Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
23 березня 2021 року Справа № 520/537/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 поверх, м. Харків, 61145) про зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області відділ у м. Харкові скасувати у Державному земельному кадастрі України реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером №6310136600:03:006:0082 у розмірах та межах її конфігурації і вилучити із Державного земельного кадастру України відомості щодо вищезазначеної земельної ділянки кадастровим номером №6310136600:03:006:0082.
В обґрунтування позову позивач зазначив про протиправність відмови в скасуванні державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі України , право власності на яку скасовано рішенням Київського районного суду м. Харкова по справі №2018/11038/2012.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Відповідач надав до суду відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, та зазначив, що відповідачем не допускалась протиправна бездіяльність щодо не скасування державної реєстрації земельної ділянки, просив у позові відмовити.
Згідно ч. 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Судом встановлено, що рішенням Київського районного суду м. Харкова від 24.12.2013 року по справі №2018/11038/2012 позовні вимоги задоволено.
Визнано недійсним пункт 22 Рішення Харківської міської ради 15 сесії 6 скликання Харківської міськради від 25.04.2012 р. за №707/12 в частині передачі у власність земельної ділянки площею 0,1000 га. (кадастровий №6310136600:006:0082) по АДРЕСА_2 ОСОБА_2 .
Визнано недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯМ №219082, виданий 09.07.2012 року на ім`я ОСОБА_2 , зареєстрований в Книзі запису державних актів на право власності на землю та на право користування землею, договорів оренди землі за №631010001001652, за адресою: АДРЕСА_2 (кадастровий №6310136600:03:006:0082).
Рішенням Апеляційного суду Харківської області від 04.03.2014 року по справі №2018/1138/2012 апеляційну скаргу ОСОБА_2 - задоволено. Рішення Київського районного суду м. Харкова від 24.12.2013 року скасовано. В задоволенні позову ОСОБА_3 відмовлено.
Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України від 16.07.2014 року касаційну скаргу ОСОБА_3 задоволено частково. Рішення апеляційного суду Харківської області від 04.03.2014 року скасовано, справу передано на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.
Ухвалою Апеляційного суду Харківської області від 30.03.2017 року по справі №2018/1038/12 апеляційну скаргу ОСОБА_2 відхилено. Рішення Київського районного суду м. Харкова від 24.12.2013 року залишено без змін.
Ухвалою Вищого спеціалізованого суду від 11.09.2017 року касаційну скаргу ОСОБА_2 відхилено. Рішення Київського районного суду м. Харкова від 24.12.2013 року та ухвалу апеляційного суду Харківської області від 30.03.2017 року залишено без змін.
21.12.2020 року позивач звернувся до відділу в м. Харкові з заявою про скасування реєстрації вищевказаної земельної ділянки про право власності на яку скасовано.
Листом позивачу відмовлено в задоволенні заяви.
Не погодившись з таким рішенням позивач звернувся до суду за для захисту свої прав.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до частини першої статті 79 Земельного кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Згідно з частинами 1-5 статті 79 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" від 07 липня 2011 року №3613-VI, Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Згідно частини 5 статті 5 Закону України "Про державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Частиною 4 статті 9 вказаного Закону України №3613-VI передбачено, що Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення) (частини шість та вісім статті 9 Закону № 3613-VI).
Згідно з частинами 1 та 2 статті 24 Закону №3613-VI, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до частини 10 статті 24 Закону України №3613-VI державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 №1051 затвердженого Порядок ведення Державного земельного кадастру, відповідно до пункту 111 Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Пунктом 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру №1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру; 3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.
З огляду на вищевказані норми права, підставою для скасування державної реєстрації земельних ділянок є звернення позивача з заявою з відповідними документами, що підтверджують право заявника на неї.
Позивач звернувся до відповідача з такої заявою, що в свою чергу зумовлює протиправність діянь відповідача щодо відмови в знятті реєстрації земельної ділянки, право власності на яку скасовано.
Відповідачем не заперечується скасування права власності на земельну ділянку, а свої дії відповідач обґрунтовує тільки посиланням на пп. 3 п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру №1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.
Частиною 2 ст. 39 Закону України "Про державний земельний кадастр" рішення, дії або бездіяльність Державного кадастрового реєстратора можуть бути оскаржені: до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин на території дії повноважень відповідного Державного кадастрового реєстратора, та до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Суд прийшов до висновку, що на момент звернення позивача до суду відповідачем допущено протиправну бездіяльність у відношенні позивача.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку про зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяву від 21.12.2020 року про скасування у Державному земельному кадастрі України реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером №6310136600:03:006:0082 у розмірах та межах її конфігурації і вилучення із Державного земельного кадастру України відомостей щодо вищезазначеної земельної ділянки кадастровим номером №6310136600:03:006:0082.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 поверх, м. Харків, 61145) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяву від 21.12.2020 року про скасування у Державному земельному кадастрі України реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером №6310136600:03:006:0082 у розмірах та межах її конфігурації і вилучення із Державного земельного кадастру України відомостей щодо вищезазначеної земельної ділянки кадастровим номером №6310136600:03:006:0082.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 поверх, м. Харків, 61145) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 908, 00 грн.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 23 березня 2021 року.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2021 |
Оприлюднено | 24.03.2021 |
Номер документу | 95715619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні