А6/100-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"11" травня 2007 р. Справа № А6/100-07
10.05 год.
Господарський суд Київської області в складі:
головуючого судді Маляренка А.В.
при секретарі Петрової Л.М.
розглянувши адміністративну справу № А6/100-07
за позовом Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Фастів
до Споживчого товариства «Каштан», с. Веприк Фастівського району
про стягнення 766,50 грн.
Представники:
від позивача Ступак Р.В. (дов. №1/7/25-1 від09.01.2007 р.)
від відповідача не з'явився
Обставини спору:
Фастівська об'єднана державна податкова інспекція Київської області (далі - позивач) звернулась з адміністративним позовом до Споживчого товариства «Каштан» (далі - відповідач) про стягнення 766,50 грн.
Провадження у справі було відкрите відповідно до ухвали від 19.03.2007 року за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).
Позовні вимоги ґрунтуються на порушенні відповідачем Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», внаслідок чого за ним утворився податковий борг перед бюджетом.
Представник відповідача без поважних причин в судове засідання не з'явився, письмовий відзив на позов та інші витребувані документи ухвалою суду від 19.03.2007р. не подав, хоча про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №561900 від 31.03.2007р.
Таким чином, відповідач не реалізував своє процесуальне право на участь в судовому засіданні господарського суду.
Відповідно до вимог ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, суд,
встановив:
Як вбачається з матеріалів справи, Споживче товариство «Каштан» зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності 10.08.1998 року розпорядженням Фастівської районної державної адміністрації за №0008, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ст. 15 Закону України № 265/95-ВР контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Судом встановлено, що 10.01.2007 року працівниками відділу оперативного контролю ДПІ у Київській області було проведено перевірку кафе «Людмила», розташованого по вул. Гагаріна, 22 в с. Веприк Фастівського району Київської області та належить СТ «Каштан»з питань дотримання останнім вимог Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (далі - Закон № 265/95-ВР), Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996 року № 98/96-ВР (далі - Закон № 98/96-ВР), Закону України „Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами” № 481/95-ВР від 19.12.1995 року (далі - Закон України № 481/95-ВР).
За результатами проведеної перевірки складено акт №100000212305/102400012305 від 10.01.2007 року (далі –акт перевірки), з якого вбачається, що перевіркою встановлено, що відповідачем порушено п. п. 1, 2, 5, 13 ст. 3 Закону № 265/95-ВР.
На підставі вищевказаного акту перевірки Фастівською ОДПІ було прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0000028800/0 від 19.01.2007 року про застосування до відповідача штрафних санкцій в розмірі 816,50 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, вищевказане рішення було отримано відповідачем особисто під підпис 24.01.2007 року, що підтверджується копією листа Центру поштового зв'язку №5 м. Васильків за №01-05-222 від 21.02.2007 р.
Судом встановлено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000028800/0 від 19.01.2007 року прийняті згідно Наказу ДПА України від 04.04.2002 року № 155/ДСК „Про порядок оформлення і реалізації матеріалів перевірок щодо контролю у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності”, який безпосередньо регулює порядок оформлення таких перевірок та порядок прийняття керівником рішення за результатами матеріалів перевірки.
Прийняте та отримане рішення в передбаченому п. 5.2 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, із змінами і доповненнями та п. 4, з відповідними змінами та доповненнями, порядку СТ «Каштан»до Фастівської ОДПІ, контролюючого органу вищого рівня чи до суду не оскаржувалось.
Оскільки відповідач не оскаржив рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000028800/0 від 19.01.2007 року в розмірі 816,50 грн. в порядку ст. 5 Закону № 2181-ІІІ та відповідно до „Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби”, затвердженого наказом ДПА України від 03.03.1998 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.03.1998 № 176/2616, таким чином розмір штрафних санкцій є узгодженим.
Таким чином, господарський суд дійшов висновку, що оскільки відповідач в визначеному чинним законодавством порядку податкові повідомлення-рішення не оскаржив та добровільно суму штрафних санкцій не сплатив, Фастівська ОДПІ правомірно звернулася до господарського суду для стягнення з відповідача заборгованості по штрафних санкціях в розмірі 766,50 грн.
Статтею 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення позапланових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Стаття 17 та 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»передбачено, що за порушення цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовують фінансові санкції.
Суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом по сплаті штрафних санкцій за порушення податкового законодавства в сумі 766,50 грн., що підтверджується доданими до матеріалів справи довідкою Фастівської ОДПІ №4243/7/19 від 13.03.2007р. та розрахунком заборгованості станом на 07.03.2007 р.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 № 509-XII, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції можуть подавати до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі в розмірі 766,50 грн.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Статтею 167 КАС України передбачено, що копія судового рішення не пізніше наступного дня після ухвалення направляється лише особі, яка бере участь у справі, але не була присутня в судовому засіданні. У разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частини постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі. Особи, які беруть участь у справі, можуть отримати копію постанови чи ухвали в суді.
Зважаючи на вищенаведене та керуючись ст.ст. 17, 94, 160, 162, 163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України,
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Споживчого товариства «Каштан» (08531, Київська обл., Фастівський район, с. Веприк, вул. Гагаріна, 22; код ЄДРПОУ 30023980, р/р 2600633100 в Фастівській філії №2877 «Ощадбанку України», МФО 320207) на користь Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області (08500, Київська область, м. Фастів, вул. Кірова, буд. 28; код ЄДРПОУ 20619977, р/р 3521600100059600733/01 в УДК в Київській області, МФО 821018) 766 (сімсот шістдесят шість) грн. 50 коп. податкової заборгованості
Постанова суду може бути оскаржена до Київського міжобласного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2007 |
Оприлюднено | 24.09.2007 |
Номер документу | 958673 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Маляренко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні