача та відп овідача судом встановле но наступне.

Комунальне підприємство « Комунальник»» зареєстрован е як юридична особа, за юридич ною адресою: Одеська область , Ренійський район, с. Котловин а, вул. Леніна, 67, що підтверджен о свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи (а.с . 17) та довідкою № 205 з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій (а.с. 18).

Судом встановлено, що на пі дставі службової записки дир ектора Ренійського районног о центру зайнятості (а.с. 20), у ві дповідності до доручення № 1645 /07/12 від 02.07.2008 року (а.с. 19) головним с пеціалістом Інспекції по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння Кусковою О.Г. 04 липня 2008 року була проведена перевірк а Комунального підприємства «Комунальник» додержання за конодавства України про зайн ятість населення та загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття. Перевірка була п роведена у присутності дирек тора КП «Комунальник». За рез ультатами перевірки був скла дений акт перевірки № 12/8 від 04.07. 2008 року (а.с. 7), в якому зазначено , що перевіркою зокрема встан овлено, що звіт за формою 4-ПН (п лан) на ОСОБА_4, яка була вив ільнена 20.04.2008 року, до центру за йнятості не надавався. Особа звільнена 20.04.2008 року за скороче нням штату наказом № 3 від 24.03.2008 року (а.с. 24), що підтверджено ко пією трудової книжці (ас. 29-30).

Вказаний акт перевірки був підписаний головним бухгалт ером КП «Комунальник» без за уважень.

Також судом встановлено, що в якості відповідного реагу вання на допущені порушення та усунення виявлених поруше нь законодавства 04 липня 2008 рок у спеціалістом Інспекції по контролю за додержанням зако нодавства про зайнятість нас елення (надалі - Інспекція) був складений акт № 12/17 про порушен ня КП «Комунальник» законода вства про зайнятість населен ня (а.с.6), яким встановлено пору шення відповідачем вимоги п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайн ятість населення» - при вивіл ьненні працівника ОСОБА_4 20.04.2008 року згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП У країни - наказ № 3 від 24.03.2008 року , за два місяці у письмовій фор мі не повідомлено про це держ авну службу зайнятості, а в де сятиденний строк після вивіл ьнення - не подано списки фа ктично вивільнених працівни ків, у зв' язку з чим запропон овано у десятиденний строк в нести штраф у розмірі річної заробітної плати за вивільн еного працівника в сумі 2661 грн . 88 коп. на користь Ренійського районного центру зайнятості . Річна заробітна плата ОСО БА_4 в сумі 2661 грн. 88 коп. підтве рджена розрахунком (а.с. 9).

Вказаний акт про порушення був одержаний головним бухг алтером КП «Комунальник» бе з зауважень 04 липня 2008 року, про що свідчить її підпис.

Судом встановлено, що наказ ом № 4 директора Комунального підприємства «Комунальник» від 07.07.2008 року ОСОБА_4 поновл ена на роботі (а.с. 25), а наказом № 8 від 01.08.2008 року вивільнена за вл асним бажанням (а.с. 26).

ОСОБА_4 була виплачена зар обітна плата за 2007-2008рр., що підт верджено платіжним дорученн ям (а.с. 27) та Комунальним підпри ємством «Комунальник» повер нуто центру зайнятості кошти в сумі 603 грн. 23 коп., які були вип лачені центром зайнятості ОСОБА_4 (а.с. 28).

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що ре гулює спірні правовідносини , враховуючи обставини справ и, та досліджені докази, які є в матеріалах справи, суд вваж ає, що позовні вимоги підляга ють задоволенню повністю з н аступних підстав.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про зайняті сть населення», зайнятість - це діяльність громадян, пов'я зана із задоволенням особист их та суспільних потреб і так а, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій фо рмі.

Згідно з п.1 та п.4 ст. 18 ць ого Закону України для реалі зації державної політики за йнятості населення, професій ної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлашту вання та соціальної підтримк и тимчасово не працюючих гр омадян у порядку, що визначає ться Кабінетом Міністрів Укр аїни, створюється державна с лужба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керів ництвом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, місцевих державних адміні страцій та органів місцевого самоврядування. У складі дер жавної служби зайнятості ст ворюється інспекція, що здій снює контроль за виконанням законодавства про зайнятіст ь підприємствами, установам и й організаціями, незалежно від форм власності і господа рювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Відповідно до п. 5. Поло ження про інспекцію по контр олю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 24.06.1991 року № 47, основними завда ннями інспекції є: здійсненн я контролю за дотриманням пі дприємствами, установами і о рганізаціями усіх форм власн ості, фермерами та іншими роб отодавцями законодавства пр о зайнятість; забезпечення г ромадянам прав і гарантій у г алузі зайнятості шляхом зді йснення заходів щодо запобіг ання та усунення виявлених п орушень законодавства про за йнятість населення.

Згідно з п. 6 цього Поло ження, Інспекція відповідно до покладених на неї завдань : а) проводить перевірку додер жання законодавства про зайн ятість населення підприємст вами, установами та організа ціями усіх форм власності, фе рмерами та іншими роботодавц ями, передусім щодо, зокрема: п одання державній службі зайн ятості інформації про наявні сть вільних робочих місць (ва кантних посад), про всіх прий нятих працівників, про насту пне вивільнення працівників та фактично вивільнених пра цівників.

Судом встановлено, що на пі дставі службової записки дир ектора Ренійського районног о центру зайнятості (а.с. 20) та у відповідності до доручення № 1645/07/12 від 02.07.2008 року (а.с. 19) головни м спеціалістом Інспекції по контролю за додержанням зако нодавства про зайнятість нас елення Кусковою О.Г. 04 липн я 2008 року була проведена перев ірка Комунального підприємс тва «Комунальник» додержанн я законодавства України про зайнятість населення та зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття, за результат ами якої складений акт перев ірки № 12/8 від 04.07.2008 року (а.с. 7), яким встановлено, що звіт за формо ю 4-ПН (план) на ОСОБА_4, яка бу ла вивільнена 20.04.2008 року, до цен тру зайнятості відповідачем не надавався.

Особа звільнена 20.04.2008 року за скороченням штату наказом д иректора КП «Комунальник» № 3 від 24.03.2008 року (а.с. 24), що підтверд жено копією трудової книжці (ас. 29-30).

Вказаний акт перевірки був підписаний головним бухгалт ером КП «Комунальник» без за уважень.

Відповідно до п. 5 ст. 2 0 закону України «Про зайняті сть населення» при вивільне нні працівників (у тому чис лі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із зміна ми в організації виробництв а і праці, у тому числі ліквіда цією, реорганізацією або пер епрофілюванням підприємств , установ, організацій, скороч енням чисельності або штату працівників, підприємства, у станови, організації, незале жно від форми власності, пові домляють про це не пізніш як з а два місяці в письмовій форм і державну службу зайнятості , вказуючи підстави і строки в ивільнення, найменування про фесій, спеціальностей, квалі фікації, розмір оплати праці , а в десятиденний строк після вивільнення - направляють сп иски фактично вивільнених п рацівників, зазначаючи в них інвалідів. У разі неподання а бо порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної п лати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зарахов уються до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття і викорис товуються для фінансування з аходів по працевлаштуванню т а соціального захисту вивіль нюваних працівників.

Судом встановлено, що ОСОБА_4 звільнена 20.04.2008 року за скороченням штату відпов ідно до наказу директора КП « Комунальник» № 3 від 24.03.2008 року (а .с. 24), що підтверджено копією тр удової книжці (ас. 29-30).

Проте, у строк, передб ачений п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» з віт про заплановане вивільне ння ОСОБА_4 до центру зайн ятості не подавався, що не спр остовується представником в ідповідача.

Тому, прийняття 04 липн я 2008 року спеціалістами Інспе кції по контролю за додержан ням законодавства про зайнят ість населення (надалі - Інспе кція) акту № 12/17 про порушення К П «Комунальник» законодавст ва про зайнятість населення (а.с.6), яким встановлено поруше ння відповідачем вимоги п. 5 ст . 20 Закону України «Про зайнят ість населення» - при вивільн енні працівника ОСОБА_4 20.04 .2008 року згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП Укр аїни - наказ № 3 від 24.03.2008 року, а саме: за два місяці у письмові й формі не повідомлено про це державну службу зайнятості, а в десятиденний ст рок після вивільнення - не п одано списки фактично вивіль нених працівників, у зв' язк у з чим запропоновано відпов ідачу у десятиденний строк в нести штраф у розмірі річної заробітної плати за вивільн еного працівника в сумі 2661 грн . 88 коп. на користь Ренійського районного центру зайнятості , на думку суду цілком відпові дає вимогам Закону України « Про зайнятість населення».

Посилання представника в ідповідача на те, що Комуналь ним підприємством «Комуналь ник» були виправлені допущен і помилки, а саме: наказом № 4 ві д 07.07.2008 року ОСОБА_4 поновлен а на роботі та повернуто на ко ристь центру зайнятості кошт и, які були виплачені ОСОБА _4 в сумі 603 грн. 23 коп., не прийма ються судом до уваги як доказ и відсутності підстав для на рахування штрафу з наступних підстав.

На Інспекцію не покладені з авдання щодо перевірки прави льності здійснення підприєм ством скорочення свого штату , на момент перевірки був вста новлений факт прийняття дире ктором підприємства наказу п ро звільнення ОСОБА_4 за с короченням штату № 3 від 24.03.2008 ро ку, який був вже виконаний, про що свідчить запис в трудовій книжці ОСОБА_4 про звільн ення по п. 1 ст. 40 КЗпП України та початок виплати центром зай нятості допомоги.

Видання директором КП «Ком унальник» наказу № 4 від 07.07.2008 ро ку про поновлення ОСОБА_4 на роботі після встановлення Інспекцією фактів порушення Закону України «Про зайняті сть населення» не звільняє в ідповідача від відповідальн ості, оскільки відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «П ро зайнятість населення» штр аф накладається саме за непо дання або у порушення строкі в подання даних у центр зайня тості про підстави і строки в ивільнення, найменування про фесій, спеціальностей, квалі фікації, розмір оплати праці , що було допущено відповідач ем та ним не спростовується. П одальші зміни підстав звільн ення не впливають на факт вчи нення правопорушення відпов ідачем та можливості чи немо жливості нести ним відповіда льність за це порушення.

Також судом не приймається до уваги посилання представ ника відповідача на те, що Ком унальним підприємством «Ком унальник» були повернуті цен тру зайнятості кошти в сумі 603 грн. 23 коп., оскільки вказана су ма була виплачена у відповід ності до вимоги Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», що не стосується предмету вк азаного спору.

Відповідно до п . 8 абз. л Положення про державн у службу зайнятості, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 24.06.1991 року № 47, державна служба зайнятос ті має право стягувати відпо відно до Закону України "Про з айнятість населення" штрафи з підприємств, установ та орг анізацій усіх форм власності у разі: неподання або порушен ня строків подання державній службі зайнятості письмовог о повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 стат ті 20 Закону України "Про зайня тість населення".

Згідно з п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» штрафи зарахову ються до Фонду загальнообов' язкового державного соціал ьного страхування України на випадок безробіття і викори стовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту виві льнюваних працівників.

На момент перевірки у відп овідача не було зауважень що до дій Інспекції, в матеріала х справи відсутні докази щод о їх оскарження відповідачем до вищестоящого органу або с уду.

Таким чином, суд вважає, що відповідач не виконав своїх обов' язків, передбачених п . 5 ст. 20 Закону України «Про зай нятість населення», тому поз овні вимоги щодо стягнення ш трафу в сумі 2661 грн. 88 коп. слід з адовольнити повністю.

На підставі вищевикладено го та відповідно до ст.ст. 1, 18, 20 З акону України «Про зайнятіст ь населення», положень про де ржавну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення, зат верджених постановою Кабіне ту Міністрів України від 24.06.1991 р оку № 47, та керуючись ст.ст. 2,4,71, 100, 158-163, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративни й позов Ренійського районног о центру зайнятості до Комун ального підприємства «Комун альник» про стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп. - задовольни ти повністю.

Стягнути з Комунального п ідприємства «Комунальник» (ю ридична адреса: 68820, Одеська обл асть, Ренійський район, с. Котл овина, код 32631381) на користь Реній ського районного центру зайн ятості (68800, Одеська область, м. Р ені, вул. Шевченка, 23, р/р 37174305900402, ві дкритий в ГУДКУ в Одеській об ласті, МФО 828011, код 20998176) штраф в су мі 2661 грн. 88 коп. (дві тисячі шіст сот шістдесят одна гривня 88 ко пійок).

Постанова може бути оска ржена до Одеського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції шл яхом подачі в десяти денний с трок з дня складання постано ви в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і под анням після цього протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС Ук раїни.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст. 186 КАС України, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений ст. 186 КАС України , постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови скл адений 01 березня 2010 року.

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2010
Оприлюднено11.10.2010
Номер документу9571263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-67/10/1570

Постанова від 22.02.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Людмила Романівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні