Рішення
від 24.03.2021 по справі 620/4711/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 березня 2021 року Чернігів Справа № 620/4711/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Падій В. В., розглянувши, в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) до Чернігівського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (просп. Миру, 116-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ - 03190840), Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області (вул. Соборності, 27,смт.Козелець,Чернігівська область,17000, код ЄДРПОУ - 03196179) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації про: визнання протиправними (неправомірними) дії Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації стосовно відмови у здійснені перерахунку та виплати ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги до 5 травня 2020 року у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком (8190,00 грн), з урахуванням раніше виплачених коштів (1390,00 грн); зобов`язання Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації зробити перерахунок та виплатити щорічну допомогу до 5 травня за 2020 рік, виходячи з розміру 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених коштів.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем виплачено йому разову грошову допомогу до 5 травня у 2020 році у розмірі меншому, ніж це передбачено статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту . Після звернення до відповідача з проханням здійснити перерахунок та виплатити недоплачену частину допомоги - отримав відмову, що й стало підставою для подання позову.

Ухвалами суду від 23.10.2020 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та провадження зупинено до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій адміністративній справі №440/2722/20.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Ухвалою суду від 08.02.2021 провадження у справі поновлено.

25.02.2021 на адресу суду надійшло клопотання Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області про заміну неналежного відповідача.

Ухвалою суду від 25.02.2021 клопотання Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області задоволено; замінено неналежного відповідача Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації на належного - Чернігівський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат; залучено до участі у справі в якості співвідповідача правонаступника Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації - Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області; ухвалено провести розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Чернігівським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат подано відзив на позов, в якому останній зазначив, що обсяги видатків на виплату разової грошової допомоги ветеранам війни на 2020 рік відповідають розмірам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №112, а тому правові підстави для виплати разової грошової допомоги до 5 травня позивачу в іншому розмірі відсутні.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач є учасником бойових дій та має право на пільги, встановлені статтею 12 Закону України від 22.10.1993 №3551-XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту для ветеранів війни - учасників бойових дій, в тому числі і на отримання щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, що підтверджується копією посвідчення, наявного в матеріалах справи.

Позивач отримав разову грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 1390,00 грн, яку виплатив Чернігівський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат. У подальшому позивач звернувся із заявою про нарахування і виплату йому недоплаченої суми разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік, встановленої статтею 12 Закону України від 22.10.1993 №3551-XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту в розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, проте отримав відповідь, що йому виплачена разова грошова допомога до 5 травня у 2020 році у розмірі, встановленому постановою Кабінету Міністрів України №112, а тому її розмір не підлягає перерахунку.

Не погоджуючись з вищезазначеним, позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Статтею 12 Закону України від 22.10.1993 №3551-ХІІ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (у редакції від 25.12.1998) було встановлено, що учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги, зокрема, щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Проте законодавцем правовідносини щодо нарахування, виплати та розмірів одноразової грошової допомоги до 5 травня були з 01.01.2015 також врегульовані пунктом 26 розділу VI Бюджетного кодексу України, відповідно до якого було визначено, зокрема, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

На реалізацію приписів цієї норми закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 19.02.2020 №112 Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань , де передбачено, що районні органи соціального захисту населення, центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання) у таких розмірах, зокрема, учасникам бойових дій - 1390 гривень.

Конституційний Суд України у рішенні від 27.02.2020 у справі 1-247/2018(3393/18) дійшов висновку, що встановлення пунктом 26 розділу VI „Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу іншого, ніж у статтях 12, 13, 14, 15 та 16 Закону № 3551, законодавчого регулювання відносин у сфері надання пільг ветеранам війни спричиняє юридичну невизначеність при застосуванні зазначених норм Кодексу та Закону №3551, що суперечить принципу верховенства права, встановленому статтею 8 Конституції України та визнав таким, що не відповідає Конституції України, окреме положення пункту 26 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі - Закон № 3551) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Вирішуючи питання про право як Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, так і Велика Палата Верховного Суду дійшли висновку по зразковій справі №440/2722/20, що з 27.02.2020 розмір разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 році підлягає нарахуванню і виплаті органом, уповноваженим здійснювати виплату разової щорічної грошової допомоги до 5 травня (Управління соціального захисту населення за місцем проживання особи та/або Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат) у розмірі, визначеному частиною 5 статті 13 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у редакції Закону України від 25.12.1998 №367-ХІV Про внесення змін до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у таких розмірах: інвалідам I групи - десять мінімальних пенсій за віком; II групи - вісім мінімальних пенсій за віком; III групи - сім мінімальних пенсій за віком.

Згідно частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

З довідки Чернігівського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про отримання разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік випливає, що останній здійснив виплату щорічної разової грошової допомоги позивачу як учаснику бойових дій в розмірі 1390,00 грн, проте як встановлено судом з 27.02.2020 позивач набув право на отримання одноразової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік, як учасник бойових дій, у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, що є підставою для задоволення позову в цій частині.

В прохальній частині позивач визначив суму 8190,00 грн, проте в цій частині суд відмовляє в задоволенні, оскільки матеріали справи не містять доказів на підтвердження розміру мінімальної пенсії за віком.

З матеріалів справи випливає, що грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік позивачу здійснював Чернігівський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, а тому суд вважає, що в задоволенні позову до Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області необхідно відмовити повністю.

Підстави для повернення судового збору відсутні, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.

Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області відмовити повністю.

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Чернігівського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Чернігівського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат стосовно відмови у здійснені перерахунку та виплати ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги до 5 травня 2020 року у розмірі 5 (п`яти) мінімальних пенсій за віком.

Зобов`язати Чернігівський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат зробити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 щорічну допомогу до 5 травня за 2020 рік, виходячи з розміру 5 (п`яти) мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених коштів.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2021
Оприлюднено25.03.2021
Номер документу95747789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/4711/20

Рішення від 24.03.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні