ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2021 рокуЛьвівСправа № 500/1044/20 пров. № А/857/4147/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Шевчук С.М.
суддів Іщук Л.П., Онишкевича Т.В.,
за участю секретаря судового засідання Чопко Ю.Т.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року (рішення ухвалене у м. Тернопіль, судом під головуванням судді Мартиць О.І., у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження, повний текст рішення складено 08 вересня 2020 року) у справі № 500/1044/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, суд,-
В С Т А Н О В И В:
І. ОПИСОВА ЧАСТИНА
У квітні 2020 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, в якому просила:
визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельні ділянки за кадастровими номерами 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912;
визнати протиправним та скасувати рішення Скалатської міської ради №2862 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 ";
зобов`язати Скалатську міську раду Підволочиського району Тернопільської області прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області рішення про надання їй дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0000 га, з них: площею 1,8164 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561 та площею 0,1836 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0912, які розташовані в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач оскаржила його, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким позовні вимоги задоволити.
На обґрунтуваня доводів апеляційної скарги позивач зазначає, що 16.03.2020 пленарне засідання сесії Скалатської міської ради було проведено за відсутності громадян, чиї питання розглядались. Вказане пленарне засідання було скликано раптово, без завчасного повідомлення осіб, чиї питання розглядались на цьому засіданні, а також без оприлюднення (в тому числі станом на даний час) розпорядження міського голови про скликання (перенесення) пленарного засідання сесії ради саме на 16.03.2020 року та без оприлюднення Порядку денного цього пленарного засідання. Крім того, вказує, що як вбачається з Порядку денного пленарного засідання ради, призначеного розпорядженням міського голови №31 від 25.02.2020 на 05 березня 2020 року, питання добору земельних ділянок комунальної власності, права на які виставляються на земельні торги, взагалі не були включені до Порядку денного. При цьому, зазначає, що як вбачається з оскаржуваного рішення №2859 від 16.03.2020, відповідачем ряд земельних ділянок вирішено включити до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні). Разом з тим, чинним Земельним кодексом України (ст. 136) визначено право організатора торгів визначати перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги, а не будуть виставлені в подальшому чи в майбутньому. У такому переліку земельних ділянок повинні бути зазначені місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, та обов`язково умови продажу. Однак, як вбачається зі змісту рішення №2859 від 16.03.2020 року умови продажу (в подальшому) права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок, вказане рішення не містить. Крім того, вказує що право оренди жодної із земельних ділянок, які оскаржуваним рішенням включені до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) до цього часу на земельні торги (аукціон) не виставлені. Вказана обставина виключала можливість прийняття відповідачем рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства.
Відповідач відзиву на апеляційну скаргу не подав.
У зв`язку з критичною ситуацією, що склалася із фінансовим забезпеченням діяльності судів, зокрема, відсутністю асигнувань на оплату послуг з пересилання поштової кореспонденції, ухвала суду про відкриття апеляційного провадження, повістки- повідомлення скеровано за допомогою електронних засобів зв`язку на електронну адресу відповідача, про що в матеріалах справи містяться відповідні докази.
Позивач повідомлений, про дату, час та місце розгляду справи шляхом надіслання повістки - повідомлення рекомендованим відправленням, яке отримано позивачем 10.03.2021 року. На адресу суду позивач направив клопотання про слухання апеляційної скарги за його відсутності. Клопотань про відкладення слухання справи учасники справи не направляли.
В силу вимог ч.4 ст.229 КАС України якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
ІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 02.04.2018 "Про затвердження технічної із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області" вирішено:
1. Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 22.12.2018 №19-4389/14-18СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передано Скалатській міській раді (Скалатська об`єднана територіальна громада) Підволочиського району у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 793,8541 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Скалатської міської ради, Городницької, Зарубинецької, Колодіївської, Кривенської, Магдалівської, Новосілківської, Остап`ївської, Подільської, Староскалатської сільських рад Підволочиського району Тернопільської області.
Пунктом 2 вказаного наказу зазначено, що право власності вказаних у додатку земельних ділянок виникає з моменту державної реєстрації цього права та оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Згідно рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 17.01.2019 №1607 прийнято у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 793,8541 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Скалатської міської ради, Городницької, Зарубинецької, Колодіївської, Кривенської, Магдалівської, Новосілківської, Остап`ївської, Подільської, Староскалатської сільських рад Підволочиського району Тернопільської області (згідно додатку 1 площею 793,8541 га.) та уповноважено спеціаліста відділу земельних відносин та комунальної власності у встановленому законом порядку здійснити державну реєстрацію права на вказані у додатку 1 земельні ділянки комунальної власності за Скалатською міською радою.
17.02.2020 ОСОБА_1 звернулася до Скалатської міської ради із заявою, в якій просила надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність загальною площею 2,0000 га, з них: для ведення особистого селянського господарства площею 1,8164 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561; для ведення особистого селянського господарства площею 0,1836 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0912, які розташовані за адресою: с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Дане питання було винесено на громадське обговорення, за ініціативи старости села 01.03.2020 у с. Городниця на загально сільські збори, на яких були присутні 110 учасників.
Крім того заява позивача була розглянута на засіданні постійної комісії із питань містобудування, будівництва, архітектури, земельних відносин та охорони природи, що засвідчено протоколом засідання комісії №4 від 16.03.2020, відповідно до якого було встановлено, що за ініціативи жителів села вищезазначена земельна ділянка була включена в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) з метою залучення коштів до міського бюджету. Комісією було прийнято рішення винести розгляд заяви на сесію.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16.03.2020 №2859 "Про включення в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" вирішено включити до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельні ділянки:
- площею 2,8382 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563;
- площею 0,5628 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0909;
- площею 0,2597 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0912;
- площею 0,3900 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0911;
- площею 1,8164 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561;
- площею 2,0000 га за кадастровим номером 6124681600:01:001:0022.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16 березня 2020 року №2862 позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, у тому числі площею 1,8164 га за рахунок земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561 та площею 0,1836 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0912.
Відповідач відмовив позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з посиланням на рішення міської ради №2859 від 16 березня 2020 року, яким дані земельні ділянки включені в перелік об`єктів земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернулася з даним позовом до суду.
ІІІ. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
Ухвалюючи рішення про відмову у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що приписи статті 136 Земельного кодексу України свідчать про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, це також є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки. Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 19.02.2019 у справі №815/905/17. Суд першої інстанції зазначив, що Скалатська міська рада Підволочиського району Тернопільської області, як розпорядник земель комунальної власності відповідно до вимог чинного законодавства, наділена повноваженнями визначати перелік земельних ділянок комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги. Враховуючи вищевикладене, включення у передбаченому законодавством порядку спірних земельних ділянок до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок виключає можливість відчуження цих земельних ділянок її розпорядником (відповідачем) до завершення торгів. Суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності рішень Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року та №2862 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 ". Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку, що спірні рішення прийняті відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства України, в межах наданих повноважень та з врахуванням всіх обставин, а тому до скасування не підлягають.
ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів встановила таке.
За нормами частини другої статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України (далі по тексту - ЗК України) та Законом України Про землеустрій .
У силу п.б ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Стаття 118 ЗК України встановлює порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Згідно з частиною першою статті 118 ЗК України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
Частиною шостою статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Приписами абзацу першого частини сьомої статті 118 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно з абзацом 3 частини сьомої статті 118 ЗК України особа має право замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки без згоди уповноваженого органу, якщо уповноважений орган у місячний строк не надав ні дозволу на його розроблення, ні мотивованої відмови у наданні такого дозволу.
При цьому частиною сьомою статті 118 ЗК України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, який є вичерпним, а саме:
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Аналіз цієї норми дає підстави для висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відповідно до частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною другою 134 ЗК України визначено випадки, коли земельні ділянки державної або комунальної власності не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).
Відповідно до статті 136 ЗК України організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.
У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.
Аналіз приписів статті 136 Земельного кодексу України дає підстави для висновку, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах є підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.
Відповідно до частини третьої статті 135 ЗК України організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку про те, що Скалатська міська рада Підволочиського району Тернопільської області, як розпорядник земель сільськогосподарського призначення державної власності, є організатором земельних торгів та відповідно до вимог чинного законодавства наділений повноваженнями визначати перелік земельних ділянок державної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, підставою для відмови позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою було те, що земельна ділянка, яку він виявив бажання отримати у власність для ведення особистого селянського господарства, внесена до переліку земельних ділянок, право оренди на які виставляється на земельні торги окремими лотами.
Таким чином, враховуючи, що на момент розгляду заяви позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства та прийняття відповідачем рішення з цього питання, вказані земельні ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912 були включені до переліку земельних ділянок, права оренди на які виставляються на земельні торги, що в силу приписів частини третьої статті 136 Земельного кодексу України є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відтак, суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог в частині протиправності відмови відповідача у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою, скасування рішення №2862 від 16.03.2020 та зобов`язання відповідача прийняти рішення про надання такого дозволу.
Аналогічна правова позиція висловлена в постановах Верховного Суду від 22.04.2020 у справі №823/1267/16 (№К/9901/16555/18), від 22.10.2020 у справі №815/7279/16 (№К/9901/43956/18), а відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України суд при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Стосовно ж доводів позивача, які стосуються визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельні ділянки за кадастровими номерами 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 136 Земельного кодексу України передбачено, що у переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги, окремими лотами зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
Таким чином, перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та прав на них, які виставляються на земельні торги, визначається організатором земельних торгів і заборона щодо відчуження встановлена саме на ті земельні ділянки, які включені до переліку.
У свою чергу, до вказаного переліку може бути включено земельну ділянку лише за умови присвоєння їй кадастрового номеру, тобто сформовану земельну ділянку, оскільки об`єктом продажу на аукціоні може бути земельна ділянка, яка є об`єктом цивільних прав.
Судом встановлено, що спірні земельні ділянки, мають кадастровий номер 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912, тобто є сформованими земельними ділянками.
Таким чином, суд першої інстанції правильно зазначив, що відповідачем доведено правомірність включення спірних земельних ділянок до переліку земельних ділянок, права оренди на які виставлені на земельні торги, а тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельні ділянки за кадастровими номерами 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912, задоволенню не підлягають.
Стосовно посилань скаржника в апеляційній скарзі на те, що питання добору земельних ділянок комунальної власності, права на які виставляються на земельні торги, взагалі не були включені до Порядку денного пленарного засідання Скалатської міської ради, призначеного розпорядженням міського голови №31 від 25.02.2020 на 05 березня 2020 року, то колегія суддів зазначає наступне.
Як встановлено судом, питання по розгляду заяви позивача було включено в п. 30 порядку денного засідання 54 сесії Скалатської міської ради, яка повинна була відбутись 05.03.2020, але у зв`язку із відсутністю кворуму, засідання було перенесене на 16.03.2020.
У зв`язку з чим, заява позивача була розглянута 16.03.2020 на засіданні сесії Скалатської міської ради, якою було прийнято рішення про відмову позивачу в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за кадастровими номерами 6124681600:02:001:0561 та 6124681600:01:004:0912. Причиною для відмови було те, що дані земельні ділянки включені до переліку ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) відповідно до рішення сесії Скалатської міської ради №2859 від 16.03.2020. Слід зазначити, що питання про включення даних земельних ділянок до переліку ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) було винесено на громадське обговорення за ініціативи старости села, де 01.03.2020 у с.Городниця були скликані загально сільські збори, на яких були присутні 110 учасників, які одноголосно передали вище вказані земельні ділянки в оренду через аукціон, що підтверджується протоколом загально сільських зборів від 01.03.2016 (а.с.37-38).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, та те, що положеннями Земельного кодексу України, міську раду наділено повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками, при включенні спірних земельних ділянок до переліку земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні), Скалатська міська рада діяла правомірно, у спосіб та в межах повноважень, передбачених чинним законодавством України.
Доводи скаржника, що відповідачем, як організатором земельних торгів не вчинено будь-яких дій щодо їх проведення з приводу обраних позивачем земельних ділянок, окрім внесення цих ділянок до Переліку ділянок, що призначені для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами, не спростовують факт віднесення спірних земельних ділянок до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності для продажу прав на них на земельних торгах.
Щодо посилань позивача в апеляційній скарзі, що земельні ділянки лише пропонується до продажу, а не вже виставлені на земельні торги, колегія суддів зазначає, що відповідно до ст. 136 Земельного кодексу України, яка регулює порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах, видача наказу про внесення земельної ділянки до Переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права оренди на які пропонуються до продажу на земельних торгах, а також присвоєння їй кадастрового номеру, свідчить про те, що сформовані земельні ділянки, на які претендує позивач, виставлені на торги (розпочата процедура виставлення земельної ділянки на торги).
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.
Приведені в апеляційній скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Вказана справа віднесена судом до справ незначної складності.
Керуючись статями 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року у справі № 500/1044/20 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя С. М. Шевчук судді Л. П. Іщук Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 25 березня 2021 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2021 |
Оприлюднено | 29.03.2021 |
Номер документу | 95779017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні