Ухвала
від 23.03.2021 по справі 640/6864/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

23 березня 2021 року м. Київ № 640/6864/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., ознайомившись із позовною заявою і доданими до неї матеріалами

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІА ПРОДЖЕКТ" (01042, м. Київ, вул. Академіка Філатова, 10-А, оф. 3/37) до 1. Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8), 2. Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) провизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕДІА ПРОДЖЕКТ" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві, в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю МЕДІА ПРОДЖЕКТ критеріям ризиковості платника податку №134152 від 27.07.2020;

зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю МЕДІА ПРОДЖЕКТ з переліку ризикових платників податків;

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23 жовтня 2020 року №2062334/39946452, №2062335/39946452, №2062336/39946452, №2062337/39946452, №2062338/39946452, №2062339/39946452, від 17 лютого 2021 року №2407746/39946452, №2407745/39946452, від 18 лютого 2021 року №2409718/39946452, №2409717/39946452, від 19 лютого 2021 року №2414192/39946452, №2414193/39946452;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №6001 від 05.06.2020, №6003 від 10.06.2020, №7002 від 01.07.2020, №7003 від 07.07.2020, №7009 від 09.07.2020, №7013 від 17.07.2020, №7014 від 17.07.2020, №7015 від 17.07.2020, №7016 від 17.07.2020, №7020 від 23.07.2020, №7022 від 30.07.2020, №7023 від 30.07.2020, складені ТОВ МЕДІА ПРОДЖЕКТ , в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Суд розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, зазначає наступне.

Відповідно до абзацу першого частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

З позовної заяви вбачається, що позивач просить, зокрема, визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю МЕДІА ПРОДЖЕКТ критеріям ризиковості платника податку № 134152 від 27.07.2020 року, у той же час, суд звертає увагу, що з даним позовом позивач звернувся до суду 15.03.2021 року, тобто з пропущенням встановленого строку звернення до суду.

Одночасно, позивачем заявлено клопотання про поновлення строку на звернення до суду з даною вимогою.

При цьому, обґрунтовуючи причини пропуску строку звернення до суду, посилається на скрутне матеріальне становище.

Беручи до уваги викладене вище, суд звертає увагу, що статтею 129 Конституції України передбачено, що однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19 червня 2001 року у справі Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими. Вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.

Гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя від 14 травня 1981 року № R (81) 7: В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати (підпункт 12 пункту D).

Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду є складовою доступу до правосуддя.

Аналогічна правова позиція зазначена Великою Палатою Верховного Суду в ухвалі від 16 березня 2018 року у справі №9901/1/17 (провадження №11-244асі18).

Відповідно до частин першої, другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно з частиною першою статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08 липня 2011 року №3674-VІ.

Порядок відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регламентовано статтею 8 Закону України Про судовий збір .

Таким чином, сторона, знаходячись у скрутному матеріальному стані, може звернутись до суду з позовною заявою у межах строку звернення до суду та заявити клопотання про звільнення або відстрочення сплати судового збору та надати відповідні докази на підтвердження доводів, викладених у такому клопотанні, чого позивачем здійснено не було.

З огляду на викладене, причини, зазначені позивачем у заяві про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з даним позовом, суд вважає неповажними та необґрунтованими.

Таким чином, суд розглянувши подану позивачем заяву про поновлення строку звернення до суду, вважає зазначені в ній підстави неповажними, та надає позивачеві строк для подання заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із цим позовом.

Відтак, з огляду на вказане позивачу належить зазначити причини пропуску строку звернення до суду з адміністративним позовом в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у м. Києві про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю МЕДІА ПРОДЖЕКТ критеріям ризиковості платника податку № 134152 від 27.07.2020 року.

Відповідно до частини першої та другої ст. 123 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення недоліків шляхом подання до суду протягом 10 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху:

- заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із цим позовом та доказів поважності причин його пропуску в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у м. Києві про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю МЕДІА ПРОДЖЕКТ критеріям ризиковості платника податку № 134152 від 27.07.2020 року.

Керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Залишити позовну заяву без руху.

2. Встановити позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання даної ухвали.

3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви, вона буде повернута йому відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства.

Ухвала оскарженню не підлягає. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями), відповідно частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.03.2021
Оприлюднено29.03.2021
Номер документу95777188
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6864/21

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні