Ухвала
від 25.03.2021 по справі 754/4449/21
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1-кс/754/918/21

Справа № 754/4449/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2021 року Слідчий суддя Деснянського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Деснянського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 про накладення арешту на майно по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020101030000069 від 05.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Деснянського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого СВ Деснянського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Деснянської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 , по матеріалах досудового розслідування, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020101030000069 від 05.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про накладення арешту на майно.

Клопотання слідчого мотивовано тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , відповідно до протоколу № 2 загальних зборів учасників ТОВ «Укрмонтажлюкс» від 11.01.2005 призначений директором даного товариства. Отже, ОСОБА_5 , відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, починаючи з 11.01.2005 являвся службовою особою, яка обіймала посаду на підприємстві, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Так, відповідно до інформації, опублікованої на інформаційному ресурсі prozoro.gov.ua встановлено, що ТОВ «Укрмонтажлюкс»(ЄДРПОУ33147770) брало участь у тендерній закупівлі, де замовником виступало Комунальне підприємство «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943). За результатами проведення вищевказаної тендерної закупівлі, згідно інформаційного ресурсу prozoro.gov.ua, між Комунальним підприємством «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943) (Замовник) та ТОВ «Укрмонтажлюкс» (ЄДРПОУ 33147770) (Генпідрядник) укладено договір підряду № 784-18 від 19.11.2018 на суму 8 331 473,69 грн. (далі Договір) про наступне.

ОСОБА_6 виконує власними та залученими силами і обіговими коштами будівельні роботи по об`єкту: «Реконструкція нежитлових приміщень будівлі на АДРЕСА_1 під розміщення залу урочистих подій» (ДК021:2015:45000000-7 - будівельні роботи), здає в обумовлені строки виконані роботи Замовнику, а Замовник приймає та оплачує виконані роботи за рахунок цільових бюджетних коштів, передбачених Програмою економічного і соціального розвитку м. Києва (п. 1 Договору).

Договірна ціна робіт (додаток №1), що доручені для виконання Генпідряднику, згідно ціни конкурсної пропозиції становить - 6 942 894 (шість мільйонів дев`ятсот сорок дві тисячі вісімсот дев`яносто чотири) грн. 74 коп., крім того ПДВ 20 % -1 388 578 (один мільйон триста вісімдесят вісім тисяч п`ятсот сімдесят вісім) грн. 95 коп.

Всього вартість робіт по договору - 8 331 473,69 грн. (Вісім мільйонів триста тритцять одна тисяча чотириста сімдесят три гривні 69 коп.) (п. 2.1 Договору).

Сторони дійшли згоди, що бюджетні зобов`язання за Договором складають:

- у 2018 році - 2 654 318 (два мільйони шістсот п`ятдесят чотири тисячі триста вісімнадцять) гривень 00 коп. разом з ПДВ;

-у 2019році -5677155(п`ятьмільйонів шістсотсімдесят сімтисяч стоп`ятдесят п`ять)гривень 69коп.разом зПДВ (п. 2.2 Договору).

Генпідрядник зобов`язується звітувати перед Замовником за використання авансу актами виконаних робіт (КБ-2в, КБ-3). Невикористана в зазначений термін решта авансових сум повертається Замовнику протягом однієї доби до закінчення терміну погашення авансу (п. 4.2 Договору).

У випадку якщо ОСОБА_6 в установлений термін не звітує перед Замовником за використання авансу актами виконаних робіт і не повертає аванс Замовнику протягом однієї доби, ОСОБА_6 сплачує штраф у розмірі 1,5 облікової ставки НБУ від суми невикористаного (або неповернутого) авансу за кожен день прострочення. Неповернення авансу ОСОБА_6 є підставою для розірвання договору (п. 4.3 Договору).

В разі припинення робіт за обставинами, що не залежать від дій сторін (форсмажор), з перевищенням суми авансу над вартістю фактично виконаних робіт, ОСОБА_6 зобов`язується в місячний термін повернути Замовнику непідтверджені актами виконаних робіт авансові суми (п. 4.4 Договору).

Розрахунки за виконані роботи здійснюються відповідно ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (п. 4.5 Договору).

Поточні розрахунки виконуються виключно за фактично виконані роботи на підставі актів виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3), підписаних уповноваженими представниками сторін.

Акти виконаних робіт готує ОСОБА_6 і передає для підписання технагляду у строк не пізніше 26 числа звітного місяця. Замовник протягом 3-х робочих днів перевіряє його і підписує в частині фактично виконаних обсягів робіт. Акти КБ-2в надані після 26-го числа не включаються до загального реєстру виконання, тому не можуть братися до оплати в поточному місяці, а переносяться на послідуючий (п. 4.6 Договору).

Ринкові ціни на ресурси обґрунтовуються ОСОБА_6 відповідними документами (зріз цін по ринку або товарні накладні, або рахунки, тощо), завірені ОСОБА_6 копії яких подаються Замовнику з актами виконаних робіт. Згідно п. 6.3.1 ДСТУ-Н Б Д. 1.1-2:2013 поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за обґрунтованими, як правило, найменшими (при всіх рівних характеристиках) цінами на ринку будівельних матеріалів в регіоні Замовник має право затримувати проміжні платежі за роботи, виконані з порушенням будівельних норм і правил, проектних рішень, а також в частині сум на компенсацію ринкових цін при відсутності відповідного обґрунтування (п. 4.7 Договору).

Генпідрядник зобов`язується подавати на поточну (щомісячну) перевірку службі КП «Київекспертиза» акти виконаних робіт (форма КБ-2в), захищати обсяги та вартість виконаних робіт при проведенні перевірки фахівцями КП «Київекспертизи» та вносити відповідні виправлення в акти згідно отриманих зауважень. Замовник має право не брати до оплати суми по актам виконаних робіт, визначені службою КП «Київекспертиза», як завищення вартості. З метою виконання вимог цього пункту ОСОБА_6 укладає окрему угоду з КП «Київекспертиза», про що повідомляє Замовника в десятиденний термін (п. 4.8 Договору).

Кінцеві розрахунки з ОСОБА_6 за виконані роботи згідно вимог Постанови Кабміну України №1764 від 27.12.2001р. здійснюються (за умови наявності цільового бюджетного фінансування) у двотижневий термін після реєстрації декларації про готовність об`єкту. Замовник має право затримати кінцеві розрахунки за роботи, виконані з недоробками і дефектами, виявленими при прийманні об`єкту в експлуатацію, до їх усунення (п. 4.9 Договору).

Платежі здійснюються шляхом перерахування Замовником відповідних сум на розрахунковий рахунок ОСОБА_6 , протягом 15-ти календарних днів після надходження цільових бюджетних коштів на рахунок Замовника (п. 4.10 Договору).

Враховуючи, що джерелом фінансування по даному договору є кошти міського бюджету, сторони погоджуються, що комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київекспертиза» має право здійснити на будь-якому етапі будівництва комплексну перевірку відповідності обсягів та вартості виконаних робіт. ОСОБА_6 зобов`язується забезпечити працівникам КП «Київекспертиза» можливість вільного доступу в робочий час на будівельний майданчик, надати всі необхідні документи та матеріали для перевірки та захищати обсяги та вартість виконаних робіт при проведенні перевірки фахівцями КП «Київекспертизи» (п. 4.11 Договору).

Генпідрядник має право залучити до виконання робіт субпідрядні організації. При цьому договори субпідряду укладаються і виконуються з дотриманням вимог, визначених загальними умовами. Генпідрядник відповідає за результати роботи субпідрядників і виступає перед Замовником як підрядник, а перед субпідрядниками як замовник (п. 5.1 Договору).

Субпідрядники, що залучаються до виконання робіт, повинні відповідати таким вимогам: мати ліцензію на виконання робіт, мати ресурси (матеріальні, технічні, фінансові та робочої сили), мати досвід виконання аналогічних робіт, достатній для виконання робіт по договору (п. 5.2 Договору).

Залучення субпідрядників здійснюється ОСОБА_6 за погодженням із Замовником за вибором Генпідрядника або за пропозицією Замовника (п. 5.3 Договору).

Погодження залучення субпідрядників Замовником здійснюється на основі інформації ОСОБА_6 , яка надається Замовнику за 7 днів до початку виконання субпідрядних робіт. Замовник має право протягом 7 днів після одержання пропозиції ОСОБА_6 відмовити у залученні запропонованого субпідрядника з обґрунтуванням причин такої відмови і рекомендувати свою кандидатуру (п. 5.4 Договору).

Генпідрядник несе відповідальність перед Замовником за невиконання або неналежне виконання субпідрядниками своїх зобов`язань, а перед субпідрядниками - за невиконання зобов`язань Замовника (п. 5.5 Договору).

Генпідрядник забезпечує координацію діяльності субпідрядників на будівельному майданчику, створює умови виконання робіт (п. 5.6 Договору).

Приймання та оплату робіт, виконаних субпідрядниками, здійснює Генпідрядник (п. 5.7 Договору).

Після отримання необхідної документації від Замовника ОСОБА_6 своєчасно відкриває картку на порушення благоустрою в Управлінні контролю за благоустроєм міста. Оплата за відкриття картки здійснюється ОСОБА_6 за рахунок загальновиробничих витрат (п. 10.1.1 Договору).

Генпідрядник виконує роботи у відповідності з проектною документацією, будівельними нормами і правилами, графіками виконання робіт (п. 10.1.2 Договору).

ОСОБА_6 зобов`язується завчасно (не менше ніж за добу) повідомити Замовника про виконання прихованих робіт. Відразу ж після їх виконання ОСОБА_6 складає та підписує, разом з технаглядом Замовника, акт на приховані роботи. Приховані роботи не відображені актом або журналом виконання робіт не приймаються до об`ємів виконаних робіт (п. 10.1.3 Договору).

Генпідрядник завчасно й у письмовій формі інформує Замовника про можливе сповільнення або призупинення виконання робіт за незалежних від нього обставин (п. 10.1.2 Договору).

Генпідрядник забезпечує повне, якісне і своєчасне ведення виконавчої документації, що передбачена діючим порядком і цим договором, визначає осіб, відповідальних за її ведення. Відсутність виконавчої документації при здаванні об`єкту в експлуатацію прирівнюється до невиконання робіт (п. 10.1.5 Договору) .

Генпідрядник здійснює ведення журналу виконання передбачена державними будівельними нормами (п. 10.1.6 Договору).

Генпідрядник забезпечує Замовнику можливість вільного доступу в робочий час на будівельний майданчик і здійснення контролю за ходом виконання робіт, не втручаючись у господарську діяльність Генпідрядника (субпідрядника) (п. 10.1.7 Договору).

Виявлені в процесі випробувань і перевірок та відображені в журналі виконання робіт неякісні роботи підлягають виправленню, а неякісні матеріали та устаткування заміні (п. 10.1.8 Договору).

Генпідрядник забезпечує наявність документів, що засвідчують характеристики та якість будівельних матеріалів, конструкцій, устаткування (журнал виконання робіт, акти приймання прихованих робіт і відповідальних конструкцій, паспорта, сертифікати, результати випробувань, геодезичні схеми тощо), а також надає ці документи Замовнику за три дні до подання на реєстрацію декларації про готовність об`єкту до експлуатації (п. 10.1.9 Договору).

Замовник оформлює Повідомлення про виконання будівельних робіт (початок будівництва) в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (п. 10.2.1 Договору).

Замовник передає проектно-кошторисну документацію в 10-ти денний термін до початку виконання робіт (п. 10.2.2 Договору).

Замовник здійснює контроль і технічний нагляд за відповідністю якості, обсягів і ціни виконаних робіт проекту, кошторису, будівельним нормам і правилам, а матеріалів, конструкцій, устаткування-державним стандартам і технічним умовам.

При виявленні відхилень Замовник видає ОСОБА_6 розпорядження про їх усунення, а при серйозних порушеннях приймає рішення про призупинення робіт (п. 10.2.3 Договору).

Замовник у будь-який час може ознайомитись з порядком ведення журналу, при потребі засвідчує кожний запис, викладає свої претензії щодо ходу виконання робіт. Вимоги Замовника по усуненню виявлених порушень враховуються ОСОБА_6 , і запис про їх виконання заноситься до журналу (п. 10.2.4 Договору).

Замовник має право вимагати проведення додаткових перевірок прихованих робіт, в прийманні яких він не брав участь. Обумовлені цим додаткові витрати, якщо використані матеріали і виконані роботи не відповідають відповідним вимогам, а також при несвоєчасному запрошенні Замовника (або за відсутності запрошення), покриває ОСОБА_6 . Результати перевірок оформлюються актом приймання прихованих робіт за підписом сторін (п. 10.2.5 Договору).

Договір підписаний та скріплений печаткою обома «Сторонами»: «Замовник» - КП «Ватутінськінвестбуд» в особі ОСОБА_7 , «Генпідрядник» - директор ТОВ «Укрмонтажлюкс» в особі ОСОБА_5 .

Крім цього, підписані додаткові угоди до договору на виконання підрядних робіт № 784-18 від 19.11.2018 року, відповідно до яких сторони внесли наступні зміни:

- Додаткова угода від 21.12.2018 № 1-18, в якій сторони домовилися викласти п. 2.2. Договору у наступній редакції: «Сторони дійшли згоди, що бюджетні зобов`язання за договором складають:

?у 2018 році зменшуються на 643486, 00 грн., і становлять 2010832, 00 грн.

?у 2019році 6320641, 00 грн.

- Додаткова угода від 03.04.2019 № 1-19, в якій сторони домовилися викласти п. 2.2. Договору у наступній редакції: «Сторони дійшли згоди, що бюджетні зобов`язання за договором складають:

?у 2018 році 2010831,18 грн.

?у 2019 році 2875000, 00 грн.

?у 2020 році 3445641, 82 грн.

В ході виконання умов договору №784-18 від 19.11.2018, у невстановленому досудовим розслідуванні місці, при невстановлених слідством обставинах, у невстановлений період часу, у ОСОБА_5 , який будучи директором ТОВ «Укрмонтажлюкс», та являючись службовою особою, виник злочинний умисел спрямований на заволодіння бюджетних грошових коштів в особливо великих розмірах.

Для привласнення бюджетних грошових коштів ОСОБА_5 вирішив внести завідомо недостовірні відомості, щодо обсягів фактично виконаних ремонтно-будівельних робіт при реконструкції приміщень будівлі на АДРЕСА_2 під розміщення залу урочистих подій, до актів приймання виконаних підрядних робіт (форми КБ-2В), які згідно із розділом № 4 «Розрахунки і платежі» Договору, слугували підставою для формування платіжних доручень, на підставі яких перераховувались грошові кошти з рахунку Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943) № НОМЕР_1 , відкритого в Державній казначейській службі України у м. Києві на розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» директором та засновником ТОВ «Укрмонтажлюкс» ОСОБА_5 , що в подальшому давало можливість останньому розпоряджатися вказаними грошовими коштами на власний розсуд.

Таким чином ОСОБА_5 , будучи службовою особою, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванні місці, при невстановлених слідством обставинах, у період часу з грудня 2018 по грудень 2019 з метою реалізації власного злочинного умислу спрямованого на заволодіння бюджетних грошових коштів, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, протиправно, всупереч умов укладеного Договору №784-18 від 19.11.2018 «Реконструкція нежитлових приміщень будівлі на АДРЕСА_2 під розміщення залу урочистих подій», достовірно знаючи про реальні обсяги фактично виконаних будівельних робіт при реконструкції приміщень будівлі за адресою: АДРЕСА_2 , вніс завідомо неправдиві відомості, зокрема неправдиву інформацію прообсяги виконаних робіт і витрат, їх вартість у грошовому еквіваленті, у наступні документи:

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 6-12 за грудень 2018 року, зазначено про виконання наступних робіт, які фактично виконані не були: «Улаштування стяжок цементних 20 мм; Додавати або виключати; Армування стяжки сіткою улаштування», що призвело до різниці у вартості прямих витрат на суму 36795 грн;

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 12 (коригування) за липень 2019 року, зазначено про виконання наступних робіт, які фактично виконані не були: «Розбирання вирівнюючи стяжок; розбирання утеплення керамзитом», що призвело до різниці у вартості прямих витрат суму на 141 734 грн.;

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 13 за липень 2019 року, зазначено про виконання наступних робіт, які фактично виконані не були або виконані не в повному обсязі: «Улаштування вирівнюючи стяжок на кожен 1 мм товщини; Стяжка для підлоги; Ґрунтування основ під водо ізоляційний покрівельний килим; Праймер Техніколь № 1», що призвело до різниці у вартості прямих витрат на суму 216 327 грн.;

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 14 за вересень 2019 року, зазначено про виконання наступних робіт, які фактично виконані не були: «Ґрунтування основ із бетону або розчину; Праймер техніколь; Відновлення покрівель по існуючому покриттю; Руберойд покрівельний», що призвело до різниці у вартості прямих витрат на суму 114 744 грн.

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 15 за грудень 2019 року, зазначено про виконання наступних робіт, які фактично виконані не були: «Улаштування каркасу підвісних стель; Укладання плит стельових», що призвело до різниці у вартості прямих витрат на суму 24131 грн.

- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 16 за грудень 2019 року зазначено про виконані роботи і витрати: «Монтаж жорсткого диску 4ТВ SATA ІІІ HDD в кількості 2 одиниць; монтаж зовнішніх ІР-відеокамер в кількості 10 одиниць; монтаж коробок для зовнішнього монтажу в кількості 10 одиниць; ІР-відеокамера зовнішня в кількості 10 одиниць; комплектів кріплення для зовнішніх відеокамер в кількості 10 одиниць; коробки для зовнішнього монтажу в кількості 10 одиниць; установлення апаратури наземної маса 0,2 т (термінал реєстрації); табло відображення виносне ВТВ (головнеТВ42) в кількості 2 одиниць; монтаж кронштейнів для установлення адресоносія, датчиків, зчитувачів, пристроїв, в кількості 2 одиниць; монтаж блоку живлення; жорсткого диску 4ТВ SATA ІІІ HDD в кількості 2 одиниць; субблок спорядження СС (Активний HDMI, сплітер) в кількості 1 одиниці; Терміналу реєстраційного напільного в кількості 1 одиниці; головного табло LG в кількості 2 одиниць; кронштейну настінного, в кількості 2 одиниць; джерел живлення 12В 150 Вт в кількості 1 одиниці; комплекту програмного забезпечення в кількості 1 одиниці», які фактично не виконувались, що призвело до різниці у вартості прямих витрат на суму 250340 грн.

Всього по вищезазначеним актам приймання виконаних будівельних робіт відповідно до договору підряду від 19.11.2018 № 784-18 внесено неправдиву інформацію про фактичновиконаніобсяги робіт і витрат, вартість яких у грошовому еквівалентна дорівнює сумі 784 071 грн.

В свою чергу, ОСОБА_5 , вищевказані акти приймання виконаних будівельних робіт особисто підписав та завірив печаткою ТОВ «Укрмонтажлюкс», надавав їх на підпис посадовим особам Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943).

Посадовими особами Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд», на підставі вищезазначених актів прийманнявиконаних будівельнихробіт, наданих директором ТОВ «Укрмонтажлюкс» ОСОБА_5 , в яких були внесені завідомо неправдиві відомості щодо фактичновиконаних обсягів робіт і витрат, на виконання п.4.6 умов укладеного договору, були сформовані платіжні доручення та перераховано з рахунку Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943) № НОМЕР_1 ,відкритого вДержавній казначейськійслужбі Україниу м.Києві,на рахунокТОВ «Укрмонтажлюкс» № НОМЕР_2 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» наступні грошові кошти:

-платіжним дорученням № 7 від 26.11.2018 на суму 796295,00 гривень;

-платіжним дорученням № 9 від 18.12.2018 на суму 531121,44 гривень;

-платіжним дорученням № 11 від 26.12.2018 на суму 683414,74 гривень;

-платіжним дорученням № 1 від 25.04.2019 на суму 999573,64 гривень;

-платіжним дорученням № 3 від 21.05.2019 на суму 205325,98 гривень;

-платіжним дорученням № 4 від 28.05.2019 на суму 289916,18 гривень;

-платіжним дорученням № 5 від 11.07.2019 на суму 949963,67 гривень;

-платіжним дорученням № 7 від 05.08.2019 на суму 52610,31 гривень;

-платіжним дорученням № 6 від 05.08.2019 на суму 373669,06 гривень;

-платіжним дорученням № 11 від 09.10.2019 на суму 998429,54 гривень;

-платіжним дорученням № 13 від 31.10.2019 на суму 249880,63 гривень;

-платіжним дорученням № 19 від 23.12.2019 на суму 1 596508,24 гривень;

-платіжним дорученням № 20 від 23.12.2019 на суму 410269,88 гривень,

загалом 8136978,31 грн., у тому числі за роботи, які фактично виконані не були 784071 грн.

Отже, протиправними діями ОСОБА_5 завдано матеріальної шкоди (збитків) місцевому бюджету на суму 784071 грн., яка в 600 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, що відповідно до примітки статті 185 КК України становить особливо великі розміри.

12.03.2012 ОСОБА_5 оголошено про підозру у заволодінні чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в особливо великих розмірах, тобто кримінальному правопорушенні, передбаченому ч. 5 ст. 191 КК України.

Враховуючи, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, у прокурора, слідчого за погодженням в прокурором є достатні підстави для звернення до суду з клопотанням про арешт майна.

В обґрунтуванняклопотання пронеобхідність застосуваннязаходів забезпечення кримінального провадження сторона обвинувачення наводить підстави, що існує обгрунтована підозра щодо вчинення ОСОБА_5 особливо тяжкого кримінального правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, а саме такого як арешт майна підозрюваного.

Таке втручання, як арешт майна підозрюваного ОСОБА_5 , що полягатиме у тимчасовому позбавленні права підозрюваного на відчуження його майна, виправдовую ступінь втручання у його права з метою досягнення дієвості цього провадження.

Накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 дасть змогу виконати завдання, для виконання якого сторона обвинувачення звертається із клопотанням до слідчого судді, а саме дасть можливість забезпечити в подальшому застосування спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Враховуючи особливо великий розмір збитків завданих кримінальним правопорушенням, незастосування такого заходу забезпечення як арешт майна підозрюваного ОСОБА_5 може призвести до відчуження такого майна, що в подальшому позбавить суд реальної можливості застосування спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

В судове засідання прокурор не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, у своїй заяві прокурор просить розглядати клопотання в його відсутність. Суд на підставі ч. 1 ст. 172 КПК України проводить розгляд клопотання у відсутність прокурора.

Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання розглядається без повідомлення власника майна та інших зацікавлених осіб.

Дослідивши клопотання і додатки до нього, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню за таких підстав.

Відповідно до ч. 7 ст. 237 КПК України вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучено законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

Частиною 1 ст. 167 КПК України передбачено, що тимчасовим вилученням майна є фактичне позбавлення підозрюваного або осіб, у володінні яких перебуває майно, можливості володіти, користуватися певним майном до вирішення питання про арешт майна або його повернення.

Частиною 2 ст. 167 КПК України передбачено, що тимчасового вилученим майном можуть бути речі, щодо яких є достатні підстави вважати, що вони зберегли на собі сліди вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Слідчий в клопотанні довів підстави арешту майна, оскільки незастосування заборони на його використання, а також заборони розпоряджатись може призвести до зникнення, втрати або пошкодження майна, настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженні.

Враховуючи те, що слідчий в клопотанні довів необхідність арешту вказаного майна, з метою досягнення дієвості цього провадження та забезпечення спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, достатність доказів, що вказують на вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 України, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку про накладення арешту на майно.

На підставі викладеного, керуючись ст. 98, 131, 132, 167, 170-172, 175, 237, 309, 400 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ Деснянського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 про накладення арешту на майно по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020101030000069 від 05.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України - задовольнити.

Накласти арешт у формі заборони відчуження на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , а саме:

- гараж (машиномісце в підземному паркінгу), площею: 21.8 кв.м., за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1517057180000;

- квартира площею 37.8 кв.м. за адресою: АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1371177080000;

-транспортний засіб марки за моделі: ТОYОТА PRIUS, він код НОМЕР_4 , державний номерний знак НОМЕР_5 .

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, але оскарження не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.03.2021
Оприлюднено29.05.2024
Номер документу95785716
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —754/4449/21

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Деснянський районний суд міста Києва

Лісовська О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні