ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
11 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 340/3377/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.10.2020 (суддя ПритулаК.М.,) за позовом Фермерського господарства Голючика Василя Івановича до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-
в с т а н о в и В:
У серпні 2020 року Фермерське господарство Голючика Василя Івановича звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просило визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1809592/32124092 від 06.08.2020;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1809593/32124092 від 06.08.2020;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №43230/32124092/2 від 18.08.2020;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №43231/32124092/2 від 18.08.2020 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну складену та надіслану на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних Фермерським осподарством ОСОБА_1 код ЄДРПОУ 32124092, а саме податкову накладну №17 від 23.07.2020 датою 29.07.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну складену та надіслану на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних Фермерським господарством Голючика Василя Івановича код ЄДРПОУ 32124092, а саме податкову накладну №18 від 23.07.2020 датою 29.07.2020.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.10.2020 адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з рішенням суду, Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулась до суду апеляційної інстанції, в якій просило скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог .
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що відповідачами було виявлено ненадання позивачем відповідних документів та запропоновано позивачу надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішенння про реєстрацію податкових накладних. Проте, надані позивачем пояснення та документи - не усунули виявлене порушення.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, внаслідок наступного.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду, фермерське господарство «Голючика Василя Івановича» код ЄДРПОУ 32124092 зареєстровано 31.01.2003. З 12.02.2003 року перебуває на обліку в контролюючих органах, як платник податків та з 19.05.2005 є платником податку на додану вартість індивідуальний податковий номер 321240911127.
23.07.2020 між ФГ «Голючика В.І.» код 32124092 (продавець) та ТОВ «Зернокомтранс» код 38095277 (покупець) було укладено договір поставки №738 предметом якого згідно розділів І та 2 вказаного договору є постачання продавцем покупцю ячміню врожаю 2020 року (далі по договору Товар). Умовою договору №738 від 23.07.2020 строк поставки згідно вказаного договору визначено - 23.07.2020.
23.07.2020 продавець передав Товар покупцю, що підтверджується видатковою накладною №21 від 23.07.2020 та довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей № 738 від 23.07.2020.
Відповідно до пункту 5.3 договору визначеного Товар може зберігатись безоплатно у продавця терміном до 45 днів до моменту фактичного відвантаження. Згідно пункту 2.4 договору визначено, що вивезення (доставка) Товару здійснюється за рахунок покупця.
На підтвердження проведеної господарської операції сформовано податкову накладну № 18 від 23.07.2020 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрацію податкової накладної № 18 від 23.07.2020 було зупинено про що свідчить квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної від 29.07.2020. Підставою для зупинення вказаної накладної у квитанції зазначено пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення господарської операції та запропоновано платнику податків подати первинні бухгалтерські документи та пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
Податкову накладну №18 від 23.07.2020 відображено у податковій звітності позивача за липень 2020 року, що підтверджується податковою декларацією з податку на додану вартість за липень 2020 року.
Позивачем у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 року, яка вступила в дію з 01.02.2020 року (далі Порядок № 1165) було подано на розгляд комісії відповідача повідомлення №3 від 03.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної №18 від 23.07.2020 з поясненнями в самому повідомленні та в додатку до нього й додатками первинними бухгалтерськими та іншими додатковими документами, які свідчать про реальність здійсненої господарської операції у необхідній кількості, що обумовлено специфікою господарської діяльності позивача (виробника сільськогосподарської продукції» та господарської операції щодо якої подано повідомлення.
За результатами розгляду поданого позивачем повідомлення №3 від 03.08.2020 Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області було прийнято оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №1809593/32124092 від 06.08.2020.
Позивачем було подано скаргу до ДПС України від 10.08.2020 та отримано рішення за результатами розгляду скарги №43230/32124092/2 від 18.08.2020, яким скаргу позивача залишено без задоволення.
Також судом встановлено, що 23.07.2020 між ФГ «Голючика В.І.» код 32124092 (продавець) та ТОВ «Зернокомтранс» код 38095277 (покупець) було укладено договір поставки №740, предметом якого згідно розділів І та 2 вказаного договору є постачання продавцем покупцю пшеницю врожаю 2020 року (далі по договору Товар). Умовою договору №740 від 23.07.2020 строк поставки згідно вказаного договору визначено - 23.07.2020.
23.07.2020 продавець передав Товар покупцю, що підтверджується видатковою накладною № 20 від 23.07.2020 та довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей №740 від 23.07.2020.
Відповідно до пункту 5.3 договору визначено, що Товар може зберігатись безоплатно у продавця терміном до 45 днів до моменту фактичного відвантаження. Згідно пункту 2.4 договору визначено, що вивезення (доставка) Товару здійснюється за рахунок покупця.
На підтвердження проведеної господарської операції сформовано податкову накладну № 17 від 23.07.2020 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрацію податкової накладної №17 від 23.07.2020 було зупинено про що свідчить квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної від 29.07.2020. Підставою для зупинення вказаної накладної у квитанції зазначено пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення господарської операції та запропоновано платнику податків подати первинні бухгалтерські документи та пояснення щодо підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній
Податкову накладну №17 від 23.07.2020 відображено у податковій звітності позивача за липень 2020 року, що підтверджується податковою декларацією з податку на долану вартість за липень 2020 року.
Позивачем було подано на розгляд комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомлення №3 від 03.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної № 17 від 23.07.2020 з поясненнями в самому повідомленні та в додатку до нього й додатками - первинними бухгалтерськими та іншими додатковими документами, які свідчать про реальність здійсненої господарської операції у необхідній кількості, що обумовлено специфікою господарської діяльності позивача (виробника сільськогосподарської продукції) та господарської операції щодо якої подано повідомлення.
За результатами розгляду поданого позивачем повідомлення №3 від 03.08.2020 Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області було прийнято оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №1809592/32124092 від 06.08.2020.
Позивачем на дане рішення було подано скаргу до ДПС України від 10.08.2020 та отримано рішення за результатами розгляду скарги №43231/32124092/2 від 18.08.2020, яким скаргу позивача залишено без задоволення.
Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач і звернувся з даним позовом.
Порядок адміністрування податку на додану вартість встановлений розділом V Податкового кодексу України (надалі ПК України).
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010.
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі -Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).
У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.
Проте, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Колегія суддів зазначає, що під час вирішення даної категорії спорів не підлягають дослідженню та аналізу обставини здійснення господарської операції, її реальність тощо, адже спір стосується виключно дотримання процедури реєстрації ПН в ЄРПН.
Суд апеляційної погоджується з висновками суду першої інстанції, оскільки, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №1809592/32124092 від 06.08.2020 та № 1809593/32124092 від 06.08.2020 є протиправними та як відповідачем всупереч ч.2 ст.77 КАС України не доведено правомірності своїх рішень.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Керуючись ст.ст. 311, 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.10.2020 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя О.М. Лукманова
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2021 |
Оприлюднено | 28.03.2021 |
Номер документу | 95814134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні