УХВАЛА
про відстрочення виконання рішення
м. Вінниця
25 березня 2021 р. Справа № 120/1275/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів про відстрочення виконання рішення у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (далі - ГУ ДСНС у Вінницькій області) до опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області задоволено. Зокрема, застосовано до опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі опорної загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області, що розташована за адресою: Вінницька область, Хмільницький район, с. Уланів, вул. Соборна, 12, шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних у позові.
28.09.2020 року видано виконавчий лист у справі №120/1275/20-а.
13.11.2020 року представником відповідача подано заяву про відстрочення виконання рішення суду у справі №120/1275/20-а.
Ухвалою від 07.12.2020 року у задоволенні заяви опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року у справі №120/1275/20-а відмовлено.
19.02.2021 року представником відповідача повторно подано заяву про відстрочення виконання рішення.
Обґрунтовуючи зазначену заяву, сторона відповідача вказує, що на даний час бюджет Уланівської територіальної громади не сформований (ч. 38 Прикінцевих та Перехідних положень Бюджетного кодексу України) у зв`язку з тим, що 24.01.2021 року відбулися повторні вибори Уланівського сільського голови, підтвердженням цього є рішення сільської ради №2 від 09.02.2021 року. Відповідно до п. 2 ч. 6-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , який передбачає реорганізацію сільських рад, які увійдуть до Уланівської територіальної громади та рішення Хмільницької районної ради № 37 від 24.12.2020 року «Про передачу об`єктів спільної комунальної власності та передача прав засновників юридичних осіб Уланівській сільській раді» та рішення Уланівської сільської ради № 766 від 30.12.2020 року «Про прийняття у власність Уланівської сільської ради об`єктів спільної комунальної власності» , Опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Уланів буде здійснювати фінансування з бюджету Уланівської сільської ради.
На підставі вищевикладених обставин, відповідач зазначає, що з об`єктивних причин виконати рішення суду в Опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів не має можливості, тому остання просить надати відстрочку виконання рішення по справі №120/1275/20-а терміном на 6 місяців.
Ухвалою суду від 22.02.2021 року заяву про відстрочення виконання рішення призначено до розгляду в судовому засіданні з повідомленням сторін на 15.03.2021 року.
15.03.2021 року представником відповідача до суду подано клопотання про долучення до матеріалів справи доказів на підтвердження виконання порушень, встановлених в акті перевірки від 14.02.2020 року.
Окрім того, 15.03.2021 року представником ГУ ДСНС у Вінницькій області подано заяву про розгляд справи без участі представника позивача у порядку письмового провадження.
У судовому засіданні 15.03.2021 року представник опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів зазначила про відсутність можливості виконати рішення суду від 04.06.2020 року у даній справі, оскільки на даний час бюджет Уланівської територіальної громади не сформований. Окрім того, в ході розгляду справи було задоволено клопотання представника відповідача щодо надання часу з метою надання додаткових доказів.
У судовому засіданні оголошено перерву до 25.03.2021 року.
25.03.2021 року у судове засідання ані представник заявника, ані представник позивача не з`явилися, незважаючи на те, що про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином. При цьому, 25.03.2021 року представниками сторін подано заяви, у яких останні просять розгляд заяви здійснювати без їх участі у порядку письмового провадження.
В свою чергу, 25.03.2021 року на адресу суду представником відповідача подано до суду докази з детальним описом виконання виявлених порушень в акті перевірки від 14.02.2020 року.
Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (частина 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України).
Таким чином, враховуючи зазначені положення КАС України, суд прийшов висновку про можливість здійснення розгляду заяви про відстрочення виконання рішення у письмовому провадженні. При цьому відповідно до положень частини 4 статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з п. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Визначаючись щодо заяви про відстрочення виконання судового рішення, суд виходив з такого.
Особливості відстрочення виконання рішення суду визначені статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).
Так, частиною 1 цієї статті передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до частини 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (частина 4 статті 378 КАС України).
Згідно з ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Тобто, підставою для розстрочення виконання судового рішення є наявність обставин, які ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим у строк встановлений судом.
В обґрунтування поданої заяви заявник вказує, що відповідачем усі порушення, встановлені ГУ ДСНС у Вінницькій області виконані. В той же час зазначила, що відповідно до п. 10 припису від 31.05.2019 року № 183 захисну споруду необхідно підготувати до укриття працівників, однак усунення вищезазначеного порушення потребує фінансування. Представник опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів також повідомила, що зверталась до відділу освіти Хмільницької районної державної адміністрації та голови Уланівської об`єднаної територіальної громади з метою виділення коштів, що підтверджується копіями листів.
Окрім того, як зазначає заявник, з метою усунення порушення, визначеного п. 10 припису від 31.05.2019 року № 183 нею розпочато формування документації, а саме: розроблена табличка «Захисна споруда № 02424» ; Журнал реєстрації осіб, що перебувають в захисній споруді № НОМЕР_1 ; Журнал обліку звернень за медичною допомогою; Інструкцію з обслуговування та заходів безпеки при експлуатації ДЕС та іншого електрообладнання; Інструкція з експлуатації фільтровентиляційного та іншого інженерного обладнання; Порядок заповнення захисних споруд та правила поведінки людей, які укриваються в них.
Перевіривши зазначені доводи заявника, судом встановлено, що відповідно до припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 183 від 31.05.2019 року визначено 13 порушень. (а.с. 16-17), 12 з яких виконані, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, зокрема: копією посвідчення № 01003858 від 12.02.2020 року; копією акта про прийняття в експлуатацію виконаних робіт з вогнезахисного обробляння дерев`яних елементів горища від 11.08.2020 року; копією технічного звіту про проведення профілактичних випробовувань електрообладнання та заземлюючих пристроїв ОЗШ І-ІІІ ст. с. Уланів (червень 2020 року); копіями Паспортів заземлюючого пристрою блискавковідвідів №1, №2, №3, №4; копією додатку до Програми соціально-економічного розвитку Уланівської територіальної громади на 2021 рік; копією наказу по ОЗШ І-ІІІ ст. с. Уланів від 31.08.2020 року № 96-о «Про встановлення протипожежного режиму в ОЗШІ-ІІІ ст. с. Уланів та філіях» ; копією Інструкції про порядок дій персоналу ОЗШ І-ІІІ ст. с. Уланів щодо забезпечення безпеки та швидкої евакуації у разі виникнення пожежі; копією Інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій учасників навчально-виховного процесу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій; копією Журналу інструктажів з пожежної безпеки з підписами працівників; копією акта від 23.03.2020 року; копією журналу обліку проведення навчань з цивільного захисту та техногенної безпеки з працівниками , членами формувань ЦЗ на 2021 рік; копією таблички «Захисна споруда № 02424» ; копією Журналу реєстрації осіб, що перебувають в захисній споруді № НОМЕР_1 ; копією Журналу обліку звернень за медичною допомогою; копією Інструкція з обслуговування та заходів безпеки при експлуатації ДЕС та іншого електрообладнання; копією Інструкції з експлуатації фільтровентиляційного та іншого інженерного обладнання; копією Порядку заповнення захисних споруд та правила поведінки людей , які укриваються в них; копією акту від 17.03.2021 року; копією рішення Виконавчого комітету Уланівської сільської ради Хмільницького району Вінницької області № 46 від 07.09.2020 року; копією журналу обліку вогнегасників ОЗШІ-ІІІ ст. с. Уланів.
В свою чергу, суд зазначає, що виконання п. 10 порушення залежить не лише від волі відповідача, оскільки він не є розпорядниками коштів та самостійно вчинити дії щодо фінансування відповідних робіт не має можливості. Також в матеріалах справи наявні копія службової записки начальнику відділу освіти Хмільницької районної державної адміністрації Жуку А.А. від 18.02.2020 року № 19 та копія листа голові Уланівської об`єднаної територіальної громади Крученюку О.В. від 19.03.2021 року № 37, за змістом яких представник відповідача просила виділити кошти на усунення виявлених порушень.
Відтак, з наведеного слідує, що відповідач не заперечує щодо наявності невиконаного порушення у п. 10, крім того в добровільному порядку виконує усі можливі дії для його виконання, що підтверджується наявними матеріалами справи.
З огляду на те, що на даний час наявні обставини, що ускладнюють виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №120/1275/20-а в частині п. 10 припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 183 від 31.05.2020 року та відсутні підстави ставити під сумнів намір відповідача виконувати судове рішення в майбутньому, суд доходить висновку, що заяву про відстрочення виконання рішення слід задовольнити та відстрочити виконання судового рішення терміном на 6 місяців, а саме до 25.09.2021 року включно.
Керуючись ст.ст. 241, 248, 256, 378 КАС України суд,
УХВАЛИВ:
Заяву представника опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області про відстрочення виконання рішення - задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі №120/1275/20-а за позовом ГУ ДСНС у Вінницькій області до опорної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Уланів Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування до 25.09.2021 року включно.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Бошкова Юлія Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2021 |
Оприлюднено | 28.03.2021 |
Номер документу | 95809147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні