Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2021 р. Справа№200/1932/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченка О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187) до Товариства з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН (юридична адреса: 87500, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Аеродромна, буд. 34, код ЄДРПОУ 40551945) про стягнення з платника податків податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
22 лютого 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН (далі - відповідач), в якій позивач просить стягнути кошти з рахунків в банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН , в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 50 668, 53 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Маріупольське управління) як платник податків за основним місцем обліку з 09.06.2016 року, перейшовши з Головного управління ДПС у м. Києві. Відповідач найменувався ТОВ Майлав , але з 11.03.2019 перейменований у ТОВ КВІТОСТАН . Станом на 10 лютого 2021 року за ТОВ КВІТОСТАН рахується податковий борг у розмірі 50668,53 грн., що раніше не був заявлений до суду, який виник з причини несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій та нарахованої пені. З метою погашення податкового боргу контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми «Ю» від 18 лютого 2019року № 85274-17, яку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та повернуто з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання відповідно до копії поштового повідомлення (арк. справи 8).
Податкова вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Проте, вжиті заходи не привели до погашення податкового боргу. Посилаючись на вимоги п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, позивач просить суд стягнути з відповідача кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення податкового боргу у сумі 50 668,53 гривень.
26 лютого 2021 року ухвалою суду прийнято позовну заяву до розгляду,відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН про стягнення з платника податків податкового боргу у сумі 50 668,53 грн.
Зазначена ухвала надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак до суду повернувся конверт з відміткою пошти адресат відсутній (арк. справи 37).
Відповідно до ч. 8 ст. 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Частиною 11 цієї ж статті визначено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Правом на подання відзиву відповідач не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Позивач, Головне управління ДПС у Донецькій області, є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за сплатою податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу визначені Податковим кодексом України.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН є юридичною особою та зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 40551945, що підтверджується безкоштовним запитом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідач найменувався ТОВ Майлав , але з 11.03.2019 перейменований у ТОВ КВІТОСТАН (арк. справи 38).
Починаючи з 13.04.2019 по теперішній час перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Маріупольське управління) як платник податків за основним місцем обліку.
ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та /або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Майлав (ПН 40551945) за 2017-2018 роки, за наслідком чого складено акт перевірки № 1390/26-15-12-06/40551945 від 12.02.2019 (арк. справи 22).
ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Майлав за грудень 2018 року, за наслідком чого складено акт перевірки № 1799/ 26-15-12-06-16/40551945 від 19.02.2019(арк. справи 26-27).
На підставі актів перевірки № 1390/26-15-12-06/40551945 від 12.02.2019 та № 1799/26-15-12-06-16/40551945 від 19.02.2019 податковим органом винесені податкові повідомлення-рішення, а саме:
- податкове повідомлення-рішення (форма Н ) №0260491206 від 27.03.2019 на суму 27066,66 грн., яке направлено поштою 28.03.2019 та повернуто 02.05.2019 з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання (прийнято на підставі акту перевірки від 12.02.2019 №1390/26-15-12-06-16/40551945, який направлено поштою 13.02.2019 та повернутий з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання 16.03.2019 р.) (арк. справи 20-21);
- податкове повідомлення-рішення (форма Р ) №0270501206 від 29.03.2019 р., яке направлено поштою 02.04.2019 та 03.05.2019 повернуто з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання , що прийнято на підставі акту перевірки від 19.02.2019 р. №1799/26-15-12-06-16/40551945, який направлений поштою 21.02.2019 та повернутий з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання 26.03.2019 (арк. справи 24-25)
Також відповідачу донараховано податковий борг з причини несплачених самостійно задекларованих зобов`язань, штрафних санкцій та пені, а саме: 19 752,00 грн.- борг виник 30.01.2019 - податкова декларація з податку на додану вартість № 9308159023 від 21.09.2019 термін сплати - 30.01.2019;3422,00 грн. - борг виник 01.03.2019 - податкова декларація з податку на додану вартість № 9026880701 від 20.02.2019 термін сплати - 01.03.2019;19,87грн.- залишок несплаченої пені (гр. 13) 31.12.2020 - на підставі пп. 129.1.1, ст. 129.1.4, ст. 129.1, ст.129 Податкового кодексу України
З метою погашення податкового боргу Головним управлінням ДФС у м. Києві винесена податкова вимога форми «Ю» від 18 лютого 2019 року № 85274-17, яку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом, однак вона повернута поштою за закінченням терміну зберігання (арк. справи 8).
Податкова вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Зазначені податкові повідомлення-рішення та вимога платником в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.
Враховуючи наведене, за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 50 668,53грн.
Згідно із частиною 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з п. 20.1.34 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Порядок реалізації права органу державної податкової служби на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу визначено ст. 95 ПК України. Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Грошове зобов`язання платника податків відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове зобов`язання згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з пп. 14.1.265 п.14.1 ст.14 Кодексу, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п.46.1 ст.46 Кодексу, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
У відповідності з п.54.1 ст.54 Кодексу, платник податків самостійно обчислює суму податкового та /або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пп. 14.1.157 п.14.1 ст.14 Кодексу, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності;
Пунктом 57.3 ст. 57 Кодексу визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно п.п.129.1.1 п. 129. ст.129 Кодексу, нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня. наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до п. 59.1 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як встановлено судом, з метою погашення податкового боргу позивачем на адресу відповідача направлялась податкова вимога, однак повернута у зв`язку з неможливістю вручення.
Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Зазначена норма встановлює послідовність стягнення податкового боргу за рахунок різних джерел: спочатку за рахунок коштів, а у разі їх недостатності - за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі. Таким чином, законом закріплено пріоритет погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів.
Відповідно до пункту 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до абзацу першого пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем докази сплати податкового боргу до суду не надано, а судом такі обставини не встановлені.
Враховуючи, що відповідачем заборгованість не сплачена, суд вважає, що позовні вимоги контролюючого органу про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН податкового боргу в сумі 50 668,53 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 139 КАС України, судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі вищевикладеного та керуючись статями 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 255, 253-263, 293-295 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187) до Товариства з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН (юридична адреса: 87500, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Аеродромна, буд. 34, код ЄДРПОУ 40551945) про стягнення з платника податків податкового боргу у сумі 50 668, 53 грн., - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю КВІТОСТАН в рахунок погашення податкового боргу в сумі 50 668,53 грн. (двадцять дві тисячі двісті тридцять вісім гривень 99 копійок).
Повний текст судового рішення виготовлено та підписано26 березня 2021 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.В. Зінченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2021 |
Оприлюднено | 31.03.2021 |
Номер документу | 95842668 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні