А4/376-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"04" вересня 2007 р. Справа № А4/376-07
Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу
За позовомФастівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Фастів
до Відкритого акціонерного товариства “Укртранселектромонтаж”, м. Фастів
про стягнення 97818,38 грн.
секретар судового засідання: Холоденко Н.О.
за участю представників:
від позивачаКомарова М.О., за дов. від 09.01.07р. № 2/7/25-1.
від відповідачане з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належно.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 04.09.2007р. о 12 год. 45 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 10.09.2007р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.
О б с т а в и н и с п р а в и:
До господарського суду Київської області 24.07.07р. надійшла позовна заява Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції (далі –позивач) до Відкритого акціонерного товариства “Укртранселектромонтаж” (далі –відповідач) про стягнення 97818,38 грн. податкової заборгованості. Позовні вимоги обґрунтовані приписами пункту 2.3 статті 2 та підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. з огляду на те, що станом на 20.07.07р. загальна сума заборгованості Відкритого акціонерного товариства “Укртранселектромонтаж” перед бюджетом становить 97818,38 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Ухвалою господарського суду Київської області від 30.07.07р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.
Справа розглядається після відкладення.
Враховуючи, що представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надав, хоча про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином ухвалами суду, справа відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглядається за наявними в ній матеріалами, без участі представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд,
в с т а н о в и в:
Відкрите акціонерне товариство “Укртранселектромонтаж” станом на 20.07.07р. має податкову заборгованість перед бюджетом загалом на суму 97818,38 грн., що складається з:
- податку з доходів фізичних осіб на суму 53,16 грн.,
- пені за порушення розрахунків у сфері ЗБД на суму 6184,65 грн.,
- податку на додану вартість на суму 87 944,74 грн.,
- орендної плати на суму 3635,83 грн.
Згадана заборгованість підтверджується наявними у матеріалах справи: довідкою Фастівської ОДПІ від 20.07.07р. №12390/7/24, розрахунком податкової заборгованості, копіями облікових карток платника, копіями податкових повідомлень-рішень, копією довідки від 21.10.06р. №13/1702, копіями актів перевірок, копіями податкових декларацій, копіями податкових вимог.
За порушення вимог піп. 5.3.1 п. 5.3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, далі Закон №2181-ІІІ, яке виразилось у несвоєчасному внесенні відповідачем до бюджету визначеного йому податкового зобов'язання по сплаті податку з доходів фізичних осіб, 26.10.2006 року Фастівською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0001031702/0, яким відповідачу визначена загальна сума штрафу з прибуткового податку на підставі підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, і яка становить: 101,33 грн. Згадане податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку. За рахунок наявної переплати в розмірі 10,54 грн., заборгованість відповідача зменшилась до 53,16 грн. та залишилась не погашеною.
В період з 08.07.2005 по 04.08.2005 Фастівською ОДШ на підставі на підставі ч. 1 ст. 11-1 Закону України “Про державну податкову службу в України” та направлення від 08.07.2005 № 592 проведено планову виїзну перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) та додержання валютного законодавства відповідачем, в ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог статті 1 Закону України “Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті”, що виразилось у порушенні термінів зарахування виручки в іноземній валюті, за результатами перевірки складено акт від 04.08.2005 № 88/2312-01387656.
На підставі зазначеного акта перевірки 08.08.2005р. Фастівською ОДШ винесено податкове повідомлення-рішення № 0001602312/0, яким відповідачу визначена загальна сума податкового зобов'язання зі сплати пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 6184,65 грн. (08.08.05р. вручене відповідачу). Згадане податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
Відповідно до Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” ОДПІ направлено відповідачу першу податкову вимогу від 11.08.05р. № 1/250 на загальну суму податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням в розмірі 9466,54 грн. - пеня (12.08.05р. вручена відповідачу); 16.09.05р. ОДПІ направила відповідачу другу податкову вимогу № 2/302 на загальну суму податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням розмірі 19132,07 грн. (20.09.05р. вручена відповідачу).
За затримку сплати відповідачем узгодженої суму податкового зобов'язання з ПДВ до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати, 13.10.2005р. Фастівською ОДШ винесено податкове повідомлення-рішення № 0001741600/0, яким відповідачу визначена загальна сума штрафу з ПДВ на підставі підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” в розмірі 10% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, і яка становить: 5447,00 грн. (17.10.05р. вручене відповідачу). За рахунок наявної переплати в розмірі 490,65 грн., заборгованість відповідача зменшилась відповідно. Згадане податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
В період з 02.11.2005р. по 07.11.2005р. Фастівською ОДПІ було проведено позапланову виїзну перевірку правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету відповідачем податку на додану вартість, в ході якої встановлено факт порушення відповідачем вимог п.п. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість”, що виразилось у безпідставному включенні відповідачем до податкового кредиту за липень місяць 2005 року суми ПДВ в розмірі 82000,00 грн.; вимог піп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість”, що виразилось у неправомірному зменшенні відповідачем шляхом заявлення до відшкодування власних податкових зобов'язань по сплаті ПДВ на суму 63000,00 грн. - податкова декларація по ПДВ від 26.05.2005 №14409 та розрахунку суми бюджетного відшкодування від 06.05.2005 № 14408, за результатами перевірки складено акт від 07.11.2005р. № 115/23-4/01387656.
На підставі зазначеного акта перевірки Фастівською ОДПІ 16.11.2005 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0002962302/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ в розмірі 63000,00 грн., та на підставі п.п. 17.1.3 п. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 18 900,00 грн.; податкове повідомлення-рішення №0002092312/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ в розмірі 19000,00 грн. основного платежу та на підставі п.п. 17.1.3 п. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 5 700,00 грн. Згадані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
26.07.2006р. відповідач платіжним дорученням № 5 сплатив 2 078,32 грн. заборгованості, за несвоєчасну сплату якої йому в автоматичному режимі нараховано пені в розмірі 96,05 грн.
29.09.2006р. відповідач платіжним дорученням № 11 сплатив 50000,00 грн. заборгованості, за несвоєчасну сплату якої йому в автоматичному режимі нараховано пені в розмірі 4769,42 грн.
За затримку сплати Відповідачем узгодженої суму податкового зобов'язання з ПДВ більше 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати 09.10.2006р. Фастівською ОДПІ винесено податкове повідомлення - рішення № 0001991501/0, яким до відповідача на підставі пп. 17.1.7 піп. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 11220,73 грн. 17.01.2007р. винесено податкове повідомлення - рішення № 0000151501/0, яким до відповідача на підставі пп. 17.1.7 піп. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 12300,00 грн. Згадані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
31.01.2006р. відповідач подав до Фастівської ОДПІ податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки № 719 з самостійним розрахунком сплати ним орендної плати в розмирі 1812,29 грн. помісячно, яка частково погасилась наявною переплатою в розмірі 290,30 грн.
04.01.2006р. відповідач платіжним дорученням № 1/19 погасив частину заборгованості в розмірі 2000,00 грн., за несвоєчасну сплату якого йому в автоматичному режимі нараховано пені в розмірі 14,89 грн.
За затримку сплати Відповідачем узгодженої суму податкового зобов'язання з орендної плати до 30 та до 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати, 14.12.2006р. Фастівською ОДПІ винесено податкове повідомлення - рішення № 0004241502/0, яким до відповідача на підставі пп. 17.1.7 піп. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 169,97 грн. 22.02.2007р. винесено податкове повідомлення - рішення № 0000791502/0, яким до відповідача на підставі пп. 17.1.7 піп. 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ застосовано штрафну санкцію в розмірі 304,40 грн. Згадані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку.
Відповідно до ввідної частини Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів),включаючи збір на обов‘язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Саме цим Законом і запроваджене поняття податкового зобов'язання, податкового боргу, як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
Приписами підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.
Також Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначений і порядок погашення податкового боргу платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням та порядок звернення стягнення на активи платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням. Зокрема, приписами підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів здійснюється шляхом надіслання банку, обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.
Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Фастівська ОДПІ довела, що проведені нею заходи, спрямовані на погашення податкового боргу Відкритого акціонерного товариства “Укртранселектромонтаж”, не дали позитивного результату. Зокрема: активи відповідача в порядку статті 8 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” були передані в податкову заставу, про що 13.01.06р. зроблено запис у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна за № 2786422.
З огляду на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність позовних вимог та можливість їх задоволення з огляду на вимоги підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Укртранселектромонтаж” (08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Артема, 1, код ЄДРПОУ 01387656) на користь Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції (08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Кірова, 28, код 20619977) –97818 (дев'яносто сім тисяч вісімсот вісімнадцять гривень) 38 коп. податкової заборгованості.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –10 вересня 2007 року.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2007 |
Оприлюднено | 24.09.2007 |
Номер документу | 959080 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Попікова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні