ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2021 рокуЛьвівСправа № 380/7284/20 пров. № А/857/887/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Коваля Р.Й.,
суддів Гуляка В.В.,
Ільчишин Н.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року (прийняте у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні у м. Ужгороді суддею Скраль Т.В.) в адміністративній справі № 260/3471/20 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
У жовтні 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (далі - ГУ ПФУ в Закарпатській області), яка полягає у відмові перерахувати та виплачувати йому пенсію відповідно до довідки, виданої Управлінням Служби безпеки України в Закарпатській області (далі - УСБУ в Закарпатській області), за № 151 від 29.07.2020 з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення, розрахованих згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 року Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України № 2262-12 від 09.04.1992 Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб , статті 9 Закону України № 2011-12 від 20.12.1991 Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та правових висновків Великої Палати Верховного Суду у адміністративній справі № 160/8324/19, з 01 квітня 2019 року;
- зобов`язати ГУ ПФУ в Закарпатській області перерахувати та виплачувати йому пенсію відповідно до довідки, виданої Управлінням Служби безпеки України в Закарпатській області, за № 151 від 29.07.2020 з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 9494,10 грн; оклад за військовим званням - 1480,00 грн; надбавка за вислугу років - 50 % - 5487,05 грн; надбавка за службу в умовах режимних обмежень - 15% - 1424,12 грн; надбавка за особливості проходження служби - 59 % - 9712,08 грн; надбавка за оперативно-розшукову діяльність -15 % - 1424,12 грн; - премія - 10% - 949,41 грн всього: 29 970,88 грн, розрахованих згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 року Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України № 2262-12 від 09.04.1992 Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб , статті 9 Закону України № 2011-12 від 20.12.1991 Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та правових висновків Великої Палати Верховного Суду у адміністративній справі № 160/8324/19, з урахуванням раніше виплачених сум, з 01 квітня 2019 року;
- перерахунок здійснити виходячи із розміру 90 % відповідних сум грошового забезпечення відповідно до рішення Закарпатського окружного адміністративного суду у справі № 260/198/20 від 17.02.2020, яке вступило у силу 23.03.2020;
- зобов`язати ГУ ПФУ в Закарпатській області здійснити на його користь виплату пенсії без обмеження строком та граничним (максимальним) розміром пенсії (з урахуванням раніше виплачених сум), згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 24.12.2015 № 911-VIII.
Позов обґрунтовував тим, що Велика Палата Верховного Суду 24.06.2020 за результатами розгляду у порядку апеляційного перегляду зразкової справи № 160/8324/19 залишила рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 17.12.2019 без змін. Враховуючи те, що довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій повинні оформлюватися СБУ на підставі надісланих органами Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, Служба безпеки України 22 квітня 2019 року зверталася до Пенсійного фонду України щодо надання цих списків. Проте питання залишилося на цей час не вирішеним. Водночас, з 5 березня 2019 року - з дня набрання чинності судовим рішенням у адміністративній справі № 826/3858/18, в УСБУ в Закарпатській області виник обов`язок підготувати та надати до ГУ ПФУ в Закарпатській області оновлену довідку, з обов`язковим зазначенням у ній відомостей про розміри його щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премії. У зв`язку з цим, за письмовим зверненням позивача від 22.07.2020 уповноваженим органом (УСБУ в Закарпатській області) був підготовлений та 29.07.2020 за № 58/21/Л-271/2243/25 надісланий на адресу ГУ ПФУ в Закарпатській області лист із додатком: Довідка про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 (№ 151 від 29.07.2020), з урахуванням усіх щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії) станом на 05.03.2019. Враховуючи п. 23 постанови Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1, позивач 04.08.20 надіслав на адресу відповідача письмову заяву з проханням провести, з урахуванням даних, зазначених у довідці уповноваженого органу від 29.07.20 № 151, перерахунок пенсії з 05.03.2019, однак ГУ ПФ в Закарпатській області 07.08.2020 листом проінформувало позивача про те, що нормативно-правових актів щодо визначення складових грошового забезпечення, за якими має проводитись перерахунок пенсій, Кабінетом Міністрів України не приймалось. Зазначене твердження відповідача не має правових підстав їх застосування, так як позивач мотивуючи законність своїх вимог, посилається на надане право проведення перерахунку пенсії нормативними документами вищої юридичної сили (закон, а не постанова KM України), підтверджене прийнятими судовими рішеннями різних інстанції.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року позов задоволено частково.
Визнано протиправними дії ГУ ПФУ в Закарпатській області, які полягають у відмові перерахувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію відповідно до довідки, виданої УСБУ в Закарпатській області, за № 151 від 29 липня 2020 року з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення, розрахованих згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 р. Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , відповідно до вимог статтей 43 і 63 Закону України № 2262-12 від 09.04.1992 Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб , статті 9 Закону України № 2011-12 від 20.12.1991 Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та правових висновків Великої Палати Верховного Суду у адміністративній справі № 160/8324/19 з 01 квітня 2019 року.
Зобов`язано ГУ ПФУ в Закарпатській області перерахувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію відповідно до довідки, виданої УСБУ в Закарпатській області за № 151 від 29 липня 2020 року з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 9494,10 грн; оклад за військовим званням - 1480,00 грн; надбавка за вислугу років - 50 % - 5487,05 грн; надбавка за службу в умовах режимних обмежень - 15 % - 1424,12 грн; надбавка за особливості проходження служби - 59 % - 9712,08 грн; надбавка за оперативно-розшукову діяльність - 15 % - 1424,12 грн; - премія - 10 % - 949,41 грн всього: 29 970,88 грн, розрахованих згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 року Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , відповідно до вимог статтей 43 і 63 Закону України № 2262-12 від 09.04.1992 Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб , статті 9 Закону України № 2011-12 від 20.12.1991 Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та правових висновків Великої Палати Верховного Суду у адміністративній справі № 160/8324/19, з урахуванням раніше виплачених сум, з 01 квітня 2019 року.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись із цим рішенням, його оскаржило ГУ ПФУ в Закарпатській області, яке вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального права та з порушенням його дискреційних повноважень, а тому просить скасувати це рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
У доводах апеляційної скарги зазначає, що після проведення перерахунку на підставі Постанови № 103 та Постанови № 704 Кабінет Міністрів України не приймав рішень щодо перерахунку пенсії військовослужбовцям, а сама довідка не впливає на порядок та процедуру проведення перерахунку пенсії, та не може слугувати підставою для проведення перерахунку пенсії позивачу. Порядок проведення перерахунку пенсій визначається Порядком № 45, який є чинним.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач проти вимог скаржника заперечив; вказує, що наразі діє редакція Постанови № 704, яка діяла до внесення змін Постановою № 103. Відновлення зазначеної редакції Постанови № 704 також необхідно вважати змінами в законодавстві, що є підставою для перерахунку пенсії. Звертає увагу суду на те, що довідку складено на підставі рішення Верховного Суду від 17.12.2019 у зразковій справі № 160/8324/19 з метою здійснення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру пенсії позивача
Відповідно до частини четвертої статті 229 КАС України у зв`язку з розглядом справи у письмовому провадженні фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла переконання, що апеляційна скарга не належить до задоволення з таких підстав.
Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 за № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262-ХІІ).
Статтею 9 Закону України Про соціальний і правових захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.21991 за № 2011-XII (далі - Закон № 2011-XII) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
Згідно із частиною другою статті 9 Закону № 2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять:
посадовий оклад, оклад за військовим званням;
щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія);
одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина третя статті 9 Закону № 2011-ХІІ).
Так, статтею 43 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процитована норма статті 43 Закону міститься в розділі V Обчислення пенсії , тобто в загальному розділі, та безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій. При цьому під обчисленням слід розуміти процес отримання результату за допомогою дій над числами, кожне з яких є конкретним цифровим вираженням розміру складових грошового забезпечення.
Такий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 12.11.2019 в адміністративній справі № 826/3858/18.
Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону № 2262-XII, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до Закону № 2262-ХІІ перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Закарпатській області та отримував пенсію за вислугу років з 22 жовтня 2010 року.
01 квітня 2020 року на виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду по справі № 260/198/20, ГУ ПФУ в Закарпатській області здійснило перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням основного розміру пенсії 90 % грошового забезпечення.
29 липня 2020 року УСБУ в Закарпатській області на підставі звернення ОСОБА_1 від 22 липня 2020 року сформувало довідку про розмір грошового забезпечення від 29 липня 2020 року № 151 станом на 05 березня 2019 року у відповідності до вимог постанови КМУ від 30 серпня 2017 року № 704 та 29 липня 2020 року, яка була надіслана до ГУ ПФУ в Закарпатській області (а.с. 13 - 15).
04 серпня 2020 року позивач звернувся із заявою для перерахунку та виплати пенсії до ГУ ПФУ в Закарпатській області, відповідно до якої просить з урахуванням даних, зазначених у довідці від 29.07.20 за № 58/21/Л-271/2243/25, провести перерахунок пенсії з 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262, статті 9 Закону 2011 та з урахуванням положень Постанови № 704, з обов`язковим урахуванням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, в розмірах, встановлених законодавством (90 % грошового забезпечення по займаній посаді на час звільнення на пенсію), з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, (а.с. 16 - 17).
07 серпня 2020 року ГУ ПФУ в Закарпатській області листом № 1643-1875/Л-02/8-0700/20 надало відповідь ОСОБА_1 , де зазначило, що 05 березня 2019 року набрало чинності рішення у справі № 826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови № 103. Разом з тим, після визнання протиправними та нечинними пунктів 1, 2 Постанови № 103 інших рішень про умови та порядок проведення перерахунку пенсій у відповідності до стаття 63 Закону Уряд не приймав; відтак, підстав у Головного управління здійснення такого перерахунку на сьогоднішній день немає. Враховуючи наведене, довідка від 29.07.2020 № 58/21/Л-271/2243/25, надана УСБУ в Закарпатській області для перерахунку пенсії, повернута уповноваженому органу без виконання листом Головного управління від 03 серпня 2020 року № 0700-0319-8/27056 (а.с. 18).
Позивач не погодився із такою бездіяльністю відповідача і звернувся до суду із цим позовом за захистом свого порушеного права.
30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 704, яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
21.02.2018 КМУ прийняв постанову № 103, пунктом 1 якої постановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом № 2262-ХІІ до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до Постанови КМУ № 704.
13.02.2008 постановою КМУ № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Порядок № 45), відповідно до пункту 3 якого на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Зазначені довідки надсилаються до державних органів, у яких особи проходили службу до відрядження, а їх уповноважені органи подають довідки у п`ятиденний строк головним управлінням Пенсійного фонду України.
Пунктом 4 Порядку № 45 (у редакції, чинній на час здійснення перерахунку) перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.
Відповідно до пункту 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року № 3-1, про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.
Тотожні за змістом положення щодо процедури перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовців у разі зміни розміру їх грошового забезпечення містяться у пунктах 2, 3 Порядку № 45.
З огляду на викладені вище норми законодавства, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.
Як видно з матеріалів справи, 06 квітня 2018 року відповідно до Постанови КМУ Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб від 21 лютого 2018 року № 103 та Постанови КМУ від 30.08.2017 року № 704 УСБУ в Закарпатській області складено довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, відповідно до Постанови КМУ від 21.02.2018 № 103, № 316.
Відповідно до вказаної довідки визначено грошове забезпечення позивача в наступних розмірах: посадовий оклад - 9494,10 грн; оклад за військовим званням - 1480,00 грн; надбавка за вислугу років (50 %) - 5 487,05 грн, що в загальному становить 16 461,15 грн.
01 травня 2018 року позивачу на підставі вказаної довідки ГУ ПФУ в Закарпатській області перераховано розмір пенсії з 01 січня 2018 року.
Разом з тим, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 по справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними і нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 за № 45 Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 набрало законної сили 05.03.2019.
Отже, у зв`язку із скасуванням пункту 1 Постанови КМУ від 21.02.2018 № 103 рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 2826/3858/18, обмеження щодо виплати позивачу пенсії, що були передбачені цією нормою тільки трьома складовими - посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років, скасовано.
З огляду на наведене та визнанням нечинними положень Постанови №103, враховуючи норми Порядку № 45 та Постанови №704, перерахунок призначеної позивачу пенсії згідно із Законом № 2262-ХІІ має здійснюватися за правилами, що були передбачені до внесення змін Постановою № 103, а саме - з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) звання, відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, зокрема: щомісячні надбавки, доплати та підвищення, інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) на момент звільнення на пенсію.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що у відповідача відсутні підстави для відмови здійснити перерахунок призначеної позивачу пенсії за усіма видами та розмірами складових грошового забезпечення з 05 березня 2019 року, у зв`язку з чим з 01 квітня 2019 року дії ГУ ПФУ в Закарпатській області, які полягають у відмові перерахунку розміру пенсії із врахуванням до грошового забезпечення щомісячних додаткових видів грошового забезпечення в нових розмірах є протиправними.
Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі Руїз Торія проти Іспанії , §§ 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.
У рішенні Петриченко проти України (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.
Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.
Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятого рішення суду не впливають та висновків суду не спростовують.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини справи, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Із урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись ст.ст. 229, 308, 311, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року в адміністративній справі № 260/3471/20 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк Н. В. Ільчишин
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2021 |
Оприлюднено | 24.03.2021 |
Номер документу | 95723020 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні