П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/683/20
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Тарновецький І.І.
Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.
17 березня 2021 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Шидловського В.Б. Боровицького О. А. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,
представника відповідача: Чубко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна компанія Фенікс" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна компанія Фенікс" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
у лютому 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю Аграрна компанія Фенікс (ТОВ Аграрна компанія Фенікс ) звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (ДПС України), Головного управління ДПС у Хмельницькій області (ГУ ДПС у Хмельницькій області) в якому просило:
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1263183/41439927 від 29.08.2019, №1263184/41439927 від 29.08.2019, №1263187/41439927 від 29.08.2019, №1263186/41439927 від 29.08.2019, №1263188/41439927 від 29.08.2019, №1263189/41439927 від 29.08.2019, №1263190/41439927 від 29.08.2019, №1263191/41439927 від 29.08.2019, №1263192/41439927 від 29.08.2019, №1263193/41439927 від 29.08.2019, №1263194/41439927 від 29.08.2019, №1282004/41439927 від 17.09.2019, №1282005/41439927 від 17.09.2019, №1286291/41439927 від 23.09.2019;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №25 від 16.10.2018, №26 від 17.10.2018, №27 від 18.10.2018, №28 від 18.10.2018, №29 від 19.10.2018, №30 від 20.10.2018, №31 від 21.10.2018, №38 від 15.11.2018, №38 від 16.11.2018, №40 від 17.11.2018, №41 від 19.11.2018, №41 від 04.12.2018, №42 від 11.12.2018 та №44 від 18.12.2018 подані ТОВ «Аграрна компанія Фенікс» .
29 жовтня 2020 року Хмельницький окружний адміністративний суд прийняв рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Не погоджуючись з судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
У судовому засіданні представник відповідача - ГУ ДПС у Хмельницькій області про задоволення апеляційної скарги заперечила, посилаючись на її необґрунтованість та безпідставність.
Відповідач - ДПС України будучи належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи судовою повісткою, в судове засідання не з`явився.
Позивач в судове засідання не з`явився. До початку розгляду справи представником позивач подано клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв`язку із зайнятістю в іншому суді.
Враховуючи вимоги ч. 1 ст. 309 КАС України, думку представника відповідача, а також те, що явка сторін в судове засідання не визнавалась обов`язковою, колегія суддів дійшла висновку, що вказане клопотання не підлягає задоволенню.
Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено те, що 01.11.2018 між ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) та ТОВ «Фермерське господарство «Рідний край» (Продавець) укладено договір поставки №011118, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р (Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 100 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 357600,00 грн.
Також, 02.10.2018 між ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) та ТОВ «Фермерське господарство «Рідний край» (Продавець) укладено Договір поставки №021018, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р(Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 400 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 1440000,00 грн.
02.10.2018 між ТОВ «Фермерське господарство «Захід груп компані» (Продавець) та ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) укладено Договір поставки № 101118, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р(Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 50 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 178800,00 грн.
07.12.2018 між ТОВ «Форест санрайз» (Продавець) та ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) укладено Договір поставки № 071218, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р(Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 300 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 1346400,00 грн.
03.12.2018 між ТОВ «Фермерське господарство «Захід груп компані» (Продавець) та ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) укладено Договір поставки № 031218, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р(Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 349 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 1566312,00 грн.
Також, 03.12.2018 між ТОВ «Еко-трейд захід» (Продавець) та ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Покупець) укладено Договір поставки № 101218, предметом якого є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупця товар кукурудза, врожаю 2018р(Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар й оплатити його на умовах, передбачених у цьому договорі. Загальна кількість Товару складає 351 тонн та загальна сума Договору на дату його підписання складає 1575288,00 грн.
27.09.2018 між ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" (Постачальник) та ДП "Зарубинський спиртовий завод" (Покупець) укладено Договір поставки №27/09-18, предметом якого є зобов`язання Постачальника поставити та передати Покупцю у власність сільськогосподарську продукцію, а саме: кукурудза волога урожаю 2018р., у кількості та асортименті, погоджених сторонами у порядку, визначеному цим Договором, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити вартість Товару на умовах та в строки, визначені даним Договором. Ціна та кількість Товару визначається за домовленістю Сторін шляхом підписання ними відповідної Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору. Ціна визначається за кожну партію окремо та дійсна протягом строку поставки зазначеного в даному Договорі.
Позивачем сформовано податкові накладні №25 від 16.10.2018, №26 від 17.10.2018, №27 від 18.10.2018, №28 від 18.10.2018, №29 від 19.10.2018, №30 від 20.10.2018, №31 від 21.10.2018, №38 від 15.11.2018, №38 від 16.11.2018, №40 від 17.11.2018, №41 від 19.11.2018, №41 від 04.12.2018, №42 від 11.12.2018 та №44 від 18.12.2018 та направлено їх для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.
Проте, податковим органом надіслано позивачу квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, вказавши, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, позивачем було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, додавши до вказаного повідомлення копії додатків.
Рішеннями №1263183/41439927 від 29.08.2019, №1263184/41439927 від 29.08.2019, №1263187/41439927 від 29.08.2019, №1263186/41439927 від 29.08.2019, №1263188/41439927 від 29.08.2019, №1263189/41439927 від 29.08.2019, №1263190/41439927 від 29.08.2019, №1263191/41439927 від 29.08.2019, №1263192/41439927 від 29.08.2019, №1263193/41439927 від 29.08.2019, №1263194/41439927 від 29.08.2019, №1282004/41439927 від 17.09.2019, №1282005/41439927 від 17.09.2019, №1286291/41439927 від 23.09.2019 ГУ ДПС у Хмельницькій області відмовило позивачу у реєстрації податкових накладних №25 від 16.10.2018, №26 від 17.10.2018, №27 від 18.10.2018, №28 від 18.10.2018, №29 від 19.10.2018, №30 від 20.10.2018, №31 від 21.10.2018, №38 від 15.11.2018, №38 від 16.11.2018, №40 від 17.11.2018, №41 від 19.11.2018, №41 від 04.12.2018, №42 від 11.12.2018 та №44 від 18.12.2018.
Не погодившись з такими рішеннями позивач оскаржив їх до Хмельницького окружного адміністративного суду.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при прийнятті рішень діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок №1246).
Згідно п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містить пп. 201.16.1 п. 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165).
Відповідно до п. 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Пунктом 1 додатку 3 до Порядку №1165 віднесено до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Тобто, із аналізу п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Проте, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних від 27.03.2020 не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою.
При цьому, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №520).
Так, п. 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Згідно з п.п. 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Так, на виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних №25 від 16.10.2018, №26 від 17.10.2018, №27 від 18.10.2018, №28 від 18.10.2018, №29 від 19.10.2018, №30 від 20.10.2018, №31 від 21.10.2018, №38 від 15.11.2018, №38 від 16.11.2018, №40 від 17.11.2018, №41 від 19.11.2018, а саме:
- договір поставки № 27/09-18 від 27.09.2018;
- специфікація №1 від 12.10.2018;
- специфікація №2 від 17.10.2018;
- специфікація №3 від 30.10.2018;
- специфікація №4 від 14.11.2018;
- договір поставки №011118 від 01.11.2018;
- договір поставки №021018 від 02.10.2018;
- довіреність №303 від 16.10.2018;
- акт звірки взаєморозрахунків за листопад 2018;
- рахунок-фактура №7 від 06.11.2018;
- накладна №7 від 06.11.2018;
- накладна №16 від 16.10.2018;
- накладна №17 від 22.10.2018;
- накладна №25 від 16.10.2018;
- накладна №26 від 17.10.2018;
- накладна №27 від 18.10.2018;
- накладна №28 від 18.10.2018;
- накладна №29 від 19.10.2018;
- накладна №30 від 20.10.2018;
- накладна №31 від 21.10.2018;
- накладна №38 від 16.11.2018;
- накладна №39 від 16.11.2018;
- накладна №40 від 17.11.2018;
- ТТН №0611 від 06.11.2018;
- ТТН №0611 від 06.11.2018;
- ТТН №0710 від 17.10.2018;
- ТТН №1810-2 від 18.10.2018;
- ТТН №1810 від 18.10.2018;
- ТТН №1910 від 19.10.2018;
- ТТН №2010 від 20.10.2018;
- ТТН №2110 від 21.10.2018;
- ТТН №2910 від 29.10.2018;
- ТТН №3010 від 30.10.2018;
- ТТН №3110-2 від 31.10.2018;
- ТТН №3110 від 31.10.2018;
- платіжні доручення №423 від 17.10.2018, №456 від 19.10.2018, №457 від 19.10.2018, № 468 від 23.10.2018, №459 від 23.10.2018, №470 від 23.10.2018, №643 від 15.11.2018, №688 від 19.11.2018, №57 від 06.11.2018, №60 від 07.11.2018, №68 від 19.11.2018, №75 від 14.12.2018.
Щодо податкових накладних №41 від 04.12.2018, №42 від 11.12.2018 позивачем до контролюючого органу подано наступні документи:
-договір поставки №27/09-18 від 27.09.2018;
- специфікація №1 від 12.10.2018;
- специфікація №2 від 17.10.2018;
- специфікація №3 від 30.10.2018;
- специфікація №4 від 14.11.2018;
- договір поставки №011118 від 01.11.2018;
- договір поставки №101118 від 10.11.2018;
- довіреність №303 від 16.10.2018;
- акт звірки взаєморозрахунків за 01.12.2018-25.01.2019;
- рахунок-фактура №7 від 06.11.2018;
- накладну №7 від 06.11.2018;
- видаткову накладну №РН-371/11 від 16.11.2018;
- накладну №41 від 04.12.2018;
- накладну №42 від 11.12.2018;
- ТТН №622908 від 04.12.2018;
- ТТН №0611 від 16.11.2018;
- ТТН № 1611 від 16.11.2018;
- платіжне доручення №821 від 07.12.2018, №865 від 13.12.2018, №70 від 07.12.2018, №75 від 14.12.2018.
Щодо податкової накладної №5 від 17.09.2019 позивачем до контролюючого органу подано наступні документи:
-договір поставки №27/09-18 від 27.09.2018;
- специфікація №1 від 12.10.2018;
- специфікація №2 від 17.10.2018;
- специфікація №3 від 30.10.2018;
- специфікація №4 від 14.11.2018;
- договір поставки №011118 від 01.11.2018;
- договір поставки №071218 від 07.12.2018;
- договір поставки №031218 від 03.12.2018;
- довіреність №031218 від 03.12.2018;
- довіреність №0712 від 07.12.2018;
- довіреність №101218 від 10.12.2018;
- акт звірки взаєморозрахунків за 01.12.2018-25.01.2019;
- накладні №675 від 17.12.2018, №398 від 10.12.2018, №375 від 14.12.2018;
- видаткову накладну №397 від 03.12.2018;
- ТТН №1412 від 14.12.2018;
- ТТН №1012 від 10.12.2018;
- ТТН №1712 від 17.12.2018;
- ТТН №0312 від 03.12.2018;
- платіжні доручення №937 від 18.12.2018, №938 від 18.12.2018, №76 від 19.12.2018, №85 від 18.01.2019, №78 від 10.01.2019, №81 від 10.01.2019, №80 від 10.01.2019, №79 від 10.01.2019.
Проте, позивачем не надано договору зберігання товару - кукурудзи, складських квитанцій, актів виконаних робіт по зберіганню кукурудзи, що підтверджують дотримання платником вимог п. 187.1 ст. 187 ПК України.
Крім того, позивачем надано копії ТТН щодо перевезення кукурудзи від постачальників ТОВ «Фермерське господарство «Рідний край» , ТОВ «Фермерське господарство «Захід груп компані» , ТОВ «Форест санрайз» , ТОВ «Еко-трейд захід» до ТОВ "Аграрна компанія Фенікс", проте не надано ТТН, що підтверджують поставку придбаного позивачем товару у вказаних вище контрагентів до ДП "Зарубинський спиртовий завод" згідно Договору поставки № 27/09-18 від 27.09.2018 (п. 3 специфікації №1 - Тернопільська область, Збаразький р-н, с. Зарубинці, вул. Заводська, 1).
Також, у ТТН №622908 від 04.12.2018 відсутні відомості щодо автомобільного перевізника, вантажовідправника та вантажоодержувача.
Крім того, у податкових накладних сформованих позивачем для покупця - ДП "Зарубинський спиртовий завод" згідно Договору поставки №27/09-18 від 27.09.2018 дати ПН не співпадають із датами ТТН, які надано позивачем на підтвердження поставки товару - кукурудзи, що в даному випадку унеможливлює встановити подію, з настанням якої у позивача виникає право, відповідно до ПК України, на складення податкової накладної.
Отже, ТОВ "Аграрна компанія Фенікс" надало документи, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що при прийнятті оскаржуваних рішень відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому відсутні підстави для їх скасування.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрна компанія Фенікс" залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 24 березня 2021 року.
Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Шидловський В.Б. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2021 |
Оприлюднено | 31.03.2021 |
Номер документу | 95847860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні