Ухвала
від 04.03.2021 по справі 607/1907/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.03.2021 Справа №607/1907/21

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м.Тернополі кримінальне провадження відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019210180000041 від 04 червня 2019 року про обвинувачення :

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м.Тернопіль, зареєстровану та проживаючу за адресою : АДРЕСА_1 , громадянку України, із вищою освітою, неодружену, працюючу на посаді державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, раніше не судиму,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 362 КК України (в редакції Закону № 2289-IV від 23.12.2004), за участю сторін кримінального провадження: прокурора ОСОБА_4 , обвинуваченої ОСОБА_3 ,

В С Т А Н О В И В :

Із обвинувального акта вбачається, що відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (далі - Закон) Державний земельний кадастр - єдина державна інформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Згідно ч. 2 ст. 5 Закону Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.

Частиною 1 ст. 9 Закону передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Встановлено, що наказом начальника Відділу Держземагентства у Тернопільському районі Тернопільської області від 22.02.2012 №12 «Про покладання обов`язків щодо здійснення функцій державних кадастрових реєстраторів» на ОСОБА_3 покладено обов`язки державного кадастрового реєстратора, в коло яких, зокрема, входило:

-здійснення ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку;

-внесення до Державного земельного кадастру або надання відмови у внесенні відомостей про: землі в межах районів, міст, селищ, сіл (в тому числі опис меж); обмеження у використанні земель; землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах області;

-здійснення реєстрації: заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; заяв в електронній формі про отримання з Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку; повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; заяв про внесення до Державного земельного кадастру виправлених відомостей;

-проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства.

Таким чином, державний кадастровий реєстратор ОСОБА_3 в силу своїх посадових обов`язків мала право доступу до системи Державного земельного кадастру.

Згідно положень законів України «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Основних положень створення Державної геодезичної мережі України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.1998 №844 (чинна в період з 25.06.1998 по 12.09.2013), Порядку побудови Державної геодезичної "мережі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.2013 №646 та інших нормативно-правових актів з питань землеустрою та геодезії, точне місцеположення земельних ділянок в натурі (на місцевості) визначається за допомогою просторово-часових координат у встановленій системі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 1051 визначено, що кадастрові реєстратори здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком.

Згідно п. 15 Порядку № 1051, документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій формі та у формі електронного документа. До Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21-25 Порядку №1051. Про об`єкти Державного земельного кадастру.

Пунктом 107 Порядку №1051 визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Так, на підставі підпункту 1 пункту 109 Порядку №1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.

Пунктом 110 Порядку №1051 передбачено, що для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

1)заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком;

2)оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України «Про землеустрій»;

3)електронний документ.

Так, у відповідності до пункту 110і Порядку №1051 заявники, зазначені у підпунктах 1-4 пункту 109 цього Порядку, через уповноважених ними осіб, які в установленому законом порядку включені до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та є розробниками відповідної документації із землеустрою або працюють у складі розробника - юридичної особи (далі - сертифіковані інженери-землевпорядники), мають право надсилати документи, зазначені у підпунктах 1 -3 пункту 110 цього Порядку, Державному кадастровому реєстраторові в електронній формі, підписані із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису сертифікованим інженером-землевпорядником технічними засобами телекомунікацій, та отримувати документи, зазначені в абзаці шостому пункту 73, підпунктах 4, 6 пункту 75, пункті 77, підпункті 1 пункту 87 цього Порядку, в електронній формі, підписані із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису Державним кадастровим реєстратором.

В подальшому на підставі пункту 1102 Порядку №1051 заява про державну реєстрацію земельної ділянки в електронній формі з доданими документами подається відповідним сертифікованим інженером-землевпорядником через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держгеокадастру, представлену у формі Інтернет-сторінки. Під час подання заяви в електронній формі сертифікований інженер-землевпорядник за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на Інтернет-сторінці поряд із іншим вносить погоджену відповідно до законодавства документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), в електронній формі відповідно до вимог Закону України «Про землеустрій» та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр».

Після реєстрації на Інтернет-сторінці та внесення інформації для подання заяви в електронній формі за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру сертифікованому інженеру-землевпоряднику повідомляється про прийняття заяви та присвоєний їй реєстраційний номер. Перегляд сертифікованим інженером-землевпорядником інформації про стан опрацювання та результати розгляду заяви в електронній формі здійснюється на Інтернет-сторінці за реєстраційним номером заяви.

На підставі інформації, наданої сертифікованим інженером- землевпорядником під час подання заяви в електронній формі, Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельної ділянки, відповідно до пунктів 73, 75, 77, 87, 111 Порядку №1051 формує витяг або рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки за формою згідно з додатком 14, передає їх у паперовій формі зазначеному у заяві центру надання адміністративних послуг та за бажанням заявника надсилає такі відомості у формі електронного документа з використанням технічних засобів телекомунікацій на адресу Інтернет-сторінки, за якою здійснювалося подання заяви.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ' №1051. Пунктом 123 Порядку №1051 визначено, що для внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 119 цього ж Порядку, Державному кадастровому реєстраторові подаються:

1)документація, яка є підставою для внесення таких відомостей;

2)електронний документ.

Такі вимоги також встановлені ч. 4 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр».

Так, 06 грудня 2013 року у ОСОБА_3 , яка будучи на посаді державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Тернопільському районі, що за адресою м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 10, яка перебувала на робочому місці у службовому кабінеті, виник злочинний умисел, направлений на несанкціоноване втручання в роботу електронного сервісу Національної кадастрової системи. Відтак, встановлено, що 27 листопада 2013 року розробником ТОВ «СМП Геодезія» до відділу Держземагенства у Тернопільському районі, що за адресою м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 10, для державної реєстрації, скеровано Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства на території Дичківської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області (за межами населеного пункту) земельна ділянка із кадастровим номером 6125282400:01:001:1050 та через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держгеокадастру, представлену у формі Інтернет-сторінки надіслано електронний документ (обмінний файл) IN-4 формату xml із внесеними координатами географічного місця розміщення кутів повороту меж земельної ділянки із кадастровим номером 6125282400:01:001:1050.

Так, реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_3 06 грудня 2013 року, будучи на посаді державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Тернопільському районі, що за адресою м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 10, маючи доступ до електронного сервісу Національної кадастрової системи, керуючись в межах своїх функціональних посадових обов`язків, перебуваючи на своєму робочому місці, без наявності необхідної технічної документації, шляхом використання власного електронного цифрового ключа о 15 годині 24 хвилини здійснила вхід до електронного сервісу Національної кадастрової системи та зареєструвала земельну ділянку із кадастровим номером 6125282400:01:001:1050. Після чого, о 15 годині 27 хвилин ОСОБА_3 відкрила поземельну книгу земельної ділянки із кадастровим номером 6125282400:01:001:1050 та створила запис із кадастровим номером 6125282400:01:001:1050 при цьому, остання в обмінний файл та НКС внесла змінені координати географічного місця розміщення кутів повороту меж вищевказаної земельної ділянки, які відрізняються від вищевказаного Проекту землеустрою, розробленого ТОВ «СМП Геодезія» та не відповідає Закону України «Про Державний земельний кадастр» та «Порядку ведення Державного земельного кадастру, оскільки такі зміни здійснені були без належної документації із землеустрою, що є однією із підстав для внесення змін до відомостей ДЗК. Внесення змін у відомості ДЗК земельної ділянки 6125282400:01:001:1050 кадастровим реєстратором було проведено без відповідного пакету документів, перелік яких визначено виключно Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком №1051, тобто не надано документацію із землеустрою, яка є однією із підстав для внесення змін до відомостей ДЗК (особливо в координати географічного місця розміщення кутів повороту меж земельної ділянки) про земельну ділянку. Таким видом документації із землеустрою, передбаченої ст. 25 Закону України «Про землеустрій», могла би бути технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Однак, відповідної документації із землеустрою Державному кадастровому реєстратору надано не було.

Органом досудового розслідування дії обвинуваченої ОСОБА_3 кваліфіковано за ч.2 ст.362 КК України, тобто, як несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в комп`ютерних мережах, вчинене особою, яка має право доступу до неї, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 362 КК України (в редакції Закону № 2289-IV від 23.12.2004).

Обвинувачена ОСОБА_3 звернулася до суду із клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження відносно неї, посилаючись на те, що для цього є усі законні підстави. Власне, кримінальне правопорушення у вчиненні якого вона обвинувачується відноситься до кримінальних проступків, за його вчинення передбачено максимальне покарання у виді виправних робіт на строк додвох років та з дня вчинення кримінального правопорушення минуло більше шести років .

Прокурор в судовому засіданні не заперечив з приводу клопотання обвинуваченої про звільнення останньої від кримінальної відповідальності за строками давності та закриття кримінального провадження з огляду на класифікацію кримінального правопорушення за ознаками якого ОСОБА_3 обвинувачується та строк який минув з моменту вчинення кримінального правопорушення.

Суд, дослідивши клопотання обвинуваченої та матеріали кримінального провадження, вислухавши учасників судового провадження, вважає, що клопотання обвинуваченої підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.4 ст.286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Згідно із ч.1 ст.44 КК України, особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п.2 ч.1ст.49 КК України,особа звільняєтьсявід кримінальноївідповідальності,якщо здня вчиненнянею кримінальногоправопорушення ідо днянабрання вирокомзаконної силиминули такістроки: 2) три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.

Санкція ч.1 ст. 362 КК України (в редакції Закону № 2289-IV від 23.12.2004), передбачає покарання у виді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, тобто у відповідності до ст.12 КК України вказане кримінальне правопорушення, що інкримінується ОСОБА_3 , є кримінальним проступком.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що на даний час з моменту вчинення кримінального правопорушення минуло більше шести років, підстав для зупинення чи переривання перебігу строків давності не було.

Як слідує з п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Відповідно до ч.3ст.288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що клопотання обвинуваченої ОСОБА_3 слід задовольнити, звільнити обвинувачену ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності та закрити відносно неї кримінальне провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст. 49 КК України, ст.ст.284,286,288 КПК України, суд,-

У Х В А Л И В:

Клопотання обвинуваченої ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження - задовольнити.

Звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.1ст.362 КК Україниу зв`язку із закінченням строків давності на підставіст.49 КК Українита закрити кримінальне провадження відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019210180000041 від 04 червня 2019 року.

Ухвала може бути оскаржена до Тернопільського апеляційного суду через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області, протягом семи днів з дня її оголошення.

Ухвала, якщо інше не передбачено КПК України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.

Головуючий суддяОСОБА_1

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу95828761
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), систем та комп'ютерних мереж і мереж електрозв'язку Несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп'ютерах), автоматизованих системах, комп'ютерних мережах або зберігається на носіях такої інформації, вчинені особою, яка має право доступу до неї

Судовий реєстр по справі —607/1907/21

Ухвала від 04.03.2021

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Ломакін В. Є.

Ухвала від 04.02.2021

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Ломакін В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні