Справа № 420/10678/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2021 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження, за наявними матеріалами, у порядку письмового провадження, адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області про:
визнання протиправним та скасування рішення уповноваженої особи відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області оформлене протоколом №82 від 02 жовтня 2020 року про відхилення пропозиції поданої Товариством з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ по спрощеній/допороговій закупівлі UA-2020-09-15-009964-а код 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області) на підставі пункту 1 частини 14 Закону України Про публічні закупівлі .
Адміністративний позов мотивовано наступним.
Товариство з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ зазначило, що у Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області були відсутні підстави визначені статтею 17 та п.13 ст.14 Закону України Про публічні закупівлі для відхилення пропозиції позивача по спрощеній/допороговій закупівлі, а твердження замовника про те, що пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі не відповідає дійсності та спростовується наданими учасником документами.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02 листопада 2020 року Товариству з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ відмовлено у відкритті провадження по адміністративній справі на підставі п.1 ч.1 ст.170 КАС України, у зв`язку з тим, що позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12 січня 2021 року, ухвалу Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №420/10678/20 від 02 листопада 2020 року скасовано та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 26 січня 2021 року, вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження по справі без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.
Ухвала про відкриття провадження по справі була надіслана на офіційну електронну адресу Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області та була отримана суб`єктом владних повноважень - 28 січня 2021 року, що підтверджується матеріалами справи (а.с.220 зворотній бік).
Однак, у встановлений судом строк (п`ятнадцятиденний) відповідачем відзиву на позовну заяву до суду не подано.
У відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Проте, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин, може бути кваліфіковано судом, як визнання позову.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відзив Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області надійшов на офіційну електрону адресу Одеського окружного адміністративного суду 15 березня 2021 року (вх.№ЕП/6604/21) та без доказів надіслання копії відзиву позивачеві (а.с.222-224).
Відзив Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області обґрунтовувався тим, що пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ не відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі. Зокрема, замість документу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України позивачем було надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; надана довідка №16 від 24 вересня 2020 року стосовно підтвердження відносин працівника з учасником не мала зазначення посад (професій) працівників; надана довідка №14 від 24 вересня 2020 року не містила інформацію про місце та дату реєстрації учасника, реквізитів банку, за якими буде здійснюватися оплата за договором, укладеного за результатами проведення торгів та інформація про який зазначена у додатку 1 оголошення. Відділ освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області наголошував, що відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ базувалося на невідповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно були прописані у документації.
Станом на 26 березня 2021 року, інших заяв по суті справи від сторін на адресу суду не надходило.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
15 вересня 2020 року, на онлайн-платформі Ргоzогго , уповноваженою особою Відділ освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом закупівлі код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області ) (а.с.116-135).
Пунктом 14.2. оголошення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області встановлювалися кваліфікаційні критерії учасника процедури закупівлі.
Зокрема, згідно пп.14.2.2.1 на підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям, учасник повинен надати у складі пропозиції довідку, складену у довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені для виконання умов договору про закупівлю. Довідка повинна містити відомості щодо працівників, які будуть залучені учасником до виконання умов відповідного договору, із зазначенням: їх прізвища, імені, по-батькові та посади (або професії); інформацію про взаємовідносини з учасником (за основним місцем роботи) та/або працівник, що працює в учасника за сумісництвом та/або працівник, що працює в учасника за суміщенням та/або працівник, що працює в учасника за трудовим договором та/або працівник, що працює з учасником за цивільно-правовою угодою (а.с.120).
Відповідно до пп. 14.2.2.2 на підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям, учасник повинен надати у складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію штатного розпису та документа, який підтверджує відносини працівника з учасником (наказ про прийняття на роботу та/або копія 1-шої сторінки трудової книжки і сторінки про прийняття на роботу; або відповідного договору (угоди); або іншого документа, що підтверджує відповідні правовідносини, по кожному з перелічених у довідці працівників (надаються лише ті документи, які передбачені чинним законодавством України) (а.с.120).
Пунктом 14.4. оголошення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області визначалися документи, які має надати учасник у складі пропозиції.
Зокрема, згідно пп. 14.4.3 оголошення, учасники надають довідку, яка містить відомості про учасника, з зазначенням наступної інформації: повне найменування/прізвище, ім`я по батькове учасника; код ЄДРПОУ/ідентифікаційний код учасника; місцезнаходження; телефон; факс; e-mail, форма/система оподаткування; форма власності; юридичний статус; місце та дата реєстрації учасника; профілюючий вид діяльності; найменування банку, що обслуговує учасника; розрахунковий рахунок; МФО (код банку); вид суб`єкта господарювання; суб`єктів малого підприємництва чи суб`єкт мікро підприємництва чи середнього або великого підприємництва; індивідуальний податковий номер; прізвище, ім`я, по-батькове керівника (для юридичної особи); реквізити банку, за якими буде здійснюватися оплата за договором, укладеного за результатами проведення торгів та інформація про який, зазначена у Додатку 1 оголошення.
Відповідно до пп.14.4.4. оголошення, учасник процедури закупівлі надає відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видані уповноваженим органом (а.с.123).
24 вересня 2020 року, ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ подано тендерну пропозицію на оголошення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області про проведення спрощеної закупівлі за предметом закупівлі код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області ), що підтверджується копією реєстру отриманих тендерних пропозицій UA-2020-09-15-009964-а (а.с.60).
25 вересня 2020 року, відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій UA-2020-09-15-009964-а, ТОВ ГАЗРЕСУРСПРОЕКТ зайняло першу позицію, а ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ - другу позицію (а.с.62).
02 жовтня 2020 року, Протоколом уповноваженої особи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області №82, пропозицію ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ було відхилено на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі , у зв`язку з невідповідністю пропозиції учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі (а.с.52-59).
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, яке оформлене протоколом №82 від 02 жовтня 2020 року, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ звернулось до суду з даною позовною заявою.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулюються Законом України Про публічні закупівлі №922-VIII від 25.12.2015 року (далі - Закон №922-VIII, у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно п. 31 та 32 ч.1 ст.1 Закону №922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
Відповідно до ст.22 Закону №922-VIII, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.
Тендерна документація повинна містити: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації , та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 922-VIII закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.
Згідно із ст. 20 Закону № 922-VIII відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.
Оголошення про проведення процедури відкритих торгів безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону ч.1 ст. 21 Закону №922-VIII).
Відповідно до статті 14 Закону №922-VIII, спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: 1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж п`ять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.
У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.
Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.
Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).
Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.
Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.
Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 Закону №922-VIII.
Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини 13 цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 24 вересня 2020 року, ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ подано тендерну пропозицію на оголошення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області про проведення спрощеної закупівлі за предметом закупівлі код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області ), що підтверджується копією реєстру отриманих тендерних пропозицій UA-2020-09-15-009964-а (а.с.60).
Свою чергу, Протоколом уповноваженої особи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області №82 від 02 жовтня 2020 року, пропозицію ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ було відхилено на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі , у зв`язку з невідповідністю пропозиції учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі.
Серед причин відхилення пропозиції ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , Відділом освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області зазначено, зокрема, що замість документу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України позивачем було надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; надана довідка №16 від 24 вересня 2020 року стосовно підтвердження відносин працівника з учасником не мала зазначення посад (професій) працівників; надана довідка №14 від 24 вересня 2020 року не містила інформацію про місце та дату реєстрації учасника, реквізитів банку, за якими буде здійснюватися оплата за договором, укладеного за результатами проведення торгів та інформація про який зазначена у додатку 1 оголошення (а.с.52-59).
Оцінюючі підстави відхилення Відділом освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області тендерної пропозиції ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , суд зазначає наступне.
Відповідно до положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №118 від 22 січня 1996 року, Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за її межами.
Суб`єктами Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - Реєстр) є юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, що находяться на території України та провадять свою діяльність на підставі її законодавства (далі - суб`єкти).
Реєстр ведеться з метою: забезпечення єдиного державного обліку та ідентифікації суб`єктів; класифікації суб`єктів для отримання статистичної інформації у формалізованому вигляді; проведення спостережень за структурними змінами в економіці щодо видів діяльності, створення, реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) та ліквідації суб`єктів; удосконалення статистичного обліку суб`єктів та створення реєстрів респондентів статистичних спостережень (статистичних реєстрів).
Інформаційний фонд Реєстру містить такі дані: ідентифікаційні - ідентифікаційний код та найменування суб`єкта; класифікаційні - види економічної діяльності, територіальна належність, форма власності, організаційно-правова форма господарювання, інституційний сектор економіки, найменування органу, до сфери управління якого належить суб`єкт, тощо; довідкові - місцезнаходження, телефон, телефакс, прізвище керівника, засновників тощо; реєстраційні - відомості про створення, припинення суб`єктів та вчинення інших реєстраційних дій щодо них; економічні - виробничі та фінансово-економічні показники діяльності суб`єкта.
Однак, з 17 грудня 2012 року, вступили у дію норми Закону України №4839 від 24.05.2012 року Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Саме з 17 грудня 2012 року, взяття на облік суб`єктів господарювання у органах статистики, податкової служби та Пенсійного фонду підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Вона видається державним реєстратором і використовується для ідентифікації юридичних осіб чи підприємців під час провадження ними господарської діяльності.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи (згідно Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ).
Суд звертає увагу, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване 09.08.2017 року за №10701020000069962 (а.с.9-10), тобто після набрання чинності Законом України №4839 від 24.05.2012 року Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , а тому, надання витягу саме з вказаного реєстру є правомірним.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Відділом освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області протиправно відхилено тендерну пропозицію позивача, у зв`язку з наданням витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, замість Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Стосовно посилань відповідача, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , у порушення пп.14.2.2.1 оголошення не надано довідку, яка містить достатню інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені для виконання умов договору про закупівлю, суд зазначає наступне.
Перш за все, суд звертає увагу, що пп.14.2.2.1 оголошення визначено довільну форму вищевказаної довідки.
Судом встановлено, що разом з тендерною пропозицією ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ надано довідку №16 від 24 вересня 2020 року про працівників, що будуть задіяні при виконанні закупівлі UA-2020-09-15-009964-а (а.с.20).
Зокрема, за цивільно-правовими угодами, ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ мало намір залучити: бригадира, покрівельника ОСОБА_1 та покрівельників ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 . Стаж роботи вищевказаних працівників - 2 роки.
Довідка №16 від 24 вересня 2020 року підписана директором ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ та засвідчена печаткою товариства.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідно до пп.14.2.2.1 оголошення ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ було надано відповідну довідку довільної форми, яка містила необхідні відомості щодо працівників, які будуть залучені учасником до виконання умов відповідного договору. А саме: прізвища, імені, по-батькові та професії/посади; інформацію про взаємовідносини з учасником (цивільно-правова угода, тощо.
Крім того, судом встановлено, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ було додатково надано копії посвідчень ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , які підтверджують їх професійну кваліфікацію (а.с.41-47).
Стосовно посилань відповідача, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , у порушення пп. 14.2.2.2 не було надано у складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію штатного розпису та документа, який підтверджує відносини працівника з учасником (наказ про прийняття на роботу та/або копія 1-шої сторінки трудової книжки і сторінки про прийняття на роботу; або відповідного договору (угоди); або іншого документа, що підтверджує відповідні правовідносини, по кожному з перелічених у довідці працівників, суд зазначає наступне.
Відповідно до довідки №16 від 24 вересня 2020 року про працівників, що будуть задіяні при виконанні закупівлі UA-2020-09-15-009964-а, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , будуть задіяні на підставі цивільно-правових угод.
Судом встановлено, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , разом з тендерною пропозицією було надано копії цивільно-правових Договорів на виконання покрівельних робіт від 16 вересня 2020 року з усіма залученими спеціалістами (а.с.21-40).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що під час судового розгляду справи, висновки відповідача про недотримання ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ вимог пп. 14.2.2.2 не знаходять свого підтвердження.
Стосовно посилань відповідача, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , у порушення пп. 14.4.3 оголошення, не надано довідку, яка містить усі встановлені оголошенням відомості про учасника, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що у Додатку №4 до оголошення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області містилася довідка Відомості про учасника (а.с.135).
У Додатку №4 вказувалося, що учасник може використати довідку-відомості за даним зразком або за формою підготовленою учасником.
Судом встановлено, що ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ разом з тендерною пропозицією було надано довідку №14 від 24 вересня 2020 року (а.с.17).
У довідці №14 від 24 вересня 2020 року вказувалося: повне найменування учасника; код ЄДРПОУ; місцезнаходження (юридична та фактична адреса); телефон; факс; e-mail, форма/система оподаткування; форма власності; юридичний статус; профілюючий вид діяльності; найменування банку, що обслуговує учасника; розрахунковий рахунок; МФО (код банку); вид суб`єкта господарювання; суб`єктів малого підприємництва чи суб`єкт мікро підприємництва чи середнього або великого підприємництва; індивідуальний податковий номер; прізвище, ім`я, по-батькове керівника; реквізити банку, за якими буде здійснюватися оплата за договором - рахунок для зарахування авансових платежів.
Крім того, БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ було надано довідку про відкриті поточні рахунки станом на 24.09.2020 року (а.с.18).
Суд звертає увагу, що позивачем у довідці №14 від 24 вересня 2020 року вказано місце реєстрації (юридичну адресу), а дата реєстрації міститься у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Також, суд зауважує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, зокрема, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Крім того, формальні (несуттєві) помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Відділом освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області протиправно було відхилено пропозицію ТОВ БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ , у зв`язку з її невідповідністю умовам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а тому, наявні підстави для визнання протиправним та скасування Протоколу №82 від 02 жовтня 2020 року.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Під час судового розгляду справи відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності оскаржуваного позивачем рішення уповноваженої особи відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області оформлене протоколом №82 від 02 жовтня 2020 року про відхилення пропозиції поданої Товариством з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ по спрощеній/допороговій закупівлі UA-2020-09-15-009964-а код 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області) на підставі пункту 1 частини 14 Закону України Про публічні закупівлі .
Згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду, як джерело права.
Так, у п.29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994 року (справа РуїзТоріха проти Іспанії ) Суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судом встановлено, що під час подання позовної заяви Товариством з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 гривень, який підлягає відшкодуванню.
Керуючись статтями 2, 6-10, 77, 90, 139, 250, 251, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ (65013, м. Одеса, Миколаївська дорога 263Б, код ЄДРПОУ 41510150) до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області (67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Шкільна 22А, код ЄДРПОУ 02145234) про визнання протиправним та скасування рішення уповноваженої особи відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області оформлене протоколом №82 від 02 жовтня 2020 року про відхилення пропозиції поданої Товариством з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ по спрощеній/допороговій закупівлі UA-2020-09-15-009964-а код 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області) на підставі пункту 1 частини 14 Закону України Про публічні закупівлі - задовольнити.
Рішення уповноваженої особи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області, оформлене протоколом №82 від 02 жовтня 2020 року, про відхилення пропозиції поданої Товариством з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ по спрощеній/допороговій закупівлі UA-2020-09-15-009964-а, код 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (Капітальний ремонт покрівлі Андрієво-Іванівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Миколаївської районної ради Одеської області ) (будівля шкільного підрозділу секція №2) за адресою: вул. Центральна 27, м. Андрієво-Іванівка, Миколаївського району, Одеської області) на підставі пункту 1 частини 14 Закону України Про публічні закупівлі - визнати протиправним та скасувати.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 02145234) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БК ДЕЛЮКС ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 41510150) понесені судові витрати у розмірі 2102,00 (дві тисячі сто два) гривень.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Суддя Балан Я.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2021 |
Оприлюднено | 28.03.2021 |
Номер документу | 95811410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні