Ухвала
від 22.03.2021 по справі 380/12250/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/12250/20

У Х В А Л А

з питань залучення до участі у справі співвідповідача

22 березня 2021 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Сподарик Н.І., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Миколаївської райдержадміністрації Львівської області про визнання протиправними дій та зобов`язання до вчинення дій,-

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Миколаївської райдержадміністрації Львівської області (81600, Львівська область, м. Миколаїв, вул. Пришляків,2; код ЄДРПОУ 25258633), із вимогами:

визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області, які полягають у зменшенні розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 );

зобов`язати управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2020 року як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком, встановленої Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік , з урахуванням раніше виплаченої допомоги.

24.12.2020 суд ухвалою відкрив провадження в адміністративній справі за цим позовом та ухвалив розглянути цю справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою від 24.12.2020 провадження у справі №380/12250/20 зупинено до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі № 440/2722/20 (№ Пз/9901/14/20).

Ухвалою суду від 22.03.2021 поновлено провадження у справі.

Представник відповідача подав до суду клопотання, у якому просить залучити до участі в справі в якості співвідповідача Міністерство соціальної політики України. В обґрунтування клопотання представник відповідача зазначає, що відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №112 Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги передбаченої Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань, у 2020 році виплату разової грошової допомоги до 5 травня здійснює Міністерство соціальної політики України шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій.

Надаючи правову оцінку такому клопотанню, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.4 ч.5 ст.160 КАС України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Позовних вимог до Міністерства у справах ветеранів України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України позивачем не заявлено і в якості відповідачів вказаних осіб не зазначено.

Згідно з ч.3 ст.48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Отже, відповідно до вказаної норми залучення до участі у справі співвідповідача здійснюється судом лише за клопотанням позивача. Залучення до участі у справі співвідповідача за клопотанням відповідача зазначена стаття КАС України не передбачає.

Стосовно питання про те, чи позов подано до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд звертає увагу на наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 №1175 Деякі питання Міністерства у справах ветеранів затверджено Положення про Міністерство у справах ветеранів, згідно якого, зокрема, серед основних завдань Мінветеранів є формування і реалізація державної політики у сфері надання довічних державних стипендій, щорічної виплати до 5 травня разової грошової допомоги (крім організації виплати такої допомоги).

Тобто, Міністерство у справах ветеранів формує і реалізує державну політику у сфері надання щорічної виплати до 5 травня разової грошової допомоги, однак не організовує та не здійснює виплату такої допомоги.

Відповідно до положень ст.17-1 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 за №112 Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань установлено, що у 2020 році виплату до 5 травня разової грошової допомоги, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань (далі - грошова допомога), проводить Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення), які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення), центрами по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, що відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат).

Районні органи соціального захисту населення, центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання).

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство соціальної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 423 від 17.06.2015, одним з основних завдань Мінсоцполітики є організація виплати до 5 травня разової грошової допомоги ветеранам війни, особам, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

Тобто, Міністерство соціальної політики перераховує кошти регіональним органам соціального захисту населення, які розподіляють їх між районними органами соціального захисту населення, котрі і здійснюють безпосередню виплату одноразової допомоги до 5-го травня. Відповідачем не спростовується факт виплати позивачу одноразової допомоги до 5-го травня, розмір якої і є предметом спору.

Саме відповідач визначений відповідальним органом, який зобов`язаний завершити процедуру проведення розрахунків шляхом нарахування і виплати одноразової грошової допомоги. Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 29.09.2020 по справі №440/2722/20

Тому, Управління праці та соціального захисту населення Миколаївської райдержадміністрації Львівської області є належним відповідачем по цій справі.

Обґрунтування необхідності залучення співвідповідачем Міністерство фінансів України відповідачем не вказано.

Суд звертає увагу на те, що згідно з п.3 Постанови №112 доручено Міністерству фінансів і Державній казначейській службі забезпечити до 06.04.2020 перерахування коштів Міністерству соціальної політики для їх спрямування регіональним органам соціального захисту населення з метою виплати грошової допомоги.

Отже, Міністерство фінансів і Державна казначейська служба забезпечують лише перерахування коштів Міністерству соціальної політики.

Таким чином, клопотання відповідача про визначення іншого відповідача по справі та залучення співвідповідача є необґрунтованим та безпідставним, а тому задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 48, 243, 248 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

у задоволенні клопотання представника відповідача про залучення до участі в справі в якості співвідповідача Міністерства соціальної політики України - відмовити.

Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.

Оскарження ухвали суду окремо від рішення суду не допускається.

Заперечення на ухвалу суду включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2021
Оприлюднено24.03.2021
Номер документу95713810
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/12250/20

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Рішення від 14.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні